Ile powinna działać bateria w telefonie?

Data: 2018-11-07 16:59:57
Autor: Budzik
Ile powinna działać bateria w telefonie?
Telefon po około 20 miesiacach uzytkowania nie nadaje sie do dalszego uzytkowania.
Powod bateria.
Naładowana do pełna czasami trzyma kilka godzin, czasami nagle z 80% spada do 20, jeszcze innym razem przy 50% telefon po prostu sie wyłącza.
Po wyjsciu na dwór i zmianie temperatury wyłącza sie.

Telefon przez te dwa lata uzytkowany był w normalny sposób, nie był przegrzewany (bo nie był uzywany jako navi na przedniej szybie samochodu).

Ja rozumiem, ze spadek pojemnosci baterii w funkcji czasu to normalna sprawa ale tutaj skala jest drastyczna.

Dodatkowo pierwotna wielkosc baterii to 3000mAh wiec było z czego schodzic :)

Pytanie - czy sprzedawca powinien poniesc koszt wymiany baterii?

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2018-11-07 18:05:47
Autor: A. Filip
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
[...]

A to był "głupi telefon" używany praktycznie tylko jako telefon i
smartfon używany na okrągło?  IMHO ma to spore znaczenie dla łatwości
domniemania "niskiej jakości" towaru/baterii (liczby cykli
ładowań/rozładowań).

--
A. Filip

Data: 2018-11-07 19:59:57
Autor: Budzik
Ile powinna działać bateria w telefonie?
Użytkownik A. Filip anfi@pseudonim.pl ...

[...]

Był uzywany jak normalny smartfon. Ani nie "tylko jako telefon" ani nie "katowany 24h na dobe".
Jeżeli jednak ilosc ładowań jest tutaj limitem to ten limit powinien byc chyba podany w opisie oferty?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2018-11-07 18:43:57
Autor: z
Ile powinna działać bateria w telefonie?
Chciałem reklamować powerbanka bo bateria spuchła i się boję dalej używać choć nadal działa.
Niestety o miesiąc przekroczyłem 1 roczną gwarancję i du...

Tu się nasuwa pytanie dlaczego prawo (może nawet unije) nie zagwarantuje łatwości wymiany baterii w warunkach domowych (bez specjalnych narzędzi) skoro pozwala na zmniejszone okresy gwarancyjne na baterie?

Data: 2018-11-07 19:59:57
Autor: Budzik
Ile powinna działać bateria w telefonie?
Użytkownik z z@z.pl ...

[...]

Ale ja nie chce korzystac z gwarancji (bo niby po co?)
Ja sie pytam o to w kontekscie 2 rocznej ochorny wynikającej z ustawy konsumenckiej.

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2018-11-08 03:19:53
Autor: Kris
W dniu środa, 7 listopada 2018 20:59:59 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik z z@z.pl ...

> [...]
Ja sie pytam o to w kontekscie 2 rocznej ochorny wynikającej z ustawy konsumenckiej.

Tylko ze w drugim roku to na Tobie spoczywa obowiązek udowodnienia że bateria jest niezgodna z umową.

Data: 2018-11-08 17:59:54
Autor: Budzik
Ile powinna działać bateria w telefonie?
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

> [...]
ustawy konsumenckiej.

Tylko ze w drugim roku to na Tobie spoczywa obowiązek udowodnienia
No tak, ale to chyba nie stanowi problemu skoro telefon losowo sie wyłącza, bateria sie szybko rozładowuje etc?

--
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

Data: 2018-11-08 18:58:06
Autor: Marcin Debowski
On 2018-11-08, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
No tak, ale to chyba nie stanowi problemu skoro telefon losowo sie wyłącza, bateria sie szybko rozładowuje etc?

No to opisz, jak zamierzasz udowodnic, że szybko się rozładowuje czy wyłącza w związku z wada, która istniała już w tej baterii w momencie kupna. Mylisz stwierdzenie wady z udowoniem jej istnienia prawie 2 lata wstecz.

--
Marcin

Data: 2018-11-08 21:59:54
Autor: Budzik
Ile powinna działać bateria w telefonie?
Użytkownik Marcin Debowski agatek@INVALID.zoho.com ...

[...]

Podsumowując - trzeba liczyc sie z tym ze po roku uzytkowania nie mamy prawa reklamowac baterii BO TAK? Dobrze zrozumiałem? :)

--
Pozdrawia... Budzik
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

Data: 2018-11-08 23:06:10
Autor: nie ma emaila
Ile powinna działać bateria w telefonie?
w <XnsA994E9BF2F1D7budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>, Budzik

Data: 2018-11-09 08:04:55
Autor: z
W dniu 2018-11-08 o 23:06, nie_ma_emaila@onet.pl pisze:

Rzeczoznawca ci właściwą opinię napisze :)

Kolejne potwierdzenie że po roku LIPA

No chyba że przyjąć założenie że producent włożył na tyle dobrą baterię że wytrzyma w NORLANYM użytkowaniu przeciętnego uzytkownika ;-) 2 lata

Jeśli nie wytrzymuje to znaczy że nie była tak dobra :-)

Karkołomne rozumowanie? Takie samo karkołomne jak: "udowodnij że 2 lata temu była tak samo zła"

Wiem... Tu trzeba mieć lepszych i droższych prawników na których Kowalski sobie nie pozwoli

Ponawiam pytanie:
Dlaczego nie jest wprost napisane że gwarancja na baterie ROK i kropka i dlaczego dopuszcza się konstruowanie urządzeń pozwalające na wymianę baterii tylko w serwisie?

Gdzie są unijne biurwy co zajmowały się ładowarkami? :-)

Data: 2018-11-09 00:02:38
Autor: Kris
W dniu czwartek, 8 listopada 2018 22:59:55 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

Podsumowując - trzeba liczyc sie z tym ze po roku uzytkowania nie mamy prawa reklamowac baterii BO TAK? Dobrze zrozumiałem? :)

Prawo masz
Ale skoro producent daje 6-12 miesięcy to nie oczekiwałbym ze bateria będzie działać jak nowa przez dwa lata
Takie czasy

Data: 2018-11-09 17:00:04
Autor: Budzik
[...]

Co to znaczy producent daje? Gdzie daje?
To producent / sprzedawca moze sie wyłączyc z naszego prawa...?

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2018-11-09 08:42:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA994E9BF2F1D7budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

IMO to takie proste nie jest. A nasi (europejscy) prawodawcy jeszcze to zagmatwali

Stwierdzenie, ze bateria jest kiepska obecnie, nie nastrecza trudnosci, choc oczywiscie sad chce papier od bieglego.
Z jakiego powodu ... bateria to zamkniety towar, powod jaki by nie byl, tkwi w srodku :-)

Producent moze jednak argumentowac, ze zuzycie akumulatora wzielo sie np z:
-wstrzasow,
-niewlasciwej temperatury pracy,
-zbytniego rozladowania, lub przeladowania
-niewlasciwego ladowania lub rozladowania
-niewlasciwej ladowarki/zasilacza sieciowego

Ale szczesliwie za te srodkowe to tez on odpowiada :-)

Technicznie rzecz biorac, to wiadomo ze kazdy towar sie kiedys zepsuje/zuzyje, a bateria to raczej predzej niz pozniej.
Producent powinien okreslic zywotnosc towaru/czesci ... no i poniekad okreslil - gwarancja na baterie jest rok.

Tylko MSZ powinno to pisac gdzies na pudelku i jawnie :-)

A moze ci europejscy prawnicy dobre prawo wymyslili - dali nam 6 mies, obecnie 1 rok, bezwarunkowej gwarancji ...

P.S. Dawno temu HP podawal w swoich drukarkach ilosc stron miesiecznie. Np 1000.
Durne to ... ale poniekad okreslil tez zywotnosc w okresie gwarancyjnym.
Ale odeszli od tych praktyk.

J.

Data: 2018-11-09 17:00:04
Autor: Budzik
[...]

A napisał cos, sprzedajac telefon, ze nalezy chronic go od wstrzasów?

-niewlasciwej temperatury pracy,

Czyli jakiej? Nie przewidział, ze komórka jak sie wyjdzie z nia na słonce to sie nagrzeje a w zimie moze sie schłodzic?

Ale zeby nie było - inny telefon, uzytkowany w samochodzie dostaje niesamowicie po dupie, bo latem na szybie nagrzewa sie niemiłosiernie i nie przyszłoby mi go reklamowac z tytułu zuzycia baterii ale tutaj takiej sytuacji nie było.
Zreszta - przeciez oprogramowanie moze zbierac takie informacje i zapewne mozna to sprawdzic...

-zbytniego rozladowania, lub przeladowania

A oprogramowanie tego nie pilnuje za nas?

-niewlasciwego ladowania lub rozladowania

Ladowarka dołaczona do telefonu?

[...]

Ano własnie.
skoro producent sprzedaje telefon który bedzie prawidłowo działał rok, to powinien to napisac, sprzedajac go.
To jest telefon na rok czasu.
nie w gwarancji, bo ona nie okresla przeciez tego jak długo sprzet bedzie działał, tylko co zobowiazuje sie zrobic producent / sprzedawca jak działac przestanie.

[...]

Dokładnie o to mi chodzi. O jasne okreslenie ile i jak bedzie działało.
Tak jak np z butami w niektorych marketach sportowych.
Masz napisane, ze dany but wytrzyma bieganie 2 x wtygodniu po 2 godziny i mozesz załozyc ze jak bedziesz robił codziennie 10km to 2 lat w tych butach nie ogarniesz...

Data: 2018-11-08 22:55:26
Autor: Smok Eustachy
On 2018-11-08, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

O to mnie szło właśnie.

Data: 2018-11-08 22:56:11
Autor: z
[...]

Ty to chyba prawnik jesteś :-)

Jeśli prawo jest takie jak piszesz i można je tak interpretować to trzeba pogonić na 4 wiatry tych co to prawo napisali.

Data: 2018-11-07 21:28:45
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 07.11.2018 o 17:59, Budzik pisze:
[...]

Zakładam że piszesz o telefonie z Androidem (bo tylko tam występują takie problemy), ale próbowałeś może go "zresetować". Jesteś pewny że to bateria, a nie oprogramowanie co zarzyna CPU non stop?
Mateusz Bogusz

Data: 2018-11-08 02:09:51
Autor: Animka
[...]

Tak, trzeba zatrzymać wszystkie niepotrzebne, a działające cały czas splikacje. Te aplikacje są w pamięci telefonu. W razie potrzeby taka aplikacja sie uruchomi.

--
animka

Data: 2018-11-08 05:59:56
Autor: Budzik
Ile powinna działać bateria w telefonie?
Użytkownik Mateusz Bogusz mabakay@o2.pl ...

[...]

Tak, to bateria.
Tak, to telefon z androidem.
Jaka to musiałaby być apka zeby przy 50% naładowania nagle wyłaczała telefon dlatego ze wyszło się na dwór i zrobiło się chłodniej?

Zreszta - bateria juz wymieniona i telefon działa ok - pytanie nei było z serii technicznych (bo wtedy poszłoby na gsm), pytam o kwestie prawne.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2018-11-08 07:03:16
Autor: Marcin Debowski
On 2018-11-08, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Zreszta - bateria juz wymieniona i telefon działa ok - pytanie nei było z serii technicznych (bo wtedy poszłoby na gsm), pytam o kwestie prawne.

Prawnie, to domniemanie wady istniejacej w momencie sprzedaży (warunek odpowiedzialności z tyt. rekojmi) zachodzi w tej chwili do roku od zakupu. Ty mietosisz juz tę baterię prawie 2 lata więc możesz owszem dochodzić swojego (rękojmia ma 2 lata) ale na Tobie będzie spoczywał cieżar wykazania, że wada istniała w momencie zakupu.

--
Marcin

Data: 2018-11-08 12:34:48
Autor: nie ma emaila
Ile powinna działać bateria w telefonie?
w <prvhu9$20v$1@node1.news.atman.pl>, Mateusz Bogusz <mabakay@o2.pl>
napisał(-a):

Zakładam że piszesz o telefonie z Androidem (bo tylko tam występują takie problemy)

Drenaż baterii to akurat przypadłość ajfonów.

Data: 2018-11-08 16:06:38
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-11-08, nie_ma_emaila@onet.pl <nie_ma_emaila@onet.pl> wrote:

[...]

Zakładam że piszesz o telefonie z Androidem (bo tylko tam występują takie problemy)

Drenaż baterii to akurat przypadłość ajfonów.

To jest literalnie problem wszystkich urządzeń które mają tego typu baterie (czy to laptopy, czy telefony z androidem, czy inne urządzenia).

Po prostu w iOS podjęli dodatkowe kroki zaradcze by żywotność baterii [czyli spowolnienie urządzenia] przedłużyć i nie zrobili tego w marketingowo odpowiedni sposób [czyli ukryli ten fakt].

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-11-08 23:07:02
Autor: nie ma emaila
Ile powinna działać bateria w telefonie?
w <slrnpu8k7v.2nlt.wojciech.bancer@pl-test.org>, Wojciech Bancer
<wojciech.bancer@gmail.com> napisał(-a):

Po prostu w iOS podjęli dodatkowe kroki zaradcze by żywotność baterii [czyli spowolnienie urządzenia] przedłużyć i nie zrobili tego w marketingowo odpowiedni sposób [czyli ukryli ten fakt].

Dosyć głośno było o przypadkach, w których aktualizacja systemu powodowała
drenaż baterii - więc marketingowo zadbano o hałas :)

Data: 2018-11-07 21:57:33
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA993B3FBA7B74budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

A to zalezy. Stary Siemens ME45 zazynal mi baterie w ~2 lata.
Nokia to 10 lat.

Pytanie - czy sprzedawca powinien poniesc koszt wymiany baterii?

Pewnie sie wypnie.
Choc w swietle przepisow konsumenckich ... kto wie.
Ale czy masz wujka sedziego ?

A do pelni szczescia - moze to nie bateria, a telefon.
Te p* androidy zyja wlasnym zyciem ...

J.

Data: 2018-11-08 02:12:43
Autor: Animka
W dniu 2018-11-07 o 22:57, J.F. pisze:
[...]

Niech sprzedawca wyśle tę baterię do producenta, żeby przysłał nową, niefelerną.

--
animka

Data: 2018-11-12 14:57:43
Autor: Animka
Ile powinna działać bateria w telefonie?
W dniu 2018-11-12 o 02:14, the_foe pisze:

używam od 7 lat Defy, działa wyśmienicie to nie zmieniam :)
No i ostatnio bateria z 3-5 dni zaczeła mi siadać po 20 godzinach. Już chciałem nowy fon kupować, ale przyjrzałem się "menadzerowi procesów" a tam apliakcja Dropbox-a cyklicznie siada na 100% procesora. Wywalilem to i znów 3-5dni na 1 ładowaniu :)

W moim telefonir nir da się tego wywalić. Można tylko wyłączyć proces....ale po ponownyn włączeniu telefonu te aplikacje znowu działają.

--
animka

Data: 2018-11-08 00:46:47
Autor: Smok Eustachy
Ile powinna działać bateria w telefonie?
W dniu 07.11.2018 o 17:59, Budzik p
Pytanie - czy sprzedawca powinien poniesc koszt wymiany baterii?

Na baterię jest zwykle pół roku gwarancji. A jak masz taką wbudowaną to się poczuj jak makówkarz z ajfonem.

Data: 2018-11-08 05:59:56
Autor: Budzik
Ile powinna działać bateria w telefonie?
Użytkownik Smok Eustachy smok@wurg.pl ...

Pytanie - czy sprzedawca powinien poniesc koszt wymiany baterii?

Na baterię jest zwykle pół roku gwarancji. A jak masz taką wbudowaną
to się poczuj jak makówkarz z ajfonem.

Bateria wbudowana ale bez problemu wymieniona.
Cała operacja kosztowała 60zł (bateria 30, wymiana 30)

Pytam o stan prawny a nie o to czy ajfoniarze maja gorzej...? :))))

Gwarancja mnie nie interesuje, nie mam zamiaru z niej korzystac skoro sa lepsze uprawnienia konsumenckie. --
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"
kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Włoska/Allo, Allo

Data: 2018-11-08 03:13:57
Autor: Kris
W dniu środa, 7 listopada 2018 17:59:59 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
[...]

Pytanie - czy sprzedawca powinien ponieść koszt wymiany baterii?

A jak się ze sprzedawcą umówiłeś? co masz w warunkach gwarancji?
Bo ja do tej pory czy to w telefonach czy w laptopach widywałem zapisy że gwarancja na sprzęt 24 miesiące ale na baterie tylko 12.
Więc myślę że ciężko będzie coś Tobie ugrać skoro nawet producenci nie chcą dawać na baterie dłuższych gwarancji jak 12 miesięcy
Możesz z producentem telefonu korespondować, pewnie będą chcieli żebyś wysłał telefon do ich autoryzowanego serwisu i zrobią testy.
Czasami w ramach "dobrej współpracy" producent idzie na rękę w takich sytuacjach. Tylko opisz sprawę od strony telefonu. Nie że bateria nieprawidłowo działa tylko że telefon nieprawidłowo działa powodując losowe rozładowanie baterii;)

Data: 2018-11-08 12:36:02
Autor: nie ma emaila
Ile powinna działać bateria w telefonie?
Thu, 8 Nov 2018 03:13:57 -0800 (PST), w
<1e54d094-6bf1-4f33-8f96-960dfce80d89@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

A jak się ze sprzedawcą umówiłeś? co masz w warunkach gwarancji?

Co wy z tymi gwarancjami? Przecież nikt z nich nie korzysta. A na baterię
gwarancji to masz z 6 miesięcy max.

Data: 2018-11-08 17:59:55
Autor: Budzik
Ile powinna działać bateria w telefonie?
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

A jak się ze sprzedawcą umówiłeś? co masz w warunkach gwarancji?

Czy ja cos pisałem o gwarancji...?

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2018-11-09 00:00:14
Autor: Kris
W dniu czwartek, 8 listopada 2018 18:59:56 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

> A jak się ze sprzedawcą umówiłeś? co masz w warunkach gwarancji?

Czy ja cos pisałem o gwarancji...?

Bo rękojmia jest dobra w pierwszych 12 miesiącach i wtedy faktycznie z gwarancji nie warto korzystać. Po 12 miesiącach jednak gwarancja lepsza
Jeszcze jeden myk jest. Zanieś telefon z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany na nowy i miej nadzieję ze w ciągu 14 dni nie zdąża udzielić odpowiedzi. Z eurortvagd tak się mi udało dwa razy z decathlonem raz.

Data: 2018-11-09 18:00:04
Autor: Budzik
> [...]

żądaniem wymiany na nowy i miej nadzieję ze w ciągu 14 dni nie zdąża
udzielić odpowiedzi. Z eurortvagd tak się mi udało dwa razy z
Ja nie chce nikogo na nic naciagnac.
Wymieniłem ta baterie we własnym zakresie, koszt 60zł (30 bateria + 30 wymiana), imo tyle powinni mi oddac ale przyznaje ze pytam bardziej z ciekawości. --
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,
to znaczy, że coś przeoczyłeś."  Ed Murphy

Ile powinna działać bateria w telefonie?