Ile kosztuje przeplecenie kola ?

Data: 2010-06-08 18:50:45
Autor: 666
Ile kosztuje przeplecenie kola ?
Ile (W-wa niestety) kosztuje przeplecenie koła?

Mam za wąską obręcz (17 mm) i chciałbym kupić szerszą samą obręcz (od 19 mm w górę) do szerokich opon 50 mm.

Piasta tylna (Deore XT) i szpychy raczej zostają stare.

Jak się wkurzę i byłoby drogo, to pewnie sam zaplotę ;-)
THX

Data: 2010-06-08 19:26:13
Autor: kml
Użytkownik " 666" <666@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:huls8t$rh4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zadzowń do sklepu to sie dowiesz.

kml
Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex

Data: 2010-06-08 19:27:51
Autor: MadMan
Dnia Tue, 8 Jun 2010 18:50:45 +0200, 666 napisał(a):

Ile (W-wa niestety) kosztuje przeplecenie koła?

Zadzwoń do sklepu. W moich okolicach (Gliwice/Rybnik) 25-40 zł. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-09 09:19:31
Autor: 666
Ile kosztuje przeplecenie kola ?
W sklepie drogo (50 zł/obręcz):
http://skiteam.pl/serwis_rowerowy.html

-- -- -

Zadzwoń do sklepu.
W moich okolicach 25-40 zł.

Data: 2010-06-09 12:45:30
Autor: MadMan
Dnia Wed, 9 Jun 2010 09:19:31 +0000 (UTC), 666 napisał(a):

W sklepie drogo (50 zł/obręcz):
http://skiteam.pl/serwis_rowerowy.html

Ogólnie ten serwis ma z tego co widzę drogo. Smarowanie łańcucha 10 zł
to sporo, regulacja przerzutek 40 też... Poszukaj innego. Tak jak
pisałem, mi śpiewali od chyba 25 do 40 zł, więc rozrzut jest spory. I odpisuj pod cytatem!

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-09 19:11:51
Autor: Akarm
Ile kosztuje przeplecenie kola ?
MadMan napisał:
I odpisuj pod cytatem!

LOL
Ten typ przecież już dosyć dawno napisał, że wszystkich preclowiczów ma w dupie i nigdy nie bedzie się stosował do netykiety.

--
           Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-06-09 19:20:40
Autor: MadMan
Dnia Wed, 9 Jun 2010 19:11:51 +0200, Akarm napisał(a):

I odpisuj pod cytatem!

LOL
Ten typ przecież już dosyć dawno napisał, że wszystkich preclowiczów ma w dupie i nigdy nie bedzie się stosował do netykiety.

A to przepraszam, jak tak będzie dalej robił to też go będę tam miał. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-10 07:56:49
Autor: MichałG
MadMan pisze:
[...]

możesz od razu. P. 666 jest od wielu lat niereformowalny... ;);), ale poza tym nieszkodliwy- pomimo bestiarsko-diabelskiego nicka ;)

Pozdrawiam
michał

Data: 2010-06-10 15:08:35
Autor: 666
Ile kosztuje przeplecenie kola ?
Wynieś się na pl.soc.pedaly

-- -- -

preclowiczów ma w dupie

Data: 2010-06-11 08:59:49
Autor: MichałG
Ile kosztuje przeplecenie kola ?
  666 pisze:
Wynieś się na pl.soc.pedaly

-- -- -

preclowiczów ma w dupie

i masz skutek pisania NAD cytatem.... ale co tam. Wiesz lepiej.

Pozdrawiam jeszcze
Michał

Data: 2010-06-08 21:00:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ile kosztuje przeplecenie kola ?
666 bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Ile (W-wa niestety) kosztuje przeplecenie koła?

Jeżeli szprychy i nyple zostają to 15zł, bo tyle kosztuje klucz do nypli.

Data: 2010-06-09 00:44:31
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:
666 bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):

Ile (W-wa niestety) kosztuje przeplecenie koła?

Jeżeli szprychy i nyple zostają to 15zł, bo tyle kosztuje klucz do nypli.

Ciebie tyle kosztuje. Mnie tyle kosztuje. Jego kosztuje tyle ile mu w serwisie zaśpiewają bo skoro pyta to sam nie zaplecie. No i trzeba jeszcze doliczyć dwa - trzy centrowania w trakcie "dojrzewania" koła, świerzo zaplecione koło bardzo szybko traci naciąg i geometrię, trzeba parę razy poprawić zanim się wszystkie luzy powybierają do końca.

--
Darek

Data: 2010-06-09 07:56:11
Autor: bans
[ORT] Re: Ile kosztuje przeplecenie kola ?

świerzo

Świeżo, świeżo, świeżo, świeżo.
Czytnik podkreśla błędy, korzystaj z tego.

--
bans

Data: 2010-06-09 09:44:34
Autor: Marcin J.
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4c0ec791$0$19179$65785112news.neostrada.pl...
[...]

-- --

Sheldona czytał? Bo o praktykowanie nawet się nie pytam ;)
http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html
Zwróć uwagę na "Seating and Stress-Relieving"

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-06-10 00:31:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ile kosztuje przeplecenie kola ?
"Dariusz K. Ładziak" bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić):
 No i trzeba jeszcze doliczyć dwa - trzy centrowania w trakcie "dojrzewania" koła,

Prosta sprawa: jak już koło mam idealnie proste to jeszcze dokręcam każdy
nypel po pół obrotu.

Data: 2010-06-10 07:46:17
Autor: zly
Dnia Thu, 10 Jun 2010 00:31:49 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

Prosta sprawa: jak już koło mam idealnie proste to jeszcze dokręcam każdy
nypel po pół obrotu.

A na czym je tak idealnie prostujesz w obu płaszczyznach?
--
marcin

Data: 2010-06-10 12:25:43
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ile kosztuje przeplecenie kola ?
zly bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

;-)))
Wycentrowane, no! I może nie idealnie, ale w stopniu zadowalającym.
Centruję w widelcu.

Data: 2010-06-10 18:24:18
Autor: Dariusz K. Ładziak
[...]

Pewien jesteś że wycentrowane? A może tylko splanowane? Bo centrowanie koła, w odróżnieniu od "centrowania" nie polega na przykładaniu czujnika z boku obręczy...
Regulacja koła rowerowego musi spełnić trzy kryteria geometryczne" - centrowanie, czyli minimalizację bicia promieniowego (żeby rower nie robił "patataj"), planowanie (żeby obręcz nie była "w ósemkę" i żeby hamulce nie musiały mieć centymetra luzu oraz, piekielnie ważne, najtrudniejsze w tym wszystkim i często nieświadomie pomijane - bazowanie czyli ustawienie płaszczyzny symetrii obręczy w płaszczyżnie symetrii piasty (określonej względem powierzchni oporowych na osi przylegających do ramy), bez właściwego zbazowania mamy rower dwuśladowy, opony ciągle pracują z uślizgiem bocznym i opory toczenia rosną. Pomijalnie w składaku dla dziecka (krzepę sobie wyrobi) ale w szosówce na szytkach może się to zawodnikowi na konkretne miejsce w klasyfikacji przekładać.

--
Darek

Data: 2010-06-11 09:59:48
Autor: Jan Cytawa
Dariusz K. Ładziak napisał:

[...]

Z tym nie moge sie zgodzic. Oczywiscie bazowanie jest bardzo wazne, ze
wzgledu na regulacje hamulcow,  ale na uslizg boczny nie ma wplywu.
Uslizg boczny powstaje tylko w sytuacji gdy kola nie pracuja w
plaszczyznach rownoleglych (najlepiej gdy w jednej). Tak jest gdy
widelec lub rama jest krzywa. ( Najlepszym sprawdzianem prawidlowosci
jest jazda bez trzymanki. Jesli rower jedzie prosto to na pewno jest
dobrze.)

Poza tym istnieja sytuacje, w ktorych mam dylemat czy bazowac prawidlowo
kola czy je wzmocnic przez lekkie przesuniecie. Np w wyscigowych kolach
o duzej liczbie trybow. Piasty wyscigowe maja bardzo przesunieta w lewo
piaste, i to powoduje, ze szprych od strony trybu sa prawie pionowe co
powoduje, ze nawet przy bardzo mocnym naciagnieciu nie ciagna obreczy w
prawo, przez co lewe szprychy sa relatywnie bardzo luzne.  I okazuje sie
lekkie przesuniecie bardzo poprawia sztywnosc kola.

Jan Cytawa

Data: 2010-06-10 17:40:11
Autor: Dariusz K. Ładziak
[...]

Nie da rady, nie tak prosto. Zaplatasz koło, naprężasz szprychy - i nyple do gniazd przylegają szczytami nierówności. Pod obciążeniem miejsca przylgnięcia (mała powierzchnia, duże naciski) ulegają wyrobieniu - powierzchnia styku rośnie ale rosną też luzy. Jak przegapisz właściwy moment to nyple zaczną tracić stabilność i się odkręcać (trzyma je w końcu tarcie wymuszone naciągiem szprychy).
Koło po zapleceniu musi przejść etap osiadania nypli - czy zrobimy to na żywca w eksploatacji czy obciążenie sztuczne zastosujemy. I w tym okresie wstępnym musimy parę razy naciąg poprawić delikatnie - i to nie "po równo" a według tego jak który nypel osiadł. Fabryczne koła, podejrzewam, są wstępnie starzone (niewielka filozofia, ot rolka kręcąca i ugniatająca koło) i pierwsze dociąganie raczej mają za sobą - ale wszyscy porządni sprzedawcy wymagają po określonym czasie (dosyć krótkim) wizyty w serwisie - na powybieranie początkowo pojawiających się luzów czy to na nyplach czy na pozostałych gwintach których mechanizm wypracowywania przylgniecia też dotyczy. Mniej, bardziej - ale każde nowe połączenie gwintowe wymaga takiego początkowego okresu osiadania.

--
Darek

Data: 2010-06-10 20:28:39
Autor: Akarm
"Dariusz K. Ładziak" napisał:
[...]

Hehe!
Niejaki Marceli w Warszawie przy ul. Grochowskiej kilka lat temu (czyli kilkanaście tys. km temu) mnie straszył, że najdalej po roku bedę musiał poprawiać koło. Skoro on sporo lat uczył sie zaplatania, to niemożliwe jest, żebym ja zaplótł szprychy prawidłowo, skoro robiłem to po raz pierwszy. Minęło kilka lat i obręcze nadal nie wykazują bicia w żadnym kierunku. Zaplatałem je w widelcu. Zaplotłem i nie dotknąłem się już wcale, nic nie poprawiałem "w tym okresie wstępnym". :)
Czyli nie strasz, nie strasz...

--
           Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-06-11 09:48:50
Autor: Jan Cytawa
Akarm napisał:

[...]

To nie jest takie jednoznaczne. Darek ma bardzo duzo racji. Wszystko
jednak zalezy od rodzaju uzytych elementow: obreczy, szprych i nypli.
Obrecze z miekkiego materialu maja silna tendencje do ugniatania sie z
twardszego mniejsza. Zalezy to rowniez od sztywnosci obreczy. Obrecze
miekkie powoduja, ze pojedyncze szprychy mocniej pracuja, a to znaczy,
ze latwiej sie moga odkrecac nyple. Poza tym dobre chromowane nyple
czesto wcale nie sa takie dobre, bo maja sliski gwint, ktory duzo
latwiej sie odkreca.  Inaczej nie jestem w stanie wyjasnic dlaczego niektore kola nie
wymagaja poprawek, inne niewielkie a niektore luzuja sie bardzo. A
wszustkie robi sie tak samo.

Jan Cytawa

Data: 2010-06-08 22:42:29
Autor: Kazimierz Uromski
On 08.06.2010 18:50,  666 wrote:
[...]

20-25zł, dane z marca
Odniosłem wrażenie, że niższa cena obowiązuje klientów przychodzących z kołem do złożenia, którego gotowego w sklepach raczej nie uświadczysz.

Data: 2010-06-09 09:35:20
Autor: Marcin J.
[...]

Jeśli chodzi o wytrzymałość i bezpieczeństwo to 17mm powinno w zupełności wystarczyć nawet do dużo szerszych opon. Chyba, że to badziewiasta obręcz lub/i ma przetarte ścianki itp. W mavic'i 139x (też 17mm oidp) pakowałem 2.5".

W kwestii _dobrego_ zaplotu koła - nie wierzę, żeby ktokolwiek zrobił to profesjonalnie (dla pieniędzy) za mniej niż 50zł.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-06-09 10:19:53
Autor: Ignac
> [...]

W kwestii _dobrego_ zaplotu koła - nie wierzę, żeby ktokolwiek zrobił to profesjonalnie (dla pieniędzy) za mniej niż 50zł.

   ...słuchaj Marcina bo doradza ci bezkosztowo...a jak założysz juz tą
   upragniona 50mm to co na wojne się wybierasz tym rowerem? (zartuję oczyw.)
       Ignac

Data: 2010-06-09 11:21:02
Autor: .JaC
Ile kosztuje przeplecenie kola ?
To jest obręcz 28'', więc opona łatwiej spada niż z 26''.

Wolę dmuchać na zimne, bo rok temu wystrzeliły mi dwie opony Speca w rozmiarze 47 z obręczy 18 ( jedna przy zakładaniu, druga na... postoju, dwie markowe dętki w plecy, ranty dwóch opon w pi..u).
Coś z tymi Specami mogło być nie tak - szczęśliwie w sklepie uzwględnili reklamację, jak w serwisie strzeliła im trzecia...

Teraz mam Marathon Supreme 50 na tych samych obręczach 18-622 i leżą jakoś (no tak na styk rzekłbym ;)) ale na węższe obręcze 17-622 boję się zakładać tak szeroką oponę, bo opony w sezonie są pieruńsko drogie gdyby strzeliła...

Swoją drogą:  może w Australii teraz taniej???
;-))

PS. co do wojny:  gorzej - warszawskie chodniki :-)

-- -- -