Data: 2011-03-07 23:26:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we współczesnych dieslach?
Bo dziś te silniki osiągają po 90KM z litra pojemności (po chipie przekraczają nawet 100KM). Wolnossące diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczając przeróżne dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym. Prawda to? |
|
Data: 2011-03-07 22:51:45 | |
Autor: to | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
begin Tomasz Pyra
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we Pewnie 1-2 bary. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-03-07 23:35:30 | |
Autor: Michał Gut | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
punto 1,3 multijet ma 1,3bara 70km
wersja bodajze 90konna ma inna turbine(zmienna geometria i wyzsze cisnienie ale nie pamietam ile) i inny soft |
|
Data: 2011-03-08 02:34:07 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
On 7 Mar, 23:26, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
Takie pytanie mnie nasz³o - jakie jest ci¶nienie do³adowania we Ja mogê powiedzieæ ile dmucha w starym golfie 3 TDI - potrafi dmuchn±æ do 1,2 bara, nominalnie daje 0,8 bara. Pozdrawiam ! PS: W 1Z chyba nominalnie by³o 0,6 bara. |
|
Data: 2011-03-08 16:59:32 | |
Autor: Lewis | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-08 11:34, Czarek Daniluk pisze:
On 7 Mar, 23:26, Tomasz Pyra<hellf...@spam.spam.spam> wrote: W Golfie 3 z silnikiem 1Z ostatnio mierzyłem sięgało 1.2bar ponad atmosferyczne. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-08 03:08:55 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
On 7 Mar, 23:26, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
Takie pytanie mnie nasz³o - jakie jest ci¶nienie do³adowania we Ja tam jestem ciekaw ile dmucha turbo w 1,2 TSI 105KM ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-03-08 12:59:45 | |
Autor: Bugatti | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
Wikipedia podaje ¿e 1,6 bar.
Ale nie wa¿ne przecie¿ ile turbo dmucha tylko jaki ma wydatek przy danym dmuchaniu. Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2011-03-08 16:38:59 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-08 12:59, Bugatti pisze:
Wikipedia podaje ¿e 1,6 bar.A to zale¿y od wielko¶ci samej turbawki, przekrojów rur itp itd ;) Co z tego ¿e w 1,3 Multijet mo¿e daje i ze 2 bary, je¶li sprê¿arka jest wielko¶ci dobrej piê¶ci :D Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-03-08 17:02:30 | |
Autor: Lewis | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-08 12:08, Czarek Daniluk pisze:
On 7 Mar, 23:26, Tomasz Pyra<hellf...@spam.spam.spam> wrote: Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z turbiną TD04-15HL a moc z litra znacznie większa. Przy małych modyfikacjach i dmuchnięciu w okolice 1.3bar robi się znacznie ponad 250KM z 2.0T -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-08 20:47:49 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-08 17:02, Lewis pisze:
Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z 205KM z 2.0 to w silniku benzynowym w sumie w ogóle nie wymaga dmuchania - takie moce osiąga się jeszcze w silnikach wolnossących. |
|
Data: 2011-03-08 21:07:32 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-08 20:47, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-03-08 17:02, Lewis pisze: Ale jednak charakterystyka jest skrajnie różna w wolnossącym i doładowanym benzyniaku o tej samej pojemności i liczbie cylindrów. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-03-09 22:10:36 | |
Autor: Olleo | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
> Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z Nie wiem po cholere ludzie pisza o mocy - tylko potem takie stwierdzenia, jak wyzej sie pojawiaja. Moze i wystarczy wolnossacy 2.0, ale przy jakich obrotach i jakim momencie? Hondowskie silniki maja taka wysoka moc tylko dlatego, ze sie kreca powyzej 8000rpm. Jesli to jest ten Saab, o ktorym mysle, to ma pewnie w okolicach 300Nm gdzies kolo 4000rpm, a juz od 2500rpm moment bije na glowe pewnie caly zakres tego wolnossacego. -- Olleo |
|
Data: 2011-03-08 11:26:01 | |
Autor: Rafal Lorenc | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
Tomasz Pyra [hellfire@spam.spam.spam] na: pl.misc.samochody napisal/la:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we współczesnych dieslach? Dmuchają od 0.8 bara do 2.2 bara - zależy czy auto seryjne czy dłubane ;-) Serwyjnie w VAG`ach to okolice 0.8, 1.1, 1.3, 1.5 oraz 1.55 w zależności od mocy wyjściowej oraz wielkości turbo. -- Rafal Lorenc mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |
|
Data: 2011-03-08 12:33:49 | |
Autor: qba | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we seria w v12 tdi to 2,5bara |
|
Data: 2011-03-08 19:46:31 | |
Autor: nalesnik | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 - 1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłączonego do auta komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo. -- pozdr nalesnik |
|
Data: 2011-03-08 21:09:52 | |
Autor: BartekK | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-08 19:46, nalesnik pisze:
W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:Na jałowym to się zapewne bypass otwierał i powietrze w kółko turbiny krążyło, pomiar raczej bzdurę pokazał -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-03-08 21:32:05 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-08 21:09, BartekK pisze:
W dniu 2011-03-08 19:46, nalesnik pisze:Albo odczyt z komputera zawierał + około 1000milibar ciśnienia atmosferycznego :D czyli defakto turbina biła 0,7 - 0,8 bara, z czym jestem w stanie się zgodzić. Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzę :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-03-09 09:58:31 | |
Autor: J.F. | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100, Czarek Daniluk wrote:
ZTCP Focus Mk1 (bodaj¿e 90konne 1.8TDDI) wkrêcony za 4krpm dmucha³ 1.7 - Albo odczyt z komputera zawiera³ + oko³o 1000milibar ci¶nienia atmosferycznego :D czyli defakto turbina bi³a 0,7 - 0,8 bara, z czym jestem w stanie siê zgodziæ. Wielce prawdopodobne, bo to chyba czujnik MAP - cisnienia absolutnego. Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzê :) Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta na maksa :-) Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM, a z turbinka 90, 110, 150, 180 .. J. |
|
Data: 2011-03-09 12:12:01 | |
Autor: Lewis | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:
On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100, Czarek Daniluk wrote: Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzę :) Na luzie w sensie na biegu jałowym. I owszem, ECU bez obciążenia silnika nie pozwoli na otwarcie WG na tyle żeby dać max ciśnienie doładowania. Podepnij kompa, wyjedź na drogę, wrzuć 3 bieg i przy obrotach 2000 wciśnij gaz w podłogę i dociągnij do 4000obr, wtedy będziesz wiedział ile faktycznie pompuje. Tak swoją drogą śmieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z Tubro dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało pali i w ogóle och i ach ;D -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-09 13:16:36 | |
Autor: Agent | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
No ale jak tu nie porównywac jak ze 3 lata temu było 99.9 % diesli było turbo za to mały procent benzyn turbo Teraz jest 100 % TD i nieco większy % TB więc dopiero teraz można zacząć mówić o porównywaniu TD i TB. |
|
Data: 2011-03-09 19:21:37 | |
Autor: J.F. | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
On Wed, 09 Mar 2011 12:12:01 +0100, Lewis wrote:
Na luzie w sensie na biegu ja³owym. I owszem, ECU bez obci±¿enia silnika nie pozwoli na otwarcie WG na tyle ¿eby daæ max ci¶nienie do³adowania. Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ? Tak swoj± drog± ¶mieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z Tubro dieslowskimi i szczycenie siê jaki to diesel ma moment jak ma³o pali i w ogóle och i ach ;D Ale czemu nie ? porownujemy dostepne oferty. Wolnossacego diesla nie porownujemy, bo kto by go chcial kupic, a zreszta mozemy porownac jak ktos chce. Turbobenzynka do porownania moze byc, jak dostepna, tylko wtedy rachunek inny, zagazowac problem itp :-) No wlasnie, wezmy powiedzmy golfa - jaki silnik polecacie :-) nowy z salonu. J. |
|
Data: 2011-03-09 20:34:42 | |
Autor: Lewis | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-09 19:21, J.F. pisze:
On Wed, 09 Mar 2011 12:12:01 +0100, Lewis wrote: Mówię na podstawie tego jak to działa w moim silniku więc znacząco się nie powinno różnić, co najwyżej może być sterowane mechanicznie podciśnieniem bez ingerencji ECU. A WG czyli wastegate to chyba standard w turbosprężarkach, nie uważasz? ;)
Chodzi mi głównie o to że panuje opinia że diesel jest super bo ma moc i mało pali. Owszem porównując 1.9 turbo diesla do 1.8 benzynowca o mocy około 125KM oba to nie mamy o czym rozmawiać, ale wystarczy wziąć 1.9 TD i 1.8TB i już się nie robi tak kolorowo ;)
Nie widzę żadnego problemu z zagazowaniem Turbobenzyny, jeździ tego duuuuża ilość, wystarczy zwykłe LPG IV gen, nawet nie LPI.
2.0TFSI czy tam TSI :) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-09 20:37:57 | |
Autor: Lewis | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-09 20:34, Lewis pisze:
W dniu 2011-03-09 19:21, J.F. pisze: Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ? Za wyjątkiem turbin VTG -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-09 20:57:21 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:
On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100, Czarek Daniluk wrote:A gdzie ty chcesz bez obci±¿enia uzyskaæ takie ci¶nienie do³adowania. Moje stare TDI bez obci±¿enia dobije max do 0,4 bara i wiêcej nie chce. Pod obci±¿eniem - czytaj w je¼dzie, chwilowo skacze na manometrze do 1,2 bara, a potem obcina i spada do 0,8. Przy gwa³townym przyspieszaniu na wy¿szych biegach potrafi potrzymaæ d³u¿sz± chwilê na 1 barze. Zwyk³e 90KM na VP37. Pozdrawiam ! PS: 1,9 D jak i SDI mia³y nominalnie 64KM. Taki zwyk³y D 64KM w passacie B4 radzi³ sobie bardzo dzielnie i potrafi³ poruszaæ siê z prêdko¶ciami przekraczaj±cymi 160 licznikowe. |
|
Data: 2011-03-08 23:29:39 | |
Autor: V-Tec | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary. Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik 1.9 CDTI/JTDM 150KM. W. |
|
Data: 2011-03-09 00:00:14 | |
Autor: BartekK | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma? Przecież właśnie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem bypasu w celu podniesienia ciśnienia, że właśnie zaraz za chwilę i tak ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie podnosić doładowania bo mechanika odcina? -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-03-09 20:53:45 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:
W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:Zawsze mi się wydawało że w tym celu to robi się właśnie kierownice w turbinach, żeby sterować ciśnieniem doładowania, a nie upuszczać je :D Zawory mechaniczne to się daje w benzynach doładowanych z przepustnicą, żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciśnienie nie porozwalało tego co jest przed nią :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-03-09 21:00:34 | |
Autor: Lewis | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-09 20:53, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze: Sterowanie doładowaniem WG lub VTG to inna sprawa, występuje i w TD jak i w TB tylko że TB ma tak jak wspomniałeś zawory upuszczające, DV/BOV, BPV. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-09 21:12:15 | |
Autor: BartekK | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-09 21:00, Lewis pisze:
A całkiem możliwe, ja grzebie bardziej w turbobenzynie niż w dieslu, stad zamieszanie.A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?Zawsze mi się wydawało że w tym celu to robi się właśnie kierownice w -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-03-09 22:58:10 | |
Autor: V-Tec | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:
W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze: hm, nie wiem, chyba nie. Rozwiązali to w inny sposób: silnik przechodził w tryb awaryjny i miałem może z 60KM pod nogą (prędkość max ~130 km/h ;) -- pozdrawiam, W. |