Data: 2010-04-01 01:37:58 | |
Autor: El_Bandito | |
Ile kosztuje uprawianie sportów motorowych? Dzi ¶ omówimy żużel. | |
Witam
Trochę ten artykuł jest nieprawdziwy. "Dzi¶ cały rynek silników zdominowany jest przez dwie firmy - czesk± Jawę i włoski GM. W przeszło¶ci wła¶nie drugi typ tych maszyn był rarytasem. Teraz to Javy s± uznawane za najlepsze maszyny na ¶wiecie." Z tego co mi wiadomo to czołówka jeĽdzi na GM. JeĽdĽców Javy jest coraz mniej. "Wła¶nie w kontek¶cie silników zim± toczyła się największa batalia sprzętowa w historii polskiego żużla. Zawodnikom narzucono korzystanie z produktów nowego typu, które powodowały jednak nagrzewanie silnika." Chodzilo konkretnie o tlumiki. FIM wprowadzilo ograniczenie glosnosci. I tak bez testow (jedyne opinie jakie byly to zawodnikow sponsorowanych m.in. przez Akrapovic`a) wprowadzono je do rozgrywek. Dziwne tez bylo to, ze w GP pozostano przy starych tlumikach (najczesciej King`a), a podczas reszty zawodow m.in. lig krajowych , czy DM¦ kazano zawodnikom jezdzic na nowych. Dobrze, ze PZM i GKSZ wycofaly sie z tego chorego pomyslu. "Pewny koszt jednego meczu dla zawodnika. Tyle trzeba wydać na oponę na tylne koło. W każdym meczu trzeba mieć inn± - s± zbyt zużyte.. " Opona starcza na 2 biegi. Poniewaz jezdza w lewo to jedna strona kola sie zuzywa, wiec przed kolejnym, mechanicy przekladaja ja na druga strone. Czasem robia to w przeciagu 3 minut (lacznie z innymi czynnosciami serwisowymi) jezeli zawodnik startuje bieg po biegu. Fajny artykul, ale troche nie dokonca gosc wie o czym pisze. -- Pozdrawiam |
|