Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?

Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?

Data: 2011-03-08 23:29:39
Autor: V-Tec
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
współczesnych dieslach?

jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary. Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik 1.9 CDTI/JTDM 150KM.

W.

Data: 2011-03-09 00:00:14
Autor: BartekK
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
współczesnych dieslach?

jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary.
Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
1.9 CDTI/JTDM 150KM.
A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma? Przecież właśnie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem bypasu w celu podniesienia ciśnienia, że właśnie zaraz za chwilę i tak ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie podnosić doładowania bo mechanika odcina?

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2011-03-09 20:53:45
Autor: Czarek Daniluk
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:
W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
współczesnych dieslach?

jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary.
Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
1.9 CDTI/JTDM 150KM.
A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
Przecież właśnie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem
bypasu w celu podniesienia ciśnienia, że właśnie zaraz za chwilę i tak
ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie
podnosić doładowania bo mechanika odcina?

Zawsze mi się wydawało że w tym celu to robi się właśnie kierownice w turbinach, żeby sterować ciśnieniem doładowania, a nie upuszczać je :D
Zawory mechaniczne to się daje w benzynach doładowanych z przepustnicą, żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciśnienie nie porozwalało tego co jest przed nią :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-03-09 21:00:34
Autor: Lewis
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 2011-03-09 20:53, Czarek Daniluk pisze:
W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:
W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
współczesnych dieslach?

jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary.
Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
1.9 CDTI/JTDM 150KM.
A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
Przecież właśnie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem
bypasu w celu podniesienia ciśnienia, że właśnie zaraz za chwilę i tak
ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie
podnosić doładowania bo mechanika odcina?

Zawsze mi się wydawało że w tym celu to robi się właśnie kierownice w
turbinach, żeby sterować ciśnieniem doładowania, a nie upuszczać je :D
Zawory mechaniczne to się daje w benzynach doładowanych z przepustnicą,
żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciśnienie nie porozwalało tego co
jest przed niÄ… :)

Pozdrawiam !

Sterowanie doładowaniem WG lub VTG to inna sprawa, występuje i w TD jak i w TB tylko że TB ma tak jak wspomniałeś zawory upuszczające, DV/BOV, BPV.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-03-09 21:12:15
Autor: BartekK
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 2011-03-09 21:00, Lewis pisze:
A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
Przecież właśnie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem
bypasu w celu podniesienia ciśnienia, że właśnie zaraz za chwilę i tak
ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie
podnosić doładowania bo mechanika odcina?

Zawsze mi się wydawało że w tym celu to robi się właśnie kierownice w
turbinach, żeby sterować ciśnieniem doładowania, a nie upuszczać je :D
Zawory mechaniczne to się daje w benzynach doładowanych z przepustnicą,
żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciśnienie nie porozwalało tego co
jest przed niÄ… :)

Pozdrawiam !

Sterowanie doładowaniem WG lub VTG to inna sprawa, występuje i w TD jak
i w TB tylko że TB ma tak jak wspomniałeś zawory upuszczające, DV/BOV, BPV.
A całkiem możliwe, ja grzebie bardziej w turbobenzynie niż w dieslu, stad zamieszanie.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2011-03-09 22:58:10
Autor: V-Tec
Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:
W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
współczesnych dieslach?

jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary.
Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
1.9 CDTI/JTDM 150KM.
A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?

hm, nie wiem, chyba nie. Rozwiązali to w inny sposób: silnik przechodził w tryb awaryjny i miałem może z 60KM pod nogą (prędkość max ~130 km/h ;)

--
pozdrawiam,
W.

Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona