Ile trwa u Was taka operacja?

Data: 2011-05-04 12:16:33
Autor: jerzynka
Ile trwa u Was taka operacja?
Mysle ze to odpowiednia grupa bo mimo wszystko tyczy sie sprzetu.
Chodzi mi o to ile na waszych komputerach trwa nastepujaca operacja.
Mam duza grafike w 4 plikach rar ktore po rozpakowaniu tworza jeden wielki plik 3,2GB.
Ile zajmuje u Was rozpakowanie tych plikow i zapisanie ich w postaci gotowego pliku?
Chodzi mi raczej o wynik na wspolczesnych maszynach tzn. cos swiezszego niz PIV 1.4GHz
Moj rar pokazal dosc dziwny czas dlatego chce porownac. Sadzilem ze takie operacje trwaja
sporo krocej, moze z moim kompem jest jednak cos nie tak.

Data: 2011-05-04 12:28:05
Autor: Rafał Łukawski
Ile trwa u Was taka operacja?
On 2011-05-04 12:16, jerzynka wrote:
[...]

Gdzie pliki?

Nie można tak teoretyzować tylko i wyłącznie wielkością, wydajnośc przy rozpakowywaniu zależy nie tylko od CPU, ale również od stopnia kompresji, szybkości/liczby dysków w systemie itp.

Przy 3.2GB i jednym dysku docelowym (tzn nie raid) nie osiagniesz lepszego czasu niz 30-40s (to ok 90-100MB/s transferu)

Data: 2011-05-04 12:31:01
Autor: Vituniu
Ile trwa u Was taka operacja?
Chodzi mi raczej o wynik na wspolczesnych maszynach tzn.
cos swiezszego niz PIV 1.4GHz

IMVHO przy tutaj wydajnosc zalezy zdecydowanie bardziej od dyskow niz procesora.

pozdrawiam,
Vituniu

Data: 2011-05-04 15:17:31
Autor: =Marcos=
Ile trwa u Was taka operacja?
[...]

Wszystko zależy od stopnia kompresji i innych szczegółów, nawet od formatu pliku wewnątrz archiwum.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-05-04 15:21:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ile trwa u Was taka operacja?

"jerzynka" 4dc12783@news.home.net.pl

Ile zajmuje u Was rozpakowanie tych plikow i zapisanie ich w postaci gotowego pliku?

Wyniki mogą być zupełnie różne, bo zależą od:

 -- szybkości procesora
 -- metody i stopnia kompresji (od algorytmu)
 -- a może nawet od szybkości dysku, jeśli to delikatna kompresja

Kompresja filmu DVD do pewnego formatu na Athlonie
półgigahercowym zajmowała mi kiedyś kilka dni. :)
(dzień to inaczej doba -- 24 godzin) Tam szybkość
dysków była nieistotna, ale w szybkiej (i słabej)
kompresji szybkość dysku może mieć jedyny wpływ. :)

Pojmuję, że film był poddawany kompresji stratnej,
a RAR daje bezstratną.

W kompresji NTFS zasadniczą rolę w czasie -- odgrywa
jednak szybkość dysku.

Data: 2011-05-04 17:58:35
Autor: Irokez
Ile trwa u Was taka operacja?
Użytkownik "jerzynka" <jerzynkanospam@o2.pl> napisał w wiadomości news:4dc12783news.home.net.pl...
[...]

Tyle, na ile dyski pozwalają.

--
Irokez

Data: 2011-05-05 01:52:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ile trwa u Was taka operacja?

"Irokez" iprt3c$c8o$1@news.onet.pl

Tyle, na ile dyski pozwalają.

Spakuj w cwany sposób z dużym stopniem kompresji
a zauważysz, że to może trwać. Tak BTW mocnej
kompresji -- polecam KGB. :)

  http://www.pobieralnia.pl/plik-1475-kgb-archiver.html

Czasami szybkość dysku nabiera znaczenia -- bo szarpany jest mocno SWAP.

Data: 2011-05-05 18:22:33
Autor: m7marek
Ile trwa u Was taka operacja?
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:ipsos3$ac6$1inews.gazeta.pl...
Spakuj w cwany sposób z dużym stopniem kompresji
a zauważysz, że to może trwać. Tak BTW mocnej
kompresji -- polecam KGB. :)

 http://www.pobieralnia.pl/plik-1475-kgb-archiver.html

Z ciekawosci przetestowałem KGB (ekstremalny stopien),
porównałem z 7zip (LZMA2 Ultra 64MB)
i wygrał 7zip (4% mniejszy plik i 20x szybciej).

W kompresji jakiego typu danych jest taki dobry KGB?

Data: 2011-05-05 19:24:09
Autor: Irokez
Ile trwa u Was taka operacja?
Użytkownik "m7marek" <m7marek@interia.pl> napisał w wiadomości news:ipuisa$t6n$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Ale tu nie chodziło o lepszą i szybszą kompresję tylko o cwaną ;)

--
Irokez

Data: 2011-05-06 00:03:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ile trwa u Was taka operacja?

"m7marek" ipuisa$t6n$1@usenet.news.interia.pl

Z ciekawosci przetestowałem KGB (ekstremalny stopien),
porównałem z 7zip (LZMA2 Ultra 64MB)
i wygrał 7zip (4% mniejszy plik i 20x szybciej).

W kompresji jakiego typu danych jest taki dobry KGB?

Ja też kiedyś testowałem KBG i był niestety najlepszy, choć i najwolniejszy
zarazem. A czy Ty potrafisz z niego (czy z jakiegokolwiek kompresora)
korzystać -- trudno mi zgadnąć. :) Myślę, że kiepsko u Ciebie
z tymi umiejętnościami. :)

Data: 2011-05-09 16:41:17
Autor: m7marek
Ile trwa u Was taka operacja?

Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:ipv6v7$gob$1inews.gazeta.pl...

[...]

ale ja pytałem w czy lepszy od innych jest w kompresowaniu plikow tekstowych, wykonywalnych, czy np. bitmap?
ja sprawdzilem na takiej mieszance wykonywalnych z ich tekstowymi zrodlami.
moze i nie umiem wycisnąć wszystkich możliwości z kompresorów, ale akurat ten KGB, ma tylko jeden parametr, wpływający na kompresję i ustawiłem go prawie na maksimum, stopien kompresji "maksymalny" zrzera cala pamiec (mam tylko 1,75GB) i nie sadze by był lepszy wiecej niz 1% od poprzedniego.

Data: 2011-05-09 23:38:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ile trwa u Was taka operacja?

"m7marek" iq8uee$p6e$1@usenet.news.interia.pl

ale ja pytałem w czy lepszy od innych jest w kompresowaniu plikow tekstowych, wykonywalnych, czy np. bitmap?

Nie pamiętam już.

[...]

Pamiętam, że był dobry (mocno pakował) ale (żeby użyć języka fachowców
z PWN) zajebiście wolny i (w najlepszym stopniu kompresowania) pamięciożerny.

-=-

Kiedyś na co dzień używałem WinACE, teraz używam tylko kompresji w NTFS. :)
20 lat temu kompresowałem EXEki i COMki -- tak, że powstawały z nich pliki
gotowe na egzekucję, ;) ale spakowane. Szybciej ładowały się, mniej zajmowały
miejsca i... Raczej nie dawały szansy na merdanie w nich edytorami. Pod
WinZgroźnymi też takich kompresorów używałem, ale mi po prostu przeszło. :)

Data: 2011-05-09 20:59:02
Autor: Tomasz Jasiński
Ile trwa u Was taka operacja?
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 5 May 2011 18:22:33 +0200  doszła do mnie wiadomość  <ipuisa$t6n$1@usenet.news.interia.pl>  od "m7marek" <m7marek@interia.pl>  :
[...]

Nie znam KGB, w miarę aktualny ranking kompresorów znajdziesz tu:
http://www.maximumcompression.com/index.html

Data: 2011-05-09 23:37:11
Autor: m7marek
Ile trwa u Was taka operacja?

Użytkownik "Tomasz Jasiński" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:d6egs6lch8gduu7saddtec20b757shlo504ax.com...

Nie znam KGB, w miarę aktualny ranking kompresorów znajdziesz tu:
http://www.maximumcompression.com/index.html

fajne zestawienie, króluje w nim paq8px i faktycznie jest dobry 25% mniejszy plik niż ten z 7zip,
dla tego mojego testowego katalogu, ale jeszcze 3x wolnieszy niż KGB, czyli 60x wolniejszy niż 7zip.

Data: 2011-05-05 18:22:36
Autor: Irokez
Ile trwa u Was taka operacja?
[...]

Ale tu mówimy o ROZpakowywaniu i to w dodatku RAR'a

--
Irokez

Data: 2011-05-06 00:07:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ile trwa u Was taka operacja?

"Irokez" ipuise$gtb$1@news.onet.pl

[...]

Wiesz, co znaczy bajdełej? ;) Wątpię w to, że nie wiesz. :)

Postscriptum: Tak czy siak -- podtrzymuję to, że szybkość dekompresji
              zależy od masy czynników, nie tylko od wielkości pliku,
zatem postawione pytanie (przez wątkotworcę) raczej ma sens wątpliwy.

Ile trwa u Was taka operacja?