Data: 2010-04-12 12:42:54 | |
Autor: Neko | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
|
|
Data: 2010-04-12 12:52:47 | |
Autor: zenzen | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
to zalęzy od wersji
Standard to 2, wersja VIP - 3 jk |
|
Data: 2010-04-14 14:07:44 | |
Autor: FD | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
W dniu 2010-04-12 poniedziałek 12:52, zenzen pisze:
to zalęzy od wersji kolina jak zwykle bredzi bo tak nazywam pisanie o dzwonach o których nie wie sie gdzie dzwonią Tu154M mial na pokladzie 5 rejestratorów z czego - w popularnym znaczeniu tego slowa - 2 czarne skrzynki: - FDR - Flight Data Recorder - czyli rejestrator parametrow lotu (kurs, wysokosc, predkosc, paramery silnikow itp itd.) w polskiej nomenklaturze jest to tzw. Rejestrator katastroficzny montuje sie go zazwyczaj w ogonie samolotu. - CVR - Cockpit Voice Recorder - po polsku szyfrator w uproszczeniu (jak sama nazwa wskazuje) jest to wielosciezkowy magnetofon rejestrujacy na osobnych kanalach m.in. komunikacje SP<>ziemia i rozmowy w kabinie. Instalowany jest zazwyczaj w przedzie samolotu. oba powyzsze rejestratory są konstuowane tak zeby przetrwac katastrofe w Tutce poza nimi sa jeszcze 3 rejestratory (robocze i ekspoloatacyjne) ktore nie maja wymogu "przezywalnosci" a sluza do bieżącej, szybkiej obslugi technicznej samolotu ten trzeci odnaleziony to tzw QAR - Quick Access Recorder - rejestrator szybkiego dostepu - w 2 slowach dla laikow: po locie mechanicy "wtykali wtyczke do kompa" i wiedzieli czy wszystko jest ok czy nie mniej wiecej tak dzialaja komputery w samochodach - jak jest O'k to nawet nie wiesz ze masz takie cos... jak cos jest nie tak to sie zapala kontrolka Check Engine i sruuuu do servisu dubluje on zapisy FDR i byc moze zapisuje jakies dodatkowe dane z wlasnych czujnikow - dokladnie nie wiem i mam nadzieje ze ta wiedza nigdy mi nie bedzie potrzebna ten rejestrator nie musial przetrwac katastrofy w tym przypadku śledczy maja "bonus" z informacji jakie sa podawane mozna wnioskowac ze to rejestrator firmy ATM ktora co ciekawe jakos pierwsza na swiece zbudowala te rejestratory w wersji SSQAR ('87)- czyli bez czesci ruchomych... sama elektronika (Solid State) Zwyczajowo rejestratory sa odczytywane w labolatoriach producentów - dlatego ten wraca do polski - lub w specjalnych osrodkach stworzonych do tego. rejestratory QAR ATM'u sa zainstaloane we wszystkich samolotach LOTu a nie tylko w tutce ze specpułku - z ciekawostek uproszczone wersjie SSQAR sa montowane w warszawskim metrze |
|
Data: 2010-04-14 14:23:27 | |
Autor: zenzen | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
ATM ktora co ciekawe jakos pierwsza na swiece zbudowala te rejestratory
w wersji SSQAR ('87)- czyli bez czesci ruchomych... sama elektronika (Solid State) ja osobiście jestem przeciwny SS, doświadczenie wskazuje że przerzywalność taśmy magnetycznej jest dużo lepsza jk |
|
Data: 2010-04-14 14:41:47 | |
Autor: Piotrp_de | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
ja osobiście jestem przeciwny SS, doświadczenie wskazuje że przerzywalność taśmy magnetycznej jest dużo lepsza To twoje osobiste doświadczenie z czasów prężnej działalności w KBWL? Teraz chyba (najwyższy) czas na zebranie doświadczeń w ortografi! Szkoda, że twoja "przerzywalność" tu na grupie jest taka jakaś niezniszczalna. I przestań ludziom głupotami odpowiadać! Piotr PS. A jak na MEiL-u? Co tam na kursie na kontrolera? Trafiasz już dziurkaczem w bilet? To było by ciekawiej od ciebie usłyszeć ;-) -- |
|
Data: 2010-04-14 14:46:56 | |
Autor: FD | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
W dniu 2010-04-14 środa 14:23, zenzen pisze:
