Ile wam bierze oleju na 1000km?

Data: 2020-07-31 10:14:16
Autor: cef
Ile wam bierze oleju na 1000km?
W dniu 2020-07-30 o 23:45, K pisze:
Bo zaczynam sie martwic ;)
https://www.pb.pl/emilewicz-od-nowego-roku-moga-pojawic-sie-kaucje-przy-zakupie-oleju-silnikowego-998069

"Dlatego stworzymy system kaucyjny: wprowadzimy opłatę kaucyjną w niewielkiej wielkości, która będzie doliczana do ceny sprzedawanego oleju silnikowego. Kaucja byłaby zwracana nabywcy przy oddaniu przepracowanego oleju do uprawnionych podmiotów" - poinformowała. Minister dodała, że wysokość opłaty "byłaby bliższa 5 zł niż 10 zł". Zgodnie bowiem z projektem, maksymalna wysokość opłaty depozytowej ma wynosić 10 zł za litr.

Czyli po prostu zapłaci się więcej o te kilka złotych za jakiś 1 dodatkowy litr oleju.
Zawsze jest jakiś przepał oleju i nie odda się tyle co zostało wlane,
więc jest to normalny dodatkowy podatek i tyle.
Mnie leją przy wymianie kilka litrów i jeden litr biorę dodatkowo na dolewki i ten jeden litr opodatkują.

Data: 2020-07-31 18:58:38
Autor: t-1
Ile wam bierze oleju na 1000km?
W dniu 2020-07-31 o 10:14, cef pisze:

Mnie leją przy wymianie kilka litrów i jeden litr biorę dodatkowo na ć
dolewki i ten jeden litr opodatkują.

Poprosisz kobitę aby zbierała olej po frytkach i oddasz z nadmiarem.

Data: 2020-07-31 21:10:36
Autor: Michal
On 2020-07-31 18:58, t-1 wrote:
W dniu 2020-07-31 o 10:14, cef pisze:

Mnie leją przy wymianie kilka litrów i jeden litr biorę dodatkowo na ć
dolewki i ten jeden litr opodatkują.

Poprosisz kobitę aby zbierała olej po frytkach i oddasz z nadmiarem.

właściwe pytanie jest, czy jak kupię tak jak dotychczas wysyłkowo
zagramanicą (bez tej kaucji) to czy mi ją oddadzą jak będę oddawał
zużyty? :-)

--
Pozdr.
Michał

Data: 2020-08-01 19:05:23
Autor: Pete
Ile wam bierze oleju na 1000km?
Hello, Michal.
On 31.07.2020 21:10 you wrote:

> właściwe pytanie jest, czy jak kupię tak jak dotychczas wysyłkowo > zagramanicą (bez tej kaucji) to czy mi ją oddadzą jak będę oddawał > zużyty? :-)

A jak masz w przypadku akumulatora?

--
Pete

Data: 2020-08-01 21:28:47
Autor: Michal
On 2020-08-01 19:05, Pete wrote:
Hello, Michal.
On 31.07.2020 21:10 you wrote:

 > właściwe pytanie jest, czy jak kupię tak jak dotychczas wysyłkowo  > zagramanicą (bez tej kaucji) to czy mi ją oddadzą jak będę oddawał  > zużyty? :-)

A jak masz w przypadku akumulatora?

nie wiem, nie kupowałem jeszcze akumulatorów za granicą ;-)
Przy kupowaniu nowego stary zazwyczaj oddawałem. Choć zdarzało się, że
kupowałem nowy, starego nie oddałem i kaucji nie zapłaciłem..

--
Pozdr.
Michał

Data: 2020-08-02 02:18:17
Autor: Pete
On 01.08.2020 21:28 you wrote:

> nie wiem, nie kupowałem jeszcze akumulatorów za granicą ;-) Przy > kupowaniu nowego stary zazwyczaj oddawałem. Choć zdarzało się, że > kupowałem nowy, starego nie oddałem i kaucji nie zapłaciłem..

No więc jest tak że kaucję płacisz u sprzedawcy akumulatora. I jak mu doniesiesz stary to ci ją zwróci.

--
Pete

Data: 2020-08-02 12:57:56
Autor: yabba
Ile wam bierze oleju na 1000km?
W dniu 01-08-2020 o 19:05, Pete pisze:
Hello, Michal.
On 31.07.2020 21:10 you wrote:

  > właściwe pytanie jest, czy jak kupię tak jak dotychczas wysyłkowo
  > zagramanicą (bez tej kaucji) to czy mi ją oddadzą jak będę oddawał
  > zużyty? :-)

A jak masz w przypadku akumulatora?

Tu jest trochę inaczej. Stare akumulatory mają jeszcze wartość i można je sprzedać na złomowisku. Ostatnio płacili 2 zł/kg.

Zużyty olej prawdopodobnie nie będzie miał wartości. Podobnie jak teraz makulatura - trzeba dopłacić, żeby ktoś ją zabrał do przetworzenia.

yabba

Ile wam bierze oleju na 1000km?