Ile gniazdek w kuchni?

Data: 2009-03-31 20:07:06
Autor: Jan Werbiński
Ile gniazdek w kuchni?
Planuję sobie i jak bym nie liczył to wychodzi mi 21 gniazdek i 1 puszka. Zakładam nieużywanie żadnych przedłużaczy ani listew.
Na wysokości 30 7 szt: 4 wolne, lodówka, terma podumywalkowa (sterowana czasowo), zmywarka
Wysokość 75 3szt: piekarnik, mikrofala, 1 wolne (np na ekspres do zabudowy;-) oraz puszka na płytę (w tym 4 pod zlewem IP 44). Nie za dużo pod zlewem?
Wysokość 105 9szt: robot, czajnik, 7 wolnych, z czego 3 wolne na środku przestrzeni roboczej, a 4 z boków.
Wysokość  ok 185: okap
Wysokość 240: światła do szafek.

O czym zapomniałem? Gdzie powinno być gniazdo lodówki zabudowanej wys 177?

Gniazdka nad blatem będą 15 i 50 cm od zlewu. Muszą być bryzgoodporne?
Okap jest z wtyczką czy luźnym kablem? Niestety w instrukcji nic nie piszą, a muszę jeszcze długo czekać.
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-31 20:13:27
Autor: Piotrek
Ile gniazdek w kuchni?
Gniazdka nad blatem będą 15 i 50 cm od zlewu. Muszą być bryzgoodporne?
Okap jest z wtyczką czy luźnym kablem? Niestety w instrukcji nic nie piszą, a muszę jeszcze długo czekać.

u mnie okap byl z wtyczka.
co do ilosci gniazdek to zalezy od tego jaka masz kuchnie(wielkosc oraz rozmieszczenie przestrzeni roboczych).
wg mnie np 7 gniazdek wolnych to przesada zupelna bo nie wyobrazam sobie ze nagle pojawia ci sie w kuchin 7 sprzetow ktore musza byc na raz wykorzystywane.

reszta wg mnie OK

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-03-31 21:07:01
Autor: Czabu
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "Piotrek" <a@b.ru> napisał w wiadomości news:gqtmam$e52$1opal.futuro.pl...

wg mnie np 7 gniazdek wolnych to przesada zupelna bo nie wyobrazam sobie ze nagle pojawia ci sie w kuchin 7 sprzetow ktore musza byc na raz wykorzystywane.

Chyba nie chodzi o to, żeby zająć wszystkie gniazdka, ale żeby mieć możliwość rozsądnego rozmieszczenia sprzętów. Trochę głupio ustawiać sprzęt tam gdzie jest gniazdko, zamiast tam gdzie wygodnie i gdzie pasuje. Oczywiście wszystko zależy od rozmieszczenia mebli i wielkości kuchni, bo przy powierzchni roboczej np. 1m, 7 gniazdek to jednak faktycznie trochę za dużo ;-)

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-03-31 21:19:16
Autor: Piotrek
Ile gniazdek w kuchni?
[...]

oczywiscie :)
dlatego najpierw pytalem o kuchnie, wielkosc i rozmieszczenie :)
wiadomo ze jak sie ma np blat i "wyspe" to takie  gniazdek bedzie OK
bo powiedzmy na wyspie z 2 przy blacie 5 i jakos "znikna" te gniazdka a beda pod reka :)
ale jak by ktos mial np 3 mb blatu i tam 7 wolnych gniazdek...... to juz przesada wg mnie

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-03-31 21:21:08
Autor: Panslavista
Ile gniazdek w kuchni?

> [...]

beda
pod reka :)
ale jak by ktos mial np 3 mb blatu i tam 7 wolnych gniazdek...... to juz

    Mam tylko 4 nad krótszym blatem, ale podwójnych. I czasem muszę wyłączać
jedne urządzenia, aby załączyć drugie. Gniazd nigdy za dużo, ale pod
zlewozmywakiem lub w innych miejscach lub pozycjach grożących zalaniem nigdy
bym nie umieścił...
    Oczywiscie nie są to jedyne gniazda...

Data: 2009-03-31 21:25:09
Autor: Jan Werbiński
Ile gniazdek w kuchni?
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gqtr06$hca$1nemesis.news.neostrada.pl...
jedne urządzenia, aby załączyć drugie. Gniazd nigdy za dużo, ale pod
zlewozmywakiem lub w innych miejscach lub pozycjach grożących zalaniem nigdy
bym nie umieścił...

Pod zlewozmywakiem ludzie montują gniazdka na: bojler podzlewowy, rozdrabniacz, zmywarkę.
I już mamy trzy.

Data: 2009-03-31 21:25:53
Autor: Panslavista
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gqtr7n$hmr$1nemesis.news.neostrada.pl...

Fizyk - ryzyk.

Data: 2009-03-31 21:30:23
Autor: Koteczek
Ile gniazdek w kuchni?

Fizyk - ryzyk.

różnicówka

Data: 2009-03-31 21:42:30
Autor: Panslavista
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "Koteczek" <nie@spamowac.org> napisał w wiadomości

> Fizyk - ryzyk.

różnicówka

Nadmierna wiara to fanatyzm - a tacy krótko żyją...

Data: 2009-04-01 21:08:33
Autor: Mariusz
Ile gniazdek w kuchni?
Nadmierna wiara to fanatyzm - a tacy krótko żyją...

Rozumiem, że włosy suszysz w pokoju dla bezpieczeństwa, a w łazience wszystko jest na baterie (i to nie te od wody)?
(jakby się ze zlwwu miało lać ciurkiem to co za różnica czy tam są gniazdka czy tuż obok, i tak rozleje sie po blacie, podłodze, wleje się gdziekolwiek... nadepniesz i trup.)

--
Mariusz

Data: 2009-04-02 14:30:05
Autor: Marek Dyjor
Ile gniazdek w kuchni?
Mariusz wrote:
[...]

i będzie święty spokój, facet sai epewni boi spisku żydowskiego.

Data: 2009-03-31 21:30:31
Autor: Marek Dyjor
Ile gniazdek w kuchni?
Panslavista wrote:
[...]

a gdzie chcesz te gniazda dać?

Data: 2009-03-31 21:42:57
Autor: Panslavista
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Panslavista wrote:
> Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał
> w wiadomości news:gqtr7n$hmr$1nemesis.news.neostrada.pl...

> Fizyk - ryzyk.

a gdzie chcesz te gniazda dać?

To nie mój problem.

Data: 2009-03-31 21:45:37
Autor: Jan Werbiński
Ile gniazdek w kuchni?
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gqts94
a gdzie chcesz te gniazda dać?

To nie mój problem.

Jak masz podłączoną zmywarkę?

Data: 2009-03-31 21:48:26
Autor: Panslavista
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gqtse4$j7q$1nemesis.news.neostrada.pl...

> To nie mój problem.

Jak masz podłączoną zmywarkę?

Na ch... mi zmywarka do dwu talerzy... A jak mam więcej to gar 50 litrów nie
mieści się do domowej zmywarki.

Data: 2009-04-01 01:18:09
Autor: Jan Werbiński

> To nie mój problem.

Jak masz podłączoną zmywarkę?

Na ch... mi zmywarka do dwu talerzy... A jak mam więcej to gar 50 litrów nie
mieści się do domowej zmywarki.

Gotujesz co dwa tygodnie żarcie w tym 50 litrowym garze i później na zmianę nalewasz z niego do dwóch talerzy?

Data: 2009-04-01 04:36:59
Autor: Panslavista
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gqu8fd$a5j$2atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
> nie
> mieści się do domowej zmywarki.

Gotujesz co dwa tygodnie żarcie w tym 50 litrowym garze i później na

Przydatność zmywarki w moim domu jest niewielka, sam lubię myć, ciepła woda
na dłoniach relaksuje...

Data: 2009-04-01 10:28:37
Autor: Jeffrey
Ile gniazdek w kuchni?
Panslavista wrote:

Przydatność zmywarki w moim domu jest niewielka, sam lubię myć,
ciepła woda na dłoniach relaksuje...

to twój problem - większość ludzi relaksuje co innego i kupują zmywarki

jeffrey

Data: 2009-03-31 22:00:11
Autor: Marek Dyjor
a gdzie chcesz te gniazda dać?

To nie mój problem.

Jak masz podłączoną zmywarkę?

on mieszka chyba w kurnej chacie i ma kuchnie węglową  :)

Data: 2009-03-31 22:48:30
Autor: Panslavista
Ile gniazdek w kuchni?

Jan Werbiński wrote:
> Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości

> Jak masz podłączoną zmywarkę?

on mieszka chyba w kurnej chacie i ma kuchnie węglową  :)

Pieprz z sensem.

Data: 2009-03-31 22:29:34
Autor: Jarek P.
Ile gniazdek w kuchni?
Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote:

Pod zlewozmywakiem ludzie montują gniazdka na: bojler podzlewowy,
rozdrabniacz, zmywarkę.
I już mamy trzy.

Znaczy zmywarki planujesz dwie? Bo jedną uwzględniłes już wczesniej
:-)

J.

Data: 2009-04-01 01:27:51
Autor: Jan Werbiński
Ile gniazdek w kuchni?
Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqtufe$t4d$2inews.gazeta.pl...
[...]

Na razie jedną. To czwarte gniazdko nie wiem po co. Chyba je skreślę.
Chyba że macie jakieś pomysły na gadżety montowane pod zlewem?
:-)

Data: 2009-04-01 10:32:24
Autor: Jeffrey
Ile gniazdek w kuchni?
Jan Werbiński wrote:

Na razie jedną. To czwarte gniazdko nie wiem po co. Chyba je skreślę.
Chyba że macie jakieś pomysły na gadżety montowane pod zlewem?
:-)

ja mam zmywarkę kuchenkę ( ale tylko piekarnik bo reszta jest gazowa) i lodówkę w dalekiej przyszłości rozdrabniacz
wszystko zalerzy od układu kuchni i warunków lokalnych
generalnie sprawdza się zasada że lepiej jedno za dużo niż jedno za mało

jeffrey

Data: 2009-04-01 10:33:53
Autor: Jarek P.
Ile gniazdek w kuchni?

"Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote in message news:gqu9j6$89l$2nemesis.news.neostrada.pl...

Chyba że macie jakieś pomysły na gadżety montowane pod zlewem?

Automatycznie wysuwany i otwierany kosz na śmieci :-)

J.

Data: 2009-04-01 15:39:40
Autor: annikka
Ile gniazdek w kuchni?
Jarek P. pisze:

[...]

Ale do tego chyba prąd nie jest potrzebny?

A.

Data: 2009-04-01 18:34:58
Autor: Jarek P.
Ile gniazdek w kuchni?
annikka <annikka@nospam.pl> wrote:

Ale do tego chyba prąd nie jest potrzebny?

Za głębokiego PRLu takie rzeczy załatwiał kosz podwieszony na drzwiczkach i kawałek sznurka do podnoszenia klapy, ale tutaj dyskutujemy o kuchni hi-tech i oczywiście o tak prymitywnych rozwiązaniach nie może być mowy. Miałem na myśli kosz, który po otwarciu drzwi wyjedzie na poruszającym się na prowadnicach wózku, zrobi "ping" (bez "ping" się nie liczy) i otworzy... nienie, nic nie otworzy. Najpierw zaświeci wyświetlacz, na którym będzie podczne menu pozwalające wybrać rodzaj wyrzucanych śmieci. Potem dopiero otworzy się stosowna komora. I zrobi "pong" oczywiście.

J.

Data: 2009-04-01 19:39:01
Autor: annikka
Ile gniazdek w kuchni?
Jarek P. pisze:
[...]

To ja poczekam aż wymyślą samo wyrzucające, no i samo sortujące się śmieci. I bez ping-ponga, koniecznie. ;-)

A.

Data: 2009-04-01 21:05:54
Autor: Jarek P.
Ile gniazdek w kuchni?
annikka <annikka@nospam.pl> wrote:

To ja poczekam aż wymyślą samo wyrzucające, no i samo sortujące się
śmieci. I bez ping-ponga, koniecznie. ;-)

Ale to już było. Niejaki Zajdel, Janusz w któryms ze swych opowiadań przedstawił świat, w którym wszystkie przedmioty codziennego użytku miały swój termin używalności. Po przekroczeniu owego terminu ulegały biodegradacji. Takiej delikatnie mówiąc dość szybkiej biodegradacji. Przykładowo, ubierając się na oficjalne spotkanie w pracy należało raczej zwrócić uwagę, czy spodnie, które się zakłada, aby nie zbliżają się do końca terminu ważności :-)

J.

Data: 2009-04-01 22:38:00
Autor: Jan Werbiński
Ile gniazdek w kuchni?
Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gr0dug$gfo$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czy w tym opowiadaniu samochód, któremu się kończył termin zostawiał rozpędzonych pasażerów na drodze?

Data: 2009-04-02 00:25:30
Autor: Jarek P.
Ile gniazdek w kuchni?
Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote:

Czy w tym opowiadaniu samochód, któremu się kończył termin zostawiał
rozpędzonych pasażerów na drodze?

tak :-)
Tytuł opowiadania "... et in pulverem reverteris"

J.

Data: 2009-04-01 23:11:18
Autor: Krzysztof W.
Ile gniazdek w kuchni?
annikka pisze:
Jarek P. pisze:
[...]

Tu się Panie i Panowie nie śmiejcie. Firma Blum ma w ofercie mechanizmy do szuflad zwane Servo-Drive, które to są zasilane elektrycznie właśnie. Działają tak, że wystarczy je puknąć by się wysunęły, drugie puknięcie chowa. Ponieważ do śmietników typu sortownik wysuwany niczym szuflada (szczerze mówiąc bardzo polecam), można również zamocować wspomniane mechanizmy, to i śmietnik wyjedzie prawie sam. I bez żadnego "ping". :)

http://www.blum.pl/popup/video/servodrive_tomparents/servodrive_tomparents_pl.php?up_site=pl&up_lang=pl&pmod=slm&pmod=slm

Arte

Data: 2009-04-02 00:26:29
Autor: Jarek P.
Ile gniazdek w kuchni?
Krzysztof W. <krzyswi@onet.eu> wrote:

prawie sam. I bez żadnego "ping". :)

Jak bez "ping" to się nie liczy. Musi coś robić "ping".

J.

Data: 2009-04-01 21:20:29
Autor: William Bonawentura
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gr053g$3at$1inews.gazeta.pl...
[...]

Adam Słodowy 30 lat temu zrobił szafkę kuchenną ze sprężyną, która owierała się po naciśnięciu przycisku i podnosiła klapę kosza.

Data: 2009-03-31 21:46:58
Autor: Wiesław Łopata
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gqtm81$qtv$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Ty tu o ilości gniazdek. A może by najpierw o ilości niezależnych obwodów indywidualnie zabezpieczonych.
21 gniazdek i jedna puszka to ... pożar gwarantowany, a w najlepszym przypadku przy pierwszym użytkowaniu TAKIEJ kuchni wywalenie zabezpieczenia (nazywanego czasami korkiem).
Urządzenia AGD o dużej mocy winny mieć OSOBNE obwody.
Janek, Ty pogadaj z elektrykiem.
Wiesiek (elektryk)

Data: 2009-03-31 22:01:26
Autor: Marek Dyjor
Ile gniazdek w kuchni?
Wiesław Łopata wrote:
[...]

też mam wrażenie że kolega Werbiński szarpie sie chyba na coś o czym niema kompletnbie pojęcia nawet zielonego.

Data: 2009-03-31 22:06:53
Autor: Wiesław Łopata
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqtsrj$62b$1news.onet.pl...
Wiesław Łopata wrote:
[...]

O nie! Ja go znam z "innego pola działalności" i jest to ..... chyba odpowiedzialny człowiek.

Tak na gorąco doliczyłem się ok 15kW tak zwanej mocy zainstalowanej. To tyle co porządna "garkuchnia".
Wiesiek

Data: 2009-04-01 01:26:35
Autor: Jan Werbiński
Ile gniazdek w kuchni?
Użytkownik "Wiesław Łopata" <wlopata@NOSPAMpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqtt4f$4qa$1news.dialog.net.pl...
O nie! Ja go znam z "innego pola działalności" i jest to ..... chyba odpowiedzialny człowiek.

Och, co za komplement!

Tak na gorąco doliczyłem się ok 15kW tak zwanej mocy zainstalowanej. To tyle co porządna "garkuchnia".

