Ile warte jest Ĺźycie

Data: 2012-03-06 18:28:12
Autor: Jacek
Ile warte jest Ĺźycie
Tak w kontekście pytań po katastrofie kolejowej:
Dziś po raz pierwszy w Polsce słyszałem (1 program PR koło godz 16-tej), że ekonomiści wyceniają życie jednego Polaka na 2 mln zł.
Normalnie szok przeżyłem, bo NIGDY dotąd w naszych mediach nie spotkałem się z takim stwierdzeniem.
Dla porównania w USA 1 obywatel wart jest 7 mln USD (było więcej, ale staniało i były w tej sprawie podobno nawet protesty).
Dlaczego zamiast fanzolić o bezcennym życiu itp. nikt nie powie po ludzku, że tego, czy tamtego nie opłaca się wprowadzać, a to i owo owszem. Powiedzmy otwarcie: koszt przebudowy przejazdu kolejowego niestrzeżonego na strzeżony = 0,5 mln zł. Średnio na takim przejeździe ginie 0,05 osoby na rok. Wniosek - nie opłaca się. Ginie 0,5 osoby na rok - opłaca się.
Dużo bardziej wolę logiczne wyliczenia od politycznego pie....a
Jacek

Data: 2012-03-06 18:35:34
Autor: Aleksander
Ile warte jest Ĺźycie
Dziś po raz pierwszy w Polsce słyszałem (1 program PR koło godz 16-tej), że ekonomiści wyceniają życie jednego Polaka na 2 mln zł.
[...]

To może podasz coś więcej na temat tej wyceny ?

Bo zakdładam że inną wartość będzie miał 65 letni pijaczyna...
.... a inną 35 letni pilot, inżynier czy chirurg , a jeszcze
inną klikumiesięczny bobas...

Czy to może wartość uśredniona ?

Aleksander.

Data: 2012-03-06 19:32:26
Autor: Jacek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-06 18:35, Aleksander pisze:
Bo zakdładam że inną wartość będzie miał 65 letni pijaczyna...
... a inną 35 letni pilot, inżynier czy chirurg , a jeszcze
inną klikumiesięczny bobas...

Czy to może wartość uśredniona ?
Naprawdę nie wiem. Jasne, że wartość w/w pijaczyny będzie inna od innego człowieka, może nawet ujemna ;-) ale po raz pierwszy w polskich mediach spotkałem się z takim racjonalnym podejściem.
Może nasi politycy też tak liczą i stąd pomysł podwyższenia wieku emerytalnego i utrudnienia dostępu do służby zdrowia i podwyżki cen leków. Wyeliminuje się w ten sposób osobniki "kosztogenne" i mało wartościowe a pozostawi przy życiu tych "wartościowych".
Tylko dlaczego tego nie podać tzw. społeczeństwu po ludzku w liczbach?
Wtedy będę wiedział, że trzeba było spieprzać za granicę, jak się było młodszym......
Jacek

Data: 2012-03-06 20:14:46
Autor: MM
Ile warte jest życie
Dnia 06-03-2012 o 19:32:26 Jacek <niematakiegonumer@gmail.com> napisał(a):

Może nasi politycy też tak liczą i stąd pomysł podwyższenia wieku  emerytalnego i utrudnienia dostępu do służby zdrowia i podwyżki cen  leków.

Trzeba zauważyć że dzieci mają szybciej też rozpocząć naukę, po to aby  szybciej ją zakończyć i pracować.

Data: 2012-03-06 20:41:55
Autor: Cavallino
Ile warte jest życie

Użytkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.warjqwvspq3u2r@tech...
[...]

Nie - dlatego żeby darmozjady chronione kartą nauczyciela miały co robić i żeby nie trzeba było wypłacać im zasiłków.

Data: 2012-03-07 09:07:21
Autor: Berni
Ile warte jest życie

Nie - dlatego żeby darmozjady chronione kartą nauczyciela miały co robić i żeby nie trzeba było wypłacać im zasiłków.

Do której szkoły i do której klasy chodzisz? Bo widzę, ze bardzo zaleźli Ci za skórę.
Właśnie szukam jakiejś spoko szkoły i się nie chcę naciąć.
Za info z góry dzięks.

Data: 2012-03-07 09:30:26
Autor: Cavallino
Ile warte jest życie

Użytkownik "Berni" <sstyk@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f57173a$0$26701$65785112@news.neostrada.pl...

Nie - dlatego żeby darmozjady chronione kartą nauczyciela miały co robić i żeby nie trzeba było wypłacać im zasiłków.

Do której szkoły i do której klasy chodzisz?

Większość z nich sam mógłbym uczyć, dziecko drogie ......

Bo widzę, ze bardzo zaleźli Ci za skórę.

Jak każda roszczeniowa grupa potrafiąca bez powodu przytulać budżetową kasę.

Data: 2012-03-07 12:22:44
Autor: Berni
Ile warte jest życie

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f571c98$0$1216$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
A to mnie pasuje. Znaczy że się decyduję, żebyś mnie uczył.
Żeby nie tuczyć tej grupy potrafiącej bez powodu przytulać budżetową kasę, mój tato będzie Ci płacił.
Tylko ja bym chciał tak więcej wuefu a ta matma i ten no polski ta tak nie są mi potrzebne.
Się cieszę że znalazłem takiego mądrego nauczyciela.:)

Data: 2012-03-07 12:27:50
Autor: Cavallino
Ile warte jest życie

Użytkownik "Berni" <sstyk@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f574506$0$1225$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Nie ma sprawy, chętnie zmienię robotę.
Ale nie sądzę, żeby było go stać na mnie tylko w celu Twojej edukacji.

Data: 2012-03-07 13:00:26
Autor: Berni
Ile warte jest życie
Nie ma sprawy, chętnie zmienię robotę.
Ale nie sądzę, żeby było go stać na mnie tylko w celu Twojej edukacji.

Tata powiedział, ze spoko, będzie Go stać.
Tak się cieszę, że w końcu będę miał mądrzejszego nauczyciela od tych co lubią bez powodu przytulać budżetową kasę.
A znasz się trochę na medycynie? Bo tato powiedział, że w Polsce to najwięcej jest nauczycieli i lekarzy.

