Ile wam bierze oleju na 1000km?

Data: 2020-07-30 22:45:35
Autor: K
Ile wam bierze oleju na 1000km?
Data: 2020-07-30 19:01:20
Autor: 4kogutek44
Ile wam bierze oleju na 1000km?
Jak bardzo dokręca śrubę to braki będzie można uzupełnić najtańszym z biedronki. Nikt nie będzie sprawdzał że w czterech litrach jakie zdajesz trzy są rzepakowego.

Data: 2020-07-31 12:33:39
Autor: spider
W dniu 31.07.2020 o 04:01, 4kogutek44@gmail.com pisze:
Jak bardzo dokręca śrubę to braki będzie można uzupełnić najtańszym z biedronki. Nikt nie będzie sprawdzał że w czterech litrach jakie zdajesz trzy są rzepakowego.

Ale najpierw usmażyć na nim frytki tak ze 3 razy i potem oddać :)

Data: 2020-07-31 04:13:57
Autor: 4kogutek44
Ile wam bierze oleju na 1000km?
Oddanie po smażeniu to by była wskazana optymalizacja kosztów.

Data: 2020-07-31 09:29:57
Autor: Przemek Jedrzejczak
Ile wam bierze oleju na 1000km?
Polak płaci? Być może ale lobby sprzedawczykow działa skutecznie i pet-y rosną u nas w lasach a w DE Rumuni i Bułgarzy toczą bitwy o każdą bezpanska butelkę zeby skasować ponad 2 zeta od sztuki.

Data: 2020-07-31 18:50:48
Autor: yabba
W dniu 31-07-2020 o 18:29, Przemek Jedrzejczak pisze:
Polak płaci? Być może ale lobby sprzedawczykow działa skutecznie i pet-y rosną u nas w lasach a w DE Rumuni i Bułgarzy toczą bitwy o każdą bezpanska butelkę zeby skasować ponad 2 zeta od sztuki.

Gdzie po tyle skupują? Opłaca się kupować nowe w Polsce i wozić do Niemiec.

yabba

Data: 2020-07-30 23:58:34
Autor: PiteR
Ile wam bierze oleju na 1000km?
in <news:rfvf1v$bgi$1$horiznnews.chmurka.net>
user K pisze tak:

https://www.pb.pl/emilewicz-od-nowego-roku-moga-pojawic-sie-kaucje-
przy-zakupie-oleju-silnikowego-998069

super Otake Polske walczyliśmy

Po drugie - jak mówiła wicepremier - ma pojawić się system zachęcający do legalnego oddawania zużytego oleju i smarów do właściwych, przystosowanych do tego przedsiębiorstw.

Trzecim elementem nowego prawa będzie nałożenie obowiązku odbioru zużytego oleju na sprzedawców (olejów, smarów) oraz na zakłady wymiany oleju. Byłby one zobligowane do przekazywania takiego odpadu do odpowiednich przedsiębiorstw, które zajmują się zagospodarowaniem, regeneracją olejów.

--
Piter

maly oszust sprzedaje garnki staruszkom
wielki oszust wizje bogatego kraju

Data: 2020-07-31 00:30:40
Autor: K
user K pisze tak:

[...]

Nie wiem o czym ona pierdoli ale warsztaty oddaja olej do utylizacji od
dawna. Sam z 15 lat temu jak wymienialem u kolegi na kanale olej to
zawiozlem do utylizacji na lokalne wysypisko smieci.

Data: 2020-07-31 08:03:49
Autor: Cavallino
W dniu 31-07-2020 o 01:30, K pisze:

Nie wiem o czym ona pierdoli ale warsztaty oddaja olej do utylizacji od
dawna. Sam z 15 lat temu jak wymienialem u kolegi na kanale olej to
zawiozlem do utylizacji na lokalne wysypisko smieci.

Ale za to trzeba płacić.
A Polak woli nie zapłacić i wylać do gleby.

Nawet indywidualnie możesz oddać za friko tylko niewielką ilość.
Jak pojechałem z kilkoma baniakami (nazbierało się przez kilkanaście lat), prawie pustymi, to już dziwowali że dużo i sprawdzali ile w nich jest.
A to był tylko olej z kosiarki i skuterka, bo reszty samodzielnie nie wymieniam.

Data: 2020-07-31 08:38:14
Autor: K
On 31/07/2020 07:03, Cavallino wrote:
[...]

No ok, ale co ta oplata ma niby zmienic. Ten ktory wylewal nadal bedzie to robil, a te pieniadze na pewno nie pojda na oczyszczanie gruntu.

Data: 2020-07-31 10:25:27
Autor: Cavallino
W dniu 31-07-2020 o 09:38, K pisze:
[...]

No chyba że opłata będzie wyższa niż koszt zdania.
Ale zgadzam się, że sposób działania kretyński.

Data: 2020-07-31 12:18:11
Autor: yabba
W dniu 31-07-2020 o 08:03, Cavallino pisze:
[...]

Polak już płaci. W cenie każdego produktu masz już schowany koszt gospodarowania odpadami płacony przez producenta.

yabba

Data: 2020-08-01 10:31:37
Autor: jerzu.xyz
Ile wam bierze oleju na 1000km?
On Fri, 31 Jul 2020 08:03:49 +0200, Cavallino
<CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Ale za to trzeba płacić.

Chyba w Poznaniu. W Warszawie zabierają za free. Jeszcze Ci kartę
przekazania odpadu wystawią. W grudniu w ten sposób pozbyłem się ponad
200 litrów oleju hydraulicznego.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2020-08-01 11:09:55
Autor: Cavallino
W dniu 01-08-2020 o 10:31, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Jako firma, czy osoba prywatna?

Data: 2020-08-12 13:53:54
Autor: jerzu.xyz
Ile wam bierze oleju na 1000km?
On Sat, 1 Aug 2020 11:09:55 +0200, Cavallino
<CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Jako firma, czy osoba prywatna?

Jako firma.

Data: 2020-07-31 09:30:37
Autor: PiteR
Ile wam bierze oleju na 1000km?
in <news:rfvl70$fjh$1$horiznnews.chmurka.net>
user K pisze tak:

[...]

Może teraz będzie normalnie jak z kaucja za butelki w DE że każdy chętnie przyjmie olej bo to zysk.

Nigdy nie pozwolę zmieniać oleju nikomu bo to zbyt odpowiedzialna operacja i będę oddawał bez łaski wielkiej gdziekolwiek.

Data: 2020-10-19 10:59:59
Autor: Budzik
Ile wam bierze oleju na 1000km?
Użytkownik K email@server.com ...

[...]

Moj mechanior wrecz narzeka ze nie tyle oddaja co musza komus płacic za to zeby to zabrał - grosze jakies bo 50gr od litra ale za darmo juz nikt nie chce brac.

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2020-10-20 13:15:03
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAC5B820B84BE2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Hm, google troche skupów znajduje.

http://www.skupolejuanpol.pl/skup-oleju-uslugi

Ale faktycznie - ile placa, to nie napisali, a sformulowane tak, ze na dobra sprawe, to nie wiadomo kto tu komu placi, a "skup" ... moze tylko z przyzwyczajenia. :-)

J.

Data: 2020-07-31 11:18:45
Autor: collie
W dniu 31.07.2020 o 0:58, PiteR pisze:

https://www.pb.pl/emilewicz-od-nowego-roku-moga-pojawic-sie-kaucje-
przy-zakupie-oleju-silnikowego-998069

super Otake Polske walczyliśmy

Otake, otake - może to w moim przypadku wyglądać tak:

1. kupuję w sklepie bańkę oleju wg własnego widzimisię,
    płacąc dodatkowo kaucję;
2. z bańką jadę do warsztatu w celu wymiany oleju w aucie,
    po wyszukaniu w przydasiach pustej 4-5 litrowej bańki;
3. po wymianie proszę pana majstra, by mi nalał oleju ze
    spustów do mojej pustej bańki, bo w bańce z olejem,
    którą przywiozłem, zawsze zostaje co najmniej litr na
    dolewki;
4. po wysłuchaniu kurwowania (w myślach) pana
    majstra, jadę z bańka apjać do sklepu po kaucję;
5. po wysłuchaniu kurwowania (w myślach) sprzedawcy,
    odbierającego ode mnie bańkę z zużytym olejem, biorę
    kaucję i obrzucam kurwami (w myślach) ministrę;

albo:

- traktuję kaucję jako dodatkowy podatek do oleju
   i nie zawracam sobie dupy zużytym olejem.

