Data: 2011-03-08 19:46:31 | |
Autor: nalesnik | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 - 1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłączonego do auta komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo. -- pozdr nalesnik |
|
Data: 2011-03-08 21:09:52 | |
Autor: BartekK | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-08 19:46, nalesnik pisze:
W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:Na jałowym to się zapewne bypass otwierał i powietrze w kółko turbiny krążyło, pomiar raczej bzdurę pokazał -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2011-03-08 21:32:05 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-08 21:09, BartekK pisze:
W dniu 2011-03-08 19:46, nalesnik pisze:Albo odczyt z komputera zawierał + około 1000milibar ciśnienia atmosferycznego :D czyli defakto turbina biła 0,7 - 0,8 bara, z czym jestem w stanie się zgodzić. Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzę :) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-03-09 09:58:31 | |
Autor: J.F. | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100, Czarek Daniluk wrote:
ZTCP Focus Mk1 (bodaj¿e 90konne 1.8TDDI) wkrêcony za 4krpm dmucha³ 1.7 - Albo odczyt z komputera zawiera³ + oko³o 1000milibar ci¶nienia atmosferycznego :D czyli defakto turbina bi³a 0,7 - 0,8 bara, z czym jestem w stanie siê zgodziæ. Wielce prawdopodobne, bo to chyba czujnik MAP - cisnienia absolutnego. Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzê :) Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta na maksa :-) Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM, a z turbinka 90, 110, 150, 180 .. J. |
|
Data: 2011-03-09 12:12:01 | |
Autor: Lewis | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:
On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100, Czarek Daniluk wrote: Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzę :) Na luzie w sensie na biegu jałowym. I owszem, ECU bez obciążenia silnika nie pozwoli na otwarcie WG na tyle żeby dać max ciśnienie doładowania. Podepnij kompa, wyjedź na drogę, wrzuć 3 bieg i przy obrotach 2000 wciśnij gaz w podłogę i dociągnij do 4000obr, wtedy będziesz wiedział ile faktycznie pompuje. Tak swoją drogą śmieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z Tubro dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało pali i w ogóle och i ach ;D -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-09 13:16:36 | |
Autor: Agent | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
No ale jak tu nie porównywac jak ze 3 lata temu było 99.9 % diesli było turbo za to mały procent benzyn turbo Teraz jest 100 % TD i nieco większy % TB więc dopiero teraz można zacząć mówić o porównywaniu TD i TB. |
|
Data: 2011-03-09 19:21:37 | |
Autor: J.F. | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
On Wed, 09 Mar 2011 12:12:01 +0100, Lewis wrote:
Na luzie w sensie na biegu ja³owym. I owszem, ECU bez obci±¿enia silnika nie pozwoli na otwarcie WG na tyle ¿eby daæ max ci¶nienie do³adowania. Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ? Tak swoj± drog± ¶mieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z Tubro dieslowskimi i szczycenie siê jaki to diesel ma moment jak ma³o pali i w ogóle och i ach ;D Ale czemu nie ? porownujemy dostepne oferty. Wolnossacego diesla nie porownujemy, bo kto by go chcial kupic, a zreszta mozemy porownac jak ktos chce. Turbobenzynka do porownania moze byc, jak dostepna, tylko wtedy rachunek inny, zagazowac problem itp :-) No wlasnie, wezmy powiedzmy golfa - jaki silnik polecacie :-) nowy z salonu. J. |
|
Data: 2011-03-09 20:34:42 | |
Autor: Lewis | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-09 19:21, J.F. pisze:
On Wed, 09 Mar 2011 12:12:01 +0100, Lewis wrote: Mówię na podstawie tego jak to działa w moim silniku więc znacząco się nie powinno różnić, co najwyżej może być sterowane mechanicznie podciśnieniem bez ingerencji ECU. A WG czyli wastegate to chyba standard w turbosprężarkach, nie uważasz? ;)
Chodzi mi głównie o to że panuje opinia że diesel jest super bo ma moc i mało pali. Owszem porównując 1.9 turbo diesla do 1.8 benzynowca o mocy około 125KM oba to nie mamy o czym rozmawiać, ale wystarczy wziąć 1.9 TD i 1.8TB i już się nie robi tak kolorowo ;)
Nie widzę żadnego problemu z zagazowaniem Turbobenzyny, jeździ tego duuuuża ilość, wystarczy zwykłe LPG IV gen, nawet nie LPI.
2.0TFSI czy tam TSI :) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-09 20:37:57 | |
Autor: Lewis | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-09 20:34, Lewis pisze:
W dniu 2011-03-09 19:21, J.F. pisze: Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ? Za wyjątkiem turbin VTG -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-03-09 20:57:21 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach? | |
W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:
On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100, Czarek Daniluk wrote:A gdzie ty chcesz bez obci±¿enia uzyskaæ takie ci¶nienie do³adowania. Moje stare TDI bez obci±¿enia dobije max do 0,4 bara i wiêcej nie chce. Pod obci±¿eniem - czytaj w je¼dzie, chwilowo skacze na manometrze do 1,2 bara, a potem obcina i spada do 0,8. Przy gwa³townym przyspieszaniu na wy¿szych biegach potrafi potrzymaæ d³u¿sz± chwilê na 1 barze. Zwyk³e 90KM na VP37. Pozdrawiam ! PS: 1,9 D jak i SDI mia³y nominalnie 64KM. Taki zwyk³y D 64KM w passacie B4 radzi³ sobie bardzo dzielnie i potrafi³ poruszaæ siê z prêdko¶ciami przekraczaj±cymi 160 licznikowe. |