Data: 2012-03-07 13:43:43
Autor: Cavallino
Ile warte jest życie

Użytkownik "Berni" <sstyk@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f574ddb$0$1222$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Chyba nie załapałeś o co chodzi, nie o mądrość, tylko o 18 godzin pensum, płatne urlopy zdrowotne, brak możliwości wywalenia i tego typu bzdury.

A znasz się trochę na medycynie? Bo tato powiedział, że w Polsce to najwięcej jest nauczycieli i lekarzy.

A może tak zacznij pyskować tatusiowi, a skończ na grupach?
PLONK WARNING, jakbyś nie miał ochoty skorzystać z dobrej rady.

Data: 2012-03-07 14:22:00
Autor: Berni
Ile warte jest życie

[...]

Przecież ja nie pyskuję. Jestem bardzo grzeczny. A tatuś powiedział, że z tym pensum itd. to da się załatwić.

Data: 2012-03-08 09:28:34
Autor: Arek
Ile warte jest życie
W dniu 2012-03-07 14:22, Berni pisze:

[...]

Cavallinio to taki współczesny Michał Anioł, zna się na wszystkim, wszystko potrafi, ma wszystko najlepsze. Więc lepiej go nie denerwuj bo dostaniesz PLONK'a.

A.

Data: 2012-03-08 09:48:55
Autor: Berni
Ile warte jest życie

Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jj9qji$kck$1@node2.news.atman.pl...

Cavallinio to taki współczesny Michał Anioł, zna się na wszystkim,
wszystko potrafi, ma wszystko najlepsze. Więc lepiej go nie denerwuj bo
dostaniesz PLONK'a.

A.

Dostałem Nawet PLONK WARNING.
Zmartwiłem się.

Data: 2012-03-08 10:05:49
Autor: Cavallino
Ile warte jest życie

Użytkownik "Berni" <sstyk@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Dostałem Nawet PLONK WARNING.
Zmartwiłem się.

PLONK  teraz możesz sobie pyskować do woli.
Do lustra najlepiej.

Data: 2012-03-08 10:09:14
Autor: Berni
Ile warte jest życie
Nareszcie. Teraz to jestem zmartwiony nie na żarty

Data: 2012-03-09 11:38:51
Autor: Jarek Pudelko
Ile warte jest życie
W dniu 2012-03-07 13:43, Cavallino pisze:

Chyba nie załapałeś o co chodzi, nie o mądrość, tylko o 18 godzin
pensum, płatne urlopy zdrowotne, brak możliwości wywalenia i tego typu
bzdury.

ble ble ble...
Tak sie sklada, ze moja zona jest nauczycielka. Jako, ze ruchy w oswiacie sa jakie sa to nauczyciele maja sobie liczyc ile pracuja.
Lecimy zatem:

1. pensum 18h tygodniowo x 4tygodnie = 72h
2. tzw. dziewietnastka i dwudziestka tygodniowo x 4 tygodnie = 8h
3. uczciwie policzona za styczen praca wpisana do zeszytu:

2 x dyskoteka = 8h
1 x konferencja = 4h
1 x zebranie z rodzicami 1h
1 x dzien otwarty 1h
poprawianie prac dzieci: 3h w szkole, 3h w domu - jestem swiadkiem
przygotowywanie do lekcji 1h dziennie x 5 dni x 4 tygodnie = 20h

Z powyzszego wychodzi:

72 + 8 + 8 + 4 + 1 + 1 + 3 + 3 + 20 = 120h w styczniu.

Na urlopie dla poratowania zdrowia nie byla nigdy. Na szczescie jedyna czestsza choroba to zapalenie krtani od ciaglego mowienia.
Do wywalenia jest jak najbardziej przy redukcji etatu chociazby, dyscyplinarnie tez mozna jesli podpadnie.

Fakt, ma ferie, wakacje i swieta... coz, dzieci tez maja ferie, wakacje i swieta i nie chodza wtedy do szkoly - raczej ciezko to zlikwidowac i ciezko nie placic nauczycielom za te wakacje bo niby mieliby umierac z glodu?

A swiadomosc, ze taka pensja "wakacyjna" jest nizsza od pensji w trakcie roku szkolnego to masz?

Ale idac dalej, akurat pita jej mam przed soba :) dochod netto/12mc ok. 1900zl/mc - pasuje? Za duzo?
To lecimy za godziny w takim razie...

Usrednijmy wg. powyzszego, ze 110h/mc * 9mc (12mc - ferie, swieta, i 2mc wakacji) daje nam 990h w ciagu roku. 1900zl/mc * 12mc / 99h = 23zl/h

Normalnie taka kasa, ze szok... cale 23zl/h nic tylko latac po swiecie.

--
jarek

Data: 2012-03-09 11:55:38
Autor: Cavallino
Ile warte jest życie

Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Hłe, hłe, demagogia na całego....

Wuefista na ten przykład też poprawia codziennie sprawdziany przez 3 h i przygotowuje się do lekcji przez godzinę?

Już nie wspominając o tym, że zebrania rodziców są ze 4 razy w roku, dyskoteki i inne wyjścia POZA czasem lekcyjnym też ze 2 razy w roku..

Z powyzszego wychodzi:

72 + 8 + 8 + 4 + 1 + 1 + 3 + 3 + 20 = 120h w styczniu.

No właśnie.
Norma na 3 tygodnie normalnej pracy.
Od tego trzeba odjąć urlop dwa razy dłuższy niż normalnie, niech będzie że ze 20 h miesięcznie i wychodzi pół etatu płatne jak za cały.
Przy czym duża część nauczycieli nawet tego nie wyrobi.

Ale idac dalej, akurat pita jej mam przed soba :) dochod netto/12mc ok. 1900zl/mc - pasuje? Za duzo?

Całkiem nieźle, myślałem że mniej zarabiają.

[...]

Przy półetatowej pracy do której nie potrzeba szczególnych predyspozycji i z której nie można praktycznie człowieka zwolnić - zupełnie nieźle.
Maszyniści pewnie by brali taką kasę w ciemno.....

