Ile rzędów ma kaseta, którą da się zamontować na tym bębenku?

Data: 2014-10-27 19:43:50
Autor: Mike
Ile rzędów ma kaseta, którą da się zamontować na tym bębenku?
W dniu 2014-10-27 19:29, xxx pisze:
W opisie aukcji gość pisze, że piasta jest 8-10 rzędowa.
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/47/39/08/50/4739085001_1
Ale mnie zastanawia zewnęrzny gwint na ostatnim odcinku bębenka,

To nie żaden gwint, ot jakieś takie wyfrezowanie na bębenku, które w sumie sam nie wiem po co, ale czasem występuje.
Zresztą....to piasta z grupy 5500, a była to grupa 9s, więc jeżeli 9s, to i 8 i 10 też.

Mike
[WRO][MTB Votum Team Wrocław]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.pl

Data: 2014-10-27 12:00:38
Autor: Kuba Abuk
W dniu poniedziałek, 27 października 2014 19:44:21 UTC+1 użytkownik Mike napisał:
> [...]

Zresztą....to piasta z grupy 5500, a była to grupa 9s, więc jeżeli 9s, to i 8 i 10 też.

Ot jakieś wyfrezowane... http://www.sheldonbrown.com/k7.html Wczesne bębenki pod kasety HG miały wsteczną kompatybilność z UG i stąd te "ot jakieś wyfrezowania".

Na moje oko to FH-1055 7sp. OLD=126mm. Polecam przeczytać dyskusję:
http://www.bikeforums.net/bicycle-mechanics/784727-moving-7-speed-cassette-upwards-gear-wise.html

Zdravim,
Kuba

Ile rzędów ma kaseta, którą da się zamontować na tym bębenku?