Ile trzeba wydać na pulsometr?

Data: 2010-07-22 23:53:47
Autor: Piotrpo
Ile trzeba wydać na pulsometr?
On 22 Lip, 19:40, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:
Mam pytanie do osób mających doświadczenie z tanimi pulsometrami: ile Waszym
zdaniem trzeba wydać na takie urządzenie, żeby prawidłowo spełniało swoją
podstawową funkcję nie psując się przy tym i nie wkurzając złą jakością
wykonania, niedopracowaną ergonomią, nieodpornością na wodę itp..?
Kontrowersyjne powiem, że używałem jakiegoś badziewia za 50zł i
działał - z tego co widzę w postach niżej, równie dobrze jak te po 150
(a nawet lepiej, bo się nie zawieszał)

Nie zależy mi na gadżetach, jestem 100% amatorem i raczej "jeżdżę", niż
"trenuję". Ew. może podpowiecie, jakie dodatkowe funkcje można uznać za
przydatne?
Wg mnie, pulsometr jest urządzeniem przydatnym głównie (wyłącznie) w
treningu. Jako trening rozumiem aktywność fizyczną mającą na celu
osiągnięcie jakiegoś celu - zrzucić 5kg, móc przebiec 1km w 3 minuty
itp. Cel musi być mierzalny, czas jego osiągnięcia określony w czasie
itd.
Kupno pulsometru zacznij od odpowiedzenia sobie na standardowe
pytanie, po którym pada 90% głupich pomysłów "po co?". Jeżeli po
odpowiedzi nie zrezygnujesz z zakupu, to przynajmniej będziesz
wiedział czego potrzebujesz.
Dodatkowe funkcje są praktycznie identyczne w modelach za 50zł i tych
za 500 masz określanie przedziałów wysiłku, licznik spalonych kalorii.

Data: 2010-07-23 09:10:07
Autor: BoDro
Piotrpo pisze:

Dodatkowe funkcje są praktycznie identyczne w modelach za 50zł i tych
za 500 masz określanie przedziałów wysiłku, licznik spalonych kalorii.

porównywałem swoją Sigmę z Donnay'em - oczywiście dużo tańszym - i wyszło, że to praktycznie to samo, przynajmniej jeśli chodzi o funkcje i firmware :-). Odniosłem wrażenie, że ta sama "chińska" firma od 7 do 21 produkuje pulsometry pod marką Sigma, a od 21 do 7 Donnay (tylko w innej obudowie) :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2010-07-23 00:44:06
Autor: Piotrpo
On 23 Lip, 09:10, BoDro <bo...@lolek.pl> wrote:
Piotrpo pisze:

> [...]

i firmware :-). Odniosłem wrażenie, że ta sama "chińska" firma od 7 do
21 produkuje pulsometry pod marką Sigma, a od 21 do 7 Donnay (tylko w
Chińczycy nie mają rozbuchanego marketingu, który każe im zrobić
kiepskie urządzenie poprzez zablokowanie części funkcji, w
przeciwieństwie do markowych produktów.

Data: 2010-07-23 12:42:51
Autor: mbut
Piotrpo pisze:

[...]

Ja posiadam PC1600 i zastanawiam się nad jego sprzedażą, ponieważ syn mi wypożyczył Polara rs300x na dłuższy okres czasu. Jak elektrody posmarujesz żelem to działa dobrze i nie zrywa łącznosci.

Data: 2010-07-23 09:25:14
Autor: bans
W dniu 2010-07-23 09:10, BoDro pisze:

[...]

Dlatego jeśli ktoś _naprawdę_ kpotzrebuje pulsometru, to kupuje porządnego Polara czy Garmina - a jeśli nie potrzebuje, to nie kupuje wcale.

--
bans

Ile trzeba wydać na pulsometr?