Data: 2012-03-09 12:08:43
Autor: J.F
Ile warte jest życie
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Hłe, hłe, demagogia na całego....
Wuefista na ten przykład też poprawia codziennie sprawdziany przez 3 h i przygotowuje się do lekcji przez godzinę?

Co do wuefisty to nie wiem, ale inni nauczyciele maja obecnie kupe papierkowej roboty.
I dwa razy wiecej, jak sie chca "rozwijac", zdobywac kolejne stopnie, wiecej zarabiac ... a potem gmina tylko czycha zeby ich zwolnic i zatrudnic mlodego praktykanta. Bo gmina ma w ... glebokim powazaniu stopien nauczyciela i rzekoma jakosc nauczania, natomiast chetnie zaplaci mniejsze pensje.

Ale idac dalej, akurat pita jej mam przed soba :) dochod netto/12mc ok. 1900zl/mc - pasuje? Za duzo?
Całkiem nieźle, myślałem że mniej zarabiają.

Czasy sie troche zmienily i trudno znalezc pracownika za mniej :-)

[...]

No nie wiem, bo z roznych zrodel slychac jakby podobne zarobki.

J.

Data: 2012-03-09 12:15:58
Autor: Cavallino
Ile warte jest życie

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjcobv$lkb$1@inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Hłe, hłe, demagogia na całego....
Wuefista na ten przykład też poprawia codziennie sprawdziany przez 3 h i przygotowuje się do lekcji przez godzinę?

Co do wuefisty to nie wiem,

No właśnie, ale chyba się domyślasz, że nie bardzo się wysila w domu?
A obowiązują go te same zasady i te same 18 h pensum.

Ale idac dalej, akurat pita jej mam przed soba :) dochod netto/12mc ok. 1900zl/mc - pasuje? Za duzo?
Całkiem nieźle, myślałem że mniej zarabiają.

Czasy sie troche zmienily i trudno znalezc pracownika za mniej :-)

Jasne.
Myślisz że średnia krajowa to skąd się bierze?
Bo to są właśnie jej okolice.
Co oznacza, że jednak większość narodu pracuje za mniej.

[...]

Ale za cały etat z nadgodzinami, a nie za pół.
Czyli faktycznie zarabiają dwa razy gorzej.
Skromna różnica prawda?

Data: 2012-03-09 12:30:46
Autor: J.F
Ile warte jest życie
[...]

Klasowek nie sprawdza, ale czy nie ma jakis kart ocen ucznia do wypelnienia, protokolow postepow, wynikow sprawdzianow - to nie wiem.

[...]

http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/gus-nowa-srednia-krajowa-wynosi-4000-z-kto-tyle-zarabia_223127.html

Ale weryfikowal SE nie bede.

[...]

Zalezy od punktu siedzenia. Czasem co z tego ze pracujesz srednio 6h dziennie, jesli na nowy samochod nie zarobisz, nawet jesli to ma byc najtansza kia :-)

J.

Data: 2012-03-09 12:49:26
Autor: Cavallino
Ile warte jest życie

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjcplb$dkf$1@inews.gazeta.pl...
[...]

I słusznie, a przede wszystkim to jest płaca brutto.

[...]

Nie, różnica pozostaje zawsze.

Czasem co z tego ze pracujesz srednio 6h dziennie, jesli na nowy samochod nie zarobisz, nawet jesli to ma byc najtansza kia :-)

Ale czyj to problem co robisz z pozostałymi 18 h dziennie?
Nikt Ci nie zabrania dorabiać.
Myślisz, że np. ktoś prowadzący własną firmę po 6 h idzie do domu i to dlatego ma więcej?

Data: 2012-03-09 12:23:49
Autor: Jarek Pudelko
Ile warte jest życie
W dniu 2012-03-09 11:55, Cavallino pisze:

Hłe, hłe, demagogia na całego....

A czemu demagogia? Przepisalem to z zeszytu, dane podpisane przez dyrektora szkoly - oczywiscie mozesz weszyc wielki spisek...

Wuefista na ten przykład też poprawia codziennie sprawdziany przez 3 h i
przygotowuje się do lekcji przez godzinę?

Tu masz racje, nie przygotowuja sie, ale nie wszyscy nauczyciele prowadza zajecia wuef'u.

Już nie wspominając o tym, że zebrania rodziców są ze 4 razy w roku,
dyskoteki i inne wyjścia POZA czasem lekcyjnym też ze 2 razy w roku..

Zebrania 4 razy w roku, dzien otwarty 4 razy w roku. Dyskoteki sa czesciej niz Ci sie wydaje ;P
Na prawde staralem sie policzyc uczciwie na podstawie posiadanych danych oraz obserwacji, ktore moge przeprowadzic na codzien w domu.

Z powyzszego wychodzi:

72 + 8 + 8 + 4 + 1 + 1 + 3 + 3 + 20 = 120h w styczniu.

No właśnie.
Norma na 3 tygodnie normalnej pracy.

Co to jest normalna praca?
Ja na przyklad pracuje moze 100-120h/mc. Moja sasiadka 170h/mc. Ktores z nas ma nienormalna prace? A tak z ciekawosci to ile Ty pracujesz w miesiacu? Bo moj byly szef jakies hmm 30...

Wlasnie, zeby uniknac przeliczana na "normalne" prace ponizej zastosowalem przeliczenie na stawke godzinowa w ciagu roku uwzgledniajac ferie/wakacje/swieta etc. zatem skupmy sie na tych 23zl netto/h - demagogie uprawiasz poslugujac sie wlasnie stwierdzeniami "poletatowa", "nie wymagajaca predyspozycji" etc...

23zl/h - to jest na chwile obecna wyliczenie.

Nie mam danych co do innych pracowniku budzetowki - nie na tyle dokladne, zeby cos wyliczyc. A nie bede sie bawil w demagogie i wymyslal nie majac pojecia.

> Całkiem nieźle, myślałem że mniej zarabiają.

Porownywanie do plac w przedsiebiorstwach prywatnych nie ma sensu - to jest sprawa miedzy pracownikiem i pracodawca. Jedni zarabiaja 150zl/h, inni 100zl, nastepni 50, pewnie niektorzy 25, a inni 10. Nie jest to problem "spoleczny" bo nie jest finansowany ze spolecznych (czyt. budzetowych) pieniedzy ale z pieniedzy pracodawcy.