ATM ktora co ciekawe jakos pierwsza na swiece zbudowala te rejestratory uzasadnij!! poza tym ROTFL za pare lat tylko SS bedzie wlasnie z powodu niezawodnosci i przezywalnosci przy SS przy tej samej objetosci i masie rejestratora mozesz zdecydowanie lepiej zabezpieczyc mniejszy nosnik w skrocie na izolacje termiczna i udarowa masz duzo wiecej miejsca rozumiesz o czym mowie w ogole? |
|
Data: 2010-04-14 10:29:59 | |
Autor: Jan Górski | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Natomiast ciekawi mnie, dlaczego rejestratory nie dysponują
wewnętrznym zasilaniem z czymś w rodzaju lokalizatora lawinowego. Często szukanie ich wśród szczątków jest zadaniem trudnym. A może mają, tylko o tym nie wiem. Zasięg wielki być nie musi i działać długo też nie. Może działać na prośbę - urządzenia poszukującego, a jak prośby brak, to tylko jej nasłuchiwać. To by wydłużyło działanie/ umożliwiło zmniejszenie pojemności baterii. SS łatwo uszkodzić, ale jest tak mały, że mógłby być redundantny. Taśma magnetyczna, jak było już pisane, może się pofragmentować i da się ją złożyć. Skoro w erze cyfrowej nadal nie stosuje się SS, to znaczy, że ich przewaga nie jest tak oczywista. offtopic : będę odwiedział stronę Piotra, kupa fajnych artykułów. Dzięki za linka. |
|
Data: 2010-04-14 20:25:08 | |
Autor: Piotrp_de | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Natomiast ciekawi mnie, dlaczego rejestratory nie dysponują Ależ oczywiście że posiadają. Tylko dzięki temu udało się wiele z nich zlokalizować i wydobyć z dna mórz czy oceanów. Czas nadawania założoną mocą wynosi jak wiem conajmniej 2 tygodnie. Pozdrawiam Piotr http://www.piotrp.de -- |
|
Data: 2010-04-14 21:01:12 | |
Autor: FD | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
W dniu 2010-04-14 środa 19:29, Jan Górski pisze:
Natomiast ciekawi mnie, dlaczego rejestratory nie dysponują pewnie ze posiadaja nie pamietasz sprawy arbuza co sie nad atlantykiem rozleciał? przez miesiąc szukali skrzynek bo na tyle jest przewidziane dzialanie lokalizoatora - nie pamietasz tematu? walkowane w mediach bylo też nie. Może działać na prośbę - urządzenia poszukującego, a jak ale by ograniczylo ilosc jednostek ratunkowych do tych wyposażonych w urzadzenie wywolujace.... a tak nawet ty bedac na miejscu katastrofy po pikaniu , akustycznie jestes w stanie odnalesc skrzynke SS łatwo uszkodzić, ale jest tak mały, że mógłby być redundantny. jak nie stosuje jak stosuje ale nie oczekuj ze linie lotnicze beda wymieniaci i certyfikowac to co maja to kosmiczne koszty musisz miec swiadomosc ze wymiana jednej czesci w SP to nie to samo co wymiana felg w samochodzie... tam wszystko trza certyfikowac i badac jaki ma wplyw na pozostale elementy - koszty koszty koszty wczoraj na ten przyklad szukalem na stronie benka jaki FRD na dreamlinerze zamontowali ale sie nie dokopalem... nie bylem az tak zmotywowany zeby pare godzin grzebac w dokumentach
|
|
Data: 2010-04-14 14:57:30 | |
Autor: zenzen | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
w skrocie na izolacje termiczna i udarowa masz duzo wiecej miejsca W usa toczy się zywa dyskusja na temat nościk digital a magnetyczny. Z magnetycznego w przypadku zniszczenia niec. zawsze coś można wyciągnąc. Z cyfrowego nie. Do miłego jak to my mówimy jk |
|
Data: 2010-04-14 15:02:20 | |
Autor: FD | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
W dniu 2010-04-14 środa 14:57, zenzen pisze:
W usa toczy się zywa dyskusja na temat nościk digital a magnetyczny. Z poprosze linki i odnosniki
a my mowimy: ty nie pierdol tylko mow konkrety [przepraszam grupe] |
|
Data: 2010-04-14 16:04:08 | |
Autor: malgorzata | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
zenzen pisze:
w skrocie na izolacje termiczna i udarowa masz duzo wiecej miejsca Jakieś konkrety może?
