Ile ramu na karcie graficznej?

Data: 2009-11-03 13:17:52
Autor: Norbert
Ile ramu na karcie graficznej?
Witam

Planuje zakup karty HD4850 lub HD4870. Korzystam z monitora 22'' i
rozdzielczosci 1680x1050. Czy wystarczy 512MB na karcie czy lepiej dolozyc 70zl i wziac 1GB? Oczywiscie wolalbym nie wywalac kasy bez sensu, wiec jesli 512MB bedzie dla
tej rozdzielczosci wystarczajace to prosze nie pisac "doloz i kup 1GB,
zawsze to wiecej, wiec lepiej".
Dzieki z gory za odpowiedz.

Norbert

Data: 2009-11-03 13:30:31
Autor: quent
Ile ramu na karcie graficznej?
Uzytkownik "Norbert" <noreply@reply.no> napisal w wiadomosci news:hcp71m$t6b$1news.onet.pl...
Witam
tej rozdzielczosci wystarczajace to prosze nie pisac "doloz i kup 1GB,
zawsze to wiecej, wiec lepiej".
Dzieki z gory za odpowiedz.

Wiecej nie zawsze znaczy lepiej. Czasem mniej znaczy szybciej, o ile wiecej nie jest akurat wymagane.
Z drugiej strony jednak IMVHO np. dzisiejsze tytuly gier statystycznie wymagaja raczej wlasnie 1GB...

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2009-11-03 14:07:40
Autor: doom3
Ile ramu na karcie graficznej?

Uzytkownik "quent" <xx@xx.com> napisal w wiadomosci news:4af02280$1news.home.net.pl...

Wiecej nie zawsze znaczy lepiej. Czasem mniej znaczy szybciej, o ile wiecej nie jest akurat wymagane.
Z drugiej strony jednak IMVHO np. dzisiejsze tytuly gier statystycznie wymagaja raczej wlasnie 1GB...

Masz jakies wsparcie ? :) Konkretnie... nazwiska...

--
doom3

Data: 2009-11-03 14:58:15
Autor: quent
Ile ramu na karcie graficznej?
Użytkownik "doom3" <doom3mk@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hcp9rb$1pe9$1news2.ipartners.pl...

[...]

Testowalem Sacred 2 i wyszlo mi ze w podobnej rozdzialce lepiej miec 1GB a to ze czasem mniej znaczy "szybciej" czytalem w jakims tescie gier (nie pamietam juz jakiej/jakich) online...

Pozdr.

Data: 2009-11-03 19:47:05
Autor: doom3
Ile ramu na karcie graficznej?

Użytkownik "quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomo¶ci news:4af03710$1news.home.net.pl...

Testowalem Sacred 2 i wyszlo mi ze w podobnej rozdzialce lepiej miec 1GB a to ze czasem mniej znaczy "szybciej" czytalem w jakims tescie gier (nie pamietam juz jakiej/jakich) online...

Ale to jak zes to testowal i gdzie Ci to dokladnie wyszlo ?
Bo mnie sie zdawalo, ze przykladowo 896 MB wystarczy do jak najbardziej dzikich zastosowan... czytaj gier.

--
doom3

Data: 2009-11-03 14:09:13
Autor: marfi
[...]

Nie wiem czy Ci to pomoze ale skutecznie uzywam karty ATI 2400HD z pamiecia 256MB przy rozdzielczosci monitora 1920*1200 i kolorze 32bit :)

--
marfi

Data: 2009-11-03 17:10:20
Autor: Doxent
Ile ramu na karcie graficznej?
Nie wiem czy Ci to pomoze ale skutecznie uzywam karty ATI 2400HD z pamiecia 256MB przy rozdzielczosci monitora 1920*1200 i kolorze 32bit :)

Chyba w 2D bo na tym GTA 4 bedzie chyba mialo 2kl/s.

Data: 2009-11-03 19:39:41
Autor: G Nowak
On 2009-11-03 4:10 PM, Doxent wrote:
Nie wiem czy Ci to pomoze ale skutecznie uzywam karty ATI 2400HD z
pamiecia 256MB przy rozdzielczosci monitora 1920*1200 i kolorze 32bit :)

Chyba w 2D bo na tym GTA 4 bedzie chyba mialo 2kl/s.

Ta gra to akurat glupi przyklad bo tak samo dziala na s3 virge jak na gtx295 jesli nie ma 15ghz procesora ;)

--
pozdr

Data: 2009-11-03 14:17:58
Autor: Michal
Ile ramu na karcie graficznej?
Planuje zakup karty HD4850 lub HD4870. Korzystam z monitora 22'' i
rozdzielczosci 1680x1050.
Czy wystarczy 512MB na karcie czy lepiej dolozyc 70zl i wziac 1GB?

http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Testy_w_grach_512MB_vs._1GB-1452/strona/4057.html

Pozdrawiam

Data: 2009-11-03 14:47:40
Autor: Jacek W.
[...]

Popatrz na testy kart graficznych w róznych zastosowaniach (czytaj: grach).
Tam widac, która grafika jaka ma wydajnosc w zaleznosci od rozdzielczosci i ilosci zastosowanej pamieci grafiki.
Taki test ostatnio znalazlem na jakims polskim TwojePC lub PCLab - nie pamietam.
Jak nie grasz, to sobie odpusc 1GB.

Jacek W.

Data: 2009-11-03 14:53:41
Autor: Szarlih
Ile ramu na karcie graficznej?
Jacek W. jest autorem poniĹĽszej tajemniczej notatki, zapisanej pradawnymi runami na koĹşlej skĂłrze:

Jak nie grasz, to sobie odpusc 1GB.

jeśli nie gra to niech sobie odpuści HD4850 lub 4870...

--
Szarlih

Data: 2009-11-03 15:08:50
Autor: Jacek W.
Użytkownik "Szarlih" <szarlihy@wp.pl> napisał w wiadomości news:hcpcl8$9be$1inews.gazeta.pl...

Jak nie grasz, to sobie odpusc 1GB.

jeśli nie gra to niech sobie odpuści HD4850 lub 4870...

Mi tego nie musisz pisać.
Autor wątku napisał "Planuje zakup karty HD4850 lub HD4870" czyli jest raczej zdecydowany co do modelu. Nic natomiast nie napisał na temat zastosowania.

Jacek W.

Data: 2009-11-03 16:18:07
Autor: Norbert
Dnia Tue, 3 Nov 2009 15:08:50 +0100, Jacek W. napisał(a):

[...]

Oczywiscie karta ma pomagac podczas relaksu przy grach, inaczej kupilbym
karte za 100 pln ;-)

Norbert

Data: 2009-11-03 15:02:20
Autor: Radosław Sokół
Norbert pisze:
Czy wystarczy 512MB na karcie czy lepiej dolozyc 70zl i wziac 1GB?

Do jakich zastosowań?

Do rozdzielczo¶ci 1680x1050 w 2D wystarczy spokojnie 16 MiB
pamięci na karcie :)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-11-03 16:21:44
Autor: Michał
Ile ramu na karcie graficznej?
Do rozdzielczo¶ci 1680x1050 w 2D wystarczy spokojnie 16 MiB
pamięci na karcie :)

Ale do Aero Glass już nie :)
więc przykładowo dla Pani Krystyny z księgowo¶ci rozs±dne minimum to 128MiB i sprzętowa zgodno¶ć z DX9.0b

:D

Pozdrawiam,
Michał

Ile ramu na karcie graficznej?