Ile wam pali klima?

Data: 2011-07-07 11:55:47
Autor: Michal Jankowski
Ile wam pali klima?
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> writes:

On 2011-07-06, Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

No i z klimą. I tak stoję w korku, patrzę na wskaźniki i wzdycham. Z
obserwacji spalania na wolnych obrotach wydaje się wynikać, że klima
bierze (sprawdzane w ciepły dzień jeszcze przed tą falą deszczów)
jakieś 0.4-0.5 l/h. Tyle ma być?
                  ^^^
                  ^^^

Przy 100 km/h te pół litra więcej na setkę można przeżyć (sprawdzę, na
razie tylko po mieście było).

Ale przy 20 km/h (typowa warszawska jazda do pracy), a co gorsza przy
10 km/h w korku (coś mam ostatnio takie przebiegi i nawet wakacje nie
bardzo pomagają) to trochę słabiutko wychodzi. A właśnie w korku
wypada klimę włączyć, żeby się nie gotować...

Klima zużywa paliwo na godzinę, nie na kilometry. Im mniejszy przepływ
powietrza przez chłodnicę tym bardziej. Siłą rzeczy im wolniej
jedziesz tym większa część paliwa pójdzie na klimę.

No co ty powiesz... A ja to o czym pisałem?

  MJ

Ile wam pali klima?