Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?

Data: 2011-03-08 03:08:55
Autor: Czarek Daniluk
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
On 7 Mar, 23:26, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ci¶nienie doładowania we
współczesnych dieslach?

Bo dzi¶ te silniki osi±gaj± po 90KM z litra pojemno¶ci (po chipie
przekraczaj± nawet 100KM).

Wolnoss±ce diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczaj±c przeróżne
dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ci¶nienia bezwzględnego w
kolektorze dolotowym. Prawda to?

Ja tam jestem ciekaw ile dmucha turbo w 1,2 TSI 105KM ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-08 12:59:45
Autor: Bugatti
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Wikipedia podaje że 1,6 bar.

Ale nie ważne przecież ile turbo dmucha tylko jaki ma wydatek przy danym dmuchaniu.

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2011-03-08 16:38:59
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-03-08 12:59, Bugatti pisze:
Wikipedia podaje że 1,6 bar.

Ale nie ważne przecież ile turbo dmucha tylko jaki ma wydatek przy danym
dmuchaniu.

Pozdr.

A to zależy od wielko¶ci samej turbawki, przekrojów rur itp itd ;)
Co z tego że w 1,3 Multijet może daje i ze 2 bary, je¶li sprężarka jest wielko¶ci dobrej pię¶ci :D

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-08 17:02:30
Autor: Lewis
W dniu 2011-03-08 12:08, Czarek Daniluk pisze:
On 7 Mar, 23:26, Tomasz Pyra<hellf...@spam.spam.spam>  wrote:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
współczesnych dieslach?

Bo dziś te silniki osiągają po 90KM z litra pojemności (po chipie
przekraczajÄ… nawet 100KM).

Wolnossące diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczając przeróżne
dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciśnienia bezwzględnego w
kolektorze dolotowym. Prawda to?

Ja tam jestem ciekaw ile dmucha turbo w 1,2 TSI 105KM ;)

Pozdrawiam !

Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z turbiną TD04-15HL a moc z litra znacznie większa. Przy małych modyfikacjach i dmuchnięciu w okolice 1.3bar robi się znacznie ponad 250KM z 2.0T

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-03-08 20:47:49
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-03-08 17:02, Lewis pisze:

Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z
turbiną TD04-15HL a moc z litra znacznie większa.

205KM z 2.0 to w silniku benzynowym w sumie w ogĂłle nie wymaga dmuchania - takie moce osiÄ…ga siÄ™ jeszcze w silnikach wolnossÄ…cych.

Data: 2011-03-08 21:07:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-03-08 20:47, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Ale jednak charakterystyka jest skrajnie różna w wolnossącym i doładowanym benzyniaku o tej samej pojemności i liczbie cylindrów.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-09 22:10:36
Autor: Olleo
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
> Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z
> turbin± TD04-15HL a moc z litra znacznie większa.

205KM z 2.0 to w silniku benzynowym w sumie w ogóle nie wymaga dmuchania
- takie moce osi±ga się jeszcze w silnikach wolnoss±cych.

Nie wiem po cholere ludzie pisza o mocy - tylko potem takie
stwierdzenia, jak wyzej sie pojawiaja.

Moze i wystarczy wolnossacy 2.0, ale przy jakich obrotach i jakim
momencie? Hondowskie silniki maja taka wysoka moc tylko dlatego, ze
sie kreca powyzej 8000rpm. Jesli to jest ten Saab, o ktorym mysle, to
ma pewnie w okolicach 300Nm gdzies kolo 4000rpm, a juz od 2500rpm
moment bije na glowe pewnie caly zakres tego wolnossacego.
--
Olleo

Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?