Ile waĹźy silnik sam. osob.

Data: 2013-11-04 18:09:09
Autor: Tomasz Pyra
Ile waĹźy silnik sam. osob.
Dnia Mon, 04 Nov 2013 11:32:24 +0100, gizmo napisał(a):

Witajcie,

ile mniej  więcej waży silnik z fiata Sieny 1,2 8V (bez osprzętu)?
Ktoś poprosił mnie o przewiezienie takie wynalazku - da się to zrobić w bagażniku przeciętnego kompakta?

Bez żadnego problemu.
Ten konkretny silnik sam dałem radę podnieść z ziemi i włożyć do bagażnika,
a następnie z niego wyjąć.

Myślę że waży coś około 50kg.
Skrzynia biegów jest trochę lżejsza.

Data: 2013-11-04 18:17:53
Autor: Czesław Wiśniak
Ile waży silnik sam. osob.
[...]

Na forum fiata pisza, ze goly silnik 1.2  wazy 85,4kg, a 1.6 90kg

Data: 2013-11-04 19:11:00
Autor: Tomasz Pyra
Ile waży silnik sam. osob.
Dnia Mon, 4 Nov 2013 18:17:53 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):

[...]

No to chyba że ja taki silny jestem ;)

W każdym razie sam dałem radę go podnieść.

I był dużo lżejszy niż np. obecny mój silnik w Hondzie (2.0 VTEC), którego
z trudem przesuwam po ziemi, na stół już musiałem go wnosić w częściach
(głowica/blok).

Data: 2013-11-12 11:04:54
Autor: gizmo
Ile waży silnik sam. osob.
Dla potomnych - dwie osoby spokojnie sobie z takim silnikiem radzą, waży rzeczywiście chyba ok. 70-80kg.

Pojawił się inny problem - wszyscy sprzedający "używki igiełki" twierdzą, że w Senie i Palio jest taki sam silnik (nr 178B5), co okazało się nieprawdą - wyciągnięty ze Sieny nie pasował do Palio.
Pierwsza i zasadnicza różnica to różna ilość zębów na kole, inny napęd alternatora i pompy wody itd. Na szczęście udało się z dwóch poskładać jeden działający i pasujący.

g.

Data: 2013-11-12 11:36:44
Autor: Czesław Wiśniak
Ile waży silnik sam. osob.
Pojawił się inny problem - wszyscy sprzedający "używki igiełki" twierdzą, że w Senie i Palio jest taki sam silnik (nr 178B5), co okazało się nieprawdą - wyciągnięty ze Sieny nie pasował do Palio.

To bardzo ciekawe.
Sprawdź tutaj:
http://eper.fiatforum.com/

Data: 2013-11-12 14:29:32
Autor: J.F
Ile waży silnik sam. osob.
Użytkownik "gizmo"  napisał w wiadomości grup
[...]

Dziwna sprawa. To aby na pewno ten sam silnik ?
Czy silnik niby ten sam, ale rok  auta inny, zmienili alternator (pekal), pompe wody, rozrusznik ...

Bo to przeciez blizniacze auta, czemu mieliby cos zmieniac ?

J.

Data: 2013-11-12 16:24:58
Autor: MarcinJM
Ile wa�y silnik sam. osob.
W dniu 2013-11-12 14:29, J.F pisze:

zmienili alternator (pekal)

Magnetti marelli... w Red Bull'u F1 też pęka.. może to ten sam? ;)

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'Ăłw, nadwozi rajdĂłwek
przerĂłbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2013-11-12 16:46:08
Autor: Czesław Wiśniak
Ile wa�y silnik sam. osob.
Magnetti marelli... w Red Bull'u F1 też pęka.. może to ten sam? ;)

Gdzieś to wyczytał, że w RBR pęka alternator ?

Data: 2013-11-14 22:33:41
Autor: gizmo
Ile waży silnik sam. osob.
[...]

Silnik miał być ten, ale praktyka pokazała, że nie jest.
A roczniki... A kto to wie, kupując silnik na szrocie?
Cały ten złom nie był mój, poproszono mnie tylko o transport, a później wysłuchałem historii nt. przekładki.
W każdym razie skończyło się w miarę szczęśliwie.

g.

Data: 2013-11-14 22:50:17
Autor: Artur Maśląg
Ile waży silnik sam. osob.
W dniu 2013-11-14 22:33, gizmo pisze:
[...]

A może sam silnik jest?

A roczniki... A kto to wie, kupując silnik na szrocie?
Cały ten złom nie był mój, poproszono mnie tylko o transport, a później
wysłuchałem historii nt. przekładki.
W każdym razie skończyło się w miarę szczęśliwie.

To wygląda podobnie jak w historii, którą parę dni temu opisywałem
o wymianie pompy wody, która porżnęła dokładnie pasek nierządu
- inna liczba zębów na kole. To było akurat w Punto :>

Ile waĹźy silnik sam. osob.