Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?

Data: 2011-03-07 23:26:44
Autor: Tomasz Pyra
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we współczesnych dieslach?

Bo dziś te silniki osiągają po 90KM z litra pojemności (po chipie przekraczają nawet 100KM).

Wolnossące diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczając przeróżne dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym. Prawda to?

Data: 2011-03-07 22:51:45
Autor: to
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
begin Tomasz Pyra
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
współczesnych dieslach?

Pewnie 1-2 bary.

Data: 2011-03-07 23:35:30
Autor: Michał Gut
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
punto 1,3 multijet ma 1,3bara 70km
wersja bodajze 90konna ma inna turbine(zmienna geometria i wyzsze cisnienie ale nie pamietam ile) i inny soft

Data: 2011-03-08 02:34:07
Autor: Czarek Daniluk
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
On 7 Mar, 23:26, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
Takie pytanie mnie nasz³o - jakie jest ci¶nienie do³adowania we
wspó³czesnych dieslach?

Bo dzi¶ te silniki osi±gaj± po 90KM z litra pojemno¶ci (po chipie
przekraczaj± nawet 100KM).

Wolnoss±ce diesle mia³y tak po 30-35KM z litra, co wliczaj±c przeró¿ne
dodatkowe opory wymaga³o by chyba ponad 3bar ci¶nienia bezwzglêdnego w
kolektorze dolotowym. Prawda to?

Ja mogê powiedzieæ ile dmucha w starym golfie 3 TDI - potrafi dmuchn±æ
do 1,2 bara, nominalnie daje 0,8 bara.

Pozdrawiam !

PS:
W 1Z chyba nominalnie by³o 0,6 bara.

Data: 2011-03-08 16:59:32
Autor: Lewis
W dniu 2011-03-08 11:34, Czarek Daniluk pisze:
[...]

przekraczajÄ… nawet 100KM).

Wolnossące diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczając przeróżne
dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciśnienia bezwzględnego w
kolektorze dolotowym. Prawda to?

Ja mogę powiedzieć ile dmucha w starym golfie 3 TDI - potrafi dmuchnąć
do 1,2 bara, nominalnie daje 0,8 bara.

Pozdrawiam !

PS:
W 1Z chyba nominalnie było 0,6 bara.

W Golfie 3 z silnikiem 1Z ostatnio mierzyłem sięgało 1.2bar ponad atmosferyczne.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-03-08 03:08:55
Autor: Czarek Daniluk
[...]

Ja tam jestem ciekaw ile dmucha turbo w 1,2 TSI 105KM ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-08 12:59:45
Autor: Bugatti
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Wikipedia podaje ¿e 1,6 bar.

Ale nie wa¿ne przecie¿ ile turbo dmucha tylko jaki ma wydatek przy danym dmuchaniu.

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2011-03-08 16:38:59
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-08 12:59, Bugatti pisze:
Wikipedia podaje ¿e 1,6 bar.

Ale nie wa¿ne przecie¿ ile turbo dmucha tylko jaki ma wydatek przy danym
dmuchaniu.

Pozdr.

A to zale¿y od wielko¶ci samej turbawki, przekrojów rur itp itd ;)
Co z tego ¿e w 1,3 Multijet mo¿e daje i ze 2 bary, je¶li sprê¿arka jest wielko¶ci dobrej piê¶ci :D

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-08 17:02:30
Autor: Lewis
W dniu 2011-03-08 12:08, Czarek Daniluk pisze:
[...]

Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z turbiną TD04-15HL a moc z litra znacznie większa. Przy małych modyfikacjach i dmuchnięciu w okolice 1.3bar robi się znacznie ponad 250KM z 2.0T

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-03-08 20:47:49
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-03-08 17:02, Lewis pisze:

Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z
turbiną TD04-15HL a moc z litra znacznie większa.

205KM z 2.0 to w silniku benzynowym w sumie w ogóle nie wymaga dmuchania - takie moce osiąga się jeszcze w silnikach wolnossących.

Data: 2011-03-08 21:07:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-03-08 20:47, Tomasz Pyra pisze:
[...]

- takie moce osiÄ…ga siÄ™ jeszcze w silnikach wolnossÄ…cych.

Ale jednak charakterystyka jest skrajnie różna w wolnossącym i doładowanym benzyniaku o tej samej pojemności i liczbie cylindrów.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-09 22:10:36
Autor: Olleo
> [...]
> turbin± TD04-15HL a moc z litra znacznie wiêksza.

205KM z 2.0 to w silniku benzynowym w sumie w ogóle nie wymaga dmuchania
- takie moce osi±ga siê jeszcze w silnikach wolnoss±cych.

