Ile czasu na rozpoczęcie działalności gospodarczej?

Data: 2009-02-27 18:29:42
Autor: kowal
Ile czasu na rozpoczęcie działalności gospodarczej?
Ile w praktyce mija czasu od momentu zgłoszenia w urzędzie rozpoczęcia działalności gospodarczej do momentu, gdy mogę formalnie wystawiać faktury oraz sporządzać umowy z innymi firmami?
Szukam zleceniodawców na pewne usługi. Na razie poza czasem nie ponoszę prawie żadnych kosztów i nie mam żadnych przychodów. Działalność gospodarczą chcę założyć dopiero gdy znajdę pierwszego klienta. Wcześniej nie ma sensu ponosić kosztów ZUS-u i innych. Gdy już mam tego pierwszego klienta, lecę do urzędu ze zgłoszeniem działalności do ewidencji i w trybie ekspresowym załatwiam wszystko, co potrzebne do prowadzenia działalności. Ile to "wszystko" zajmie czasu?

Data: 2009-02-27 19:03:54
Autor: Liwiusz
kowal pisze:
[...]

   DG rozpocząłeś w momencie poszukiwania kontrahentów. Co najwyżej wykonywałeś DG jako niezarejestrowany. W razie wykrycia i udowodnienia największą karą byłby zaległy ZUS.

   A ile trwa rejestracja? To zależy od miasta. Na przykład w Warszawie możesz dokonać tego 1 dnia. A w innym mieście może się okazać, że sam wpis do EDG zajmie Ci 2 tygodnie. Ale potem będzie już szybko - ZUS, regon, US załatwia się podczas jednej wizyty.

--
Liwiusz

Data: 2009-03-01 14:15:01
Autor: Asmodeusz
Użytkownik Liwiusz napisał:

kowal pisze:

[...]

Człowiek poważnie pyta a ty sobie jaja robisz?
Dzialalność rozpoczyna się w momencie wystawiania pierwszej faktury i przed tą chwilą trzeba się zarejestrować. Trwa ... krótko, u mnie w mieście 2 dni.

Data: 2009-03-01 15:57:47
Autor: SDD

Użytkownik "Asmodeusz" <chris@tmp8.idx.tenwyraztnij.pl> napisał w wiadomości news:goe1nt$clb$1news.onet.pl...
[...]

Ty sobie jaja robisz!
Dzialalnosc rozpoczyna sie - jak napisal Liwiusz - w momencie poszukiwana kontrahentow.
To, ze ktos jej wowczas nie rejestruje - to jego sprawa (prowdopodobnie nikt si eo tym nie dowie).
Poza tym przeciez mozna swiadczyc uslugi osobom indywidualnym i osiagac przychody, nawet duze, nigdy nie wystawiajac faktury czy rachunku /rozliczasz si ena podstawie ewidencji sprzedazy, a pozniej kasy fiskalnej ewentualnie/ - tak wiec faktura ma sie nijak do rozpoczecia DG.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-03 06:54:23
Autor: Asmodeusz
Użytkownik SDD napisał:

[...]

Ale masz na to jakiś przepis? Bo mój US uparcie twierdzi że w momenie wykonania pierwszej czynności związanej z działalnością, a dla wygody upraszcza że przed momentem udokumentowania takowej.
To co napisałeś byłoby prawdziwe gdyby zakresem jego działalności było właśnie poszukiwanie klientów :) A to tylko środek a nie przedmiot działalności.

[...]

Nie można. Albo masz mieć DG, albo podpiywać umowy cywilno-prawne. Chyba że jesteś np. rolnikiem.

Data: 2009-03-09 08:29:05
Autor: WAM
Ile czasu na rozpoc zęcie działalności gospodarczej?
On Tue, 03 Mar 2009 06:54:23 +0100, Asmodeusz
<chris@tmp8.idx.tenwyraztnij.pl> wrote:

Nie można. Albo masz mieć DG, albo podpiywać umowy cywilno-prawne. Chyba że jesteś np. rolnikiem.
Uwazasz ze w ramach DG jest zakaz podpisywania umow cywilnoprawnych?

WAM
--
wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2009-03-13 22:33:27
Autor: Asmodeusz
Użytkownik WAM napisał:

Nie można. Albo masz mieć DG, albo podpiywać umowy cywilno-prawne. Chyba że jesteś np. rolnikiem.

Uwazasz ze w ramach DG jest zakaz podpisywania umow cywilnoprawnych?

Zawsze czytasz tylko ostatnie zdanie?

Data: 2009-03-14 16:27:45
Autor: WAM
Ile czasu na rozpoc zęcie działalności gospodarczej?
On Fri, 13 Mar 2009 22:33:27 +0100, Asmodeusz

Użytkownik WAM napisał:

Nie można. Albo masz mieć DG, albo podpiywać umowy cywilno-prawne. Chyba że jesteś np. rolnikiem.

Uwazasz ze w ramach DG jest zakaz podpisywania umow cywilnoprawnych?

Zawsze czytasz tylko ostatnie zdanie?
Zdanie "albo... albo..." wyklucza mozliwosc laczenia, co ma sie nijak
do rzeczywistosci.

WAM

Data: 2009-03-17 16:14:58
Autor: Asmodeusz

Użytkownik WAM napisał:

[...]

Tia, ale weź może i przeczytaj na co odpowiadałem i na co odpowiadał mój przedpisca bo naprawdę nie wiem skąd ci się wzięło że miałbym tak uważać?

Data: 2009-03-01 21:09:17
Autor: Liwiusz

kowal pisze:

[...]

   Mhm. A jak otwierasz sklep spożywczy, to rejestrujesz go dopiero jak przyjdzie pierwszy klient, czy też może w momencie jego otwarcia, a nieraz i wcześniej? :)

   To jest zbyt piękne, aby było prawdziwe. Niestety. A tak właśnie powinno być. Już nawet nie chodzi o rejestrację (tę, można wykonać wcześniej), ale o płatność ZUSu. Całkiem dobra byłaby zasada "brak przychodu w miesiącu, brak ZUSu".

   Realia są takie, że DG to także poszukiwanie klientów. A nieraz łatwo to udowodnić (np. ogłoszenia w prasie, strona www itp.)

--
Liwiusz

Data: 2009-03-03 06:44:46
Autor: Asmodeusz

kowal pisze:

[...]

A to już zależy od kiedy chcesz księgować koszty. Możesz się zarejstrować tuż _przed_ pierwszym klientem, ale wtedy będziesz miał problem z rozliczeniem się z kupionych wcześniej towarów (też się da, ale US się czepia i bardzo wnika).

[...]

Realia są takie że urządy wymagają żeby zdeklarowana data rozpoczęcia działalności była przynajmniej 2 dni wcześniejsza niż data wystawienia pierwszej faktury.
A jakieś kampanie marketingowe to nieco inna sprawa. Owszem, możesz się reklamować, ale jako kto? Osoba prywatna bez dg? Proszę bardzo, szukaj klientów bez rejestracji. Podasz dane swojej przyszłej firmy? No to albo oszukujessz skarbowy faktycznie prowadząc działalność, albo oszukujesz klientów.

Pewnie że są przypadki niejasne i nie zawsze jest tak pięknie, ale zwróć uwagę o co pytał wątkotwórca. Nie ma przychodów, nie ma kosztów, nie ma klientów. Przecież tutaj sprawa jest ewidentna. Wystarczy mu kilka dni przed wystawieniem faktury. A tutaj go jakimś zaległym zusem straszą. Za co ma płacić ten zus? Za myślenie o tym jak będzie działać przyszła firma?

Data: 2009-02-27 19:58:38
Autor: glang
[...]

zazwyczaj 1 dzień. chociaż słyszałem o różnych przyapdkach :)
w niektórych miastach nawet wszedł w zycie program "jedno okienko", który pozwala załatwić wszystko w jednym miejscu
pzdr
GL

Data: 2009-02-27 22:34:25
Autor: kowal
Ile czasu na rozpoczęcie działalności gospodarczej?
i już tego pierwszego dnia gdy zjawiam się w okienku otrzymuję NIP?

Data: 2009-02-27 23:32:32
Autor: Liwiusz
kowal pisze:
i już tego pierwszego dnia gdy zjawiam się w okienku otrzymuję NIP?

   Nie. A co się stało, że wcześniej nie miałeś nipu?

--
Liwiusz

Data: 2009-02-28 08:37:01
Autor: glang
Ile czasu na rozpoczęcie działalności gospodar czej?
i już tego pierwszego dnia gdy zjawiam się w okienku otrzymuję NIP?

a po co Ci NIP od razu??
przecież można teraz regon wpisywać czy PESEL na fakturach do momentu otrzymania NIPu
pzdr
GL

Ile czasu na rozpoczęcie działalności gospodarczej?