Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Ile prądu powinien jeść Seicento?

Ile prądu powinien jeść Seicento?

Data: 2012-04-10 12:27:40
Autor: Potocki Passion & Adventure
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u żony wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2012-04-10 12:31:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 12:27:40 PM, you wrote:

Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy
nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u żony wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u
mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(

Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który
wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku
czarny wskaźnik...

Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-04-10 12:40:16
Autor: Potocki Passion & Adventure
Ile prądu powinien jeść Seicento?
W dniu 2012-04-10 12:31, RoMan Mandziejewicz pisze:

Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który
wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku
czarny wskaźnik...

Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.


Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy do kościoła i do sklepu. Czy to mało?

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2012-04-10 12:43:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 12:40:16 PM, you wrote:

Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który
wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku
czarny wskaźnik...
Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.
Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy
do kościoła i do sklepu. Czy to mało?

Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-04-10 12:53:58
Autor: Potocki Passion & Adventure
Ile prądu powinien jeść Seicento?
W dniu 2012-04-10 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 12:40:16 PM, you wrote:

Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który
wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku
czarny wskaźnik...
Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.
Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy
do kościoła i do sklepu. Czy to mało?
Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania.



Jak to sprawdzić domowym sposobem przy użyciu miernika uniwersalnego?

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2012-04-10 03:57:08
Autor: Czarek Daniluk
Ile prądu powinien jeść Seicento?
On Apr 10, 12:53 pm, Potocki Passion & Adventure
<sa...@dogspassion.pl> wrote:
W dniu 2012-04-10 12:43, RoMan Mandziejewicz pisze:

> Hello Potocki,

> Tuesday, April 10, 2012, 12:40:16 PM, you wrote:

>>> Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który
>>> wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku
>>> czarny wskaźnik...
>>> Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
>>> stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.
>> Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
>> tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy
>> do kościoła i do sklepu. Czy to mało?
> Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania.

Jak to sprawdzić domowym sposobem przy użyciu miernika uniwersalnego?

--
Kacper Potocki
sa...@dogspassion.plwww.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Uruchomić silnik, włączyć światła - przytknąć kable miernika do klem
akumulatora, odczytać napięcie.
Jeśli będzie od 14 do 14,4V to OK, jeśli mniej dać przygazówkę i
zobaczyć czy nie wzrośnie ;) jeśli będzie mniejsze niż 13V to cienko
bo nie doładuje akumulatora do pełna.

Pozdrawiam !

Data: 2012-04-10 13:07:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 12:53:58 PM, you wrote:

Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który
wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku
czarny wskaźnik...
Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.
Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy
do kościoła i do sklepu. Czy to mało?
Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania.
Jak to sprawdzić domowym sposobem przy użyciu miernika uniwersalnego?

Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
(po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych
światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na
obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach.

Wyniki takich pomiarów dadzą wstępne pojęcie o tym, co dzieje się z
alternatorem.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-04-10 21:24:37
Autor: Potocki Passion & Adventure
Ile prądu powinien jeść Seicento?
W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze:
Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
(po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych
światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na
obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach.
Pomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok (akumulator ma zaledwie 4 miesiące).

Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania - 12,2v
Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v

Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2012-04-10 21:57:53
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Dnia 10-04-2012 o 21:24:37 Potocki Passion & Adventure  <salon@dogspassion.pl> napisał(a):

W dniu 2012-04-10 13:07, RoMan Mandziejewicz pisze:
Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
(po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych
światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na
obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach.
Pomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok  (akumulator ma zaledwie 4 miesiące).

Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -  12,2v
Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania -  12,4v

Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką.. Jest  to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.

Do elektryka, nie masz ładowania, akumulator za chwilę znowu pójdzie na  złom.

Pzdr
TG

Data: 2012-04-10 22:12:40
Autor: Grejon
Ile prądu powinien jeść Seicento?
W dniu 2012-04-10 21:24, Potocki Passion & Adventure pisze:

Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
12,2v
Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v

Że alternator nie ładuje - albo się szczotki skończyły, albo siadł układ prostowniczy.

BTW - przy takim napięciu powinna się zapalać kontrolka akumulatora, ty/żona nie zwróciliście uwagi?

Sprawdź też, czy zapala się po przekręceniu na "zapłon" ale przed rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymienić.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi

Data: 2012-04-10 22:22:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Hello Grejon,

Tuesday, April 10, 2012, 10:12:40 PM, you wrote:

Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Napięcie z przekręconym
kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v Napięcie z odpalonym silnikiem
na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v Napięcie z odpalonym
silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania - 12,2v Napięcie
z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v

Że alternator nie ładuje - albo się szczotki skończyły, albo siadł układ
prostowniczy.
BTW - przy takim napięciu powinna się zapalać kontrolka akumulatora,
ty/żona nie zwróciliście uwagi?
Sprawdź też, czy zapala się po przekręceniu na "zapłon" ale przed
rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymienić.

Słuszna uwaga - cos tak banalnego może powodować brak ładowania.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-04-10 23:09:56
Autor: kogutek
Ile prądu powinien jeść Seicento?
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał(a):
Hello Grejon,

Tuesday, April 10, 2012, 10:12:40 PM, you wrote:

>> Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v Napięcie z przekręconym
>> kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v Napięcie z odpalonym silnikiem
>> na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v Napięcie z odpalonym
>> silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania - 12,2v Napięcie
>> z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v

> Że alternator nie ładuje - albo się szczotki skończyły, albo siadł układ
> prostowniczy.
> BTW - przy takim napięciu powinna się zapalać kontrolka akumulatora,
> ty/żona nie zwróciliście uwagi?
> Sprawdź też, czy zapala się po przekręceniu na "zapłon" ale przed
> rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymienić.

Słuszna uwaga - cos tak banalnego może powodować brak ładowania.


Może ale nie musi. jak alternator ma mostek pomocniczy zasilany przez żarówkę
kontrolki ładowania. To w zależności od typu alternatora po przekroczeniu
pewnej granicznej prędkości. Tak ok 3 3,5 tyś obrotów / minute. Alternator
wzbudzi się i do wyłączenia silnika będzie działał poprawnie. Obstawiam albo
szczotki albo spalone dwie fazy w alternatorze. Do elektryka trzeba jechać on
będzie wiedział co zrobić. --


Data: 2012-04-10 22:58:37
Autor: kogutek
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a):
W dniu 2012-04-10 21:24, Potocki Passion & Adventure pisze:

> Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
> 12,2v
> Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v

Że alternator nie ładuje - albo się szczotki skończyły, albo siadł układ prostowniczy.

BTW - przy takim napięciu powinna się zapalać kontrolka akumulatora, ty/żona nie zwróciliście uwagi?

Sprawdź też, czy zapala się po przekręceniu na "zapłon" ale przed rozruchem, jak nie to jest spalona i trzeba wymienić.

Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna
to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to się nie
zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż istnieje
to jest niewielkie. --


Data: 2012-04-11 10:06:13
Autor: Wmak
Ile prądu powinien jeść Seicento?
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy
jedna
to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to się nie
zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż
istnieje
to jest niewielkie.
Głupoty wypisujesz (przez grzeczność nie powiem "jak zwykle").
Szczotki połączone są szeregowo z uzwojeniem wzbudzenia i już po zużyciu jednej z nich nie ma innej drogi dla prądu wzbudzenia alternatora - uzwojenie ną wirniku jest odizolowane od masy i ma połączenie wyłącznie przez szczotki.




--


Data: 2012-04-11 10:18:31
Autor: kogutek
Ile prądu powinien jeść Seicento?
 Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna
> to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to się nie
> zapala. Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
> się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż istnieje
> to jest niewielkie. > Głupoty wypisujesz (przez grzeczność nie powiem "jak zwykle").
Szczotki połączone są szeregowo z uzwojeniem wzbudzenia i już po zużyciu jednej z nich nie ma innej drogi dla prądu wzbudzenia alternatora - uzwojenie ną wirniku jest odizolowane od masy i ma połączenie wyłącznie przez szczotki.




W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z
mostkiem pomocniczym jest trochę inaczej. Jak czegoś nie wiesz to nie znaczy
że ja nie mam racji tylko że ty nie wiesz.

--


Data: 2012-04-11 10:34:18
Autor: Wmak
Ile prądu powinien jeść Seicento?
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z
mostkiem pomocniczym jest trochę inaczej. Jak czegoś nie wiesz to nie znaczy
że ja nie mam racji tylko że ty nie wiesz.

Gdzie takie bajki wyczytałeś Może podaj ich źródło....
Którędy ma płynąć prąd wzbudzenia po zużyciu pierwszej szczotki?

--


Data: 2012-04-11 11:14:52
Autor: kogutek
Ile prądu powinien jeść Seicento?
 Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > W alternatorach bez mostka pomocniczego tak jest jak piszesz. W takich z
> mostkiem pomocniczym jest trochę inaczej. Jak czegoś nie wiesz to nie znaczy
> że ja nie mam racji tylko że ty nie wiesz.
> Gdzie takie bajki wyczytałeś Może podaj ich źródło....
Którędy ma płynąć prąd wzbudzenia po zużyciu pierwszej szczotki?

Co Ci będę tłumaczył jak mało kumaty jesteś i nie zrozumiesz. jak byś był
kumaty to sam byś rozgryzł dlaczego kontrolka gaśnie jak alternator pracuje.
jak by była tylko podłączona z masą przez uzwojenie wzbudzania to by nigdy nie
gasła. czyli jakoś inaczej jest podłączona. W alternatorach starszego typu,
bez mostka pomocniczego miała swój styk w regulatorze. A teraz nie ma i
gaśnie. Jakiś cud kurwa czy co?

--


Data: 2012-04-11 12:04:59
Autor: J.F
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości
Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna
to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to się nie
zapala.

Alez Kogutku, co Kogutek p* ?

Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż istnieje
to jest niewielkie.

Az takie male nie jest.

J.

Data: 2012-04-11 10:07:41
Autor: Wmak
Ile prądu powinien jeść Seicento?
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

Alez Kogutku, co Kogutek p* ?


Byłeś szybszy !

--


Data: 2012-04-11 10:19:24
Autor: kogutek
Ile prądu powinien jeść Seicento?
 Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a): > > Alez Kogutku, co Kogutek p* ?
> Byłeś szybszy !

szybszy czy głupszy?

--


Data: 2012-04-11 18:19:21
Autor: J.F
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jm3lrc$3ss$1@inews.gazeta.pl...
Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
> Alez Kogutku, co Kogutek p* ?
Byłeś szybszy !

szybszy czy głupszy?

Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez ciebie zjawisko.

Dobrze by bylo zeby bylo na nim widac odczep z uzwojenia wzbudzenia, i wyraznie namalowana trzecia szczotke, albo polaczenie przez lozyska, bo jak inaczej chcesz wykryc czy prad nie plynie z powodu przerwy na jednej szczotce czy na dwoch naraz ?

Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie, i na alternatorach chyba tez nie.

J.

Data: 2012-04-11 17:15:07
Autor: kogutek
Ile prądu powinien jeść Seicento?
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jm3lrc$3ss$1@inews.gazeta.pl...
Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
>> J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
>> > Alez Kogutku, co Kogutek p* ?
>> Byłeś szybszy !
>
>szybszy czy głupszy?

Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez ciebie zjawisko.

Dobrze by bylo zeby bylo na nim widac odczep z uzwojenia wzbudzenia, i wyraznie namalowana trzecia szczotke, albo polaczenie przez lozyska, bo jak inaczej chcesz wykryc czy prad nie plynie z powodu przerwy na jednej szczotce czy na dwoch naraz ?

Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie, i na alternatorach chyba tez nie.

J.

Za to Ty jak każdy wiejski przygłup znasz się na wszystkim. --


Data: 2012-04-12 01:29:05
Autor: J.F
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu
jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez ciebie
zjawisko.
Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie, i
na alternatorach chyba tez nie.

Za to Ty jak każdy wiejski przygłup znasz się na wszystkim.

Schemat miales narysowac, a nie wymadrzac sie.

J.

Data: 2012-04-12 08:27:26
Autor: kogutek
Ile prądu powinien jeść Seicento?
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
>> Dalsza dyskusja nie ma sensu, jesli nie podasz linka do schematu
>> jakiegos typowego alternatora, w ktorym zachodzi opisane przez >> ciebie
>> zjawisko.
>> Niestety - na mocy silnikow samochodowych sie nie znasz kompletnie, >> i
>> na alternatorach chyba tez nie.
>
>Za to Ty jak każdy wiejski przygłup znasz się na wszystkim.

Schemat miales narysowac, a nie wymadrzac sie.

J.

To że chcesz schemat nie znaczy że mam go narysować. Po co Ci on jak już
przyznałem Ci rację. Masz rację. Znasz sie świetnie bo na forach dyskusyjnych
pobierasz naukę. --


Data: 2012-04-11 10:22:23
Autor: kogutek
Ile prądu powinien jeść Seicento?
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości
>Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się >kończy jedna
>to faktycznie zapala się kontrolka. Ale jak się kończy ta druga to >się nie
>zapala.

Alez Kogutku, co Kogutek p* ?

>Inna sprawa ze w takiej sytuacji po przekręceniu kluczyka nie zapala
>się kontrolka ładowania. Prawdopodobieństwo spalenia żarówki chociaż >istnieje
>to jest niewielkie.

Az takie male nie jest.

J.

Jest bardzo małe bo żarówka od ładowania przez całą żywotność samochodu może
świecić ze dwie godziny. Może trzy.

--


Data: 2012-04-11 17:06:13
Autor: jerzu
Ile prądu powinien jeść Seicento?
On Tue, 10 Apr 2012 22:58:37 +0000 (UTC), "kogutek"
<sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna
to faktycznie zapala się kontrolka.

Tak? No popatrz. W Łodzi zapaliła mi się kontrolka ładowania, do
Warszawy dojechałem bez włączonych świateł. Kontrolka paliła się cały
czas. W Warszawie napięcie na akumulatorze, przy pracującym silniku,
wynosiło 8,5 volta. Sugerujesz że miałem skończoną jedną szczotkę? I
niby czemu miałyby się nie skończyć jednocześnie? Przecież są takie
same i zużywają się w tym samym stopniu.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2012-04-11 15:13:25
Autor: kogutek
Ile prądu powinien jeść Seicento?
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał(a):
On Tue, 10 Apr 2012 22:58:37 +0000 (UTC), "kogutek"
<sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

>Nigdy nie kończą się dwie szczotki jednocześnie. Są dwie. Jak się kończy jedna
>to faktycznie zapala się kontrolka.

Tak? No popatrz. W Łodzi zapaliła mi się kontrolka ładowania, do
Warszawy dojechałem bez włączonych świateł. Kontrolka paliła się cały
czas. W Warszawie napięcie na akumulatorze, przy pracującym silniku,
wynosiło 8,5 volta. Sugerujesz że miałem skończoną jedną szczotkę? I
niby czemu miałyby się nie skończyć jednocześnie? Przecież są takie
same i zużywają się w tym samym stopniu.

chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym? Czy
miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś? --


Data: 2012-04-11 17:50:19
Autor: jerzu
Ile prądu powinien jeść Seicento?
On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"
<sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym? Czy
miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś?

Cały kogutek... --
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2012-04-11 17:13:43
Autor: kogutek
Ile prądu powinien jeść Seicento?
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał(a):
On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"
<sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

>chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym? Czy
>miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś? Cały kogutek...
jasne że cały a nie półmózg. Opisałeś sytuację nie mającą żadnego związku z
tematem. Spierdoliło Ci się ładowanie i się lampka zapaliła że nie ładuje. Tak
jest w motorowerach i Bentleyach. Zapalenie się lampki to typowy objaw braku
ładowania. W takim przypadku jak przekreślisz stacyjkę to się oprócz innych
kontrolek zapala ta od ładowania. jak uruchomisz silnik to inne gasną a ta
świeci dalej. Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś. W alternatorach
wyposażonych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ładowania.
Przekręcasz kluczyk i kontrolka ładowania się nie świeci. Jak odpalisz to się
nie zapala. Przepalenie żaróweczki jest mało prawdopodobne. Ale jak alternator
ma słuszny przebieg to mogła się skończyć szczotka. W czasie jazdy można to
zidentyfikować tylko po tym że światła robią się coraz ciemniejsze i nie
rozjaśniają się po dodaniu gazu. Czy tak trudno wyobrazić sobie że jak jest
jedna kontrolka sygnalizująca czy układ złożony z kilku podzespołów jest
sprawny to może różnie sygnalizować różne uszkodzenia. Nie mam pojęcia czy
takie świecenie lampki ładowania było zamierzone czy wyszło przy okazji. Jak
się kończy jedna szczotka to świeci cały czas a jak druga to nie świeci wtedy
kiedy powinna świecić. Jeśli idzie o naprawę to nie ma żadnego znaczenia która
skończyła się pierwsza bo i tak nie sprzedają samych szczotek tylko całe
moduły. Ciekawe czy jesteś w stanie ogarnąć tyle wiedzy na raz. --


Data: 2012-04-11 18:34:42
Autor: Wmak
Ile prądu powinien jeść Seicento?
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał(a): > On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"
> <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:
> > chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym? > Czy miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś? > > Cały kogutek...

Zapalenie się lampki to typowy objaw braku
ładowania. W takim przypadku jak przekreślisz stacyjkę to się oprócz innych
kontrolek zapala ta od ładowania. jak uruchomisz silnik to inne gasną a ta
świeci dalej.
Zapomniałeś dodać: "przy zepsutym układzie ładowania"
Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś.

Trudno zrozumieć czyjeś durne teorie nie poparte wiedzą, chociażby o prawie Ohma, bo o prawie Kirchoffa nawet nie wspomnę.

W alternatorach
wyposażonych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ładowania.
Przekręcasz kluczyk i kontrolka ładowania się nie świeci. Jak odpalisz to
się

Znów bredzisz.
 Układ z pomocniczym mostkiem jest chyba najpopularniejszy i także w tym przypadku po przekręceniu kluczyka "do jazdy" świeci kontrolka ładowania.
Obwód żaróweczki zamyka się po stronie masy przez elementy regulatora napięcia (wszystko jedno, czy elektroniczny czy mechaniczny) nawet gdy zużyta jest szczotka (dowolna z dwóch) i prąd na wzbudzenie nie płynie.

Jak się kończy jedna szczotka to świeci cały czas a jak druga to nie świeci wtedy kiedy powinna świecić.

Powtarzasz swoją bajeczkę. Gdy dowolna szczotka straci styk z pierścieniem ślizgowym wirnika to przestaje płynąć prąd wzbudzenia i alternator przestaje wytwarzać prąd.
(Kogutku nie czytaj następnego zdania, bo dla ciebie chyba za trudne) Dzięki magnetyzmowi szczątkowemu rdzenia wirnika wytwarza jeszcze niewielkie napięcie, niższe od napięcia na baterii więc prąd nie może popłynąć "pod górkę").
Zużycie drugiej szczotki nie ma już żadnego wpływu na pracę alternatora ani lampki kontrolnej, bo już po uszkodzeniu pierwszej szczotki obwód: "wyjście z regulatora - jedna szczotka - uzwojenie wzbudzenia - druga szczotka - masa albo plus, (zależnie od stosowanego układu regulatora) jest przerwany i prąd przez powietrze nie popłynie a żaden współcześnie stosowany układ (poza fantazją kogutka)nie potrafi tego wykryć.
Chyba EOT z mojej strony, bo niestety są jednostki niewyuczalne, niezależnie od ilości wypitego soku.
Na poważne pytania innych chętnie odpowiem w miarę mojej wiedzy.
Pozdrawiam myślących (normalnie a nie "inaczej")....
Wmak


--


Data: 2012-04-11 20:28:04
Autor: kogutek
Ile prądu powinien jeść Seicento?
 Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał(a): > > > On Wed, 11 Apr 2012 15:13:25 +0000 (UTC), "kogutek"
> > <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:
> > > > chciałeś oprócz swoich traumatycznych wspomnień coś przekazać potomnym? > > Czy miałeś chwilę czasu i coś bez składu i ładu napisałeś? > > > > Cały kogutek... > Zapalenie się lampki to typowy objaw braku
> ładowania. W takim przypadku jak przekreślisz stacyjkę to się oprócz innych
> kontrolek zapala ta od ładowania. jak uruchomisz silnik to inne gasną a ta
> świeci dalej. Zapomniałeś dodać: "przy zepsutym układzie ładowania"
> Tłumaczyć dalej czy już zrozumiałeś. Trudno zrozumieć czyjeś durne teorie nie poparte wiedzą, chociażby o prawie Ohma, bo o prawie Kirchoffa nawet nie wspomnę.

> W alternatorach
> wyposażonych w mostek pomocniczy jest jeszcze jedna oznaka braku ładowania.
> Przekręcasz kluczyk i kontrolka ładowania się nie świeci. Jak odpalisz to się

Znów bredzisz.
 Układ z pomocniczym mostkiem jest chyba najpopularniejszy i także w tym przypadku po przekręceniu kluczyka "do jazdy" świeci kontrolka ładowania.
Obwód żaróweczki zamyka się po stronie masy przez elementy regulatora napięcia (wszystko jedno, czy elektroniczny czy mechaniczny) nawet gdy zużyta jest szczotka (dowolna z dwóch) i prąd na wzbudzenie nie płynie.
> > Jak się kończy jedna szczotka to świeci cały czas a jak druga to nie świeci > wtedy kiedy powinna świecić.

Powtarzasz swoją bajeczkę. Gdy dowolna szczotka straci styk z pierścieniem ślizgowym wirnika to przestaje płynąć prąd wzbudzenia i alternator przestaje wytwarzać prąd.
(Kogutku nie czytaj następnego zdania, bo dla ciebie chyba za trudne) Dzięki magnetyzmowi szczątkowemu rdzenia wirnika wytwarza jeszcze niewielkie napięcie, niższe od napięcia na baterii więc prąd nie może popłynąć "pod górkę").
Zużycie drugiej szczotki nie ma już żadnego wpływu na pracę alternatora ani lampki kontrolnej, bo już po uszkodzeniu pierwszej szczotki obwód: "wyjście z regulatora - jedna szczotka - uzwojenie wzbudzenia - druga szczotka - masa albo plus, (zależnie od stosowanego układu regulatora) jest przerwany i prąd przez powietrze nie popłynie a żaden współcześnie stosowany układ (poza fantazją kogutka)nie potrafi tego wykryć.
Chyba EOT z mojej strony, bo niestety są jednostki niewyuczalne, niezależnie od ilości wypitego soku.
Na poważne pytania innych chętnie odpowiem w miarę mojej wiedzy.
Pozdrawiam myślących (normalnie a nie "inaczej")....
Wmak


Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z różnych
ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotka co
lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a do
najbliższego miasta będzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zimą było. Niska
temperatura uczy pokory. --


Data: 2012-04-11 21:50:24
Autor: Wmak
Ile prądu powinien jeść Seicento?
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z
różnych
ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotka
co
lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a do
najbliższego miasta będzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zimą było. Niska
temperatura uczy pokory.
Mam niejasne podejrzenie, że ty się już kopałeś i ten koń musiał cię celnie trafić skoro jesteś całkowicie odporny na wiedzę.
Dodam tylko, że zasady działania alternatora w samochodzie znałem jeszcze zanim wynaleziono internet i jakieś "portale" inne niż w budownictwie.
 Już tylko mogę zaproponować prosty eksperyment analogiczny do sytuacji z uzwojeniem wzbudzenia i dwoma szczotkami.
Kup sobie bateryjkę, żaróweczkę na odpowiednie napięcie (o ile wiesz, co to słowo znaczy) i dwa przewody.
Dołącz porządnie te przewody  do żaróweczki a pozostałe końce do bateryjki.
Żarówka powinna świecić.
Odłącz jeden przewód od bateryjki i zobacz, jaki to dało efekt.
Teraz odłącz od bateryjki drugi przewód - opowiedz, czy pojawiła się jakaś zmiana w tym bardzo skomplikowanym układzie.

Podpowiedź - traktuj żaróweczkę jako uzwojenie wzbudzenia a przewody jako szczotki je zasilające.
Prostszego przykładu na zachowanie dwójnika z trzech szeregowo połączonych elementów w momencie przerwy w którymś z nich chyba nie wymyślę, poprawny wniosek wyciągnęliby nawet trzecioklasiści...przepraszam, w dzisiejszych zelektronizowanych czasach może nawet przedszkolacy.  --


Data: 2012-04-11 23:07:40
Autor: kogutek
Ile prądu powinien jeść Seicento?
 Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
kogutek <sok_marchwiowy.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z różnych
> ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotka co
> lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a do
> najbliższego miasta będzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zimą było. Niska
> temperatura uczy pokory. > Mam niejasne podejrzenie, że ty się już kopałeś i ten koń musiał cię celnie trafić skoro jesteś całkowicie odporny na wiedzę.
Dodam tylko, że zasady działania alternatora w samochodzie znałem jeszcze zanim wynaleziono internet i jakieś "portale" inne niż w budownictwie.
 Już tylko mogę zaproponować prosty eksperyment analogiczny do sytuacji z uzwojeniem wzbudzenia i dwoma szczotkami.
Kup sobie bateryjkę, żaróweczkę na odpowiednie napięcie (o ile wiesz, co to słowo znaczy) i dwa przewody.
Dołącz porządnie te przewody  do żaróweczki a pozostałe końce do bateryjki.
Żarówka powinna świecić.
Odłącz jeden przewód od bateryjki i zobacz, jaki to dało efekt.
Teraz odłącz od bateryjki drugi przewód - opowiedz, czy pojawiła się jakaś zmiana w tym bardzo skomplikowanym układzie.

Podpowiedź - traktuj żaróweczkę jako uzwojenie wzbudzenia a przewody jako szczotki je zasilające.
Prostszego przykładu na zachowanie dwójnika z trzech szeregowo połączonych elementów w momencie przerwy w którymś z nich chyba nie wymyślę, poprawny wniosek wyciągnęliby nawet trzecioklasiści...przepraszam, w dzisiejszych zelektronizowanych czasach może nawet przedszkolacy. 
Masz racje. Tak to działało w alternatorach od 125p. Ogólnie masz rację.
Wystarczy?

--


Data: 2012-04-11 22:40:24
Autor: Artur Maśląg
Ile prądu powinien jeść Seicento?
W dniu 2012-04-11 22:28, kogutek pisze:
  Wmak<w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl>  napisał(a):
(...)
Chyba EOT z mojej strony, bo niestety są jednostki niewyuczalne, niezależnie
od ilości wypitego soku.
Na poważne pytania innych chętnie odpowiem w miarę mojej wiedzy.
Pozdrawiam myślących (normalnie a nie "inaczej")....
Wmak


Masz rację. Z koniem kopał się nie będę. Przyswoiłeś ogromną wiedzę z różnych
ciekawych portali. Jesteś ekspertem. Może Ci się kiedyś skończy ta szczotka co
lampka się nie zapala. Wtedy sobie przypomnisz jak będziesz stał w nocy a do
najbliższego miasta będzie 30 kilometrów. Dobrze jak by to zimą było. Niska
temperatura uczy pokory.

Kogutek, kto wam zrobił taką krzywdę, że jadem dookoła rzucacie?
Konfrontacja z wiedzą? Skąd te Wasze życzenia innym przykrości itd.?
Może to klienci, którzy "docenili" Twoje "kompetencje" naprawcze?

Data: 2012-04-10 22:20:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Hello Potocki,

Tuesday, April 10, 2012, 9:24:37 PM, you wrote:

Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
(po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych
światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na
obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach.
Pomierzyłem wszystko. Sprawdziłem poziom elektrolitu i jest ok (akumulator ma zaledwie 4 miesiące).
Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania -
12,2v
Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v
Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest
to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.

Obecnie masz półmartwy akumulator. Do sprawdzenia alternator - być
może to tylko regulator napięcia ale na pewno nie działa poprawnie.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-04-11 10:09:53
Autor: Jacek Maciejewski
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 21:24:37 +0200, Potocki Passion & Adventure
napisał(a):

Co z tego wynika?

Marsz do elektryka :)
--
Jacek

Data: 2012-04-11 10:28:09
Autor: Wmak
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Potocki Passion & Adventure <salon@dogspassion.pl> napisał(a):
Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania - 12,2v
Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v

Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.

Przy napięciach, jakie podałeś, akumulator praktycznie nie pobiera prądu ładowania - niewielki prąd bierze tylko wtedy, gdy jest prawie całkowicie rozładowany.
Średnio masz akumulator naładowany może w 5-10%, a przy takim poziomie naładowania w akumulatorze zachodzą szkodliwe dla jego płyt procesy, popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza się jego pojemność i zdolność rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w końcu nie pomaga mu doładowywanie zewnętrznym prostownikiem.

Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzyłeś napięć albo nie pojechałeś do fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzucałeś forsą na kolejne akumulatory?

--


Data: 2012-04-11 11:02:48
Autor: kogutek
Ile prądu powinien jeść Seicento?
 Wmak <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Potocki Passion & Adventure <salon@dogspassion.pl> napisał(a): > Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
> Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
> Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania - > 12,2v
> Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v
> > Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest > to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.
> Przy napięciach, jakie podałeś, akumulator praktycznie nie pobiera prądu ładowania - niewielki prąd bierze tylko wtedy, gdy jest prawie całkowicie rozładowany.
Średnio masz akumulator naładowany może w 5-10%, a przy takim poziomie naładowania w akumulatorze zachodzą szkodliwe dla jego płyt procesy, popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza się jego pojemność i zdolność rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w końcu nie pomaga mu doładowywanie zewnętrznym prostownikiem.

Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzyłeś napięć albo nie pojechałeś do fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzucałeś forsą na kolejne akumulatory?

Może bogaty wtedy był a teraz już nie jest. historia zna takie przypadki.

--


Data: 2012-04-11 10:28:20
Autor: Wmak
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Potocki Passion & Adventure <salon@dogspassion.pl> napisał(a):
Napięcie bez kluczyka w stacyjce - 12,2v
Napięcie z przekręconym kluczykiem, ale bez świateł - 12,0v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach bez świateł - 12,5v
Napięcie z odpalonym silnikiem na wolnych obrotach z światłami mijania - 12,2v
Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v

Co z tego wynika? Akumulator był kupiony nowy z "zieloną" lampką. Jest to jakaś Centra. Obecnie "lampka" jest czarna.

Przy napięciach, jakie podałeś, akumulator praktycznie nie pobiera prądu ładowania - niewielki prąd bierze tylko wtedy, gdy jest prawie całkowicie rozładowany.
Średnio masz akumulator naładowany może w 5-10%, a przy takim poziomie naładowania w akumulatorze zachodzą szkodliwe dla jego płyt procesy, popularnie nazywane "zasiarczeniem" - zmniejsza się jego pojemność i zdolność rozruchowa - akumulator stopniowo "umiera" i w końcu nie pomaga mu doładowywanie zewnętrznym prostownikiem.

Powtarzam pytanie - dlaczego nie pomierzyłeś napięć albo nie pojechałeś do fachowca przy pierwszym "padzie" tylko wyrzucałeś forsą na kolejne akumulatory?

--


Data: 2012-04-11 12:02:46
Autor: J.F
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Użytkownik "Potocki Passion & Adventure"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f8488b9$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...
Napięcie z odpalonym silnikiem z przygazowaniem z światłami mijania - 12,4v
Co z tego wynika?

Niby tylko seicento, a Bedziesz Mial Wydatki :-)

Alternator do naprawy.

J.

Data: 2012-04-10 14:54:08
Autor: jerzu
Ile prądu powinien jeść Seicento?
On Tue, 10 Apr 2012 12:27:40 +0200, Potocki Passion & Adventure
<salon@dogspassion.pl> wrote:

akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata

Kto tak powiedział? U mnie 7 rok mu leci i nie ma zamiaru zdechnąć,
przynajmniej nic na to nie wskazuje. Atymi oczkami to się nie
przejmuj, one w nowym akumulatorze potrafią być czarne.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2012-04-10 15:26:20
Autor: Jakub Witkowski
Ile prądu powinien jeść Seicento?
W dniu 2012-04-10 14:54, jerzu pisze:
On Tue, 10 Apr 2012 12:27:40 +0200, Potocki Passion&  Adventure
<salon@dogspassion.pl>  wrote:

akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata

Kto tak powiedział? U mnie 7 rok mu leci i nie ma zamiaru zdechnąć,

Czyli wytrzymał tyle ile powinien. Nie napisano, że po tym czasie powinien się zepsuć :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-04-10 15:03:30
Autor: Iksinski
Ile prądu powinien jeść Seicento?

Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <salon@dogspassion.pl> napisał w wiadomości news:4f840ae0$0$1306$65785112news.neostrada.pl...
Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u żony wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(

Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?

Pozdrawiam
X

Data: 2012-04-10 15:28:44
Autor: Potocki Passion & Adventure
Ile prądu powinien jeść Seicento?
W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:

Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <salon@dogspassion.pl> napisał w wiadomości news:4f840ae0$0$1306$65785112news.neostrada.pl...
Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u żony wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(

Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?

Pozdrawiam
X

Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, że co roku w zimę pada akumulator. Po naładowaniu do pełna wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po kolejnym naładowaniu wytrzymuje tydzień i znowu pada. Kolejne naładowanie nie daje prawie nic. Auto ma już 10 lat i praktycznie co roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszę się dowiedzieć dlaczego tak się dzieje. 47mA pobór przy wyłączonym kluczyku. Zastanawiam się czy cos nie ciągnie prądu, czy to jest duży pobór czy nie dla Seitka 1.1

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2012-04-10 14:32:57
Autor: kamil
Ile prądu powinien jeść Seicento?
On 10/04/2012 14:28, Potocki Passion & Adventure wrote:
W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:

Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <salon@dogspassion.pl>
napisał w wiadomości news:4f840ae0$0$1306$65785112news.neostrada.pl...
Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce.
Czy nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u
żony wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem
poziomu naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała -
doładować, a u mnie po roku używania pokazała się lampka czarna -
uszkodzony :(

Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?

Pozdrawiam
X

Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, że co roku w zimę pada akumulator.
Po naładowaniu do pełna wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po
kolejnym naładowaniu wytrzymuje tydzień i znowu pada. Kolejne
naładowanie nie daje prawie nic. Auto ma już 10 lat i praktycznie co
roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do
kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszę się dowiedzieć
dlaczego tak się dzieje. 47mA pobór przy wyłączonym kluczyku.
Zastanawiam się czy cos nie ciągnie prądu, czy to jest duży pobór czy
nie dla Seitka 1.1

A radio dobrze podłączone? Próbowałeś wypiąć kostki i sprawdzić pobór prądu jeszcze raz?



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-10 15:37:19
Autor: Potocki Passion & Adventure
Ile prądu powinien jeść Seicento?
W dniu 2012-04-10 15:32, kamil pisze:
On 10/04/2012 14:28, Potocki Passion & Adventure wrote:
W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:

Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <salon@dogspassion.pl>
napisał w wiadomości news:4f840ae0$0$1306$65785112news.neostrada.pl...
Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce.
Czy nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u
żony wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem
poziomu naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała -
doładować, a u mnie po roku używania pokazała się lampka czarna -
uszkodzony :(

Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?

Pozdrawiam
X

Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, że co roku w zimę pada akumulator.
Po naładowaniu do pełna wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po
kolejnym naładowaniu wytrzymuje tydzień i znowu pada. Kolejne
naładowanie nie daje prawie nic. Auto ma już 10 lat i praktycznie co
roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do
kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszę się dowiedzieć
dlaczego tak się dzieje. 47mA pobór przy wyłączonym kluczyku.
Zastanawiam się czy cos nie ciągnie prądu, czy to jest duży pobór czy
nie dla Seitka 1.1

A radio dobrze podłączone? Próbowałeś wypiąć kostki i sprawdzić pobór prądu jeszcze raz?




Dziś wszystko sprawdzę, ale radio robili mi w Car-Audio w bielsku - powinno wszystko grać.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2012-04-10 15:42:59
Autor: Jacek Maciejewski
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion & Adventure
napisał(a):

 Auto ma już 10 lat i praktycznie co roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do kolejnej zimy jest wszystko ok.

A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :) --
Jacek

Data: 2012-04-10 14:45:16
Autor: kamil
Ile prądu powinien jeść Seicento?
On 10/04/2012 14:42, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion&  Adventure
napisał(a):

  Auto ma już 10 lat i praktycznie co
roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do
kolejnej zimy jest wszystko ok.

A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :)

Bez przesady, w życiu w żadnym akumulatorze nie sprawdzałem i nie dolewałem niczego, i częściej mieniam samochody niż akumulatory.. To nie Centra z PRLu. ;)


--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-10 15:50:27
Autor: Jacek Maciejewski
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:45:16 +0100, kamil napisał(a):

To nie Centra z PRLu. ;)

Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten
podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt duży prąd ładowania (powodów może być
tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie
pociągnie, zwłaszcza zimą :)
--
Jacek

Data: 2012-04-10 14:53:17
Autor: kamil
Ile prądu powinien jeść Seicento?
On 10/04/2012 14:50, Jacek Maciejewski wrote:
Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:45:16 +0100, kamil napisał(a):

To nie
Centra z PRLu. ;)

Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten
podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt duży prąd ładowania (powodów może być
tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie
pociągnie, zwłaszcza zimą :)

Wtedy trzeba rozwiązać problem z prądem ładowania, a nie pudrować pryszcza. ;)



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-10 15:55:04
Autor: Jacek Maciejewski
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 14:53:17 +0100, kamil napisał(a):

Wtedy trzeba rozwiązać problem z prądem ładowania, a nie pudrować pryszcza. ;)

Jasne, ale na razie jesteśmy na etapie diagnozy :)
--
Jacek

Data: 2012-04-10 15:59:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Hello Jacek,

Tuesday, April 10, 2012, 3:50:27 PM, you wrote:

To nie
Centra z PRLu. ;)
Centra czy Bosh, wszystko jedno. Te same reakcje chemiczne. Jak ten
podejrzany Seicento ma ustawiony zbyt duży prąd ładowania (powodów może być

A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?

tysiąc) to mu się woda ewakuuje w pół roku, a na samym kwasie aku nie
pociągnie, zwłaszcza zimą :)



--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-04-10 17:32:19
Autor: Jacek Maciejewski
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:59:56 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?

Sam się mógł ustawić :) jak się regulator popsuł. Jakiś majsterklepka -
poprzedni użyszkodnik mógł coś namieszać... itd.
--
Jacek

Data: 2012-04-10 18:06:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Hello Jacek,

Tuesday, April 10, 2012, 5:32:19 PM, you wrote:

A od kiedy to we współczesnych samochodach ustawia się prąd ladowania?
Sam się mógł ustawić :) jak się regulator popsuł. Jakiś majsterklepka -
poprzedni użyszkodnik mógł coś namieszać... itd.

Nie ma czegoś takiego, jak regulacja PRĄDU ładowania. Dopóki NAPIĘCIE
na regulatorze nie osiągnie zakładanego progu, dopóty alternator pcha
w instalację ile może. PRĄD nie jest kontrolowany.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-04-10 15:51:03
Autor: Potocki Passion & Adventure
Ile prądu powinien jeść Seicento?
W dniu 2012-04-10 15:42, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:28:44 +0200, Potocki Passion&  Adventure
napisał(a):

  Auto ma już 10 lat i praktycznie co
roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do
kolejnej zimy jest wszystko ok.
A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :)

Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2012-04-10 15:58:41
Autor: Jacek Maciejewski
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion & Adventure
napisał(a):

Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.

No to zrób to choć raz :) I zebyś się nie zdziwił :)
Dopóki aku mają odkręcane korki, lepiej tam czasem zajrzeć.
--
Jacek

Data: 2012-04-10 16:10:43
Autor: Potocki Passion & Adventure
Ile prądu powinien jeść Seicento?
W dniu 2012-04-10 15:58, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:51:03 +0200, Potocki Passion&  Adventure
napisał(a):

Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.
No to zrób to choć raz :) I zebyś się nie zdziwił :)
Dopóki aku mają odkręcane korki, lepiej tam czasem zajrzeć.

Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się zastanawiać co jest grane.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl
www.DogsPassion.pl
GG: 3121891

Data: 2012-04-10 17:58:03
Autor: Wmak
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Potocki Passion & Adventure <salon@dogspassion.pl> napisał(a):
Ok, dziś pomierzę napięcia, prądy i sprawdzę poziom elektrolitu. Czekam tylko aż żona wróci z pracy. Wszystkie wyniki podam i będziemy dalej się zastanawiać co jest grane.

Napięcie to powinieneś pomierzyć gdy padł ci pierwszy akumulator.
Alternator powinien dawać 14.0 - 14.4V
Przy takim napięciu akumulator "bierze tyle prądu, ile potrzebuje" i bez potrzeby doładowywania żyje kilka lat i zim.
Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez roztargnienie - zostawione światła, oświetlanie wnętrza. Nie ma kontroli ani regulacji prądu ładowania.
Napięcia w instalacji pilnuje regulator napięcia przy alternatorze - czasem może się zepsuć i dawać za małe albo za duże napięcie w stosunku do wyżej podanego - obydwa przypadki szkodzą akumulatorowi.
Już w fabrycznie nowym samochodzie może się trafić felerny regulator napięcia.
Do 126P montowano fabrycznie regulatory o napięciu znamionowym 13.2V - bardzo dobre napięcie na cieplutkie Włochy ale nie na Polskę.
Nowe Autko z takim napięciem w instalacji niezawodnie jeździło wiosnę, lato i pół jesieni i znienacka nie dawało się uruchomić w pierwszy mroźny poranek.
Akumulator był "pusty".
Zdarzyło mi się w kilku fiatkach przerobić regulator tak, by dawał wyższe napięcie, potem odpalić na pych i problem przez kilka lat nie wracał.
Może do twojego pojazdy też wsadzili regulator "na tropiki" /
Wystarczy sprawdzić napięcie w sposób na początku wątku opisany.

Co do poboru 47mA - to jest przyzwoicie.
W ciągu doby ucieka ok 1 Ah przez miesiąc 30 Ah - w nowym i prawidłowo ładowanym (bez wyjmowania) akumulatorze 40 Ah (nie wiem, jakie wstawiasz) wystarczy reszta ładunku na uruchomienie auta.

--


Data: 2012-04-10 20:03:41
Autor: Cavallino
Ile prądu powinien jeść Seicento?

Użytkownik " Wmak" <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Ładować akumulator trzeba tylko w razie przypadkowego rozładowania przez
roztargnienie - zostawione światła,

W Seicento ( i innych włoskich produktach), w przeciwieństwie do niemieckiego barachła, niełatwo o zostawione światła, trzeba się postarać żeby je w ogóle włączyć bez kluczyka w stacyjce.

Data: 2012-04-11 17:08:24
Autor: jerzu
Ile prądu powinien jeść Seicento?
On Tue, 10 Apr 2012 20:03:41 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

W Seicento ( i innych włoskich produktach), w przeciwieństwie do niemieckiego barachła, niełatwo o zostawione światła, trzeba się postarać żeby je w ogóle włączyć bez kluczyka w stacyjce.

W Seicento, bez kluczyka, niemożliwe. Chyba że awaryjne :))


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2012-04-11 19:30:39
Autor: Cavallino
Ile prądu powinien jeść Seicento?

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fi7bo71vfhgt0esqdovbhhba5la1nnl6lq@4ax.com...
On Tue, 10 Apr 2012 20:03:41 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

W Seicento ( i innych włoskich produktach), w przeciwieństwie do
niemieckiego barachła, niełatwo o zostawione światła, trzeba się postarać
żeby je w ogóle włączyć bez kluczyka w stacyjce.

W Seicento, bez kluczyka, niemożliwe.

Możliwe (rzecz jasna w sensie: będą się palić), o ile pamiętało się o pozostawieniu ich podczas wyłączania zapłonu..

Data: 2012-04-11 18:22:09
Autor: J.F
Ile prądu powinien jeść Seicento?
Użytkownik "Potocki Passion & Adventure"  napisał w
W dniu 2012-04-10 15:42, Jacek Maciejewski pisze:
A sprawdzasz czasem poziom elektrolitu? Ze 2-3 razy w roku wypadałoby :)
Nigdy :) Ale z tego co wiem to w nowoczesnych akumulatorach nie ma potrzeby.

Raczej mozliwosci :-(

A potrzeby ... odkad eletronika reguluje napiecie w instalacji dosc precyzyjnie, to w nowoczesnych autach faktycznie nie ma potrzeby.

J.

Data: 2012-04-10 16:17:53
Autor: Cavallino
Ile prądu powinien jeść Seicento?

Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <salon@dogspassion.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f843565$0$26685$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2012-04-10 15:03, Iksinski pisze:

Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <salon@dogspassion.pl> napisał w wiadomości news:4f840ae0$0$1306$65785112news.neostrada.pl...
Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u żony wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(

Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?

Pozdrawiam
X

Nie mam alarmu. Co oznacza? Ano to, że co roku w zimę pada akumulator. Po naładowaniu do pełna wytrzymuje góra dwa tygodnie i znowu pada. Po kolejnym naładowaniu wytrzymuje tydzień i znowu pada. Kolejne naładowanie nie daje prawie nic. Auto ma już 10 lat i praktycznie co roku muszę kupować nowy akumulator. Zawsze to się dzieje zimą i do kolejnej zimy jest wszystko ok. Wkurza mnie to i muszę się dowiedzieć dlaczego tak się dzieje.

A ładowanie do pełna z jakiego powodu się odbywa?
Czy jakieś próby odpalania na rozładowanym aku się zdarzają?
Jeśli tak, to masz odpowiedź co go zabija.

Ile prądu powinien jeść Seicento?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona