Data: 2012-04-10 12:27:40 | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | |
Ile prÄ du powinien jeĹÄ Seicento? | |
PodpiÄ
Ĺem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za duĹźo? akumulator powinien wytrzymywaÄ 3-4 lata, u Ĺźony wytrzymuje rok :( KupiĹem akumulator tym razem ze wskaĹşnikiem poziomu naĹadowania. Lampka zielona- naĹadowany, lampka biaĹa - doĹadowaÄ, a u mnie po roku uĹźywania pokazaĹa siÄ lampka czarna - uszkodzony :(
-- Kacper Potocki salon@dogspassion.pl www.DogsPassion.pl GG: 3121891 |
|
Data: 2012-04-10 12:31:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Hello Potocki,
Tuesday, April 10, 2012, 12:27:40 PM, you wrote: Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku czarny wskaźnik... Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-04-10 12:40:16 | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
W dniu 2012-04-10 12:31, RoMan Mandziejewicz pisze:
Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy do kościoła i do sklepu. Czy to mało? -- Kacper Potocki salon@dogspassion.pl www.DogsPassion.pl GG: 3121891 |
|
Data: 2012-04-10 12:43:48 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Hello Potocki,
Tuesday, April 10, 2012, 12:40:16 PM, you wrote: Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, któryCodziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-04-10 12:53:58 | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
W dniu 2012-04-10 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Potocki, Jak to sprawdzić domowym sposobem przy użyciu miernika uniwersalnego? -- Kacper Potocki salon@dogspassion.pl www.DogsPassion.pl GG: 3121891 |
|
Data: 2012-04-10 03:57:08 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
On Apr 10, 12:53 pm, Potocki Passion & Adventure
<sa...@dogspassion.pl> wrote: W dniu 2012-04-10 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze: Uruchomić silnik, włączyć światła - przytknąć kable miernika do klem akumulatora, odczytać napięcie. Jeśli będzie od 14 do 14,4V to OK, jeśli mniej dać przygazówkę i zobaczyć czy nie wzrośnie ;) jeśli będzie mniejsze niż 13V to cienko bo nie doładuje akumulatora do pełna. Pozdrawiam ! |
|
Data: 2012-04-10 13:07:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Hello Potocki,
Tuesday, April 10, 2012, 12:53:58 PM, you wrote: Jak to sprawdzić domowym sposobem przy użyciu miernika uniwersalnego?Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania.Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, któryCodziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku (po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach. Wyniki takich pomiarów dadzą wstępne pojęcie o tym, co dzieje się z alternatorem. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-04-10 21:24:37 | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze:
Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silnikuPomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok (akumulator ma zaledwie 4 miesiące). Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania - 12,2v Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna. -- Kacper Potocki salon@dogspassion.pl www.DogsPassion.pl GG: 3121891 |
|
Data: 2012-04-10 21:57:53 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Dnia 10-04-2012 o 21:24:37 Potocki Passion & Adventure <salon@dogspassion.pl> napisał(a):
W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze: Do elektryka, nie masz ładowania, akumulator za chwilę znowu pójdzie na złom. Pzdr TG |
|
Data: 2012-04-10 22:12:40 | |
Autor: Grejon | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
W dniu 2012-04-10 21:24, Potocki Passion & Adventure pisze:
Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Że alternator nie ładuje - albo się szczotki skończyły, albo siadł układ prostowniczy. BTW - przy takim napięciu powinna się zapalać kontrolka akumulatora, ty/żona nie zwróciliście uwagi? Sprawdź też, czy zapala się po przekręceniu na "zapłon" ale przed rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymienić. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl Green Trafic 140 dCi Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi |
|
Data: 2012-04-10 22:22:17 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Hello Grejon,
Tuesday, April 10, 2012, 10:12:40 PM, you wrote: Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Napięcie z przekręconym Że alternator nie ładuje - albo się szczotki skończyły, albo siadł układ Słuszna uwaga - cos tak banalnego może powodować brak ładowania. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-04-10 23:09:56 | |
Autor: kogutek | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał(a):
Hello Grejon,Może ale nie musi. jak alternator ma mostek pomocniczy zasilany przez żarówkę kontrolki ładowania. To w zależności od typu alternatora po przekroczeniu pewnej granicznej prędkości. Tak ok 3 3,5 tyś obrotów / minute. Alternator wzbudzi się i do wyłączenia silnika będzie działał poprawnie. Obstawiam albo szczotki albo spalone dwie fazy w alternatorze. Do elektryka trzeba jechać on będzie wiedział co zrobić. -- |
|
Data: 2012-04-10 22:58:37 | |
Autor: kogutek | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a):
W dniu 2012-04-10 21:24, Potocki Passion & Adventure pisze:Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to się nie zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż istnieje to jest niewielkie. -- |
|
Data: 2012-04-11 10:06:13 | |
Autor: Wmak | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończyjedna to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to się nieistnieje to jest niewielkie.Głupoty wypisujesz (przez grzeczność nie powiem "jak zwykle"). Szczotki połączone są szeregowo z uzwojeniem wzbudzenia i już po zużyciu jednej z nich nie ma innej drogi dla prądu wzbudzenia alternatora - uzwojenie ną wirniku jest odizolowane od masy i ma połączenie wyłącznie przez szczotki. -- |
|
Data: 2012-04-11 10:18:31 | |
Autor: kogutek | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jednaW alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z mostkiem pomocniczym jest trochę inaczej. Jak czegoś nie wiesz to nie znaczy że ja nie mam racji tylko że ty nie wiesz. -- |
|
Data: 2012-04-11 10:34:18 | |
Autor: Wmak | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich zGdzie takie bajki wyczytałeś Może podaj ich źródło.... Którędy ma płynąć prąd wzbudzenia po zużyciu pierwszej szczotki? -- |
|
Data: 2012-04-11 11:14:52 | |
Autor: kogutek | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich zCo Ci będę tłumaczył jak mało kumaty jesteś i nie zrozumiesz. jak byś był kumaty to sam byś rozgryzł dlaczego kontrolka gaśnie jak alternator pracuje. jak by była tylko podłączona z masą przez uzwojenie wzbudzania to by nigdy nie gasła. czyli jakoś inaczej jest podłączona. W alternatorach starszego typu, bez mostka pomocniczego miała swój styk w regulatorze. A teraz nie ma i gaśnie. Jakiś cud kurwa czy co? -- |
|
Data: 2012-04-11 12:04:59 | |
Autor: J.F | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna Alez Kogutku, co Kogutek p* ? Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala Az takie male nie jest. J. |
|
Data: 2012-04-11 10:07:41 | |
Autor: Wmak | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Byłeś szybszy ! -- |
|
Data: 2012-04-11 10:19:24 | |
Autor: kogutek | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): > > Alez Kogutku, co Kogutek p* ?szybszy czy głupszy? -- |
|
Data: 2012-04-11 18:19:21 | |
Autor: J.F | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jm3lrc$3ss$1@inews.gazeta.pl...
Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez ciebie zjawisko. Dobrze by bylo zeby bylo na nim widac odczep z uzwojenia wzbudzenia, i wyraznie namalowana trzecia szczotke, albo polaczenie przez lozyska, bo jak inaczej chcesz wykryc czy prad nie plynie z powodu przerwy na jednej szczotce czy na dwoch naraz ? Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie, i na alternatorach chyba tez nie. J. |
|
Data: 2012-04-11 17:15:07 | |
Autor: kogutek | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jm3lrc$3ss$1@inews.gazeta.pl...Za to Ty jak każdy wiejski przygłup znasz się na wszystkim. -- |
|
Data: 2012-04-12 01:29:05 | |
Autor: J.F | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomości
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu Schemat miales narysowac, a nie wymadrzac sie. J. |
|
Data: 2012-04-12 08:27:26 | |
