Ile gniazdek w kuchni?

Data: 2009-04-01 10:11:17
Autor: J23
Ile gniazdek w kuchni?

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gqtm81$qtv$1atlantis.news.neostrada.pl...
Planuję sobie i jak bym nie liczył to wychodzi mi 21 gniazdek i 1 puszka. Zakładam nieużywanie żadnych przedłużaczy ani listew.
Na wysokości 30 7 szt: 4 wolne, lodówka, terma podumywalkowa (sterowana czasowo), zmywarka
Wysokość 75 3szt: piekarnik, mikrofala, 1 wolne (np na ekspres do zabudowy;-) oraz puszka na płytę (w tym 4 pod zlewem IP 44). Nie za dużo pod zlewem?
Wysokość 105 9szt: robot, czajnik, 7 wolnych, z czego 3 wolne na środku przestrzeni roboczej, a 4 z boków.
Wysokość  ok 185: okap
Wysokość 240: światła do szafek.

O czym zapomniałem? Gdzie powinno być gniazdo lodówki zabudowanej wys 177?

Gniazdka nad blatem będą 15 i 50 cm od zlewu. Muszą być bryzgoodporne?
Okap jest z wtyczką czy luźnym kablem? Niestety w instrukcji nic nie piszą, a muszę jeszcze długo czekać.
-- Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

No to troche zaszalałeś, tylko nie wiem jak ty to zepniesz w
jednej puszce. No chyba ze to bedzie fest pucha.
Możesz oczywiście łączyć za tymi gniazdkami, jak dasz głębsze puszki,
ale tam to najlepiej tylko dwa przewody (max. 3).
Gniazdko do okapu może być za nisko - zależy jaki okap i czy kuchnia
elektryczna czy gazowa ( U mnie wychodzi 210cm).
Piekarnik najlepiej na osobnym obwodzie (oddzielny bezpiecznik), tak samo
inne sprzęty stale podłączone o podobnej mocy (np. zmywarka).
Warto tez dać oddzielny obwód na lodówkę (ewentualnie można połączyć,
np. z obwodem alarmu, dzwonka czy pieca co), choć nie ma tak dużej mocy,
ale np. w przypadku dłuższego wyjazdu odłączasz pozostałe obwody
a zostawiasz - lodówkę, piec co, alarm.
Rozważ też inne pomieszczenia i wybierz miejsce zainstalowania rozdzielni.
Obecnie instalacje rozdziela się na wiele obwodów, przez co gdy przy przeciążeniu
"leci" jeden bezpiecznik nie pozbawiasz się prądu w wielu miejscach domu.
Jeśli w kuchni masz inne źródła światła oprócz głównego to warto zasilac
 je z różnych faz, aby przy zaniku jednej fazy nie błądzić w ciemnosciach.
Co do rozdzielni i ilości zabezpieczeń to juz osobna dyskusja.
Sam temat różnicówek był tu juz mocno "roztrząsany".

PS. Pomyśl tez o innych kabelkach - RTV, domofon, telefon/lan
      Ja z uwagi na to że mam kuchnie od frontu, to mam oddzielny przycisk
      do otwierania furtki (bez konieczności podnoszenia sluch. domofonu)
       A telefon i domofon można złączyć w jedno stosując bramotel.

Pzdr
J23

Ile gniazdek w kuchni?