Ile czasu trzymać świstki z płacenia kartą, bankomatu, wpłatomatu?

Data: 2010-01-31 10:52:56
Autor: Jacek Kalinski
Ile czasu trzymać świstki z płacenia kartą, bankomatu, wpłatomatu?
Hej,

Jakoś w google nie potrafię wpisać trafnego pytania.
Ile czasu trzeba trzymać świstki z płacenia kartą w sklepie,
z wypłatami z bankomatów i wpłatami do bankomatów?

Trochę mi się tego nazbierało z kilku lat i nie wiem
czy trzymać dalej, czy wywalić.
Oczywiście wywalić zawsze można, ale mowa o sytuacjach kiedy może
to być jeszcze potrzebne.

Jacek

Data: 2010-01-31 05:30:24
Autor: BK
Ile czasu trzymać świstki z płacenia kartą, bankomatu, wpłatomatu?
On 31 Sty, 11:52, Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
wrote:
Hej,

Jako w google nie potrafi wpisa trafnego pytania.
Ile czasu trzeba trzyma wistki z p acenia kart w sklepie,
z wyp atami z bankomat w i wp atami do bankomat w?

Troch mi si tego nazbiera o z kilku lat i nie wiem
czy trzyma dalej, czy wywali .
Oczywi cie wywali zawsze mo na, ale mowa o sytuacjach kiedy mo e
to by jeszcze potrzebne.

Jacek

Przeciez to bez sensu. Dla "bezpieczenstwa" mozna trzymac do konca
miesiaca. Na koniec miesiaca generujesz wyciag miesieczny - jak
wszystko jest oki to wyciag do szuflady lub na dysk [w zaleznosci czy
wolimy papier czy pdf] i juz. Po co trzymac te male swistki?

Data: 2010-01-31 11:56:10
Autor: corner

Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w wiadomości news:slrnhmao88.6g6.jacek_kalnntp.dyski.one.pl...

Ile czasu trzeba trzymać świstki z płacenia kartą w sklepie,
z wypłatami z bankomatów i wpłatami do bankomatów?

A trzeba?

Data: 2010-01-31 11:00:25
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hk3npr$2k4$1@mx1.internetia.pl>, corner napisał(a):

Ile czasu trzeba trzymać świstki z płacenia kartą w sklepie,
z wypłatami z bankomatów i wpłatami do bankomatów?

A trzeba?

Tego nie wiem - kiedyś można było powiedzieć "pewne jak w banku".
Dziś wszystko jest tak pewne, że np: przez 2 tygodnie w jednym z banków
nie miałem w historii wykonanych operacji. I tym samym żadnych
potwierdzeń.

Jacek

Data: 2010-02-01 02:07:32
Autor: argothiel
Jacek Kalinski pisze:
Dziś wszystko jest tak pewne, że np: przez 2 tygodnie w jednym z banków
nie miałem w historii wykonanych operacji. I tym samym żadnych
potwierdzeń.

To masz odpowiedź - trzymaj, dopóki nie pojawi się potwierdzenie
transakcji u Ciebie na koncie.

Jacek

Pozdrawiam, argothiel

Data: 2010-02-01 13:33:54
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <hk59gk$idk$1@news.onet.pl>, argothiel napisał(a):

[...]

Ok, dziękuję (Tobie i wszystkim pozostałym osobom).

Jacek

Data: 2010-01-31 11:59:27
Autor: Mithos
W dniu 2010-01-31 11:52, Jacek Kalinski pisze:
Jakoś w google nie potrafię wpisać trafnego pytania.
Ile czasu trzeba trzymać świstki z płacenia kartą w sklepie,
z wypłatami z bankomatów i wpłatami do bankomatów?

Ja w ogóle nie trzymam. Po co to komu ?

--
Mithos

Data: 2010-01-31 12:35:25
Autor: Valdi
Ile czasu trzymać świstki z płacenia kartą, bankomatu, wpłatomatu?
"Jacek Kalinski" news:slrnhmao88.6g6.jacek_kalnntp.dyski.one.pl

Hej,

Graba! (idziemy na piwerlo?) :)

[...]

Nie musisz tego kolekcjonować - bo i po co?
Jeżeli już musisz zbierać makulaturkę to stosuj taką zasadę - po rozliczeniu
danej transakcji kartowej (tj. widzisz ją w historii swojego rachunku/karty,
masz ją na wyciągu itp.) wywalaj slipy do kosza.

Pozdrawiam.

Data: 2010-01-31 13:40:44
Autor: RobertS
[...]

ja trzymam aż do wygenerowania zestawienia transakcji, jak wszystko się zgadza to wyrzucam

RobertS

Data: 2010-01-31 12:38:44
Autor: beznick
[...]

Wcale nie trzymam. Przydatność tego jest  żadna. Z bankomatów w ogóle nie biorę, z terminali płatniczych tylko po to by upewnić się, ze kwota sie zgadza.

Data: 2010-01-31 13:35:43
Autor: MK
Użytkownik "beznick" <xy@ab.cd> napisał w wiadomości news:hk3q49$i15$1news.onet.pl...

Wcale nie trzymam. Przydatność tego jest  żadna. Z bankomatów w ogóle nie biorę, z terminali płatniczych tylko po to by upewnić się, ze kwota sie zgadza.

A nie lepiej upewniac sie przed podpisaniem slipa? Pozniej to juz chyba nie ma wiekszego sensu...

MK

Data: 2010-01-31 14:57:14
Autor: beznick

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:hk3tf4$2j0$1inews.gazeta.pl...
A nie lepiej upewniac sie przed podpisaniem slipa? Pozniej to juz chyba nie ma wiekszego sensu...

Podpisu nie składałem już wiele lat. Mam same na PIN :-(

Data: 2010-01-31 16:12:26
Autor: rafal
beznick wrote:
A nie lepiej upewniac sie przed podpisaniem slipa? Pozniej to juz chyba nie ma wiekszego sensu...
Podpisu nie składałem już wiele lat. Mam same na PIN :-(

Zazwyczaj na pin-padzie widnieje kwota sprzedaży.
Generalnie to chyba powinno wyglądać tak (albo ja mam takie szczęście że tam gdzie robię zakupy tak to wygląda), że klientowi wyświetla się kwota, potwierdza "zielonym", następnie pin i znów "zielony". Ale jakoś kasjerki mają w zwyczaju tego pierwszego zielonego wybić za mnie, więc odruchowo podając kartę sam zabieram pin-pada :)

Data: 2010-01-31 16:27:45
Autor: Valdi
Ile czasu trzymać świstki z płacenia kartą, bankomatu, wpłatomatu?
"beznick" news:hk427v$9bc$1news.onet.pl

Podpisu nie składałem już wiele lat. Mam same na PIN :-(

A czemu ta smutna emotoikonka?
Przyznaj się - miałeś jakieś niemiłe zajścia odnośnie autoryzacji transakcji
pinem a nie podpisem? tj. czy ktoś ci podprowadził plastik i dokonał nich
operacji?

Mnie zawsze szlak trafiał kiedy musiałem się podpisywać - a to długopis się
gdzie zapodział, a to nie da się nim podpisać na slipie bo jakiś papier
dziwny, a to podłoże takie że podpis wygląda tak jakoby by go wcale nie było
:)
Ciśnienie mi to tak mocno podnosiło, że się przerzuciłem na plastiki od MC.
Jak mój bank wprowadził do oferty Visy na PIN a nie podpis to na nowo
zacząłem ich używać - z wygody.

Data: 2010-01-31 21:52:53
Autor: kranu
Jacek Kalinski pisze:
[...]

Z kilku lat? Mnie co niektóre już po miesiącu się robią nieczytelne :D
Ale generalnie po wygenerowaniu wyciągu i porównaniu je wyrzucam.

--
pozdrawiam,
  Kranu

Ile czasu trzymać świstki z płacenia kartą, bankomatu, wpłatomatu?