Nie wiem po cholere ludzie pisza o mocy - tylko potem takie
stwierdzenia, jak wyzej sie pojawiaja.

Moze i wystarczy wolnossacy 2.0, ale przy jakich obrotach i jakim
momencie? Hondowskie silniki maja taka wysoka moc tylko dlatego, ze
sie kreca powyzej 8000rpm. Jesli to jest ten Saab, o ktorym mysle, to
ma pewnie w okolicach 300Nm gdzies kolo 4000rpm, a juz od 2500rpm
moment bije na glowe pewnie caly zakres tego wolnossacego.
--
Olleo

Data: 2011-03-08 11:26:01
Autor: Rafal Lorenc
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Tomasz Pyra [hellfire@spam.spam.spam]   na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Takie pytanie mnie naszÅ‚o - jakie jest ciÅ›nienie doÅ‚adowania we  współczesnych dieslach?

 WolnossÄ…ce diesle miaÅ‚y tak po 30-35KM z litra, co wliczajÄ…c przeróżne  dodatkowe opory wymagaÅ‚o by chyba ponad 3bar ciÅ›nienia bezwzglÄ™dnego w  kolektorze dolotowym. Prawda to?

Dmuchają od 0.8 bara do 2.2 bara - zależy czy auto seryjne czy dłubane
;-)
Serwyjnie w VAG`ach to okolice 0.8, 1.1, 1.3, 1.5 oraz 1.55 w zależności
od mocy wyjściowej oraz wielkości turbo.

--
Rafal Lorenc
mobile: 503-611-119

Data: 2011-03-08 12:33:49
Autor: qba
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
[...]

seria w v12 tdi to 2,5bara

Data: 2011-03-08 19:46:31
Autor: nalesnik
W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
współczesnych dieslach?

ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 - 1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłączonego do auta komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.

--
pozdr
nalesnik

Data: 2011-03-08 21:09:52
Autor: BartekK
W dniu 2011-03-08 19:46, nalesnik pisze:
[...]

Na jałowym to się zapewne bypass otwierał i powietrze w kółko turbiny krążyło, pomiar raczej bzdurę pokazał

Data: 2011-03-08 21:32:05
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-08 21:09, BartekK pisze:
[...]

Albo odczyt z komputera zawierał + około 1000milibar ciśnienia atmosferycznego :D czyli defakto turbina biła 0,7 - 0,8 bara, z czym jestem w stanie się zgodzić.
Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzÄ™ :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-09 09:58:31
Autor: J.F.
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100,  Czarek Daniluk wrote:
ZTCP Focus Mk1 (bodaj¿e 90konne 1.8TDDI) wkrêcony za 4krpm dmucha³ 1.7 -
1.8 bara (pomiar na ja³owym biegu, odczyt z pod³±czonego do auta
komputera), a¿ siê zdziwi³em, ¿e pokazuje tak du¿o.

Albo odczyt z komputera zawiera³ + oko³o 1000milibar ci¶nienia atmosferycznego :D czyli defakto turbina bi³a 0,7 - 0,8 bara, z czym jestem w stanie siê zgodziæ.

Wielce prawdopodobne, bo to chyba czujnik MAP - cisnienia absolutnego.

Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzê :)

Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta
na maksa :-)

Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM,
a z turbinka 90, 110, 150, 180 ..

J.

Data: 2011-03-09 12:12:01
Autor: Lewis
W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:
[...]

Na luzie w sensie na biegu jałowym. I owszem, ECU bez obciążenia silnika nie pozwoli na otwarcie WG na tyle żeby dać max ciśnienie doładowania.
Podepnij kompa, wyjedź na drogę, wrzuć 3 bieg i przy obrotach 2000 wciśnij gaz w podłogę i dociągnij do 4000obr, wtedy będziesz wiedział ile faktycznie pompuje.

Tak swoją drogą śmieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z Tubro dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało pali i w ogóle och i ach ;D
--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-03-09 13:16:36
Autor: Agent
[...]

No ale jak tu nie porównywac jak ze 3 lata temu byÅ‚o 99.9 % diesli byÅ‚o turbo za to  maÅ‚y procent benzyn turbo Teraz jest 100 % TD i nieco wiÄ™kszy % TB wiÄ™c dopiero teraz można zacząć mówić o porównywaniu TD i TB.

Data: 2011-03-09 19:21:37
Autor: J.F.
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
On Wed, 09 Mar 2011 12:12:01 +0100,  Lewis wrote:
Na luzie w sensie na biegu ja³owym. I owszem, ECU bez obci±¿enia silnika nie pozwoli na otwarcie WG na tyle ¿eby daæ max ci¶nienie do³adowania.

Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ?
Tak swoj± drog± ¶mieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z Tubro dieslowskimi i szczycenie siê jaki to diesel ma moment jak ma³o pali i w ogóle och i ach ;D

Ale czemu nie ? porownujemy dostepne oferty.
Wolnossacego diesla nie porownujemy, bo kto by go chcial kupic, a
zreszta mozemy porownac jak ktos chce. Turbobenzynka do porownania moze byc, jak dostepna, tylko wtedy
rachunek inny, zagazowac problem itp :-)

No wlasnie, wezmy powiedzmy golfa - jaki silnik polecacie :-)
nowy z salonu.

J.

Data: 2011-03-09 20:34:42
Autor: Lewis
W dniu 2011-03-09 19:21, J.F. pisze:
[...]

Mówię na podstawie tego jak to działa w moim silniku więc znacząco się nie powinno różnić, co najwyżej może być sterowane mechanicznie podciśnieniem bez ingerencji ECU. A WG czyli wastegate to chyba standard w turbosprężarkach, nie uważasz? ;)

[...]

Chodzi mi głównie o to że panuje opinia że diesel jest super bo ma moc i maÅ‚o pali. Owszem porównujÄ…c 1.9 turbo diesla do 1.8 benzynowca  o mocy okoÅ‚o 125KM oba to nie mamy o czym rozmawiać, ale wystarczy wziąć 1.9 TD i 1.8TB i już siÄ™ nie robi tak kolorowo ;)

Turbobenzynka do porownania moze byc, jak dostepna, tylko wtedy
rachunek inny, zagazowac problem itp :-)

Nie widzę żadnego problemu z zagazowaniem Turbobenzyny, jeździ tego duuuuża ilość, wystarczy zwykłe LPG IV gen, nawet nie LPI.

No wlasnie, wezmy powiedzmy golfa - jaki silnik polecacie :-)
nowy z salonu.

2.0TFSI czy tam TSI :)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-03-09 20:37:57
Autor: Lewis
W dniu 2011-03-09 20:34, Lewis pisze:
[...]

Za wyjÄ…tkiem turbin VTG

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-03-09 20:57:21
Autor: Czarek Daniluk
[...]

A gdzie ty chcesz bez obci±¿enia uzyskaæ takie ci¶nienie do³adowania.
Moje stare TDI bez obci±¿enia dobije max do 0,4 bara i wiêcej nie chce.
Pod obci±¿eniem - czytaj w je¼dzie, chwilowo skacze na manometrze do 1,2 bara, a potem obcina i spada do 0,8.
Przy gwa³townym przyspieszaniu na wy¿szych biegach potrafi potrzymaæ d³u¿sz± chwilê na 1 barze.

Zwyk³e 90KM na VP37.

Pozdrawiam !

PS: 1,9 D jak i SDI mia³y nominalnie 64KM. Taki zwyk³y D 64KM w passacie B4 radzi³ sobie bardzo dzielnie i potrafi³ poruszaæ siê z prêdko¶ciami przekraczaj±cymi 160 licznikowe.

Data: 2011-03-08 23:29:39
Autor: V-Tec
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
współczesnych dieslach?

jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary. Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik 1.9 CDTI/JTDM 150KM.

W.

Data: 2011-03-09 00:00:14
Autor: BartekK
W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
[...]

A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma? Przecież właśnie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem bypasu w celu podniesienia ciśnienia, że właśnie zaraz za chwilę i tak ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie podnosić doładowania bo mechanika odcina?

Data: 2011-03-09 20:53:45
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:
[...]

Zawsze mi się wydawało że w tym celu to robi się właśnie kierownice w turbinach, żeby sterować ciśnieniem doładowania, a nie upuszczać je :D
Zawory mechaniczne to się daje w benzynach doładowanych z przepustnicą, żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciśnienie nie porozwalało tego co jest przed nią :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-09 21:00:34
Autor: Lewis
W dniu 2011-03-09 20:53, Czarek Daniluk pisze:
[...]

jest przed niÄ… :)

Pozdrawiam !

Sterowanie doładowaniem WG lub VTG to inna sprawa, występuje i w TD jak i w TB tylko że TB ma tak jak wspomniałeś zawory upuszczające, DV/BOV, BPV.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-03-09 21:12:15
Autor: BartekK
W dniu 2011-03-09 21:00, Lewis pisze:
[...]

A całkiem możliwe, ja grzebie bardziej w turbobenzynie niż w dieslu, stad zamieszanie.

Data: 2011-03-09 22:58:10
Autor: V-Tec
[...]

hm, nie wiem, chyba nie. Rozwiązali to w inny sposób: silnik przechodził w tryb awaryjny i miałem może z 60KM pod nogą (prędkość max ~130 km/h ;)

--
pozdrawiam,
W.

Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?