Ile jest warta opinia lekarza bieglego sadowego?

Data: 2011-11-21 21:41:35
Autor: Ajgor
Ile jest warta opinia lekarza bieglego sadowego?
Witam.
Tesciowa jest chora. Ma chorobe Alzheimera. Udokumenotwana dokumentacja z leczenia itd. Nie jest w stanie prowadzic zadnych czynnosci prawnych ..Praktycznie nawet podpisac sie nie umie. Za namowa notariusza zalozylismy wiec wprawe w sadzie o ubezwlasnowolnienie. Tesciowa badalo dwoje bieglych lekarzy sadowych. Psychiatrow. W opinii napisali, ze tesciowa nie jest w stanie prowadzic samodzielnie zycia, wymaga ciaglej opieki, i zalecili calkowite ubezwlasnowolnienie. To samo napisal kurator sadowy, ktory byl u nas w domu na rozpoznaniu.
Sad sie do tych opinii przychylil, i wydal orzeczenie o calkowitym ubezwlasnowolnieniu. Obecnie czekamy (zona czeka) na druga sprawe o ustanowienie jej opiekunem prawnym. Raczej jest to tylko czysta formalnosc.
W miedzyczasie dowiedzielismy sie, ze zona, ktora z powodu tej opieki nie moze podjac pracy, moze starac sie o zasilek dla osoby opiekujacej sie inwalida. Niby wszystko pieknie i ladnie. ALE...
Po zlozeniu wniosku o ten zasilek, tesciowa dostala skierowanie na komisje lekarska, ktora ma orzec, czy tesciowa jest chora, i nie interesuje ich opinia lekarzy bieglych sadowych. Maja wlasna komisje. Ale to nie koniec. Dzis dowiedzielismy sie, ze po zlozeniu papierow - wniosku o zasilek, bedzie druga komisja - inna od pierwszej, ktora bedczie miala na celu ustalenie stopnia zaawansowania choroby (tak, jak by ta pierwsza nie mogla), a pozniej byc moze jeszcze jedna komisja, ktora ma ustalic, czy to jest choroba, ktora mozna wyleczyc, czyli czy zasilek nalezy sie beztermonowo, czy na jakis okreslony termin. Wiec ja tu mam kilka pytan:
Ile jest warta opinia bieglych lekarzy sadowych, ze zadna instytucja ich nie honoruje? Po jaka cholere do jednej sprawy trzeba bedzie ciagac tesciowa na TRZY komisje (z jednego urzedu), z ktorych pierwsza ma ustalic, czy jest chora, druga - jaki jest stopien zawansowania choroby, a trzecia - czy choroba jest uleczalna? Dodam, ze jest to choroba, ktorej jeszcze nidgy nikomu na swiecnie nie udalo sie wyleczyc, i wszyscy o tym wiedza. Tesciowa ledwo chodzi. Zejscie z trzeciego pietra, i wejscie spowrotem jest dla niej nie lada wyzwaniem.
A bedzie musiala sie stawic na trzy komisje, mimo, ze ma bardzo szczegolowe opinie lekarzy bieglych sadowych. Na wszystkie te pytania (o chorobe, stopien jej zaawansowania, oraz mozliwosc wyleczenia) sa odpowiedzi w tej opinii. Malo tego. W opinii nawet jak byk wytluszczonym drukiem stoi napisane, ze wzywanie jej na rozprawy, a nawet dostarczanie jakichkolwiek pism jest bezcelowe, bo i tak nic z nich nie rozumie, i nie jest w stanie racjonalnie odpowiadac na pytania.
A w ogole ciekawostka. Dzis bylismy na tej pierwszej komisji. Najpierw czekalismy w kolejce do jednego gabinetu, zeby pani zalozyla karte. Pozniej w kolejce do drugiego, zeby inna pani wpisala w tej karcie jakies dane, a dopiero na koniec w kolejce do trzeciego gabinetu na sama komisje. A pani doktor na komisji poczytala karty z sadu, zadala dwa pytania, i w swojej opinii praktycznie przepisala czesc opinii sadowej.
Czy to wszystko jest konieczne? Czy da sie to jakos ominac? Te komisje itd?
Czy na pewno Polska to nie jest dziki kraj?
Nie Polska to nie jest dziki kraj. Polska to jest koszmarny sen nawalonego wariata, i to na solidnym koksie.

Data: 2011-11-21 22:48:06
Autor: Kriss
Ile jest warta opinia lekarza bieglego sadowego?

Nie Polska to nie jest dziki kraj. Polska to jest koszmarny sen nawalonego
wariata, i to na solidnym koksie.

Zaraz Ci się dotanie od spp albo witka - debilne prawo, kretyńskie przepisy sa po to by je przestrzegać. Przeczytasz o ile zechca co¶ nabazgrać, że skoro decydujesz się na takie kroki to nie płacz, b±dĽ mężczyzn± i lataj z chor± osob± po komisjach. Pro¶ciej byłoby babcię do domu starców oddać, nie wyłudzać kasę od skarbu państwa. Aha, piszę apropos mojego w±tku "Straż gminna + zdjęcie z wakacji". Tylko czekać, jak moralizatorzy Cię zaczn± pouczać ...

Data: 2011-11-21 22:53:57
Autor: Ajgor
Ile jest warta opinia lekarza bieglego sadowego?

Użytkownik "Kriss"  napisał w wiadomo¶ci news:jaegud$8qi$1news.onet.pl...

Pro¶ciej byłoby babcię do domu starców oddać, nie wyłudzać kasę od skarbu państwa.

Zona pracowala w urzedzie i zarabiala okolo 1000zł. Zasilku by dostala okolo 500zł. Gdzie tu wyludzenie?

Data: 2011-11-21 22:49:35
Autor: K
W dniu 2011-11-21 21:41, Ajgor pisze:
Nie Polska to nie jest dziki kraj. Polska to jest koszmarny sen nawalonego
wariata, i to na solidnym koksie.

Sam sobie odpowiedziales, w kazdym badz razie ja zyje w tym jebnietym kraju ponad 40 lat i powiem ci ze ciezko znalezc normalnego czlowieka.

Data: 2011-11-22 02:56:08
Autor: KM
"Ajgor"  wrote:
Witam.
Tesciowa jest chora. Ma chorobe Alzheimera. Udokumenotwana dokumentacja z leczenia itd. Nie jest w stanie prowadzic zadnych czynnosci prawnych [...]

Hej!

Prowadzę od niedawna blog, w którym chcę opisywać m.in. różne absurdy prawne. Chętnie bym wykorzystał Twoj± historię. Je¶li nie masz nic przeciwko, daj znać na: kreatormody(małpa)gazeta.pl.

--
Zawsze pozdrawiaj±cy
KM

Data: 2011-11-22 09:57:29
Autor: grzech
[...]

Nie Polska zaczyna się robić krajem gdzie całkowite bezmózgowie zaczyna uchodzić za cnotę naczelną. Myślenie na poziomie elementarnym sprawia pewnie wielki ból autorowi wątku. W związku z tym nadludzkim wysiłkiem jest zastanowienie się jaka jest różnica pomiędzy lekarzem biegłym sądowym powołanym w sprawie a lekarzem orzekającym o stopniu niepełnosprawności i związanych z tym świadczeniami.

Data: 2011-11-22 10:23:59
Autor: ikarek
Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jafo5r$bun$1inews.gazeta.pl...
[...]

Polska rzeczywistość urzędnicza daje niepowtarzalną okazję
obserwowania efektĂłw kwantowych w skali makro :) Jak
wiadomo, paradoks Schreodingera z kotem, który jest jednocześnie
żywy i marty, jest tylko eksperymentem myślowym, który nie
może być zrealizowany w skali makro. A tu proszę - w polskich
urzędach teściowa jest obiektem kwantowym w skali marko :)
Może być jednocześnie chora i zdrowa, a jak kogoś to dziwi, to
znaczy, że nie myśli na poziomie elementarnym :)

Data: 2011-11-22 13:26:03
Autor: Ajgor
Ile jest warta opinia lekarza bieglego sadowego?

Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jafo5r$bun$1inews.gazeta.pl...
c? Te komisje itd?
Czy na pewno Polska to nie jest dziki kraj?
Nie Polska to nie jest dziki kraj. Polska to jest koszmarny sen nawalonego
wariata, i to na solidnym koksie.

Nie Polska zaczyna się robić krajem gdzie całkowite bezmózgowie zaczyna uchodzić za cnotę naczeln±. My¶lenie na poziomie elementarnym sprawia pewnie wielki ból autorowi w±tku. W zwi±zku z tym nadludzkim wysiłkiem jest zastanowienie się jaka jest różnica pomiędzy lekarzem biegłym s±dowym powołanym w sprawie a lekarzem orzekaj±cym o stopniu niepełnosprawno¶ci i zwi±zanych z tym ¶wiadczeniami.

To wytłumacz, jaka jest różnica. Jeden orzeknie, że te¶ciowa jest chora, a drugi, ze zdrowa? A moze u jednego bedzie chora, a u drugiego nagle wyzdrowieje? A moze wkomisji sa cudotworcy ktorzy wzorem papierza machnareka, i tesciowej przejdzie?
Mnie sie wydaje, ze jako biegli sadowi sa powolywani tacy lekarze, ktorzy sa najwiekszymy autorytetami, i ze ZADEN inny lekarz nie podwarzy ich opinii.
A skoro zaden nie podwarzy, to jaki jest sens ciagac ja po innych lekarzach?
Ale sprawa sie zmienila. Dzis zona poszla do MOPS-u do kierowniczki, wyciagnela jej opinie sadowa, i spytala, czy to wedlug niej jest cos warte. I nagle okazalo sie, ze tesciowa juz nie musi chodzic po komisjach, bo ta opinia jest wystarczajaca.
I co panie filozofie?
A ty bys ciagal schorowana kobiete, ktora ledwo chodzi, po przycgodniach, kolejkach itd.
Tepy urzedas i nic wiecej.
DO KURWY NEDZY.. Jak w tym kraju ma byc lepiej, jak jakies tepaki same walcz± o to, zeby obywatela zgnoic, zamiast mu pomoc?
Powinien JEDEN lekarz (no dobra - dwoch razem, bo jeden mze sie mylic) orzec RAZ o nieuleczalnej chorobie, i to powinno wystarczyc do konca zycia wszystkim.
Po jaka cholere powtarzac badanie, ktore i tak inne nie bedzie?

Chcesz inny kretynizm? Prosze bardzo. Jestem na emeryturze. Z tego tytulu przysluguje mi ubezpieczenie zdrowotne. A musze co miesiac chodzic do zusu po zasiadczenie, ze nadal jestem na emeryturze, bo inaczej lekarz mnie nie przyjmie. Wiec ja sie pytam. Czy emerytura to jest choroba, ktora po miesiacu przechodzi? Czy bede na niej do konca zycia? Po jaka cholere latac po zaswiadczenie, skoro wiadomo, ze jestem emerytem, i powinna wystarczyc legitymacja emeryta? Przeciez ten stan sie nie zmieni. Oczywiscie moge podjac prace, i emeryture zawiesic. Ale wtedy i tak bede mial ubezpieczenie od pracodawcy, wiec lekarzowi to powinno wisiec, z jakiego tytulu mam ubezpieczenie. Efekt i tak jest ten sam.

Data: 2011-11-22 17:58:42
Autor: Johnson
W dniu 2011-11-22 13:26, Ajgor pisze:

[...]

To zdrowie jest. Chodzenie jest zdrowe. Nasz ZUS i NFZ dbaj± o ciebie.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-11-22 15:18:32
Autor: Johnson
Ile jest warta opinia lekarza bieglego sadowego?
W normalnym kraju ludzie się opiekuj± rodzicami za darmo.

Data: 2011-11-22 15:21:40
Autor: Johnson
W dniu 2011-11-22 15:18, Johnson pisze:
W normalnym kraju ludzie się opiekuj± rodzicami za darmo.

Dodam jeszcze że w naszym dzikim kraju inne s± przesłanki ubezwłasnowolnienia a inne przesłanki otrzymania zasiłku dla dzieci którym trzeba płacić za opiekę nad rodzicami.
Więc opinia w sprawie o ubezwłasnowolnienie niekoniecznie jest wystarczaj±ca.

Data: 2011-11-22 15:04:02
Autor: Massai
Johnson wrote:

> [...]
którym trzeba płacić za opiekę nad rodzicami.  Więc opinia w sprawie
o ubezwłasnowolnienie niekoniecznie jest wystarczaj±ca.

Ba, w zwi±zku z tym że może być nawet całkowicie zbędna (przeca można
dostać zasiłek na opiekę nad osob±, która ubezwłasnowolniona nie jest)
- nie ma zwi±zku wprost pomiędzy opiniami w sprawie ubezwłasnowolnienie
a opini± w sprawie zasiłku.

Komisja w sprawie orzeczenia stopnia tego inwalidztwa jest jak
najbardziej uzasadniona.

To trochę tak jakby ł±czyć przegl±d okresowy samochodu w ASO z
przegl±dem technicznym w stacji kontroli dopuszczaj±cym samochód do
ruchu.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-11-25 16:04:54
Autor: Ajgor
Ile jest warta opinia lekarza bieglego sadowego?

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jagb5g$6uk$2inews.gazeta.pl...
[...]

Widzę, że nie znasz prawa. Więc pozwól , ze ci wyjasnie. To NIE JEST placenie dzieciom za opieke nad rodzicami.
To jest forma pomocy za to, ze musiales zreygnowac z pracy, wiec nie masz srodkow na utrzymanie. Po prostu - jak bys nie musial z powodu opieki rezygnowac z pracy, to mial bys zrodlo utrzymania. W takim przypadku nie dostajesz nic. Poniewaz z powodu opieki musiales zrezygnowac z pracy, wiec mozesz nie miec za co zyc, wiec panstwo traktuje to jako pomoc w utrzymaniu.

Data: 2011-11-27 19:35:15
Autor: Johnson
Ile jest warta opinia lekarza bieglego sadowego?
W dniu 2011-11-25 16:04, Ajgor pisze:

WidzĂŞ, Âże nie znasz prawa. WiĂŞc pozwĂłl , ze ci wyjasnie. To NIE JEST
placenie dzieciom za opieke nad rodzicami.

To że w ustawie słonia nazwą żyrafą nie zmieni istoty słonia ...