My? Czyli, kontrolerzy ruchu lotniczego? |
|
Data: 2010-04-14 16:16:58 | |
Autor: JJR | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
malgorzata wrote:
My? Czyli, kontrolerzy ruchu lotniczego? Jasne, ale tylko ci starsi, doświadczenia i dyplomowani. Młodym jeszcze nie wypada :)) |
|
Data: 2010-04-14 16:55:10 | |
Autor: Grzegorz | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Hello malgorzata !:
w skrocie na izolacje termiczna i udarowa masz duzo wiecej miejsca Struktura półprzewodnikowa pada gdzieś powyżej 300^C. Ale szybkość utraty danych rośnie wykładniczo z temperaturą. Dla 25^C jest rzędu 10 lat i więcej. I co ok. 7^C zmniejsza się dwukrotnie .... Taśma magnetyczna (cza jakikolwiek nośnik magnetyczny - patrz temperatura Curie. Dla niektórych materiałów ok. 140^C, ale dla innych kilkaset. Jest trochę sposobów na zabezpieczenie takich delikatnych nośników jak pamięci półprzewodnikowe, ale opierają się one na 1. izolacji i 2. pochłanianiu ciepła. Wszystko ma swój czas - ale tak kilka godzin przy 1000 ^C teoretycznie da się uzyskać. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2010-04-14 17:05:45 | |
Autor: FD | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
W dniu 2010-04-14 środa 16:55, Grzegorz pisze:
widzialem filmik z testów SSFDR i nosnik byl zalany w takiej "wilgotnej piance" ktora w miare wygrzewania twardniała i odparowywala niezla technologia materialowa - cos jak ceramiczne poszycie wachadlowcow |
|
Data: 2010-04-14 18:51:11 | |
Autor: Grzegorz | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Hello FD !:
Jest trochę sposobów na zabezpieczenie takich delikatnych nośników jak Oj widzę JK-symptomy są zaraźliwe ;-) - w wahadłowcach stosowana jest technologia pasywnej izolacji. A ta pianka - jest używana m.in. w szybach ognioodpornych, nawet w PL. To taki żel, który pod wpływem ciepla pieni się, pobiera ciepło a przy tym znakomicie izoluje. Na świecie jest bodaj dwóch producentów .... W sumie jak policzyć np. ciepło odparowania wody, to przy dobrej izolacji (np. termos metalowy made in China :-D ! ) to pewnie parę godzin nie jest problemem. Ale szyby mają wytrzymać chyba też tylko kilka godzin .... Technologia poszła niesamowicie do przodu. Choć np. precyzyjnego lądowania z wykorzystaniem GPS ja bym nie zaryzykował - jest za wiele zakłóceń. I pomiar w pionie rzadko kiedy jest dokładniejszy od kilkunastu metrów, szczególnie przy wyższych szybkościach. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2010-04-14 18:53:38 | |
Autor: zenzen | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Technologia poszła niesamowicie do przodu. Choć np. precyzyjnego no, ale my dyskutujeemy nie o tym jak sie da chronić, tylko że tasma jest bardziej odporna. Przecież taśmę też można tak zab jk |
|
Data: 2010-04-14 19:23:09 | |
Autor: Grzegorz | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Hello zenzen !:
Technologia poszła niesamowicie do przodu. Choć np. precyzyjnego Bardziej odporna - na temperaturę - TAK. Ale już na narażenia mechaniczne - NIE. Układy scalone odpowiednio zabezpieczone wytrzymają nawet 6000 g - tyle ile w pocisku artyleryjskim w czasie strzału. Tak więc nie można jednoznacznie na to pytanie odpowiedzieć .... pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2010-04-14 19:34:09 | |
Autor: FD | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
W dniu 2010-04-14 środa 18:51, Grzegorz pisze:
Oj widzę JK-symptomy są zaraźliwe ;-) - w wahadłowcach stosowana jest chyba zle mnie zrozumiales chodzilo mi o to ze podobnie jak wtedy "ceramika poszycia" ta "pianka" stanowi kolejny krok w materialoznastwie nie chodzilo mi o metode ochrony technologia pasywnej izolacji. A ta pianka - jest używana m.in. w no ta pianka prawie magicznie dziala! nei wiedzialem ze juz w PL dostepna poczestujesz jakimis linkami bo ja nawet nie wiem jak ona sie doklad nie nazywa
jak sie uprzesz to i w styropianowym kubku wode zagotujesz ;] Ale szyby mają wytrzymać chyba też tylko kilka godzin .... no zgadza sie no ale po to jest wass/egnos, po to robi sie gps róznicowe z dwoma odbiornikami na pokladzie... zasadniczo problem z NAVSTAREM jest taki ze jest amerykanski i... a moze przede wszystkim wojskowy - i jak wiadomo celowo sa wprowadzane pseudolosowe bledy... ego odbiorca cywilny nie moze na nim tak polegac jak wojsko usa |
|
Data: 2010-04-14 19:49:06 | |
Autor: Grzegorz | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Hello FD !:
W dniu 2010-04-14 środa 18:51, Grzegorz pisze: Nie, raczej Ty mnie - napisałeś "wachadłowca" ;-) ! chodzilo mi o to ze podobnie jak wtedy "ceramika poszycia" Najważniejsze jest w niej to, że pochłania dużo ciepła i przy tym puchnie. Widziałem taki test - blacha pokryta tym żelem, od dołu palnik gazowy. Gość przez kilka minut trzymał na powierzchni dłoń ..... powierzchnia była letnia, może ciepła. nei wiedzialem ze juz w PL dostepna A tego i ja nie wiem. Znam firmę, która ją używa (jak chcesz to napisz na priva - tych danych nie mogę rozpowszechniać), i mają na to patent. Najgorsze jest to, że cośtam miesza się w próżni. I potem jest kilka godzin na naniesienie. To jednak dość kłopotliwe, ale nie dla odpowiedniej fabryczki. Technologia poszła niesamowicie do przodu. Choć np. precyzyjnego Niestety. Mam GPSa od 1999 roku i aż za dobrze poznałem CA :-(. Ale dobry nadmiarowy system GPS + dobry autopilot powinien teoretycznie dać precyzję na poziomie lepszym od metra. Bo zakłócenia mogą się zdarzyć w każdym momencie, i wtedy bez systemu niezależnego od świata zewnętrznego jest kiepsko. Nawiasem mówiąc jeden z moich kolegów robił "małego" autopilota, do celów bynajmniej nie amatorskich ..... I okazało się, że potrzebne były także czujniki pola magnetycznego, bo proste żyroskopy płyną, akcelerometry nie dają pełnej informacji, a system czasem trzeba "zorientować" .... pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2010-04-14 20:25:42 | |
Autor: FD | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
W dniu 2010-04-14 środa 19:49, Grzegorz pisze:
Niestety. Mam GPSa od 1999 roku i aż za dobrze poznałem CA :-(. tez procz nowoczesnego mam taki zabytek :D morski odpowiednik garmina 12 - Garmin48 (jesli dobrze pamietam) Ale dobry nadmiarowy system GPS + dobry autopilot powinien teoretyczniemysle ze dokladniejszy nastepca GPS bedzie tym co potrzeba na razie to tylko dodatkowa pomoc i nie oszukujmy sie łatwa w uzyciu to jest jego zaleta Nawiasem mówiąc jeden z moich kolegów robił "małego" autopilota, do celów bynajmniej nie amatorskich ..... I okazało no sprawa znana ze gps w bezruchy glupieje :) kiedys nawet sprawdzalem dobowa dewiacje odbiornika lezacego na oknie i odchylka byla calkiem niezla - kilkudziesieciometrowa |
|
Data: 2010-04-15 07:26:30 | |
Autor: Grzegorz | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Hello FD !:
tez procz nowoczesnego mam taki zabytek :D No no - wartość muzealna ;-) ! Ja mam Magellana 320.
GPS jest dokładny, ale ... za wolny jednak. Transmisja jednocześnie nastu kanałów na jednej nośnej wymaga zaawansowanej analizy sygnału (który nawiasem mówiąc leży ok. 30 bD poniżej szumów !!) to jednak dość skomplikowane i powolne. Fizyki oszukać się nie da. Ale może w końcu coś lepszego powstanie ....
