Ile trzeba wydać na pulsometr?

Data: 2010-07-22 21:01:42
Autor: BoDro
Ile trzeba wydać na pulsometr?
Wooyek pisze:

Nie zależy mi na gadżetach, jestem 100% amatorem i raczej
> "jeżdżę", niż "trenuję".

czy w tym kontekście faktycznie potrzebujesz pulsometru? Ja też "jeżdżę" - nie trenuję, nie odchudzam się, nie mam ambicji przytyć - i coraz częściej ustrojstwo zostawiam w szafie...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-07-22 22:46:04
Autor: Wooyek
> [...]

"jeżdżę" - nie trenuję, nie odchudzam się, nie mam ambicji przytyć -
i coraz częściej ustrojstwo zostawiam w szafie...

Może i się okaże, że nie potrzebuję, ale wolałbym sprawdzić to sam :) Kupuję szosówkę i tym samym chciałbym jednak trochę swoją formę poprawić - mam tu na myśli zarówno kondycję, jak i rozmiar brzucha ;)

Poza tym zakup szosówki jest spowodowany potrzebą czegoś nowego i pulsometr dobrze by się w to posunięcie wpisywał. Jest to w sumie eksperyment i dlatego też nie chcę na ten cel wydawać od razu dużej kasy (stąd charakter mojego pytania).

Data: 2010-07-22 23:00:00
Autor: BoDro
Wooyek pisze:

[...]

w sumie wystarczy podstawowy pulsometr bez bajerów - ewentualnie pozwalający zaprogramować strefy pulsu. Będzie to przydatne w trakcie odchudzania :-). Wskaźnik spalonych kalorii i tłuszczu to już można sobie odpuścić.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-07-22 23:01:27
Autor: Wooyek
> [...]

w sumie wystarczy podstawowy pulsometr bez bajerów - ewentualnie
pozwalający zaprogramować strefy pulsu. Będzie to przydatne w trakcie

To właśnie wydało mi się jedyną potencjalnie ciekawą funkcją "dodatkową"...

Wskaźnik spalonych kalorii i tłuszczu to już można
sobie odpuścić.

Takich gadżetów wolałbym wręcz uniknąć, bo nie mam do nich zaufania, a tylko utrudniają "wertowanie" menu w poszukiwaniu tego, co istotne.

Tylko wracając do pytania - ile trzeba wydać, albo najlepiej co konkretnie kupić, żeby oferowało prawidłowe wskazania, trwałość i bezproblemowość (jak będę miał takie problemy, jak opisali wyżej właściciele Sigm, to pulsometr na pewno szybko trafi do szafy, tudzież na Allegro)?

Na forach ludzie polecają Donnay'a za 55 zł. A może coś z Decathlonu?

Data: 2010-07-23 09:11:20
Autor: Fabian
W dniu 22.07.2010 21:01, BoDro pisze:
Wooyek pisze:

[...]

To czy ktoś potrzebuje pulsometru czy nie chyba jest bardzo indywidualną
sprawą. Ja używam taniego modelu za 30 parę złotych - tak samo "dobrze"
działa jak te sigmy. Jak za tą kwotę to ciekawe doświadczenie sobie
pojeździć z czymś takim. Szczególnie daje do myślenia czas spędzony
poniżej założonego pulsu - nie myślałem, że tak się lenie na rowerze :P

Fabian.

Data: 2010-07-23 00:28:58
Autor: Piotrek Szymczak
Ile trzeba wydać na pulsometr?
Tanie pulsometry to straszna lipa. Są z nimi problemy, kupiłem kiedyś
Żonie tani pulsometr w Lidlu, bo chciała zacząć biegać. Jednak nie
dość, że gubił puls i się zawieszał to przed wszystkim obsługa tego
urządzenia była daleka od ideału. Sam używałem kilku różnych gadżetów
tego typu (trenuję biegi długodystansowe) Miałem 3 Polary z różnych
półek cenowych i 3 Garminy. Jeśli mam coś polecić to wg. mnie
najlepszy stosunek cena-jakoć w tej chwili ma Garmin Forerunner 305.
Natomiast w miarę przystępny cenowo, a na 100% dużo lepszy od Sigm czy
innych tańszych konstrukcji jest Polar rs100.
Więc jeśli chcesz sprawdzić czy idea używania pulsometru sprawdzi się
u Ciebie kup coś najtańszego za 25zł. Jeśli natomiast planujesz
dłuższy związek to chyba warto zapłacić 300zł za Polara.
pozdrawiam.

Data: 2010-07-23 09:23:37
Autor: bans
W dniu 2010-07-23 09:11, Fabian pisze:

To czy ktoś potrzebuje pulsometru czy nie chyba jest bardzo indywidualną
sprawą. Ja używam taniego modelu za 30 parę złotych - tak samo "dobrze"
działa jak te sigmy.

Ostatni raz się udzielam w podobnym wątku - ale zapytam retorycznie: skąd wiesz, że ten pulsometr wskazuje poprawny puls?!

To jest tak, jakby kupić stoper od Cygana na parkingu i cieszyć się, że kosztował tylko 5zł, nieważne, że jedna sekunda na tym stoperze w rzeczywistości może zawiera się w przedziale od np. 0,8 do 1,3s :)

--
bans

Data: 2010-07-23 13:54:48
Autor: Fabian
W dniu 23.07.2010 09:23, bans pisze:
[...]

Nie wiem, mogę tylko domniemać. Jednak kupując sigmę za 150 mam jakąś
gwarancję, że pokazuje on poprawny puls?

Fabian.

Data: 2010-07-23 05:12:11
Autor: Piotrpo
On 23 Lip, 13:54, Fabian <fab...@niematakiegoadresu.pl> wrote:

> [...]

Nie wiem, mogę tylko domniemać. Jednak kupując sigmę za 150 mam jakąś
gwarancję, że pokazuje on poprawny puls?

Zapewnienie dokładności pokazania pulsu jest najbardziej banalnym
problemem technicznym przy budowie pulsometru. Przecież to tylko
zmierzenie czasu pomiędzy piknięciami. Błędy we skazaniach są skutkiem
albo braku kontaktu (jakiś impuls wyleci) albo dodatkowym impulsem,
wygenerowanym przez opaskę i wskazanie pulsu jest faktycznie
zafałszowane w każdym modelu pulsometru - nie ważne, czy za 50zł czy
za 5k. Każdy (tani) pulsometr ma wbudowany zegarek elektroniczny o
dokładności powiedzmy 180s/rok w oparciu o ten sam zegar mierzony jest
puls, co oznacza, że dokładność takiego pomiaru jest duuuuuużo większa
niż rozdzielczość wyniku.
Można też założyć, że Chińczycy, aby zrobić dobrze producentom
"markowych" urządzeń wrzucają na poziomie firmware losowy błąd rzędu
20% - tyle, że to chyba mało prawdopodobne.

Rozumiem, że jak się wydało 2k na garmina, polara czy innego suunto to
musi on pokazywać lepszy puls?

Data: 2010-07-23 14:28:53
Autor: BoDro
Fabian pisze:

skąd wiesz, że ten pulsometr wskazuje poprawny puls?!

Nie wiem, mogę tylko domniemać. Jednak kupując sigmę za 150 mam jakąś
gwarancję, że pokazuje on poprawny puls?

u mnie dodatkowo mruga symbol serca dokładnie w takt jego bicia.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Ile trzeba wydać na pulsometr?