Autor: kogutek | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomościTo że chcesz schemat nie znaczy że mam go narysować. Po co Ci on jak już przyznałem Ci rację. Masz rację. Znasz sie świetnie bo na forach dyskusyjnych pobierasz naukę. -- |
|
Data: 2012-04-11 10:22:23 | |
Autor: kogutek | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Użytkownik "kogutek" napisał w wiadomościJest bardzo małe bo żarówka od ładowania przez całą żywotność samochodu może świecić ze dwie godziny. Może trzy. -- |
|
Data: 2012-04-11 17:06:13 | |
Autor: jerzu | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
On Tue, 10 Apr 2012 22:58:37 +0000 (UTC), "kogutek"
<sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote: Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna Tak? No popatrz. W Łodzi zapaliła mi się kontrolka ładowania, do Warszawy dojechałem bez włączonych świateł. Kontrolka paliła się cały czas. W Warszawie napięcie na akumulatorze, przy pracującym silniku, wynosiło 8,5 volta. Sugerujesz że miałem skończoną jedną szczotkę? I niby czemu miałyby się nie skończyć jednocześnie? Przecież są takie same i zużywają się w tym samym stopniu. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-04-11 15:13:25 | |
Autor: kogutek | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał(a):
On Tue, 10 Apr 2012 22:58:37 +0000 (UTC), "kogutek"chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym? Czy miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś? -- |
|
Data: 2012-04-11 17:50:19 | |
Autor: jerzu | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"
<sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote: chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym? Czy Cały kogutek... -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-04-11 17:13:43 | |
Autor: kogutek | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał(a):
On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"jasne że cały a nie półmózg. Opisałeś sytuację nie mającą żadnego związku z tematem. Spierdoliło Ci się ładowanie i się lampka zapaliła że nie ładuje. Tak jest w motorowerach i Bentleyach. Zapalenie się lampki to typowy objaw braku ładowania. W takim przypadku jak przekreślisz stacyjkę to się oprócz innych kontrolek zapala ta od ładowania. jak uruchomisz silnik to inne gasną a ta świeci dalej. Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś. W alternatorach wyposażonych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ładowania. Przekręcasz kluczyk i kontrolka ładowania się nie świeci. Jak odpalisz to się nie zapala. Przepalenie żaróweczki jest mało prawdopodobne. Ale jak alternator ma słuszny przebieg to mogła się skończyć szczotka. W czasie jazdy można to zidentyfikować tylko po tym że światła robią się coraz ciemniejsze i nie rozjaśniają się po dodaniu gazu. Czy tak trudno wyobrazić sobie że jak jest jedna kontrolka sygnalizująca czy układ złożony z kilku podzespołów jest sprawny to może różnie sygnalizować różne uszkodzenia. Nie mam pojęcia czy takie świecenie lampki ładowania było zamierzone czy wyszło przy okazji. Jak się kończy jedna szczotka to świeci cały czas a jak druga to nie świeci wtedy kiedy powinna świecić. Jeśli idzie o naprawę to nie ma żadnego znaczenia która skończyła się pierwsza bo i tak nie sprzedają samych szczotek tylko całe moduły. Ciekawe czy jesteś w stanie ogarnąć tyle wiedzy na raz. -- |
|
Data: 2012-04-11 18:34:42 | |
Autor: Wmak | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał(a): > On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek" Zapalenie się lampki to typowy objaw brakuZapomniałeś dodać: "przy zepsutym układzie ładowania" Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś. Trudno zrozumieć czyjeś durne teorie nie poparte wiedzą, chociażby o prawie Ohma, bo o prawie Kirchoffa nawet nie wspomnę. W alternatorachsię Znów bredzisz. Układ z pomocniczym mostkiem jest chyba najpopularniejszy i także w tym przypadku po przekręceniu kluczyka "do jazdy" świeci kontrolka ładowania. Obwód żaróweczki zamyka się po stronie masy przez elementy regulatora napięcia (wszystko jedno, czy elektroniczny czy mechaniczny) nawet gdy zużyta jest szczotka (dowolna z dwóch) i prąd na wzbudzenie nie płynie.