Nie powinno tak być ..... Tj. kierunek jest nieoznaczony, ale ... kiedys nawet sprawdzalem dobowa dewiacje odbiornika lezacego na oknie ta odchyłka w warunkach średniego sygnału )na oknie albo pod drewnianym dachem) nie powinna przekraczać kilu metrów ! Jak masz więcej, to oprogramowanie GPSa do aktualizacji .... No chyba że blokowisko i SIRF III - ten typ niestety tak ma :-( .. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2010-04-15 07:47:50 | |
Autor: FD | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
W dniu 2010-04-15 czwartek 07:26, Grzegorz pisze:
oprogramowanie GPSa do aktualizacji .... No chyba że blokowisko i SIRF dokladnie to |
|
Data: 2010-04-15 12:26:58 | |
Autor: Grzegorz | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Hello FD !:
W dniu 2010-04-15 czwartek 07:26, Grzegorz pisze: Miałem jedną nieciekawą przygodę z GPSem (GB723 bodaj, moduł BT) w Alpach. Najpierw rano błędy w pozycji rzędu kilometra, a dolina nie była zbyt głęboka. Na szczęście warunki idealne, widzialność max. Ale później w kotlinie, w chmurze (widzialność 5 do 20 m) skończyło się wyjęciem busoli i zorientowaniem mapy wg tego, co się dało. GPS cokolwiek zgłupiał. Nigdy więcej nie miałem takich problemów jak wtedy przed południem (może raz w Niemczech, na M320, przez 5 minut), ale np. w Moku bywało, że tylko 3 satelity widział. Wtedy M320. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2010-04-15 20:41:51 | |
Autor: Krzysztof Chajęcki | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Dnia Thu, 15 Apr 2010 12:26:58 +0200, Grzegorz napisał(a):
Miałem jedną nieciekawą przygodę z GPSem (GB723 bodaj, moduł BT) w miałem dwie zabawne przygody z GPS: jedna, jak na garminie 76 przez cały dzień płynąłem w Szwecji 2 metry pod wodą :-), a druga na silvie seahorse, kiedy odpaliliśmy ploter stojąc sztywno na sznurkach w porcie i okazało się, że jesteśmy z drugiej strony falochronu, po czym jacht na ekranie wjechał na falochron i zaczął na nim ósemki kręcić... :-D -- pzdr meping |
|
Data: 2010-04-15 03:39:37 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Użytkownik Grzegorz napisał:
Technologia poszła niesamowicie do przodu. Choć np. precyzyjnego Czemu nie - przecież to się robi rutynowo. W armii Stanów Zjednoczonych - jak się ma klucze do wszystkich kodów szyfrujących poprawki czasowe. Bez nich nikt nie wie kiedy amerykanie włączą zakłócanie zegarów na satelitach - i dokładność z metrów zmieni się w setki metrów... -- Darek |
|
Data: 2010-04-15 07:27:26 | |
Autor: Grzegorz | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Hello "Dariusz K. Ładziak" !:
Użytkownik Grzegorz napisał: O to chodzi .... to nie jest "nasz" system ... No i oni wykorzystują to drugie, "lepsze" pasmo. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2010-04-14 21:48:38 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Dnia Wed, 14 Apr 2010 17:05:45 +0200, FD napisaĹ(a):
ktora w miare wygrzewania twardniaĹa i odparowywala niezla technologiaNie jak. Tam sa inne warunki srodowiskowe, w szczegolnosci - otaczajaca plazma jest dosyc przezroczysta w podczerwieni, a za nia jest zimno, wiec da sie w tym zakresie wypromieniowac cieplo - wiec plytki FRCI/HRSI sa przede wszystkim doskonalymi izolatorami z powierzchnia bedaca bardzo wydajnym emiterem w podczerwieni (odpowiednie szkliwo+pigmenty mineralne). W zalozeniach oslona termiczna wahadlowca "sie nie zuzywa" (no prawie, np. wegiel w RCC sie wypala, ale definitywnie nie jest jednorazowa). Izolacja rejestratora w pozarze nie moze tak sie pozbyc ciepla, musi je zaabsorbowac. -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-04-14 22:14:28 | |
Autor: FD | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
W dniu 2010-04-14 Ĺroda 21:48, Jaroslaw Berezowski pisze:
Izolacja rejestratora w pozarze nie moze tak sie pozbyc ciepla, musi je tak tak... tam byl moj skrot myslowy apropos materialowki wogole z odniesieniem do poszycia SS |
|
Data: 2010-04-15 03:35:56 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Użytkownik zenzen napisał:
w skrocie na izolacje termiczna i udarowa masz duzo wiecej miejsca Kolina! Z trolami nie gadam ale rzucę dwoma hasłami - Swissair 111 i Chipworks. -- Darek |
|
Data: 2010-04-15 08:47:24 | |
Autor: zenzen | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
ale rzucę dwoma hasłami - Swissair 111 i
możesz rozenioć? jk |
|
Data: 2010-04-15 10:33:45 | |
Autor: FD | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
W dniu 2010-04-15 czwartek 08:47, zenzen pisze:
ale rzucę dwoma hasłami - Swissair 111 i no jak to... przeciez znasz sie na tym! |
|
Data: 2010-04-15 10:50:51 | |
Autor: zenzen | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
przeciez znasz sie na tym! dlategom dziwią mnie takie niuprawnione wnioski jk |
|
Data: 2010-04-15 13:03:18 | |
Autor: FD | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
W dniu 2010-04-15 czwartek 10:50, zenzen pisze:
przeciez znasz sie na tym! ale jak sie maja wnioski (jakie wnioski?????????) do twojego stwierdzenia, pozwol ze zacytuje: "możesz rozenioć?" |
|
Data: 2010-04-16 00:18:47 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Użytkownik zenzen napisał:
ale rzucę dwoma hasłami - Swissair 111 i Rozróżnij sobie Kolina "i" od "albo" na dobry początek. -- Darek |
|
Data: 2010-04-16 00:50:39 | |
Autor: malgorzata | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Dariusz K. Ładziak pisze:
Użytkownik zenzen napisał:Wierzysz w duchy, czy w bajki? ;) pozdrawiam Małgorzata |
|
Data: 2010-04-16 01:41:31 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Użytkownik malgorzata napisał:
Dariusz K. Ładziak pisze: Fakt, bardziej pod publikę jak pod Kolinę to napisałem. A w Chipworks osiem lat robiłem więc temat znam. -- Darek |
|
Data: 2010-04-14 16:02:57 | |
Autor: malgorzata | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
FD pisze:
ROTFL FD - uprzedzaj, jak zadajesz takie pytanie ;P Jesteś mi winien czyszczenie monitora. |
|
Data: 2010-04-14 16:21:12 | |
Autor: FD | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
W dniu 2010-04-14 środa 16:02, malgorzata pisze:
FD - uprzedzaj, jak zadajesz takie pytanie ;P Jesteś mi winien pokash fote :) |
|
Data: 2010-04-15 02:10:53 | |
Autor: malgorzata | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
FD pisze:
W dniu 2010-04-14 środa 16:02, malgorzata pisze: Czyją? Moją czy monitora? Monitor już wyczyściłam, bo pracować się nie dało ;) |
|
Data: 2010-04-15 05:08:31 | |
Autor: FD | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
W dniu 2010-04-15 czwartek 02:10, malgorzata pisze:
Czyją? Moją czy monitora? Monitor już wyczyściłam, bo pracować się niejak bys pokazala swoja to moze osobiscie przyjechal bym go wypucowac ;) |
|
Data: 2010-04-15 11:52:55 | |
Autor: malgorzata | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
FD pisze:
W dniu 2010-04-15 czwartek 02:10, malgorzata pisze:może następnym razem ;) |
|
Data: 2010-04-14 16:01:09 | |
Autor: malgorzata | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
zenzen pisze:
ATM ktora co ciekawe jakos pierwsza na swiece zbudowala te rejestratory To oprotestuj to, gdzie trzeba. Na pewno Twoja fachowa opinia będzie wzięta pod uwagę - drogi ekspercie. A, przy okazji - zainwestuj wreszcie w słownik, albo elementarz - Falskiego jest naprawdę bardzo dobry. |
|
Data: 2010-04-15 03:34:01 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
Użytkownik FD napisał:
z informacji jakie sa podawane mozna wnioskowac ze to rejestrator firmy Dalej siedzą na Gocławku czy się gdzieś przenieśli? Bo warto zaznaczyć że w pełni polska, w Warszawie powstała firma... -- Darek |
|
Data: 2010-04-15 07:37:25 | |
Autor: Lukasz Trabinski | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
"Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik FD napisał: Tak. Na Grochowskiej w tym samym miejscu. -- ŁT |
|
Data: 2010-04-15 09:33:12 | |
Autor: Michal Jankowski | |
Ile czarnych skrzynek jest w TU-154 ? | |
"Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> writes:
Dalej siedzą na Gocławku czy się gdzieś przenieśli? Bo warto zaznaczyć Co mają nie siedzieć... http://www.atmavio.pl/ MJ |