Ile groszy ma z³otówka?

Data: 2011-07-07 16:27:30
Autor: goten
Ile groszy ma z³otówka?
Pytanie niby banalne, ale dla każdego kto startował w przetargu i pośliznął się na ułamku grosza już nie. Istnieje orzecznictwo, które mówi, że np. w przypadku cen jednostkowych podanie ułamka grosza w niczym nie przeszkadza. Tymczasem w SIWZ podaje się, że podawać cenę można tylko do dwóch miejsc po przecinku i oferty, które do tego się nie zastosują są bezlitośnie wycinane. Nie każdy zaś ma czas, kasę i chęci do oddawania sprawy do Krajowej Izby Odwoławczej. Stąd moje pytanie - czy np. Urząd Gminy MUSI przy ogłaszaniu przetargu w SIWZ podawać, że cenę można tylko do dwóch miejsc po przecinku? Czy nie da się zrobić nic przy odrobinie dobrej woli i fachowości ze strony urzędników żeby oferty z ułamkiem grosza przynajmniej te które te ułamki podają w cenie jednostkowej nie były odrzucane? Nie każda firma ma czas, pieniądze i chęci by ganiać po KIO.

Wiem jest ustawa o cenach i ustawa o NBP, które mówią, że złotówka ma 100 groszy i basta. Tylko, że są przetargi, w których ze względu na specyfikę oferty dopuszcza się ułamki grosza w cenie. Czyli teoretycznie można. Są jak już wspomniałem orzeczenia KIO. Dlaczego zatem urzędnicy nie potrafią/
nie chcą(?) tak ustalić zasad przetargu, żeby ew. tak drobna pomyłka nie kosztowała nas podatników milionów złotych gdyż odrzucono najtańszą ofertę?

Data: 2011-07-07 18:49:22
Autor: m4rkiz
Ile groszy ma z³otówka?
"goten" <goten@example.con> wrote in message news:iv4mpi$o1o$1news.dialog.net.pl...
Dlaczego zatem urzêdnicy nie potrafi±/
nie chc±(?) tak ustaliæ zasad przetargu, ¿eby ew. tak drobna pomy³ka nie
kosztowa³a nas podatników milionów z³otych gdy¿ odrzucono najtañsz±
ofertê?

a kto powiedzial ze najtansza oferta jest najlepsza?

zwlaszcza jak przygotowujacy oferte nie potrafi nawet ceny zaokraglic

Data: 2011-07-07 18:54:03
Autor: goten
Ile groszy ma z³otówka?
Dnia Thu, 07 Jul 2011 18:49:22 +0100, m4rkiz napisał(a):

[...]

A na jakiej podstawie chcesz ocenić ofertę. Na podstawie umiejętności buchalteryjnych (umiejętność zaokrąglania)? To gratuluje wyboru.

Data: 2011-07-07 22:33:21
Autor: m4rkiz
Ile groszy ma z³otówka?
"goten" <goten@example.con> wrote in message news:iv4vcb$t8o$1news.dialog.net.pl...
a kto powiedzial ze najtansza oferta jest najlepsza?
zwlaszcza jak przygotowujacy oferte nie potrafi nawet ceny zaokraglic

A na jakiej podstawie chcesz oceniæ ofertê. Na podstawie umiejêtno¶ci
buchalteryjnych (umiejêtno¶æ zaokr±glania)? To gratuluje wyboru.

nie jestem zwolennikiem rozpasanej biurokracji, ale jezeli firma nie
jest w stanie odpowiedziec w wymagany w siwz sposob na dany przetrag
to poprostu nie wyglada zbyt dobrze i tyle - osobe dobra w papierkach
zdecydownie w firmie trzeba miec jezeli ma sie w planach dluzsze
prowadzenie biznesu

inna sprawa jezeli ceny sensownie nie da sie podac w zgodzie z siwz
to juz niestety glupota tego ktory siwz tworzyl

Data: 2011-07-08 23:06:03
Autor: Marek Dyjor
Ile groszy ma z³otówka?
m4rkiz wrote:
[...]

wiêkszo¶æ mi znanych programów kosztorysowych standardowo liczy kwoty z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc... :)

Data: 2011-07-07 21:08:03
Autor: Krzysztof Jod³owski
Ile groszy ma z³otówka?
zwlaszcza jak przygotowujacy oferte nie potrafi nawet ceny zaokraglic

A jak trzeba podaæ cenê jednostkow± - a ta w¶ród oferentów waha siê pomiêdzy 0,007 a 0,01 z³ - to wszyscy maj± zaokr±gliæ do 0,01 z³? Ty by¶ na pewno poprawnie zaokr±gli³ i przegra³, bo by¶ znacznie zawy¿y³ swoj± cenê.
Ró¿ne przetargi siê dziej±, a SIWZ pisz± nieraz dziwni ludzie... Te¿ niejedno widzia³em. Jak tylko to czytasz jako ciekawostkê, to mo¿na siê po¶miaæ. Ale jak startujesz i przegrywasz z powodu g³upoty pisz±cego SIWZ albo Komisji pó¼niej to interpretuj±cej - to ju¿ przestaje byæ ¶mieszne.

Krzysztof

Data: 2011-07-07 15:03:58
Autor: witek
Ile groszy ma z³otówka?
On 7/7/2011 2:08 PM, Krzysztof Jod³owski wrote:
zwlaszcza jak przygotowujacy oferte nie potrafi nawet ceny zaokraglic

A jak trzeba podaæ cenê jednostkow± - a ta w¶ród oferentów waha siê
pomiêdzy 0,007 a 0,01 z³ - to wszyscy maj± zaokr±gliæ do 0,01 z³?

to bym napisa³, ¿e sprzedajê tylko w paczkach po 10 sztuk i cena jednostkowa paczki wynosi 0.07 z³.

Data: 2011-07-07 22:49:22
Autor: Marcin Wasilewski
Ile groszy ma z³otówka?
U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:iv53mt$iuj$1inews.gazeta.pl...

to bym napisa³, ¿e sprzedajê tylko w paczkach po 10 sztuk i cena jednostkowa paczki wynosi 0.07 z³.

LOL
Ty chyba nigdy udzia³u w przetargach nie bra³e¶.
Je¶li wg SIWZ cena ma byæ podana np. za kg, to niewiele wskurasz argumentuj±c, ¿e dany produkt sprzedajesz wy³±cznie w opakowaniach po 50 kg i takie opakowanie kosztuje xxx z³.

Data: 2011-07-07 16:20:25
Autor: witek
Ile groszy ma z³otówka?
On 7/7/2011 3:49 PM, Marcin Wasilewski wrote:
[...]

nie napisales, ze cena ma byc za kilogram, tylko, ze cena ma byc za jednostke.
moja jednostkowa cen± jest paczka.

jak ktos wmaluje w przetergu ze cena ma byc za kilogram to nie da sie podac ceny mniejszej niz 1 gr bo to jest najmniejsza jednostka monetarna. Nie ja to wymyslilem, tylko jakis kretyn. a drugi kretyn wpisal taka jednostke w warunkach.

Mozesz ewentualnie domalowac upust za ilosc zakupionych kilogramow, tak zeby ci cena wyszla nizsza.

Data: 2011-07-08 23:08:00
Autor: Marek Dyjor
Ile groszy ma z³otówka?
witek wrote:
[...]

mo¿na te¿ zadaæ pytanie przed sk³adaniem ofert i zapytaæ jak podac cenê w takim przypadku bo cena dla 1kg wychodzi poni¿ej jednego grosza.

Data: 2011-07-08 06:22:40
Autor: Massai
Ile groszy ma z³otówka?
m4rkiz wrote:

> [...]

a kto powiedzial ze najtansza oferta jest najlepsza?

zwlaszcza jak przygotowujacy oferte nie potrafi nawet ceny zaokraglic

W kontrakcie na remont wnêtrz szpitala, na pó³ mln z³otych, masz
pozycjê:
89. Wiercenie otworów monta¿owych pod na¶cienne p³yty ochronne. Liczba
otworów 2455. Cena jednostkowa - 1,55 gr.

I pozycji tego typu masz 30.
I jedziesz, zaokr±glasz to. Twoja oferta, w stosunku do realnej, staje
siê nagle o 30 tysiêcy dro¿sza.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-07-08 07:47:17
Autor: witek
Ile groszy ma z³otówka?
On 7/8/2011 1:22 AM, Massai wrote:
m4rkiz wrote:

[...]

to obniz cene do 1 gr i dodaj sobie to co straciles do innej pozycji.

albo wpisz, ze otwory po lewej stronie sa po 1 gr a po prawej po 2 gr.

Data: 2011-07-08 14:58:32
Autor: Liwiusz
Ile groszy ma z³otówka?
W dniu 2011-07-08 14:47, witek pisze:
albo wpisz, ze otwory po lewej stronie sa po 1 gr a po prawej po 2 gr.

Faktycznie, nigdy nie startowa³e¶ w przetargu :)

--
Liwiusz

Data: 2011-07-08 23:09:48
Autor: Marek Dyjor
Ile groszy ma z³otówka?
Massai wrote:
m4rkiz wrote:

[...]

po pierwsze to za 1.55 gr nie da sie wywwierciæ ¿adnego otworu :) wiec przyk³ad jest durny.

Data: 2011-07-11 06:05:46
Autor: Massai
Ile groszy ma z³otówka?
Marek Dyjor wrote:

Massai wrote:
> [...]
> Liczba otworów 2455. Cena jednostkowa - 1,55 gr.

po pierwsze to za 1.55 gr nie da sie wywwierciæ ¿adnego otworu :)

Ok, wiêc niech to bêdzie cena za plastikow± za¶lepkê na ³ebek wkrêtu.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-07-07 23:23:06
Autor: Ikselka
Ile groszy ma z³otówka?
Dnia Thu, 7 Jul 2011 16:27:30 +0000 (UTC), goten napisa³(a):

Dlaczego zatem urzêdnicy nie potrafi±/
nie chc±(?) tak ustaliæ zasad przetargu, ¿eby ew. tak drobna pomy³ka nie kosztowa³a nas podatników milionów z³otych gdy¿ odrzucono najtañsz± ofertê?

Bo powinni przyj±æ najlepsz±, a niekoniecznie najtañsz±. Nas, podatników,
nie staæ na tanie badziewie.
--
XL
Prawda o GMO: http://supermozg.gazeta.pl/supermozg/1,91628,9569172,GMO___lobbing__wiara_i_polityczna_wola.html#ixzz1PrYQPpgy

Data: 2011-07-08 01:45:55
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Ile groszy ma z³otówka?
W dniu 07.07.2011 23:23, Ikselka pisze:
[...]

A je¶li przetarg jest na dostarczenie materia³ów i wszyscy dostarczaj±
to samo? Np. gaziki do operacji?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Niech ¿adne nieprzyzwoite s³owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, które mo¿e budowaæ, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios³o b³ogos³awieñstwo tym, którzy go s³uchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2011-07-08 06:19:43
Autor: RadoslawF
Ile groszy ma z³otówka?
Dnia 2011-07-08 01:45, U¿ytkownik Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³:

A je¶li przetarg jest na dostarczenie materia³ów i wszyscy dostarczaj±
to samo? Np. gaziki do operacji?

To nale¿y kupiæ dro¿sze ale wyja³owione.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2011-07-08 06:43:25
Autor: NKAB -
generalnie...
Za przetargi powinien byæ kto¶ odpowiedzialny,
kto¶ kto jest fachowcem w danej dziedzinie
i ten kto¶ ma wiedzieæ jakiego wykonawcê/dostawcê wybiera.
Wybierze ¼le - czapa.

Partie polityczne do tego siê nie nadaj±
bo to na ogó³ zorganizowane grupy przestêpcze
znaj±ce siê na wy³±cznie z³odziejstwie.

Andrzej.

Data: 2011-07-08 18:55:45
Autor: goten
generalnie...
Dnia Fri, 08 Jul 2011 06:43:25 +0000, NKAB - napisał(a):

Za przetargi powinien być ktoś odpowiedzialny, ktoś kto jest fachowcem w
danej dziedzinie i ten ktoś ma wiedzieć jakiego wykonawcę/dostawcę
wybiera. Wybierze źle - czapa.

Partie polityczne do tego się nie nadają bo to na ogół zorganizowane
grupy przestępcze znające się na wyłącznie złodziejstwie.

Andrzej.

Wszystko pięknie, ale ja dalej nie wiem - czy np. Urząd Gminy MUSI przy ogłaszaniu przetargu w SIWZ podawać, że cenę można tylko do dwóch miejsc po przecinku?

Data: 2011-07-08 22:39:28
Autor: RadoslawF
generalnie...
Dnia 2011-07-08 20:55, U¿ytkownik goten napisa³:

Partie polityczne do tego siê nie nadaj± bo to na ogó³ zorganizowane
grupy przestêpcze znaj±ce siê na wy³±cznie z³odziejstwie.

Andrzej.

Wszystko piêknie, ale ja dalej nie wiem - czy np. Urz±d Gminy MUSI przy og³aszaniu przetargu w SIWZ podawaæ, ¿e cenê mo¿na tylko do dwóch miejsc po przecinku?

Podchodzisz do tego ze z³ej strony.
Nie musi ale mo¿e, tak ja ty czy twoja firma nie musi
w takim przetargu startowaæ, ale oczywi¶cie mo¿e.
Bo chyba nie chcesz zaskar¿yæ UG ¿e nie musia³ a sobie
co¶ za¿yczy³.

Pozdrawiam

Data: 2011-07-08 23:04:48
Autor: Marek Dyjor
Ile groszy ma złotówka?
goten wrote:
[...]

ja tylko nie mogę pojąc na jaki .... ktoiś robi ofertę z cenami czy wartościami podawanymi dokłądniej niż co do grosza.

to jest jakis kompletnie wydumany problem

Data: 2011-07-08 23:26:44
Autor: vvvvvv
Ile groszy ma złotówka?
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iv7rdj$77r$1news.onet.pl...
goten wrote:
[...]

nie do końca. jak ci kupujący zamówi x ryz papieru i każe sobie oferować ceny za jedną kartkę? ryza = 500 kartek, koszt ryzy powiedzmy 9PLN netto - to podasz cenę za kartkę 0,01 czy 0,02 PLN?
imho warto oferować cenę za ryzę z zaznaczeniem tego faktu w ofercie.

Data: 2011-07-08 18:53:22
Autor: witek
Ile groszy ma złotówka?
On 7/8/2011 4:26 PM, vvvvvv wrote:

to jest jakis kompletnie wydumany problem

nie do końca. jak ci kupujący zamówi x ryz papieru i każe sobie oferować
ceny za jednÄ… kartkÄ™? ryza = 500 kartek, koszt ryzy powiedzmy 9PLN netto
- to podasz cenÄ™ za kartkÄ™ 0,01 czy 0,02 PLN?
imho warto oferować cenę za ryzę z zaznaczeniem tego faktu w ofercie.

to sie woczas do przetargu z idiota nie staje.

Data: 2011-07-11 13:17:08
Autor: Massai
Ile groszy ma złotówka?
witek wrote:

> [...]
> imho warto oferować cenę za ryzę z zaznaczeniem tego faktu w
> ofercie.
> to sie woczas do przetargu z idiota nie staje.

Bez sensu.
Skoro idiota - to można na nim dobrze zarobić ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-07-09 15:41:43
Autor: Marek Dyjor
goten wrote:
[...]

ja tylko nie mogÄ™ pojÄ…c na jaki .... ktoiÅ› robi ofertÄ™ z cenami czy
[...]

to trzeba sobei odpuścić albo zadać pytanie przed przetargiem.

Data: 2011-07-10 22:10:26
Autor: vvvvvv
goten wrote:
[...]

ze złożeniem zapytania - zgoda. można zamawiających zasypywać takimi zaoytaniami, może do kogoś dotrze.
z odpuszczaniem nie zgadzam siÄ™

Data: 2011-07-09 10:28:55
Autor: goten
Ile groszy ma z³otówka?
Dnia Fri, 08 Jul 2011 23:04:48 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

goten wrote:
[...]

Startowałeś kiedyś w przetargu? Są programy, które liczą z dokładnością do więcej niż jednego grosza, nawet w SIWZ można spotkać taki wymóg. Problem nie jest wydumany. Wejdź na bip swojej gminy i zobacz jak duży odsetek ofert jest z tego powodu odrzucanych. Są to najczęściej oferty najtańsze. Policz sobie ile podatnik z tego powodu traci.

Data: 2011-07-09 13:09:14
Autor: spp
Ile groszy ma złotówka?
W dniu 2011-07-09 12:28, goten pisze:

 SÄ… to najczęściej oferty
najtańsze. Policz sobie ile podatnik z tego powodu traci.

Przykład A2 jest, gdzie właśnie zaczynamy wydawać pieniądze zaoszczędzone na wyborze najtańszej oferty zniechęca mnie do takich obliczeń.

--
spp

Data: 2011-07-09 15:42:36
Autor: Marek Dyjor
Ile groszy ma złotówka?
goten wrote:
[...]

często startuję nigdy nie odrzucono naszych ofert z powodu złego zaokrąglania.

Data: 2011-07-09 14:02:11
Autor: goten
Ile groszy ma z³otówka?
Dnia Sat, 09 Jul 2011 15:42:36 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

goten wrote:
[...]

zaokrÄ…glania.

Dlatego, że nigdy źle nie zaokrąglaliście?

Data: 2011-07-09 23:57:36
Autor: Marek Dyjor

goten wrote:
[...]

może mamy szczęście do normalnych przetaregów :)

Data: 2011-07-10 12:08:51
Autor: goten
Ile groszy ma z³otówka?
często startuję nigdy nie odrzucono naszych ofert z powodu złego
zaokrÄ…glania.

Dlatego, że nigdy źle nie zaokrąglaliście?

może mamy szczęście do normalnych przetaregów :)

Ale na czym to szczęście polega w SWIZ nie ma żądania podawania cen z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku czy jak?

Data: 2017-12-14 09:13:16
Autor: annabogacz0
Ile groszy ma z³otówka?
Ile ma zlotuwka groszy jestem 3 klasistemi

Data: 2017-12-15 10:59:37
Autor: Olin
Ile groszy ma z³otówka?
Dnia Thu, 14 Dec 2017 09:13:16 -0800 (PST), annabogacz0@gmail.com
napisa³(a):

Ile ma zlotuwka groszy jestem 3 klasistemi

Powinni wiedzieæ na pl.biznes.banki.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Wierzê, ¿e tam w górze jest co¶, co czuwa nad nami.
 Niestety, jest to rz±d."
Woody Allen

Data: 2017-12-15 13:02:47
Autor: Å„
Ile groszy ma z³otówka?
Musia³e¶?? ¦wierzbia³o???

-- -- -

Data: 2017-12-15 14:48:04
Autor: Olin
Ile groszy ma z³otówka?
Dnia Fri, 15 Dec 2017 13:02:47 +0100, ñ napisa³(a):

Musia³e¶?? ¦wierzbia³o???

Zawsze staram siê pomagaæ bli¼nim, je¶li tylko mogê.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ani miêdzynarodowego, którego nie mo¿na by³oby rozwi±zaæ przy pomocy
Ró¿añca"
Matka Bo¿a do s. £ucji

Ile groszy ma z³otówka?