Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?

Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?

Data: 2011-03-08 19:46:31
Autor: nalesnik
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
współczesnych dieslach?

ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 - 1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłączonego do auta komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.

--
pozdr
nalesnik

Data: 2011-03-08 21:09:52
Autor: BartekK
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 2011-03-08 19:46, nalesnik pisze:
W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
współczesnych dieslach?

ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 -
1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłączonego do auta
komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.
Na jałowym to się zapewne bypass otwierał i powietrze w kółko turbiny krążyło, pomiar raczej bzdurę pokazał

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2011-03-08 21:32:05
Autor: Czarek Daniluk
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 2011-03-08 21:09, BartekK pisze:
W dniu 2011-03-08 19:46, nalesnik pisze:
W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
współczesnych dieslach?

ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 -
1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłączonego do auta
komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.
Na jałowym to się zapewne bypass otwierał i powietrze w kółko turbiny
krążyło, pomiar raczej bzdurę pokazał

Albo odczyt z komputera zawierał + około 1000milibar ciśnienia atmosferycznego :D czyli defakto turbina biła 0,7 - 0,8 bara, z czym jestem w stanie się zgodzić.
Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzÄ™ :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-09 09:58:31
Autor: J.F.
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100,  Czarek Daniluk wrote:
ZTCP Focus Mk1 (bodaj¿e 90konne 1.8TDDI) wkrêcony za 4krpm dmucha³ 1.7 -
1.8 bara (pomiar na ja³owym biegu, odczyt z pod³±czonego do auta
komputera), a¿ siê zdziwi³em, ¿e pokazuje tak du¿o.

Albo odczyt z komputera zawiera³ + oko³o 1000milibar ci¶nienia atmosferycznego :D czyli defakto turbina bi³a 0,7 - 0,8 bara, z czym jestem w stanie siê zgodziæ.

Wielce prawdopodobne, bo to chyba czujnik MAP - cisnienia absolutnego.

Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzê :)

Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta
na maksa :-)

Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM,
a z turbinka 90, 110, 150, 180 ..


J.

Data: 2011-03-09 12:12:01
Autor: Lewis
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:
On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100,  Czarek Daniluk wrote:

Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzÄ™ :)

Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta
na maksa :-)

Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM,
a z turbinka 90, 110, 150, 180 ..

Na luzie w sensie na biegu jałowym. I owszem, ECU bez obciążenia silnika nie pozwoli na otwarcie WG na tyle żeby dać max ciśnienie doładowania.
Podepnij kompa, wyjedź na drogę, wrzuć 3 bieg i przy obrotach 2000 wciśnij gaz w podłogę i dociągnij do 4000obr, wtedy będziesz wiedział ile faktycznie pompuje.

Tak swoją drogą śmieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z Tubro dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało pali i w ogóle och i ach ;D
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-03-09 13:16:36
Autor: Agent
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?


Tak swoją drogą śmieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z Tubro dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało pali i w ogóle och i ach ;D
--
No ale jak tu nie porównywac jak ze 3 lata temu byÅ‚o 99.9 % diesli byÅ‚o turbo za to  maÅ‚y procent benzyn turbo Teraz jest 100 % TD i nieco wiÄ™kszy % TB wiÄ™c dopiero teraz można zacząć mówić o porównywaniu TD i TB.

Data: 2011-03-09 19:21:37
Autor: J.F.
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
On Wed, 09 Mar 2011 12:12:01 +0100,  Lewis wrote:
Na luzie w sensie na biegu ja³owym. I owszem, ECU bez obci±¿enia silnika nie pozwoli na otwarcie WG na tyle ¿eby daæ max ci¶nienie do³adowania.

Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ?
Tak swoj± drog± ¶mieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z Tubro dieslowskimi i szczycenie siê jaki to diesel ma moment jak ma³o pali i w ogóle och i ach ;D

Ale czemu nie ? porownujemy dostepne oferty.
Wolnossacego diesla nie porownujemy, bo kto by go chcial kupic, a
zreszta mozemy porownac jak ktos chce. Turbobenzynka do porownania moze byc, jak dostepna, tylko wtedy
rachunek inny, zagazowac problem itp :-)

No wlasnie, wezmy powiedzmy golfa - jaki silnik polecacie :-)
nowy z salonu.

J.

Data: 2011-03-09 20:34:42
Autor: Lewis
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 2011-03-09 19:21, J.F. pisze:
On Wed, 09 Mar 2011 12:12:01 +0100,  Lewis wrote:
Na luzie w sensie na biegu jałowym. I owszem, ECU bez obciążenia silnika
nie pozwoli na otwarcie WG na tyle żeby dać max ciśnienie doładowania.

Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ?

Mówię na podstawie tego jak to działa w moim silniku więc znacząco się nie powinno różnić, co najwyżej może być sterowane mechanicznie podciśnieniem bez ingerencji ECU. A WG czyli wastegate to chyba standard w turbosprężarkach, nie uważasz? ;)


Tak swoją drogą śmieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z
Tubro dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało
pali i w ogóle och i ach ;D

Ale czemu nie ? porownujemy dostepne oferty.
Wolnossacego diesla nie porownujemy, bo kto by go chcial kupic, a
zreszta mozemy porownac jak ktos chce.

Chodzi mi głównie o to że panuje opinia że diesel jest super bo ma moc i maÅ‚o pali. Owszem porównujÄ…c 1.9 turbo diesla do 1.8 benzynowca  o mocy okoÅ‚o 125KM oba to nie mamy o czym rozmawiać, ale wystarczy wziąć 1.9 TD i 1.8TB i już siÄ™ nie robi tak kolorowo ;)


Turbobenzynka do porownania moze byc, jak dostepna, tylko wtedy
rachunek inny, zagazowac problem itp :-)

Nie widzę żadnego problemu z zagazowaniem Turbobenzyny, jeździ tego duuuuża ilość, wystarczy zwykłe LPG IV gen, nawet nie LPI.


No wlasnie, wezmy powiedzmy golfa - jaki silnik polecacie :-)
nowy z salonu.

2.0TFSI czy tam TSI :)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-03-09 20:37:57
Autor: Lewis
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 2011-03-09 20:34, Lewis pisze:
W dniu 2011-03-09 19:21, J.F. pisze:

Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ?

Mówię na podstawie tego jak to działa w moim silniku więc znacząco się
nie powinno różnić, co najwyżej może być sterowane mechanicznie
podciśnieniem bez ingerencji ECU. A WG czyli wastegate to chyba standard
w turbosprężarkach, nie uważasz? ;)


Za wyjÄ…tkiem turbin VTG

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-03-09 20:57:21
Autor: Czarek Daniluk
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:
On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100,  Czarek Daniluk wrote:
ZTCP Focus Mk1 (bodaj¿e 90konne 1.8TDDI) wkrêcony za 4krpm dmucha³ 1.7 -
1.8 bara (pomiar na ja³owym biegu, odczyt z pod³±czonego do auta
komputera), a¿ siê zdziwi³em, ¿e pokazuje tak du¿o.

Albo odczyt z komputera zawiera³ + oko³o 1000milibar ci¶nienia
atmosferycznego :D czyli defakto turbina bi³a 0,7 - 0,8 bara, z czym
jestem w stanie siê zgodziæ.

Wielce prawdopodobne, bo to chyba czujnik MAP - cisnienia absolutnego.

Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzê :)

Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta
na maksa :-)

Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM,
a z turbinka 90, 110, 150, 180 ..


J.


A gdzie ty chcesz bez obci±¿enia uzyskaæ takie ci¶nienie do³adowania.
Moje stare TDI bez obci±¿enia dobije max do 0,4 bara i wiêcej nie chce.
Pod obci±¿eniem - czytaj w je¼dzie, chwilowo skacze na manometrze do 1,2 bara, a potem obcina i spada do 0,8.
Przy gwa³townym przyspieszaniu na wy¿szych biegach potrafi potrzymaæ d³u¿sz± chwilê na 1 barze.

Zwyk³e 90KM na VP37.

Pozdrawiam !

PS: 1,9 D jak i SDI mia³y nominalnie 64KM. Taki zwyk³y D 64KM w passacie B4 radzi³ sobie bardzo dzielnie i potrafi³ poruszaæ siê z prêdko¶ciami przekraczaj±cymi 160 licznikowe.

Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona