Ile gotowki kradna nam bankomaty

Data: 2012-03-06 02:18:15
Autor: krzysztofsf
Ile gotowki kradna nam bankomaty
http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,11289345,Bankier_okradl_swoj_bank_na_pol_miliona_zlotych.html

44-letni Pawe Z. by pracownikiem jednego z bankw, ktrego siedziba
znajduje si na Woli. Zajmowa si rozliczaniem gotwki, ktra
znajduje si w bankomatach. Jeli w maszynie zostaway jakie nadwyki
gotwki, mia je przelewa na wskazane rachunki. Trafiay jednak na
jego konto.

Proceder trwa od wrzenia 2011 r. a do lutego tego roku. Przez ten
czas Pawe Z. zdoa okra bank na ponad 470 tys. z. - Jednego dnia
przelewa 50 z, innego nawet 3 tys. z - mwi jeden z policjantw.
Wpad, bo jedna z osb nadzorujcych jego prac zorientowaa si, e
co jest nie tak: nadwyki z bankomatw wdroway wci na ten sam
rachunek bankowy. Powiadomia przeoonych, a ci policj.

Data: 2012-03-06 11:30:40
Autor: z
W dniu 2012-03-06 11:18, krzysztofsf pisze:
[...]

adne "kfiatki" Mam nadziej e jaki "kompetentny" wyjani teraz co to jest "nadwyka gotwki w bankomacie". gdyby to by jaki "wpatomat"...
Ale zaczyna mierdzie...

Data: 2012-03-06 02:53:34
Autor: krzysztofsf
On 6 Mar, 11:30, z <zch280...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

adne "kfiatki" Mam nadziej e jaki "kompetentny" wyjani teraz co to
jest "nadwyka gotwki w bankomacie". gdyby to by jaki "wpatomat"...

Ewentualnie moze jeszcze chodzic o zapelnianie kaset pelnymi paczkami
banknotow, zabierajac "resztki" zamiast uzupelniania o ilosc juz
pobrana do zapelnienia kasety.
Ale zabardzo nie widze tu mozliwosci przy prowadzeniu jakichkolwiek
raportow i bilansow pieniedzy wyplacanych i wkladanych do maszyny,
zwlaszcza, ze dokumenty i pieniadze trafiaja zapewne do osoby
trzeciej. Nie widze tu miejsca na przelew a na rozliczenia wylacznie
dokumentow i gotowki - tak wiec chyba jednak pierwotny domysl
"nadwyzkowy" z nieodebranych banknotow tu najbardziej pasuje.

Data: 2012-03-06 23:37:42
Autor: Krzysztof Halasa
krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> writes:

[...]

Dziwna historia. Może on rozpatrywał reklamacje (odmownie), a pieniądze
sam sobie wypłacał?
Ale liczenie na to, że proceder szybko się nie wyda, to jakieś dziwaczne
chyba było.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-03-06 23:44:10
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości news:m3399lcq4p.fsfintrepid.localdomain...
[...]

Skoro półroku ponad sie udawało, to średnio dziwne. Jakby przerwał w odpowiednim momencie, to pewnie by nie wyszło.

Data: 2012-03-07 00:26:45
Autor: Krzysztof Halasa
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

Skoro półroku ponad sie udawało, to średnio dziwne. Jakby przerwał w
odpowiednim momencie, to pewnie by nie wyszło.

Chyba że wiadomość została nieco "podkręcona" by miała lepszy impact
factor.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-03-07 09:23:18
Autor: Liwiusz
Ile gotowki kradna nam bankomaty
Ale liczenie na to, że proceder szybko się nie wyda, to jakieś dziwaczne
chyba było.

Co chcesz, pół miliona przytulił, wyrok w zawiasach dostanie (przecież nikogo nie zabił, ani nie pobił) i będzie git. Przecież są bardziej niebezpieczni przestępcy, typu pijani rowerzyści...

--
Liwiusz

Data: 2012-03-07 09:56:33
Autor: maruda
W dniu 2012-03-07 09:23, Liwiusz pisze:
[...]

Pijani rowerzyści dlatego są otaczani tak troskliwą opieką wymiaru sprawiedliwości, bo na ogół dobrowolnie poddają się karze, nie obciążają przepełnionych pierdli (pierdlów?), też dostają zawiasy,  a najważniejsze, że każdy taki przypadek, to ok. 10 tys zł. do budżetu. I o to chodzi!

--
Dziękuję. Pozdrawiam.      Ten Maruda.

Data: 2012-03-06 23:32:05
Autor: Marek
Ile gotowki kradna nam bankomaty
On Tue, 06 Mar 2012 11:30:40 +0100, z <zch280672@gazeta.pl> wrote:
Ładne "kfiatki" Mam nadzieję że jakiś "kompetentny" wyjaśni teraz
co to
jest "nadwyżka gotówki w bankomacie". gdyby to był jakiś
"wpłatomat"...

Nigdy ci się nie zdarzyło odebrac karty i po prostu odejść od  bankomatu zapominając zabrać gotówkę? Mi kilka razy... Hmm to by tłumaczylo dlaczego zawsze za mną ustawia się kolejka do bankomatu ;-)

--
Marek

Data: 2012-03-06 23:38:43
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.4107835335860400326news.neostrada.pl...
[...]

Ale ciekawe, jak on przekierowywał te nadwyżki na swoje konto.

Data: 2012-03-06 23:46:34
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Marek pisze:

Nigdy ci się nie zdarzyło odebrac karty i po prostu odejść od bankomatu
zapominając zabrać gotówkę? Mi kilka razy...

He? Ja podchodzę do bankomatu właśnie PO TO, aby odebrać od niego gotówkę. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić, żebym zapomniał zrobić główną (jak nie jedyną) czynność, dla której tam poszedłem.
Rozumiem, że mógłbym zapomnieć pokwitowania, albo nawet samej karty, ale zapomnieć gotówki??? No bez jaj...

--
MiCHA

Data: 2012-03-07 01:58:00
Autor: BQB
W dniu 2012-03-06 23:46, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Marek pisze:

[...]

A jak bankomat jest uszkodzony, że kieszeń z kasiorą się nie otworzy, to odejdziesz bez kasiory, a bankomat sobie kasiorę odłoży.

Data: 2012-03-07 08:38:49
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
BQB pisze:

[...]

Takiego przypadku nie nazwałbym "zapomnieniem zabrania gotówki".

--
MiCHA

Data: 2012-03-07 12:43:08
Autor: m
W dniu 06.03.2012 23:46, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Marek pisze:

[...]

Zdarzyło Ci się pójść do kuchni żeby zrobić herbatę, a wrócić np. z jabłkiem?

Wszystko zależy od tego, o czym (i jak intensywnie) myślisz w trakcie, kto Ci w tym przeszkodzi (np. zadzwoni) itd...

To się nazywa roztargnienie.

p. m.

Data: 2012-03-07 08:22:57
Autor: lolekanabolek
W dniu 2012-03-06 11:30, z pisze:
[...]

karwa, teraz to strach w citi wpaca kas przez wpatomat ;-((
a przyznam si, e czsto do tej pory uywaem go

Marcin

Data: 2012-03-07 08:34:19
Autor: z
Ile gotowki kradna nam bankomaty
W dniu 2012-03-06 11:18, krzysztofsf pisze:

Proceder trwa od wrzenia 2011 r. a do lutego tego roku.

Jeli jest tak jak opisano tutaj:

"
kasety w bankomatach zwykle s adowane codziennie (co 24h) lub wg ustalonego przez bank harmonogramu. Do kadego bankomatu s przypisane 2 komplety kaset. Jeeli jeden jest w bankomacie, to drugi jest na liczarni (w centrum obsugi gotwki). Jeden komplet jest adowany okrelon kwot i wymieniany w bankomacie przez konwojentw. Kasety, ktre byy w bankomacie s zwracane do liczarni i wwczas osoba odbierajca (liczarz) ma obowizek otworzy i przeliczy pozostae w bankomacie banknoty (nadwyka - liczba banknotw, ktra nie zostaa wybrana z bankomatu, w czasie, gdy dane kasety byy zamontowane w bankomacie)
"
To mimo wszystko bardzo zastanawiajce jest e "bank" si nie pokapowa przez taki okres czasu e mu brakuje takich pienidzy.
Przedszkole, partactwo, brak kontroli... A strach powierza takiej instytucji pienidze. Przecie tam si mog dzia cuda :-)

Ile gotowki kradna nam bankomaty