Powtarzasz swoją bajeczkę. Gdy dowolna szczotka straci styk z pierścieniem ślizgowym wirnika to przestaje płynąć prąd wzbudzenia i alternator przestaje wytwarzać prąd. (Kogutku nie czytaj następnego zdania, bo dla ciebie chyba za trudne) Dzięki magnetyzmowi szczątkowemu rdzenia wirnika wytwarza jeszcze niewielkie napięcie, niższe od napięcia na baterii więc prąd nie może popłynąć "pod górkę"). Zużycie drugiej szczotki nie ma już żadnego wpływu na pracę alternatora ani lampki kontrolnej, bo już po uszkodzeniu pierwszej szczotki obwód: "wyjście z regulatora - jedna szczotka - uzwojenie wzbudzenia - druga szczotka - masa albo plus, (zależnie od stosowanego układu regulatora) jest przerwany i prąd przez powietrze nie popłynie a żaden współcześnie stosowany układ (poza fantazją kogutka)nie potrafi tego wykryć. Chyba EOT z mojej strony, bo niestety są jednostki niewyuczalne, niezależnie od ilości wypitego soku. Na poważne pytania innych chętnie odpowiem w miarę mojej wiedzy. Pozdrawiam myślących (normalnie a nie "inaczej").... Wmak -- |
|
Data: 2012-04-11 20:28:04 | |
Autor: kogutek | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał(a): > > > On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z różnych ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotka co lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a do najbliższego miasta będzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zimą było. Niska temperatura uczy pokory. -- |
|
Data: 2012-04-11 21:50:24 | |
Autor: Wmak | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę zróżnych ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotkaco lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a doMam niejasne podejrzenie, że ty się już kopałeś i ten koń musiał cię celnie trafić skoro jesteś całkowicie odporny na wiedzę. Dodam tylko, że zasady działania alternatora w samochodzie znałem jeszcze zanim wynaleziono internet i jakieś "portale" inne niż w budownictwie. Już tylko mogę zaproponować prosty eksperyment analogiczny do sytuacji z uzwojeniem wzbudzenia i dwoma szczotkami. Kup sobie bateryjkę, żaróweczkę na odpowiednie napięcie (o ile wiesz, co to słowo znaczy) i dwa przewody. Dołącz porządnie te przewody do żaróweczki a pozostałe końce do bateryjki. Żarówka powinna świecić. Odłącz jeden przewód od bateryjki i zobacz, jaki to dało efekt. Teraz odłącz od bateryjki drugi przewód - opowiedz, czy pojawiła się jakaś zmiana w tym bardzo skomplikowanym układzie. Podpowiedź - traktuj żaróweczkę jako uzwojenie wzbudzenia a przewody jako szczotki je zasilające. Prostszego przykładu na zachowanie dwójnika z trzech szeregowo połączonych elementów w momencie przerwy w którymś z nich chyba nie wymyślę, poprawny wniosek wyciągnęliby nawet trzecioklasiści...przepraszam, w dzisiejszych zelektronizowanych czasach może nawet przedszkolacy. -- |
|
Data: 2012-04-11 23:07:40 | |
Autor: kogutek | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z różnychMasz racje. Tak to działało w alternatorach od 125p. Ogólnie masz rację. Wystarczy? -- |
|
Data: 2012-04-11 22:40:24 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
W dniu 2012-04-11 22:28, kogutek pisze:
Wmak<w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):(...) Chyba EOT z mojej strony, bo niestety są jednostki niewyuczalne, niezależnieMasz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z różnych Kogutek, kto wam zrobił taką krzywdę, że jadem dookoła rzucacie? Konfrontacja z wiedzą? Skąd te Wasze życzenia innym przykrości itd.? Może to klienci, którzy "docenili" Twoje "kompetencje" naprawcze? |
|
Data: 2012-04-10 22:20:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Hello Potocki,
Tuesday, April 10, 2012, 9:24:37 PM, you wrote: Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silnikuPomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok (akumulator ma zaledwie 4 miesiące). Obecnie masz półmartwy akumulator. Do sprawdzenia alternator - być może to tylko regulator napięcia ale na pewno nie działa poprawnie. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-04-11 10:09:53 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Dnia Tue, 10 Apr 2012 21:24:37 +0200, Potocki Passion & Adventure
napisał(a): Co z tego wynika? Marsz do elektryka :) -- Jacek |
|
Data: 2012-04-11 10:28:09 | |
Autor: Wmak | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Potocki Passion & Adventure <salon@dogspassion.pl> napisał(a):
Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2vPrzy napięciach, jakie podałeś, akumulator praktycznie nie pobiera prądu ładowania - niewielki prąd bierze tylko wtedy, gdy jest prawie całkowicie rozładowany. Średnio masz akumulator naładowany może w 5-10%, a przy takim poziomie naładowania w akumulatorze zachodzą szkodliwe dla jego płyt procesy, popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza się jego pojemność i zdolność rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w końcu nie pomaga mu doładowywanie zewnętrznym prostownikiem. Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzyłeś napięć albo nie pojechałeś do fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzucałeś forsą na kolejne akumulatory? -- |
|
Data: 2012-04-11 11:02:48 | |
Autor: kogutek | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Potocki Passion & Adventure <salon@dogspassion.pl> napisał(a): > Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2vMoże bogaty wtedy był a teraz już nie jest. historia zna takie przypadki. -- |
|
Data: 2012-04-11 10:28:20 | |
Autor: Wmak | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Potocki Passion & Adventure <salon@dogspassion.pl> napisał(a):
Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2vPrzy napięciach, jakie podałeś, akumulator praktycznie nie pobiera prądu ładowania - niewielki prąd bierze tylko wtedy, gdy jest prawie całkowicie rozładowany. Średnio masz akumulator naładowany może w 5-10%, a przy takim poziomie naładowania w akumulatorze zachodzą szkodliwe dla jego płyt procesy, popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza się jego pojemność i zdolność rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w końcu nie pomaga mu doładowywanie zewnętrznym prostownikiem. Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzyłeś napięć albo nie pojechałeś do fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzucałeś forsą na kolejne akumulatory? -- |
|
Data: 2012-04-11 12:02:46 | |
Autor: J.F | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f8488b9$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...
Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v Niby tylko seicento, a Bedziesz Mial Wydatki :-) Alternator do naprawy. J. |
|
Data: 2012-04-10 14:54:08 | |
Autor: jerzu | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
On Tue, 10 Apr 2012 12:27:40 +0200, Potocki Passion & Adventure
<salon@dogspassion.pl> wrote: akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata Kto tak powiedział? U mnie 7 rok mu leci i nie ma zamiaru zdechnąć, przynajmniej nic na to nie wskazuje. Atymi oczkami to się nie przejmuj, one w nowym akumulatorze potrafią być czarne. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-04-10 15:26:20 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
W dniu 2012-04-10 14:54, jerzu pisze:
On Tue, 10 Apr 2012 12:27:40 +0200, Potocki Passion& Adventure Czyli wytrzymał tyle ile powinien. Nie napisano, że po tym czasie powinien się zepsuć :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-04-10 15:03:30 | |
Autor: Iksinski | |
Ile prÄ du powinien jeĹÄ Seicento? | |
UĹźytkownik "Potocki Passion & Adventure" <salon@dogspassion.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:4f840ae0$0$1306$65785112news.neostrada.pl... PodpiÄ Ĺem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za duĹźo? akumulator powinien wytrzymywaÄ 3-4 lata, u Ĺźony wytrzymuje rok :( KupiĹem akumulator tym razem ze wskaĹşnikiem poziomu naĹadowania. Lampka zielona- naĹadowany, lampka biaĹa - doĹadowaÄ, a u mnie po roku uĹźywania pokazaĹa siÄ lampka czarna - uszkodzony :( Masz alarm? JeĹźeli tak, to mierzysz pobĂłr prÄ du przy wĹÄ czonym alarmie? Co znaczy, Ĺźe akumulator wytrzymuje rok? Ile razy juĹź go zmieniaĹeĹ? Pozdrawiam X |
|
Data: 2012-04-10 15:28:44 | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | |
Ile prÄ du powinien jeĹÄ Seicento? | |
W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:
Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, Ĺźe co roku w zimÄ pada akumulator. Po naĹadowaniu do peĹna wytrzymuje gĂłra dwa tygodnie i znowu pada. Po kolejnym naĹadowaniu wytrzymuje tydzieĹ i znowu pada. Kolejne naĹadowanie nie daje prawie nic. Auto ma juĹź 10 lat i praktycznie co roku muszÄ kupowaÄ nowy akumulator. Zawsze to siÄ dzieje zimÄ i do kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszÄ siÄ dowiedzieÄ dlaczego tak siÄ dzieje. 47mA pobĂłr przy wyĹÄ czonym kluczyku. Zastanawiam siÄ czy cos nie ciÄ gnie prÄ du, czy to jest duĹźy pobĂłr czy nie dla Seitka 1.1 -- Kacper Potocki salon@dogspassion.pl www.DogsPassion.pl GG: 3121891 |
|
Data: 2012-04-10 14:32:57 | |
Autor: kamil | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
On 10/04/2012 14:28, Potocki Passion & Adventure wrote:
W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze: A radio dobrze podłączone? Próbowałeś wypiąć kostki i sprawdzić pobór prądu jeszcze raz? -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-04-10 15:37:19 | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
W dniu 2012-04-10 15:32, kamil pisze:
On 10/04/2012 14:28, Potocki Passion & Adventure wrote: Dziś wszystko sprawdzę, ale radio robili mi w Car-Audio w bielsku - powinno wszystko grać. -- Kacper Potocki salon@dogspassion.pl www.DogsPassion.pl GG: 3121891 |
|
Data: 2012-04-10 15:42:59 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ile prÄ du powinien jeĹÄ Seicento? | |
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion & Adventure
napisał(a): Auto ma już 10 lat i praktycznie co roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do kolejnej zimy jest wszystko ok. A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :) -- Jacek |
|
Data: 2012-04-10 14:45:16 | |
Autor: kamil | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
On 10/04/2012 14:42, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion& Adventure Bez przesady, w życiu w żadnym akumulatorze nie sprawdzałem i nie dolewałem niczego, i częściej mieniam samochody niż akumulatory.. To nie Centra z PRLu. ;) -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-04-10 15:50:27 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:45:16 +0100, kamil napisał(a):
To nie Centra z PRLu. ;) Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt duży prąd ładowania (powodów może być tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie pociągnie, zwłaszcza zimą :) -- Jacek |
|
Data: 2012-04-10 14:53:17 | |
Autor: kamil | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
On 10/04/2012 14:50, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:45:16 +0100, kamil napisał(a): Wtedy trzeba rozwiązać problem z prądem ładowania, a nie pudrować pryszcza. ;) -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-04-10 15:55:04 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:53:17 +0100, kamil napisał(a):
Wtedy trzeba rozwiązać problem z prądem ładowania, a nie pudrować pryszcza. ;) Jasne, ale na razie jesteśmy na etapie diagnozy :) -- Jacek |
|
Data: 2012-04-10 15:59:56 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Hello Jacek,
Tuesday, April 10, 2012, 3:50:27 PM, you wrote: To nieCentra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania? tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-04-10 17:32:19 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:59:56 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania? Sam się mógł ustawić :) jak się regulator popsuł. Jakiś majsterklepka - poprzedni użyszkodnik mógł coś namieszać... itd. -- Jacek |
|
Data: 2012-04-10 18:06:43 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Hello Jacek,
Tuesday, April 10, 2012, 5:32:19 PM, you wrote: A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?Sam się mógł ustawić :) jak się regulator popsuł. Jakiś majsterklepka - Nie ma czegoś takiego, jak regulacja PRĄDU ładowania. Dopóki NAPIĘCIE na regulatorze nie osiągnie zakładanego progu, dopóty alternator pcha w instalację ile może. PRĄD nie jest kontrolowany. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-04-10 15:51:03 | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
W dniu 2012-04-10 15:42, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion& Adventure Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby. -- Kacper Potocki salon@dogspassion.pl www.DogsPassion.pl GG: 3121891 |
|
Data: 2012-04-10 15:58:41 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion & Adventure
