Ile gniazdek w kuchni?

Data: 2009-04-01 09:28:59
Autor: Zbyszek
Ile gniazdek w kuchni?

Senior "Jan Werbińskipisze:

Planuję sobie i jak bym nie liczył to wychodzi mi 21 gniazdek i 1 puszka.

Sporo:-)
Ja mam w sumie dwanaście wtyków, z czego wykorzystuję około 8.

O czym zapomniałem? Gdzie powinno być gniazdo lodówki zabudowanej wys 177?

Z mojego doświadczenia - najlepiej aby było wysoko (około 175-180) łatwiej np. wyłączyć lodówkę, a nie widać gniazda zza zabudowy.

Pozdrawiam - Zbyszek

Data: 2009-04-01 09:45:28
Autor: qlphon
Ile gniazdek w kuchni?
O czym zapomniałem? Gdzie powinno być gniazdo lodówki zabudowanej wys 177?

Z mojego doświadczenia - najlepiej aby było wysoko (około 175-180) łatwiej np. wyłączyć lodówkę, a nie widać gniazda zza zabudowy.

i daj je na osobnym obwodzie
wyjeżdżasz z domu to wyłączasz wszystko oprócz tego własnie obwodu

Data: 2009-04-01 05:11:29
Autor: jbrzoz
Ile gniazdek w kuchni?
Policzyłem szybko gniazdka:
1. lodówka
2 zmywarka
3 okap z oświetleniem szafek
4 kuchnia elektryczna z piekarnikiem
do tego 9 gniazd trochę powyżej poziomu blatu w tym jedno stale zajęte
przez mikrofalę. Ogrzewanie - bojler jest poza kuchnią.
Pomimo takiej ilości gniazd zdarza się, że muszę coś wyłączaćżeby
włączyć inne urządzenie.
Instalacje zrobiłem podobnie 5 x 4 do kuchni zabezpieczone 16A. Tam
rozdzielenie na obwody, w miarę równomirnie rozdzielone na 3 fazy.
Rozdzielenia dokonałem za pomoca listwy zaciskowej pozwalające dokonać
właściwego połaczenia. Listwa zaciskowa w obudowie w wykonaniu
natynkowym została ukryta za szufladą, która została skrócona o
odpowiednią długość w praktyce prawie nie do zauważenia w porównaniu z
pozostałymi szufladami. Dostęp po wyjęciu szuflad doskonały. Pomimo
tego, że całość oprócz oświetlenia górnego zasilana jest jednym
trójfazowym obwodem ani razu nie miałem kłopotów z tym związanych..

Jurek

Data: 2009-04-01 10:17:29
Autor: Panslavista
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]

i daj je na osobnym obwodzie
wyjeżdżasz z domu to wyłączasz wszystko oprócz tego własnie obwodu

Albo na wypadek burzy, zwłaszcza przy liniach napowietrznych.

Data: 2009-04-01 10:26:07
Autor: Jan Werbiński
Ile gniazdek w kuchni?
Użytkownik "Zbyszek" <zbywan1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gqv57k$aem$1atlantis.news.neostrada.pl...

Senior "Jan Werbińskipisze:

Planuję sobie i jak bym nie liczył to wychodzi mi 21 gniazdek i 1 puszka.

Sporo:-)
Ja mam w sumie dwanaście wtyków, z czego wykorzystuję około 8.

U mnie maks 11 stale zajętych. 10 zapasowych żeby nie ciągnąć przedłużaczy.

O czym zapomniałem? Gdzie powinno być gniazdo lodówki zabudowanej wys 177?

Z mojego doświadczenia - najlepiej aby było wysoko (około 175-180) łatwiej np. wyłączyć lodówkę, a nie widać gniazda zza zabudowy.

Kabel sięgnie? W instrukcji niestety nic nie ma na ten temat

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-04-01 13:56:30
Autor: doslaw
Ile gniazdek w kuchni?
Zbyszek pisze:
Senior "Jan WerbiĂąskipisze:

PlanujĂŞ sobie i jak bym nie liczyÂł to wychodzi mi 21 gniazdek i 1 puszka.

Sporo:-)
Ja mam w sumie dwanaÂście wtykĂłw, z czego wykorzystujĂŞ okoÂło 8.

O czym zapomniaÂłem? Gdzie powinno byĂŚ gniazdo lodĂłwki zabudowanej wys 177?

Z mojego doœwiadczenia - najlepiej aby by³o wysoko (oko³o 175-180) ³atwiej np. wy³¹czyÌ lodówkê, a nie widaÌ gniazda zza zabudowy.

pod warunkiem, ze zawsze masz pusto  w lodowce/zamrazalce i mozesz ja sobie wylaczyc :)

Ile gniazdek w kuchni?