Ile to jest: 4 miesiące?

Data: 2012-05-06 22:41:44
Autor: Zbynek Ltd.
Ile to jest: 4 miesiące?
Helo

No właśnie: ile to jest 4 miesiące? Czy jest to 1/3 roku czy licząc
od np. dziś są to 123 dni?
Chodzi o rozliczanie odsetek lokaty. Oczywiście z kapitalizacją na
koniec okresu. Taki Getin podaje przy zakładaniu lokaty przewidywane
odsetki. Z kwoty wynika, że 4 miesiące to 1/3 roku.

Czy, wraz z wyginięciem lokat z kapitalizacją dzienną, nie ma już
liczenia dni w lokatach?

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2012-05-06 21:08:56
Autor: Konfabulator
Ile to jest: 4 miesiące?
Jeśli dzień założenia lokaty to DD.MM.YY to bankowe 4M trwają do DD-1.MM+4.YY. Ilość dni może być różna ze względu na to które to miesiące.

Data: 2012-05-06 23:11:08
Autor: Liwiusz
Ile to jest: 4 miesiące?
W dniu 2012-05-06 23:08,  Konfabulator pisze:
Jeśli dzień założenia lokaty to DD.MM.YY to bankowe 4M trwają do DD-1.MM+4.YY. Ilość dni może
być różna ze względu na to które to miesiące.

Jakiś przepis to w prawie bankowym reguluje???

--
Liwiusz

Data: 2012-05-06 21:33:42
Autor: Konfabulator
Ile to jest: 4 miesiące?
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]
. Ilość dni może
> być różna ze względu na to które to miesiące.

Jakiś przepis to w prawie bankowym reguluje???

W bankowym nie ma takiej potrzeby, reguluje to Kodeks Cywilny (art. 100-116).

Data: 2012-05-06 23:09:43
Autor: Liwiusz
Ile to jest: 4 miesiące?
W dniu 2012-05-06 22:41, Zbynek Ltd. pisze:
[...]

Licząc wg kodeksu cywilnego, 4 miesiące od dziś mija 6 sierpnia.

Zwykle w regulaminach banków/ubezpieczycieli określa się, że rok ma 360 dni, zatem miesiąc - 30 dni. No, ale jeśli mówimy o sprawach poważnych, a nie o pierdołach, czyli o pieniądzach, które bank ma wypłacić, to o żadnym 360-dniowym roku nie będzie mowy :)

Rok może mieć 360 dni jeśli będzie to korzystne dla banku, a nie dla jego klienta :)

--
Liwiusz

Data: 2012-05-06 23:47:31
Autor: Darek
Ile to jest: 4 miesiące?

Rok może mieć 360 dni jeśli będzie to korzystne dla banku, a nie dla
jego klienta :)

I dlatego w większości banków dla lokat liczone jest 365 dni a dla kredytów 360dni :)

Darek

Data: 2012-05-07 00:41:03
Autor: MarekZ
Ile to jest: 4 miesiące?
Użytkownik "Darek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jo6rhg$pv6$2@inews.gazeta.pl...

I dlatego w większości banków dla lokat liczone jest 365 dni a dla kredytów 360dni :)

Jeśli faktycznie istnieje obecnie w pl bank, który przy kredycie liczy 360 dni jako rok, to jest to raczej ewenement, a nie przedstawiciel większości.

Jedynym "masowo popełnianym wykroczeniem" przez banki jest liczenie odsetek w roku przestępnym, tak jakby nie był przestępny i przy kredytach i przy lokatach.

Data: 2012-05-08 22:29:21
Autor: vvvvvv
Ile to jest: 4 miesiące?
Użytkownik "MarekZ" <marekz@irc.pl> napisał w wiadomości news:jo6u9k$427$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

http://www.nbp.pl/akty_prawne/prawo_bankowe/prawo_bankowe.pdf
art. 52 ust 3

Data: 2012-05-09 19:15:05
Autor: witrak()
Ile to jest: 4 miesiące?
vvvvvv <wlewszy@porsche.de> wrote on 2012-05-08_22:29
UĹźytkownik "Darek"  napisał w wiadomości grup

I dlatego w większości banków dla lokat liczone jest 365 dni a
dla kredytĂłw 360dni :)

[...]

Zawsze się zastanawiam skąd się biorą gbury, które potrafią
znaleźć stosowny przepis prawny i podać dokładny (choć nie zawsze
działający) link, ale już nie są w stanie zacytować przynajmniej
istotnego/najwaĹźniejszego tego przepisu fragmentu. "Patrzcie jaki
jestem mądry..."

witrak()

Data: 2012-05-09 23:48:46
Autor: vvvvvv
Ile to jest: 4 miesiące?
Użytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisał w wiadomości news:joe89v$m1s$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

jak już prostujesz mi ścieżki, to mogłeś wrzucić chociaż właściwy przepis o 365 dniach dla depozytów.
ja najzwyczajniej w swiecie nie pomyslałem o tym, a nie jak sugerujesz wynika to z mojego gburostwa - daleki jestem od tego jak i żeby pokazywać jaki to jestem mądry - nie mam takiej potrzeby, nie muszę sie dowartosciowywac.

link nie zadziałał czy zły dzień?

Data: 2012-05-10 08:59:43
Autor: witrak()
Ile to jest: 4 miesiące?
vvvvvv <wlewszy@porsche.de> wrote on 2012-05-09_23:48
[...]

przepis o 365 dniach dla depozytĂłw.
[...]

Wkurzam się generalnie (w końcu pisałem w liczbie mnogiej), a Ty
mi się po prostu napatoczyłeś jako przykład, więc może miałeś po
prostu pecha ;-)

Linku nie użyłem (bo znam tę zasadę, zresztą głupią - może
uzasadnioną, jak do obliczeń używano maszyn mechanicznych, a nie
komputerów), ale też nie twierdziłem, że Twój nie działa.

witrak()

Data: 2012-05-07 17:11:27
Autor: Zbynek Ltd.
Ile to jest: 4 miesiące?
Zbynek Ltd. napisał(a) :
[...]

A może są to 123 + 1 dzień. Dlaczego? Bo tak.
Zakładając lokatę ze strony głównej, bez posiadania konta, po
wpisaniu kwoty lokaty klikamy dalej i po prawej stronie mamy
wyliczone odsetki. Wg tej wartości wychodzi, że 4 miesiące to 124
dni. Nie pytajcie mnie dlaczego o jeden dzień więcej niż wynoszą 4
miesiące.

Z kolei pani z dezinfolinii twierdzi, że jest to liczone wg dni, nie
jako 1/3 miesiąca. Powiedziała też, że mogę to sobie sprawdzić
kalkulatorem lokat przy zakładaniu lokaty.

No to mamy już 3 opcje :-)

I za cholerę kalkulator nie liczy odsetek jako 123 dni z 366
dniowego roku.

No cóż, pełna dezinformacja.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3