Ile rzędów ma kaseta, którą da się zamontować na tym bębenku?

Data: 2014-10-27 19:29:24
Autor: xxx
Ile rzędów ma kaseta, którą da się zamontować na tym bębenku?
W opisie aukcji gość pisze, że piasta jest 8-10 rzędowa.
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/47/39/08/50/4739085001_1
Ale mnie zastanawia zewnęrzny gwint na ostatnim odcinku bębenka, spotkałem się z takim ostatnio w bębenkach siedmiorzędowych. Może ktoś odpowiedzieć, czy da się na tym bezproblemowo i bez żadnych przeróbek zamontować klasyczną, tj. standardową ośmiorzędową kasetę? Taką dokręcaną pierścieniem, który wkręca się do wnętrza bębenka (shimano albo sram), nie zaś ostatnią najmniejszą zębatką za gwint zewnętrzny (tak było w ostatniej siedmiorzędówce, z którą miałem do czynienia). Czy szerokość tych bębnków też będzie odpowiednia?
Być może moje obawy są zupełnie niepotrzebne, ale nigdy nie miałem takiej ośmiorzędówki, która pozwalałaby na zamontowanie ośmiorzędowej kasety i miała gwint na zewnątrz bębenka.

Przemek

Data: 2014-10-27 19:43:50
Autor: Mike
W dniu 2014-10-27 19:29, xxx pisze:
W opisie aukcji gość pisze, że piasta jest 8-10 rzędowa.
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/47/39/08/50/4739085001_1
Ale mnie zastanawia zewnęrzny gwint na ostatnim odcinku bębenka,

To nie żaden gwint, ot jakieś takie wyfrezowanie na bębenku, które w sumie sam nie wiem po co, ale czasem występuje.
Zresztą....to piasta z grupy 5500, a była to grupa 9s, więc jeżeli 9s, to i 8 i 10 też.

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.pl

Data: 2014-10-27 12:00:38
Autor: Kuba Abuk
W dniu poniedziałek, 27 października 2014 19:44:21 UTC+1 użytkownik Mike napisał:
> [...]

Zresztą....to piasta z grupy 5500, a była to grupa 9s, więc jeżeli 9s, to i 8 i 10 też.

Ot jakieś wyfrezowane... http://www.sheldonbrown.com/k7.html Wczesne bębenki pod kasety HG miały wsteczną kompatybilność z UG i stąd te "ot jakieś wyfrezowania".

Na moje oko to FH-1055 7sp. OLD=126mm. Polecam przeczytać dyskusję:
http://www.bikeforums.net/bicycle-mechanics/784727-moving-7-speed-cassette-upwards-gear-wise.html

Zdravim,
Kuba

Data: 2014-10-28 07:52:31
Autor: cytawa
  xxx pisze:

[...]

Nie przejmuj sie. Wszystkie bebenki mialy gwint wewnetrzny. Nawet 7-ki. Te mialy rowniez gwint zewnetrzny. Zawsze na wiekszy bebenek mozesz zalozyc kasete o mniejszej liczbie trybow. Czasem trzeba dolozyc od wewnatrz jakas podkladke, by nie bylo luzu, i doregulowac przerzutke.

Jan Cytawa

Data: 2014-10-28 10:09:00
Autor: xxx
Użytkownik "cytawa" <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości news:544f3d1d$0$18076$65785112news.neostrada.pl...
 xxx pisze:

[...]

OK, dzięki. Tutaj problem jest taki, że poszukuję bębenka pod 8-rzędową kasetę (i całą resztę napędu i przerzutkę). W opisie stoi, że 8-10 rzędów, ale gwint zewnętrzny, który ostatnio widziałem w 7-miorzędówce. Innymi słowy, założyłem brak rzetelności opisu, ale wychodzi na to, że to ja się nie znam (bo nie spotkałem ośmio-i-więcej rzędówek z gwnintem na zewnątrz - a były takie.) Jeżeli to jest bębenek siedmiorzędówka, to będzie za krótki do kasety 8rz, w drugą stronę wiem wiem, że można (podkładka itp.)

Przemek

Data: 2014-10-28 12:17:35
Autor: PeJot
[...]

Swoją drogą co to za szprychy ? Wyglądają jakby je ktoś przetoczył na tokarce w celu obniżenia masy :)

--
P.Jankisz

Ile rzędów ma kaseta, którą da się zamontować na tym bębenku?