12,5 kW ale jednocześnie na jednej fazie nie planuję włączyć więcej niż 4,5

Niby mógłbym poprowadzić trzy osobne 3x2,5 i zabezpieczyć to już przy liczniku 16A, ale wszyscy piszą, że do kuchni to najlepiej jeden 5x4, więc taki wybrałem. Z tym że zabezpieczę go tak, jak by to był 2,5 czyli po 16A.

W sumie do tego pomieszczenia idzie już 5x4, 5x2,5, trzy 3x2,5 i 2x1,5(stary). Na razie pięć obwodów do jednego pokoju. Jeszcze się zastanawiam czy na lodówkę nie dać zupełnie osobnego obwodu, ale to już chyba przegięcie by było? Miejsce mi się skończy we wnękach bezpiecznikowych.

Data: 2009-04-01 16:26:06
Autor: Sławomir Lewandowski
Ile gniazdek w kuchni?
O nie! Ja go znam z "innego pola działalności" i jest to ..... chyba odpowiedzialny człowiek.

Kurcze Wiesiu,  jeszcze tylko Lotiego tutaj do kompletu brakuje :-))))))
pozdr
Sławek

Data: 2009-04-01 01:16:35
Autor: Jan Werbiński
Ile gniazdek w kuchni?
Użytkownik "Wiesław Łopata" <wlopata@NOSPAMpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gqtrv4
[...]

Do części kuchennej (kuchnia otwarta) idzie 5x4 zabezpieczony nadprądowo 16A z którego już na miejscu z puszki rozdzielę trzy obwody 3x2,5 z mocą zainstalowaną 12,5kW podzieloną mniej więcej po równo. Zastanawiałem się nad osobnymi obwodami od razu od licznika, ale wtedy wyczerpuję zarówno miejsce we wnękach bezpiecznikowych, jak i rozsądny przekrój bruzd.
Nie wiem jaką puszkę zamontować podtynkowo, żeby rozdzielić te 5x4 na 3-4 3x2,5

Dodatkowo czasowo sterowany 3x2,5 tylko do termy 2kW.

Janek, Ty pogadaj z elektrykiem.
Wiesiek (elektryk)

Czekam na niego kolejny dzień, ale sądząc po głosie chyba biedak zachorował. ;-)

Data: 2009-03-31 23:16:17
Autor: Adam Płaszczyca
Ile gniazdek w kuchni?
Dnia Tue, 31 Mar 2009 20:07:06 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

Planuję sobie i jak bym nie liczył to wychodzi mi 21 gniazdek i 1 puszka.

To dorzuć tych puszek... Albo też dociągnij do kuchni 3 fazyi zrób osobna
skrzynkę z bezpiecznikami. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-04-01 00:03:44
Autor: Jarek P.
Ile gniazdek w kuchni?
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

To dorzuć tych puszek... Albo też dociągnij do kuchni 3 fazyi zrób
osobna skrzynkę z bezpiecznikami.

Sugerowałbym jednak przemyślenie potrzeb, bo przy takim, generalnie
rzecz biorąc słusznym, ale odrobinkę... powiedzmy przesadnym
podejściu do tematu, podobna sytuacja może być i w pozostałych
pomieszczeniach, w tym momencie osobna rozdzielka w każdym
pomieszczeniu się kłania i własna podstacja do zapewnienia
odpowiedniej mocy "zainstalowanej" ;-)

J. (i wizja łazienki z gniazdkami do: pralki, termy, grzałki
grzejnikowej, grzałki do ręczników x2, golarki, suszarki do włosów,
lokówki, prostownicy, koniecznie osobne gniazdko do każdego z tych
sprzętów, nigdy nic nie wiadomo, elektryczna szczoteczka do zębów,
irygator, podgrzewana deska kiblowa, hydromasarz, osobna wytwornica
bąbelków, osobna wytwornica czegośtam, powiedzmy jonów pozytywnie
ujemnych, oczywiście radio łazienkowe i rzecz jasna z pięć gniazdek
w rezerwie. Razem: 21. O niczym nie zapomniałem?)

Data: 2009-04-01 00:29:59
Autor: bulka paryska
Ile gniazdek w kuchni?
"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message
 /.../ podgrzewana deska kiblowa, hydromasarz, osobna /.../
O niczym nie zapomniałem?)
-- -- -- -- --
Na tego _hydromasarza_ to na pewno sile osobno trzeba podpiac ..
;)
bp, i hydrozagadka

Data: 2009-04-01 00:29:37
Autor: Jarek P.
Ile gniazdek w kuchni?
bulka paryska <zowisia@poczta.onet.pl> wrote:

Na tego _hydromasarza_ to na pewno sile osobno trzeba podpiac ..

I wtedy już obowiązkowo hydropiekarza do kompletu :-)

J. (kajam się... )

Data: 2009-04-01 00:57:30
Autor: bulka paryska
Ile gniazdek w kuchni?

> Na tego _hydromasarza_ to na pewno sile osobno trzeba podpiac ..

I wtedy już obowiązkowo hydropiekarza do kompletu :-)
======
pohydromarzyc kazdy sobie moze ..
:))
bp

Data: 2009-04-01 01:31:34
Autor: doslaw
Ile gniazdek w kuchni?
Jan Werbiński pisze:
Planuję sobie i jak bym nie liczył to wychodzi mi 21 gniazdek i 1 puszka. Zakładam nieużywanie żadnych przedłużaczy ani listew.

ja mam jakies 16. kuchnia ztcp 7m2
polowa tych nad blatem roboczym jest nieuzywana, ale nigdy nie wiadomo w ktorym miejscu akurat miejsce bedzie dla miksera, szejkera albo czegos okazjonalnego

no i mam 1 lub 2 gniazdka zupelnie niepotrzebne na scianach, ale jak juz byly, to zostaly ;)

O czym zapomniałem? Gdzie powinno być gniazdo lodówki zabudowanej wys 177?

Data: 2009-04-01 09:28:59
Autor: Zbyszek
Ile gniazdek w kuchni?

Senior "Jan Werbińskipisze:

Planuję sobie i jak bym nie liczył to wychodzi mi 21 gniazdek i 1 puszka.

Sporo:-)
Ja mam w sumie dwanaście wtyków, z czego wykorzystuję około 8.

O czym zapomniałem? Gdzie powinno być gniazdo lodówki zabudowanej wys 177?

Z mojego doświadczenia - najlepiej aby było wysoko (około 175-180) łatwiej np. wyłączyć lodówkę, a nie widać gniazda zza zabudowy.

Pozdrawiam - Zbyszek

Data: 2009-04-01 09:45:28
Autor: qlphon
Ile gniazdek w kuchni?
O czym zapomniałem? Gdzie powinno być gniazdo lodówki zabudowanej wys 177?

Z mojego doświadczenia - najlepiej aby było wysoko (około 175-180) łatwiej np. wyłączyć lodówkę, a nie widać gniazda zza zabudowy.

i daj je na osobnym obwodzie
wyjeżdżasz z domu to wyłączasz wszystko oprócz tego własnie obwodu

Data: 2009-04-01 05:11:29
Autor: jbrzoz
Ile gniazdek w kuchni?
Policzyłem szybko gniazdka:
1. lodówka
2 zmywarka
3 okap z oświetleniem szafek
4 kuchnia elektryczna z piekarnikiem
do tego 9 gniazd trochę powyżej poziomu blatu w tym jedno stale zajęte
przez mikrofalę. Ogrzewanie - bojler jest poza kuchnią.
Pomimo takiej ilości gniazd zdarza się, że muszę coś wyłączaćżeby
włączyć inne urządzenie.
Instalacje zrobiłem podobnie 5 x 4 do kuchni zabezpieczone 16A. Tam
rozdzielenie na obwody, w miarę równomirnie rozdzielone na 3 fazy.
Rozdzielenia dokonałem za pomoca listwy zaciskowej pozwalające dokonać
właściwego połaczenia. Listwa zaciskowa w obudowie w wykonaniu
natynkowym została ukryta za szufladą, która została skrócona o
odpowiednią długość w praktyce prawie nie do zauważenia w porównaniu z
pozostałymi szufladami. Dostęp po wyjęciu szuflad doskonały. Pomimo
tego, że całość oprócz oświetlenia górnego zasilana jest jednym
trójfazowym obwodem ani razu nie miałem kłopotów z tym związanych..

Jurek

Data: 2009-04-01 10:17:29
Autor: Panslavista
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]

i daj je na osobnym obwodzie
wyjeżdżasz z domu to wyłączasz wszystko oprócz tego własnie obwodu

Albo na wypadek burzy, zwłaszcza przy liniach napowietrznych.

Data: 2009-04-01 10:26:07
Autor: Jan Werbiński
Ile gniazdek w kuchni?
Użytkownik "Zbyszek" <zbywan1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gqv57k$aem$1atlantis.news.neostrada.pl...

Senior "Jan Werbińskipisze:

Planuję sobie i jak bym nie liczył to wychodzi mi 21 gniazdek i 1 puszka.

Sporo:-)
Ja mam w sumie dwanaście wtyków, z czego wykorzystuję około 8.

U mnie maks 11 stale zajętych. 10 zapasowych żeby nie ciągnąć przedłużaczy.

O czym zapomniałem? Gdzie powinno być gniazdo lodówki zabudowanej wys 177?

Z mojego doświadczenia - najlepiej aby było wysoko (około 175-180) łatwiej np. wyłączyć lodówkę, a nie widać gniazda zza zabudowy.

Kabel sięgnie? W instrukcji niestety nic nie ma na ten temat

Data: 2009-04-01 13:56:30
Autor: doslaw
Ile gniazdek w kuchni?
Zbyszek pisze:
Senior "Jan WerbiĂąskipisze:

PlanujĂŞ sobie i jak bym nie liczyÂł to wychodzi mi 21 gniazdek i 1 puszka.

Sporo:-)
Ja mam w sumie dwanaÂście wtykĂłw, z czego wykorzystujĂŞ okoÂło 8.

O czym zapomniaÂłem? Gdzie powinno byĂŚ gniazdo lodĂłwki zabudowanej wys 177?

Z mojego doœwiadczenia - najlepiej aby by³o wysoko (oko³o 175-180) ³atwiej np. wy³¹czyÌ lodówkê, a nie widaÌ gniazda zza zabudowy.

pod warunkiem, ze zawsze masz pusto  w lodowce/zamrazalce i mozesz ja sobie wylaczyc :)

Data: 2009-04-01 10:11:17
Autor: J23
Ile gniazdek w kuchni?

[...]

No to troche zaszalałeś, tylko nie wiem jak ty to zepniesz w
jednej puszce. No chyba ze to bedzie fest pucha.
Możesz oczywiście łączyć za tymi gniazdkami, jak dasz głębsze puszki,
ale tam to najlepiej tylko dwa przewody (max. 3).
Gniazdko do okapu może być za nisko - zależy jaki okap i czy kuchnia
elektryczna czy gazowa ( U mnie wychodzi 210cm).
Piekarnik najlepiej na osobnym obwodzie (oddzielny bezpiecznik), tak samo
inne sprzęty stale podłączone o podobnej mocy (np. zmywarka).
Warto tez dać oddzielny obwód na lodówkę (ewentualnie można połączyć,
np. z obwodem alarmu, dzwonka czy pieca co), choć nie ma tak dużej mocy,
ale np. w przypadku dłuższego wyjazdu odłączasz pozostałe obwody
a zostawiasz - lodówkę, piec co, alarm.
Rozważ też inne pomieszczenia i wybierz miejsce zainstalowania rozdzielni.
Obecnie instalacje rozdziela się na wiele obwodów, przez co gdy przy przeciążeniu
"leci" jeden bezpiecznik nie pozbawiasz się prądu w wielu miejscach domu.
Jeśli w kuchni masz inne źródła światła oprócz głównego to warto zasilac
 je z różnych faz, aby przy zaniku jednej fazy nie błądzić w ciemnosciach.
Co do rozdzielni i ilości zabezpieczeń to juz osobna dyskusja.
Sam temat różnicówek był tu juz mocno "roztrząsany".

PS. Pomyśl tez o innych kabelkach - RTV, domofon, telefon/lan
      Ja z uwagi na to że mam kuchnie od frontu, to mam oddzielny przycisk
      do otwierania furtki (bez konieczności podnoszenia sluch. domofonu)
       A telefon i domofon można złączyć w jedno stosując bramotel.

Pzdr
J23

Data: 2009-04-01 10:50:27
Autor: Kasia
Ile gniazdek w kuchni?
[...]

Przewidziałeś gniazdko w pobliżu kuchenki? Do przypięcia robota lub blendera, ubijajacego coś na parze lub mieszajacego w gotującym się garnku?

Kasia

Data: 2009-04-01 11:14:30
Autor: Panslavista
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "Kasia" <ka_thyBEZ@TEGOgazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Przewidziałeś gniazdko w pobliżu kuchenki? Do przypięcia robota lub
blendera, ubijajacego coś na parze lub mieszajacego w gotującym się

On po takich wydatkach 20 lat będzie jadł suchy prowiant zbierany na
śmietnikach.

Data: 2009-04-01 11:26:37
Autor: Jan Werbiński
Ile gniazdek w kuchni?
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gqvbd9
On po takich wydatkach 20 lat będzie jadł suchy prowiant zbierany na
śmietnikach.

Myślę, że zaoszczędzę bardzo duże pieniądze na pożarze, który się nie wydarzy dzięki rezygnacji ze smażących się przedłużaczy.
Wznoszę za to toast!
;-)

Data: 2009-04-02 09:04:18
Autor: kris
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gqvchg$o9d$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Przedłuzacze niewygodne to fakt ale zeby od razu pozar powodowały to urban legend.
A tak na marginesie 21 gniazdek w kuchni to przesada- no chyba ze kuchnia ma z 50mkw.
A w praktyce tak jak detektyw napisał- i tak nie dopasujesz teraz- i albo zostanie i sie przyzwyczisz albo bedziesz przerabiał.
Ja mam dwa podwójne nad blatem+ lodówka + kuchenka. Kolejne to piekarnik i mikrofala(podwójne schowane za zabudową).
I wystarcza. Ewe mozesz dodać cos takiego
http://www.allegro.pl/item567560668_teleblok_slupek_pradowy_do_montazu_w_blacie.html
Link pierwszy z brzegu ale znajdziesz sporo tańsze bez problemu.

Krzysiek

Data: 2009-04-01 11:25:08
Autor: Jan Werbiński
Ile gniazdek w kuchni?
[...]

4 szt. Jedno stale zajęte na czajnik a reszta wolne.
Robot ma swoje gniazdka w dwóch innych miejscach. :-)

Data: 2009-04-01 17:05:48
Autor: Wiesław Łopata-UMPC
Ile gniazdek w kuchni?
O przypomniałem sobie!
Potrzeba jeszcze jedno gniazdko.... nam telewizor.
Bo na czy bedzie oglądała Twoja lepsza połowa ..M jak M..arnotrawstwo czasu.
Wiesiek

Data: 2009-04-02 00:52:26
Autor: kogutek
Ile gniazdek w kuchni?
[...]

Mam 18 gniazdek w kuchni i czasami jedno więcej by się przydało. Poszedłem na
całość. Kopiłem listwy od przedłużaczy każda po 3 i 4 gniazdka. I po podłączeniu
zamurowałem na równo ze ścianą. Tam gdzie kafelki do poziomu kafelków i na
laserze wycięta maska z blachy nierdzewnej.  Miałem dość ciągłego wyłączania
czegoś żeby na przykład telefon podłączyć ( 6 telefonów w domu, nie ma wafla
żeby się jakiś nie ładował jak chcę swój naładować). Wnerwiało nie też ciągła
luzowanie się gniazdek w puszkach od ciągłego wtykania i wyciągania wtyczek.
Teraz zamurowane, ścianę przewrócę zanim się obluzuje. Na początku miałem obawy
ze jak się coś upali w takim zamurowanym gniazdku to trzeba będzie kuć. Po 10
latach nic się nie dzieje. Bo niby co ma się dziać jak od momentu wsadzenia
wtyczki od zmywarki nikt jej nie wyciągał. Za to w łazience gdzie mam za mało
gniazdek i czasami trzeba którąś wtyczkę wyjąć żeby coś innego podłączyć
gniazdka się uwalają. Kit z gniazdkami. Uwalają się wtyczki. Jak Ci wyszło ze w
jakimś punkcie wystarczą dwa to dawaj trzy. Miejsca na podłodze nie zajmują
tylko na ścianie.    --

Ile gniazdek w kuchni?