napisał(a): Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby. No to zrób to choć raz :) I zebyś się nie zdziwił :) Dopóki aku mają odkręcane korki, lepiej tam czasem zajrzeć. -- Jacek |
|
Data: 2012-04-10 16:10:43 | |
Autor: Potocki Passion & Adventure | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
W dniu 2012-04-10 15:58, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion& Adventure Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się zastanawiać co jest grane. -- Kacper Potocki salon@dogspassion.pl www.DogsPassion.pl GG: 3121891 |
|
Data: 2012-04-10 17:58:03 | |
Autor: Wmak | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Potocki Passion & Adventure <salon@dogspassion.pl> napisał(a):
Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się zastanawiać co jest grane.Napięcie to powinieneś pomierzyć gdy padł ci pierwszy akumulator. Alternator powinien dawać 14.0 - 14.4V Przy takim napięciu akumulator "bierze tyle prądu, ile potrzebuje" i bez potrzeby doładowywania żyje kilka lat i zim. Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez roztargnienie - zostawione światła, oświetlanie wnętrza. Nie ma kontroli ani regulacji prądu ładowania. Napięcia w instalacji pilnuje regulator napięcia przy alternatorze - czasem może się zepsuć i dawać za małe albo za duże napięcie w stosunku do wyżej podanego - obydwa przypadki szkodzą akumulatorowi. Już w fabrycznie nowym samochodzie może się trafić felerny regulator napięcia. Do 126P montowano fabrycznie regulatory o napięciu znamionowym 13.2V - bardzo dobre napięcie na cieplutkie Włochy ale nie na Polskę. Nowe Autko z takim napięciem w instalacji niezawodnie jeździło wiosnę, lato i pół jesieni i znienacka nie dawało się uruchomić w pierwszy mroźny poranek. Akumulator był "pusty". Zdarzyło mi się w kilku fiatkach przerobić regulator tak, by dawał wyższe napięcie, potem odpalić na pych i problem przez kilka lat nie wracał. Może do twojego pojazdy też wsadzili regulator "na tropiki" / Wystarczy sprawdzić napięcie w sposób na początku wątku opisany. Co do poboru 47mA - to jest przyzwoicie. W ciągu doby ucieka ok 1 Ah przez miesiąc 30 Ah - w nowym i prawidłowo ładowanym (bez wyjmowania) akumulatorze 40 Ah (nie wiem, jakie wstawiasz) wystarczy reszta ładunku na uruchomienie auta. -- |
|
Data: 2012-04-10 20:03:41 | |
Autor: Cavallino | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Użytkownik " Wmak" <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez W Seicento ( i innych włoskich produktach), w przeciwieństwie do niemieckiego barachła, niełatwo o zostawione światła, trzeba się postarać żeby je w ogóle włączyć bez kluczyka w stacyjce. |
|
Data: 2012-04-11 17:08:24 | |
Autor: jerzu | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
On Tue, 10 Apr 2012 20:03:41 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote: W Seicento ( i innych włoskich produktach), w przeciwieństwie do niemieckiego barachła, niełatwo o zostawione światła, trzeba się postarać żeby je w ogóle włączyć bez kluczyka w stacyjce. W Seicento, bez kluczyka, niemożliwe. Chyba że awaryjne :)) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2012-04-11 19:30:39 | |
Autor: Cavallino | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fi7bo71vfhgt0esqdovbhhba5la1nnl6lq@4ax.com... On Tue, 10 Apr 2012 20:03:41 +0200, "Cavallino" Możliwe (rzecz jasna w sensie: będą się palić), o ile pamiętało się o pozostawieniu ich podczas wyłączania zapłonu.. |
|
Data: 2012-04-11 18:22:09 | |
Autor: J.F | |
Ile prądu powinien jeść Seicento? | |
Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" napisał w
W dniu 2012-04-10 15:42, Jacek Maciejewski pisze: A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :)Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby. Raczej mozliwosci :-( A potrzeby ... odkad eletronika reguluje napiecie w instalacji dosc precyzyjnie, to w nowoczesnych autach faktycznie nie ma potrzeby. J. |
|
Data: 2012-04-10 16:17:53 | |
Autor: Cavallino | |
Ile prÄ du powinien jeĹÄ Seicento? | |
UĹźytkownik "Potocki Passion & Adventure" <salon@dogspassion.pl> napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:4f843565$0$26685$65785112@news.neostrada.pl... W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze: A Ĺadowanie do peĹna z jakiego powodu siÄ odbywa? Czy jakieĹ prĂłby odpalania na rozĹadowanym aku siÄ zdarzajÄ ? JeĹli tak, to masz odpowiedĹş co go zabija. |