Data: 2020-07-31 10:14:16
Autor: cef
Ile wam bierze oleju na 1000km?
W dniu 2020-07-30 o 23:45, K pisze:
Bo zaczynam sie martwic ;)
https://www.pb.pl/emilewicz-od-nowego-roku-moga-pojawic-sie-kaucje-przy-zakupie-oleju-silnikowego-998069

"Dlatego stworzymy system kaucyjny: wprowadzimy opłatę kaucyjną w niewielkiej wielkości, która będzie doliczana do ceny sprzedawanego oleju silnikowego. Kaucja byłaby zwracana nabywcy przy oddaniu przepracowanego oleju do uprawnionych podmiotów" - poinformowała. Minister dodała, że wysokość opłaty "byłaby bliższa 5 zł niż 10 zł". Zgodnie bowiem z projektem, maksymalna wysokość opłaty depozytowej ma wynosić 10 zł za litr.

Czyli po prostu zapłaci się więcej o te kilka złotych za jakiś 1 dodatkowy litr oleju.
Zawsze jest jakiś przepał oleju i nie odda się tyle co zostało wlane,
więc jest to normalny dodatkowy podatek i tyle.
Mnie leją przy wymianie kilka litrów i jeden litr biorę dodatkowo na dolewki i ten jeden litr opodatkują.

Data: 2020-07-31 18:58:38
Autor: t-1
Ile wam bierze oleju na 1000km?
W dniu 2020-07-31 o 10:14, cef pisze:

Mnie leją przy wymianie kilka litrów i jeden litr biorę dodatkowo na ć
dolewki i ten jeden litr opodatkują.

Poprosisz kobitę aby zbierała olej po frytkach i oddasz z nadmiarem.

Data: 2020-07-31 21:10:36
Autor: Michal
On 2020-07-31 18:58, t-1 wrote:
W dniu 2020-07-31 o 10:14, cef pisze:

Mnie leją przy wymianie kilka litrów i jeden litr biorę dodatkowo na ć
dolewki i ten jeden litr opodatkują.

Poprosisz kobitę aby zbierała olej po frytkach i oddasz z nadmiarem.

właściwe pytanie jest, czy jak kupię tak jak dotychczas wysyłkowo
zagramanicą (bez tej kaucji) to czy mi ją oddadzą jak będę oddawał
zużyty? :-)

--
Pozdr.
Michał

Data: 2020-08-01 19:05:23
Autor: Pete
Ile wam bierze oleju na 1000km?
Hello, Michal.
On 31.07.2020 21:10 you wrote:

> właściwe pytanie jest, czy jak kupię tak jak dotychczas wysyłkowo > zagramanicą (bez tej kaucji) to czy mi ją oddadzą jak będę oddawał > zużyty? :-)

A jak masz w przypadku akumulatora?

--
Pete

Data: 2020-08-01 21:28:47
Autor: Michal
On 2020-08-01 19:05, Pete wrote:
Hello, Michal.
On 31.07.2020 21:10 you wrote:

 > właściwe pytanie jest, czy jak kupię tak jak dotychczas wysyłkowo  > zagramanicą (bez tej kaucji) to czy mi ją oddadzą jak będę oddawał  > zużyty? :-)

A jak masz w przypadku akumulatora?

nie wiem, nie kupowałem jeszcze akumulatorów za granicą ;-)
Przy kupowaniu nowego stary zazwyczaj oddawałem. Choć zdarzało się, że
kupowałem nowy, starego nie oddałem i kaucji nie zapłaciłem..

--
Pozdr.
Michał

Data: 2020-08-02 02:18:17
Autor: Pete
On 01.08.2020 21:28 you wrote:

> nie wiem, nie kupowałem jeszcze akumulatorów za granicą ;-) Przy > kupowaniu nowego stary zazwyczaj oddawałem. Choć zdarzało się, że > kupowałem nowy, starego nie oddałem i kaucji nie zapłaciłem..

No więc jest tak że kaucję płacisz u sprzedawcy akumulatora. I jak mu doniesiesz stary to ci ją zwróci.

--
Pete

Data: 2020-08-02 12:57:56
Autor: yabba
Ile wam bierze oleju na 1000km?
W dniu 01-08-2020 o 19:05, Pete pisze:
Hello, Michal.
On 31.07.2020 21:10 you wrote:

  > właściwe pytanie jest, czy jak kupię tak jak dotychczas wysyłkowo
  > zagramanicą (bez tej kaucji) to czy mi ją oddadzą jak będę oddawał
  > zużyty? :-)

A jak masz w przypadku akumulatora?

Tu jest trochę inaczej. Stare akumulatory mają jeszcze wartość i można je sprzedać na złomowisku. Ostatnio płacili 2 zł/kg.

Zużyty olej prawdopodobnie nie będzie miał wartości. Podobnie jak teraz makulatura - trzeba dopłacić, żeby ktoś ją zabrał do przetworzenia.

yabba

Ile wam bierze oleju na 1000km?