A ile powinni? Po prostu uwzgledniajac powyzsze wyliczenia dotyczace czasy pracy, znajac konieczne kwalifikacje do pelnienia zawodu i jak sadze calosc zlozonego problemu - pewnie znasz, bo za takiego probujesz uchodzic - zaproponuj wynagrodzenie dla osoby, ktora uczy dzieci w szkole. Zamiast pisac proza, podaj liczbe.

Ja, Cavallino, uwazam, ze nauczyciel powinien otrzymywac netto, za godzine pracy kwote ......

A w ogole to nie jest temat na te grupe :)

--
jarek

Data: 2012-03-09 12:46:24
Autor: Cavallino
Ile warte jest życie

Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjcp85$28s2$1@alfa.ceti.pl...
W dniu 2012-03-09 11:55, Cavallino pisze:

Hłe, hłe, demagogia na całego....

A czemu demagogia?

Bo w taki właśnie celu stosowałeś ten przykład.

Wuefista na ten przykład też poprawia codziennie sprawdziany przez 3 h i
przygotowuje się do lekcji przez godzinę?

Tu masz racje, nie przygotowuja sie, ale nie wszyscy nauczyciele prowadza zajecia wuef'u.

Za to wszyscy mają pensum 18 h.
Zresztą jak tak dużo czasu im zajmują zajęcia pozaklasowe, to może z ich wydajnością jest coś nie tak?
Ktoś to w ogóle mierzy?
Względnie sprawdza jakie wyniki osiągają uczniowie uczeni przez danego nauczyciela?

Co w efekcie powinno skutkować pogonieniem ze szkoły najmniej wydajnych?

Nie musisz odpowiadać, pytanie było retoryczne - karta nauczyciela nie pozwala na gonienie do roboty.

Już nie wspominając o tym, że zebrania rodziców są ze 4 razy w roku,
dyskoteki i inne wyjścia POZA czasem lekcyjnym też ze 2 razy w roku..

Zebrania 4 razy w roku, dzien otwarty 4 razy w roku.

Raz w roku.

Dyskoteki sa czesciej niz Ci sie wydaje ;P

Takie po lekcjach?
Obstawiam że jeszcze rzadziej.

Na prawde staralem sie policzyc uczciwie na podstawie posiadanych danych oraz obserwacji, ktore moge przeprowadzic na codzien w domu.

Ja również.

Co to jest normalna praca?

8h dziennie, 5 dni w tygodniu, tak stanowi kodeks pracy.

Ja na przyklad pracuje moze 100-120h/mc.

Na całym etacie?

demagogie uprawiasz poslugujac sie wlasnie stwierdzeniami "poletatowa", "nie wymagajaca predyspozycji" etc...

Fakty tak bardzo Cię uwierają?
100-120 h/m-c to NIE JEST praca na pełen etat, niezależnie od tego jak bardzo będziesz tupał, i upierał się, że jest inaczej.

> Całkiem nieźle, myślałem że mniej zarabiają.

Porownywanie do plac w przedsiebiorstwach prywatnych nie ma sensu - to jest sprawa miedzy pracownikiem i pracodawca.

No i z nauczycielami powinno być tak samo.
Inaczej zawsze znajdzie się ktoś, komu istnienie takich świętych krów nie będzie się podobało.

Ja, Cavallino, uwazam, ze nauczyciel powinien otrzymywac netto, za godzine pracy kwote ......

Uzależnioną od wyników pracy.
Jeśli pracujesz w najlepszej szkole, a uczeni przez Ciebie uczniowie w 100% zdają egzaminy z Twojego przedmiotu na najwyższą ocenę, to powinieneś zarabiać kilka razy więcej od abnegata, który produkuje samych niedouczonych przyszłych bezrobotnych, co to nie są w stanie zdać żadnego egzaminu, a jeszcze chętniej wcale na lekcje nie przychodzi (miałem kilku takich nauczycieli, zazwyczaj pozatrudnianych na jakichś dyrektorskich posadach).
Pewnie warto by to jeszcze zmodyfikować o miejsce w którym się pracuje, tak żeby nie byli poszkodowani dobrzy nauczyciele, ale funkcjonujący w mniej zdolnych rejonach - warto oceniać faktyczne postępy uczniów uwzględniając próg startowy.

Płacenie każdego po równo wg tabelki, do tego chroniąc delikwenta przez gospodarką rynkową - to jest pomysł rodem z głębokiego PRL.
Nikomu normalnemu z zewnątrz podobać się nie może.

Data: 2012-03-09 13:16:28
Autor: Jarek Pudelko
Ile warte jest życie
W dniu 2012-03-09 12:46, Cavallino pisze:

[...]

Czyli przedstawienie rzeczywistosci innej niz ta, ktora sobie wymysliles to demagogia? Prosze powiedz na jakiej podstawie opierasz swoje teorie? Bo ja na konkretnym przykladzie konkretnego nauczyciela.

[...]

Tu sie zgadzam. To jest zonk. Powinien byc jakis wskaznik "skutecznosci" nauczycieli.
W szkole, w ktorej pracuje moja zona przeprowadzane sa z kazdego przedmiotu egzaminy probne takie jak koncowy egzamin gimnazjalny. W kazdym roku szkolnym dwa. Robione sa raporty z egzaminow i widac postepy dzieci. Np. 25% we wrzesniu w pierwszej klasie i 78% w styczniu w klasie trzeciej (wyniki cke krajowej i krakowskiej odpowiednio 63% i 69% czyli w szkole dzieci "wyskoczyly" ponad srednia krajowa i krakowska) - zakladam, ze przyznasz, ze to jest dobre osiagniecie.

[...]

dzien otwarty jest mniej wiecej 2 razy w semestrze
konferencje akurat u aski sa czesto bo szkola jest specyficzna. Srednio 1 na miesiac ale nie pisalem o tym bo to nie jest "standard".
Dyskoteki sa czesciej niz Ci sie wydaje ;P

Takie po lekcjach?
Obstawiam że jeszcze rzadziej.

Glupia miales szkole. W okresie karnawalu byly 4 :)
To chyba pamietasz tylko dyskoteki w klasie 1-3. W gimnazjum tak sie sklada, ze sa od 17-21 na przyklad.

Na prawde staralem sie policzyc uczciwie na podstawie posiadanych
danych oraz obserwacji, ktore moge przeprowadzic na codzien w domu.

Ja również.

Jestes nauczycielem czy masz zone/corke/syna/brata etc. nauczyciela i na tej podstawie mozesz przeprowadzic obserwacje w domu?

Co to jest normalna praca?
8h dziennie, 5 dni w tygodniu, tak stanowi kodeks pracy.
Ja na przyklad pracuje moze 100-120h/mc.
Na całym etacie?

To nie ma znaczenia. Interesuje nas tylko to ile za godzine swojej pracy ktos dostaje wynagrodzenia. Jesli dostawalbym np. 500zl/h to bym pracowal np. 30h/mc i bys marudzil, ze nie pracuje a caly etat?
W portfelu nie masz etatu. Masz pieniadze wypracowane godzinami swojej pracy.

demagogie uprawiasz poslugujac sie wlasnie stwierdzeniami
"poletatowa", "nie wymagajaca predyspozycji" etc...
Fakty tak bardzo Cię uwierają?

Ale jakie fakty? Ja na przyklad nie nadawalbym sie na nauczyciela - wiem to bo oczekuje od kazdego, ze natychmiast zrozumie co do niego mowie bo przeciez to jest proste... Nie mam predyspozycji.

100-120 h/m-c to NIE JEST praca na pełen etat, niezależnie od tego jak
bardzo będziesz tupał, i upierał się, że jest inaczej.

Ale my nie rozmawiamy o tym ile ten "etat" wynosi godzin tylko o tym jakie jest za niego wynagrodzenie. Czemu sie tak przyczepiasz do slowa "etat"? Gdyby to byl caly etat (160h) to wowczas wynagrodzenie mojej zony wynosiloby:

1900zl/mc * 12mc / 1440h (przy 9mc pracy) = 18,3zl netto - tyle bys zaakceptowal?

> Całkiem nieźle, myślałem że mniej zarabiają.

Porownywanie do plac w przedsiebiorstwach prywatnych nie ma sensu - to
jest sprawa miedzy pracownikiem i pracodawca.

No i z nauczycielami powinno być tak samo.
Ale tak jest. Pracodawca jest hmm gmina? I na podstawie karty jest jakies wynagrodzenie - nie mowie, ze sluszne/niesluszne ani ze karta jest dobra.

godzine pracy kwote ......

Uzależnioną od wyników pracy.

Racja

[...]

Tak, z powyzszym sie zgadzam. Tez jestem za wynagradzaniem na podstawie wynikow pracy etc. Oceniac mozna tak jak napisalem wczesniej, chocby takie egzaminy od pierwszej klasy do konca bo bedzie "rowny" start.

Jak widzisz to nie jest tak, ze ja sie calkowicie z toba nie zgadzam - probuje tylko wykazac, ze uogolniasz a ja podalem konkretny przyklad.

Niestety musze rowniez dodac, ze w owej szkole sa zatrudnieni nauczyciele, ktorzy nadaja sie do wylotu bo:

1. maja w nosie prace
2. nie przygotowuja sie do zajec przez co zajecia sa nudne, a uczniowie wkurzeni
3. dzieci ich nie lubia

Problem w tym, ze sa w zwiazkach zawodowych typu ZNP, Solidarnosc i zwiazki ciagle ich bronia. Nie bedzie zwiazkow, nie bedzie problemu.

I tak, karta nauczyciela jest do modyfikacji - zdecydowanie ale nie czepialbym sie wymiaru czasu pracy bo to jest specyficzna i ciezsza niz ci sie wydaje praca. Natomiast na pewno nalezaloby zmienic zasady wynagradzania i obsadzania "etatow".

tyle ode mnie,

--
jarek

Data: 2012-03-09 13:38:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
Ile warte jest Ĺźycie
Dnia 09.03.2012 Jarek Pudelko <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał/a:

[...]

Teraz Twoja małżonka zarabia 23zł/h. Jakby pracowała na pełny etat
zarobiłaby 160x23=3680 netto, czyli 5600zł brutto, co przy średniej
krajowej w okolicach 3800zł kiepską pensją nie jest.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-09 14:00:18
Autor: Arek
Ile warte jest życie

[...]

To nie do końca tak działa, pensja jest praktycznie stała niezależnie ile godzin robisz. Moja żona jak kiedyś pracowała w szkole, to bardzo często zdarzało jej się wyrobić ponad etat. Czasem dyrektor dał 100 dodatku, co jest kpiną samą w sobie. Zarobienie w tej szkole 2000 na rękę to był wyczyn zarezerwowany dla nauczycieli (bo nauczycielki ustawowo dostają mniejszą pensję) z ok 20 letnim stażem.

A mowa o renomowanej szkole w centrum stolicy.

A.

Data: 2012-03-09 14:41:44
Autor: Krzysiek Kielczewski
Ile warte jest Ĺźycie
Dnia 09.03.2012 Arek <abc@abc.pl> napisał/a:

[...]

To tak działa...

[...]

.... acz oczywiście jest nie do obejścia przez pojedynczego nauczyciela.

Po prostu jest tyle kasy za tyle godzin. Jak się zatrudnia dwudziestu
nauczycieli to dostają po 1/20, jak się w to miejsce zatrudni dziesięciu
to będzie można im zapłacić dwa razy tyle.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-03-09 13:43:41
Autor: Cavallino
Ile warte jest życie

Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Czyli przedstawienie rzeczywistosci innej niz ta, ktora sobie wymysliles to demagogia?

Nie, przedstawienie jednego przykładu jako argumentu, że inne się nie zdarzają to demagogia.
To tak jakbyś usiłował udowodnić, że koleje w Polsce są bezpieczne, bo ani razu Ty osobiście nie widziałeś żadnej katastrofy na żywo. ;-)

Prosze powiedz na jakiej podstawie opierasz swoje teorie?

To nie żadne teorie, tylko proste stwierdzenie faktu.
A fakt jest taki, że karta nauczyciela zawiera konkretne zapisy, które nie przystają do rynkowej gospodarki, zwłaszcza w czasie kryzysu.

[...]

Nie jestem nauczycielem, więc nie mam pojęcia co te procenty oznaczają.
Średnią bym się nie sugerował, bo wg prasy średnie wyniki ostatnio są fatalne.

[...]

No właśnie, przypadek szczególny.
Szkoła moich dzieciaków też jest grubo ponad średnią, ale tak często nie ma tam tego typu spędów.
A widzę to dokładnie po zakorkowanych ulicach w okolicy. ;-)

Takie po lekcjach?
Obstawiam że jeszcze rzadziej.

Glupia miales szkole.

LOL !!!!
Jeśli cokolwiek porównuję to obecną szkołę w której uczą sie moje dzieciaki, a nie swoje szkoły, które słabo nawet pamiętam.
No i wtedy przywileje dla grup zawodowych były na porządku dziennym, teraz to paranoja i tyle.

[...]

Dzieciaki uczące się w szkole.

[...]

Ustawowy wymiar etatu nie ma znaczenia do oceny czy coś jest całym etatem czy nie.
Twoje widzimisie to lepsze kryterium?

Interesuje nas tylko to ile za godzine swojej pracy ktos dostaje wynagrodzenia.

Bzdura, to nie ma dokładnie żadnego znaczenia dla oceny ile kto pracuje (a o tym dyskutujemy jakbyś nie wiedział).

> [...]

Nikomu normalnemu z zewnątrz podobać się nie może.

Tak, z powyzszym sie zgadzam. Tez jestem za wynagradzaniem na podstawie wynikow pracy etc.

Najlepszym karta nauczyciela nie jest do niczego potrzebna.
Tego typu bariery chronią właśnie najgorszych, których nikt inaczej by nie zatrudniał.

[...]

Widzę, że chcesz iść jeszcze dalej niż ja.
Ja tylko chcę zabrać świętym krowom ZBĘDNE przywileje, a Ty również związki?

I tak, karta nauczyciela jest do modyfikacji - zdecydowanie ale nie czepialbym sie wymiaru czasu pracy bo to jest specyficzna i ciezsza niz ci sie wydaje praca.

Cięższa niż praca górnika czy maszynisty?
Wybacz, ale pozostanę przy swoim zdaniu.

 Natomiast na pewno nalezaloby zmienic zasady
wynagradzania i obsadzania "etatow".

To przeciwko czemu w mojej wypowiedzi protestowałeś?
Bo się zgadzamy widzę co do większości.

Data: 2012-03-09 16:51:17
Autor: Jarek Pudelko
Ile warte jest życie
W dniu 2012-03-09 13:43, Cavallino pisze:

To przeciwko czemu w mojej wypowiedzi protestowałeś?
Bo się zgadzamy widzę co do większości.

Protestuje przeciwko ogolnemu traktowaniu problemu i dlatego podalem przypadki szczegolne.
Protestowalem przeciwko gloszeniu teorii o 18h/tydzien etc i wykazalem, ze to nie zawsze jest prawda.
I nie przyrownywalbym rowniez systemu oswiaty do gospodarki rynkowej. Ja ciagle stoje na stanowisku, ze edukacja/oswiata to inwestycja w przyszlosc.

A co do zwiazkow zawodowych. Tak, jestem za likwidacja bo sluza tylko dzialaczom, a swiateczne mydelko kazdy moze sobie kupic sam.

--
jarek

Data: 2012-03-09 20:12:28
Autor: Cavallino
Ile warte jest życie

Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjd8tl$2lgl$1@alfa.ceti.pl...
[...]

Ale przypadek szczególny nie wyklucza tego, iż darmozjady doją państwo tylko dzięki istnieniu karty nauczyciela.
Może źle zrozumiałeś, ale nie chodziło o to, że każdy nauczyciel jest darmozjadem, tylko że dzięki karcie taki przypadek jest w ogóle możliwy.
Żeby moja wypowiedź była prawdziwa, to wystarczy 2 (żeby była liczba mnoga) takich "nauczycieli" w skali kraju, a chyba nie masz wątpliwości, że tylu to jest w każdej szkole, a może i klasie.

Protestowalem przeciwko gloszeniu teorii o 18h/tydzien

To nie żadna teoria, tylko suche fakty zapisane w KN.

etc i wykazalem, ze to nie zawsze jest prawda.

Nic nie wykazałeś.
Co najwyżej, że są przypadki gdy nauczyciel pracuje więcej i nie jest darmozjadem.
Tyle że ja nie twierdziłem, że takowych nie ma, a Ty próbujesz wykazać, że nie zdarzają się inne.

I nie przyrownywalbym rowniez systemu oswiaty do gospodarki rynkowej.

Bo ponieważ?
Święte krowy muszą być, bo tak i już?

Data: 2012-03-10 18:09:08
Autor: John Kołalsky
Ile warte jest życie

Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl>

..
I nie przyrownywalbym rowniez systemu oswiaty do gospodarki rynkowej. Ja ciagle stoje na stanowisku, ze edukacja/oswiata to inwestycja w przyszlosc.

Element podporządkowania obywatela państwu :-)

Data: 2012-03-09 13:49:02
Autor: Arek
Ile warte jest życie
W dniu 2012-03-09 13:16, Jarek Pudelko pisze:
[...]

Cavallinio nie musi podawać przykładów, on podaje fakty, które nie podlegają dyskusji. Tzn. nie podaje tych faktów ale się na nich opiera. Bowiem wszystko o czym pomyśli Cavallinio automatycznie staje się faktem.

Jeżeli tego nie rozumiesz zaraz da Ci PLONK'a.

[...]

No właśnie o tym się nie mówi. Żal im dupę ściska, że ktoś ma jakieś ferie, ale jak w praktyce te "ferie" wyglądają to go już nie interesuje. Nie interesuje go również jaki są rzeczywiste płace. Bo to by mu przeszkadzało głosić swoje teorie.

[...]

Nie bądź taki skromny piszesz już n-tego maila do Cavallinio, dzieci w przeciwieństwie do niego mają chłonny umysł i są otwarte. Więc jeżeli możesz z nim dyskutować to równie dobrze możesz być wychowawcą klasy specjalnej.

[...]

On nie, ale dla nauczyciela to i tak za dużo, przecież to tępaki, bo niczego go nie nauczyli.

godzine pracy kwote ......

Uzależnioną od wyników pracy.

Racja

Zwłaszcza, że nie zawsze na ten wynik ma wpływ. Dzisiejsze dzieciaki i ich rodzice, a zwłaszcza rodzice to zupełnie inny świat.

[...]

Problem w tym, że dyrektor szkoły ma małe możliwości w doborze dobrej kadry. Za kasę którą dysponuje ciężko jest znaleźć zaangażowanego wykształconego i kompetentnego nauczyciela. A młodzi po studiach jak tylko zdobywają pierwszy stopień od razu się zwijają bo nie mają za co żyć.

A.

Data: 2012-03-09 13:17:29
Autor: Arek
Ile warte jest życie
[...]

Moja żona jakiś czas pracowała w szkole. Wyglądało tak ja wracam z pracy mam czas wolny. Ona wracała z pracy wcale nie wcześniej, bo co chwile rady nauczycieli, rozmaite dyżury, jednym słowem mnóstwo dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. I zabiera się za robotę. Sprawdzanie klasówek, przygotowanie materiałów do lekcji. Oczywiście drukowanie dodatkowych materiałów na domowej drukarce, bo szkoła nie ma papieru itp.

Nie musisz odpowiadać, pytanie było retoryczne - karta nauczyciela nie
pozwala na gonienie do roboty.

Widzisz Cavallinio ty przez większość czasu pierdolisz farmazony na usenecie. I jeszcze masz czelność oceniać czyjąś wydajność. Walnij PLONK'a sam sobie, zwróć państwu za swoją edukację i wyjedź z tego kraju i bądź w końcu szczęśliwy.

Oczywiście, że tego nie zrobisz bo jesteś zwykłym społecznym szkodnikiem, który specjalizuje się w negatywnym ocenianiu innych, zwłaszcza tych o których nic nie wiesz.

A.

Data: 2012-03-09 13:11:04
Autor: Arek
Ile warte jest życie
[...]

No i mały skromy wuefista rozwalił nam cały system edukacji.

A.

Data: 2012-03-12 02:37:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Ile warte jest życie
Hello Jarek,

Friday, March 9, 2012, 11:38:51 AM, you wrote:

[...]

Ale się narobiła, ja pierdolę! A ile w lipcu i w sierpniu?

[...]

[...]

I to jest mało? Niech sobie postoi w kasie w markecie za połowe tego -
zobaczy, co to jest praca.

[...]

--
Best regards,

Data: 2012-03-12 10:21:08
Autor: Jarek Pudelko
Ile warte jest życie

Z powyzszego wychodzi:
72 + 8 + 8 + 4 + 1 + 1 + 3 + 3 + 20 = 120h w styczniu.

Ale się narobiła, ja pierdolę! A ile w lipcu i w sierpniu?

Wlasnie zeby sie nikt nie przyczepial ponizej wyliczylem mozliwie dokladnie srednia "roczna".

[...]

dzieci, lubi uczyc. To wszyscy dokola twierdza, ze zarabia za duzo i nie pracuje w ogole, a jako przyklad podaja te nieszczesne kasy hipermarketowe.
To ani jej wina ani moja, ze ktos podpisuje umowe o prace, ktora mu nie odpowiada.

Jesli masz uwagi co do swojej umowy z wlascicielem hipermarketu, w ktorego kasie pracujesz to powinienes porozmawiac ze swoim pracodawca. Czemu sie zgodziles na cos co ci nie odpowiada?

--
jarek

Data: 2012-03-12 10:40:02
Autor: Arek
Ile warte jest życie

I to jest mało? Niech sobie postoi w kasie w markecie za połowe tego -
zobaczy, co to jest praca.

[...]

Było uważać bardziej na lekcjach to nie musiałbyś grzać taboret na kasie. Jak to się mówi:

"Nie chciało się dźwigać teczki, trzeba dźwigać dziś woreczki"

A.

Data: 2012-03-14 09:40:55
Autor: DoQ
Ile warte jest życie
W dniu 12-03-2012 10:40, Arek pisze:
Było uważać bardziej na lekcjach to nie musiałbyś grzać taboret na
kasie. Jak to się mówi:
"Nie chciało się dźwigać teczki, trzeba dźwigać dziś woreczki"

Tzn. nauczyciele nie nosili teczek i teraz mają kiepskie uposażenia oraz fatalne warunki pracy?

--
Pozdr. Grzymosław

Data: 2012-03-14 11:07:48
Autor: Jarek Pudelko
Ile warte jest życie
W dniu 2012-03-14 09:40, DoQ pisze:

Tzn. nauczyciele nie nosili teczek i teraz mają kiepskie uposażenia oraz
fatalne warunki pracy?

wrong!
Zauwaz, ze jak wspomnialem nie ma tu narzekania nauczycieli - przynajmniej ja zajalem takie stanowisko - ze za malo zarabiaja i pracuja w fatalnych warunkach.

To przedstawiciel kasjerow w hipermarkecie zarzuca nauczycielom, ze za duzo zarabiaja i maja za dobre warunki pracy a on(?) lub inni kasjerzy maja gorzej.

--
jarek

Data: 2012-03-14 11:26:11
Autor: Cavallino
Ile warte jest życie

Użytkownik "Jarek Pudelko" <jarek.pudelkoWYTNIJ.TO@boxnet.ceti.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jjpqlj$2kb0$1@alfa.ceti.pl...
[...]

A dlaczego tak jest?
Bo są świętymi krowami, chronionymi bezpodstawnie przez kartę nauczyciela.
Gdyby nie to, to ci gorsi pewnie by narzekali, że nikt im już nie chce zapłacić za brak roboty.

Data: 2012-03-14 14:07:48
Autor: Adam Płaszczyca
Ile warte jest życie
Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:40:55 +0100, DoQ napisał(a):

Tzn. nauczyciele nie nosili teczek i teraz mają kiepskie uposażenia oraz fatalne warunki pracy?

W sumie tak. --
     ___________ (R)

Data: 2012-03-14 14:22:47
Autor: J.F
Ile warte jest życie
Użytkownik "AdamPłaszczyca"  napisał w wiadomości
Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:40:55 +0100, DoQ napisał(a):
Tzn. nauczyciele nie nosili teczek i teraz mają kiepskie uposażenia oraz
fatalne warunki pracy?
W sumie tak.

Zalezy,  nie musza dzwigac woreczkow, machac lopata w deszczu, urlop maja dlugi itp.

I duzo zalezy od gustow wlasnych - np za te sama pensje lepiej pracowac codziennie, tzn od poniedzialku do piatku, w poblizu domu od 8 do 16-tej, czy np byc pol roku za granica, a potem 2 miesiace urlopu ...

J.

Data: 2012-03-14 21:11:07
Autor: DoQ
Ile warte jest życie
Tzn. nauczyciele nie nosili teczek i teraz mają kiepskie uposażenia oraz
fatalne warunki pracy?
W sumie tak.

Po prostu są mało ambitni ;)

--
Pozdr. Grzymosław

Data: 2012-03-07 12:26:25
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Berni
Do której szkoły i do której klasy chodzisz? Bo widzę, ze bardzo zaleźli
Ci za skórę.

Mi bardzo zaleźli, przez te mendy zmarnowałem co najmniej kilka lat życia. Zamiast dać mi indywidualny tok nauczania, to próbowali równać w dół do szeregu, zmuszali mnie do "nauki" z resztą głąbów i próbowali tępić za to, że znudzony ich pieprzeniem na poziomie niedorozwoju umysłowego, robiłem oczywiście bydło. Jak nie przychodziłem to też im przeszkadzało. Banda głąbów i darmozjadów. Większość nauczycieli "naucza" wyłącznie dlatego, że do niczego innego się nie nadają, a przed dzieciakami łatwo być "autorytetem".

Data: 2012-03-07 14:36:10
Autor: Berni
Ile warte jest Ĺźycie

[...]

No właśnie. Ja tak też nie chcę. Dlatego razem z tatą szukamy dobrego nauczyciela, który dobrze mnie wszystkiego nauczy
i nie będzie zwracał uwagę na to  jak ja będę robił bydło.
Ja też jestem bardzo inteligentny i zaraz robię bydło jak mnie ktoś sprowadza do poziomu niedorozwoju umysłowego.

Data: 2012-03-07 14:13:17
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Berni
No właśnie. Ja tak też nie chcę. Dlatego razem z tatą szukamy dobrego
nauczyciela, który dobrze mnie wszystkiego nauczy i nie będzie zwracał
uwagę na to  jak ja będę robił bydło. Ja teĹź jestem bardzo inteligentny
i zaraz robię bydło jak mnie ktoś sprowadza do poziomu niedorozwoju
umysłowego.

Widzę, że posługujesz się szytą grubymi nićmi ironią i nie ogarniasz zasad cytowania w usenecie. Czyżbyś byś nauczycielem? Poziomem intelektu pasujesz.

Data: 2012-03-08 09:31:38
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-07 13:26, to pisze:
begin Berni

[...]

Zatrudnij się w szkole jako nauczyciel i pokaż klasę. W momencie gdy stwierdzisz, że za 1000 pln pensji masz problemy z dotrwaniem do następnego miesiąca to zweryfikujesz swoje poglądy.

A.

Data: 2012-03-08 10:06:35
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
Zatrudnij się w szkole jako nauczyciel i pokaż klasę.

Niestety, nie mam kilku żyć, żeby jedno zmarnować.

W momencie gdy
stwierdzisz, Ĺźe za 1000 pln pensji masz problemy z dotrwaniem do
następnego miesiąca to zweryfikujesz swoje poglądy.

Nie ma obowiązku bycia nauczycielem. To po pierwsze. Po drugie wysokość płacy nie usprawiedliwia skandalicznego zachowania tej kliki (ale w pewnym sensie uzasadnia to o czym pisałem -- prawie każdy, który coś realnie potrafi, będzie robił wszystko, tylko nie "nauczał", pomijając może garstkę tych z "powołaniem"). Po trzecie zarobki nauczycieli na poziomie 1000 zł to mit.

Data: 2012-03-08 11:15:19
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-08 11:06, to pisze:
begin Arek

Zatrudnij się w szkole jako nauczyciel i pokaż klasę.

Niestety, nie mam kilku żyć, żeby jedno zmarnować.

Więc nie krytykuj.

[...]

Wiele wskazuje, że nie rozumiesz problemu. Spróbuj zatrudnić fachowca w dowolnej dziedzinie za takie pieniądze, nie ma znaczenia czy to będzie 1000pln czy z dodatkami 1350pln. A następnie spróbuj jeszcze raz wyciągnąć wnioski.

To państwo decyduje jaki chce mieć poziom kadry nauczycielskiej. To tak jakbyś miał pretensję, że z osobą na kasie w biedronce nie można pogadać o fizyce kwantowej.

A.

Data: 2012-03-08 10:34:36
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
Niestety, nie mam kilku żyć, żeby jedno zmarnować.

Więc nie krytykuj.

No i mamy jeden z debilnych nauczycielskich frazesĂłw -- nie umiesz lepiej,
nie krytykuj. Mam prawo krytykować te (w większości) mendy jako wieloletni
usługobiorca. Jeśli oddam auto do lakiernika i narobi mi zacieków to też
mam prawo go krytykować mimo, że sam lakierować w ogóle nie potrafię.

[...]

W dupie mam ile nauczyciel zarabia (aczkolwiek wcale nie zarabia
minimalnej płacy, no może jakiś jeden, gdzieś na wsi). Mendy, które mnie
"uczyły" na pewno minimalnej nie zarabiały. Poza tym nie ma to żadnego
znaczenia. Piszę o tym, w jaki sposób ta menażeria się zachowuje, powody
mnie nie interesują. Skoro jeden z drugim nie jest w stanie znaleźć pracy
za lepsze pieniądze (bo nic sensownego nie potrafi) to ma psi obowiązek
tą, którą ma, wykonywać należycie.

To państwo decyduje jaki chce mieć poziom kadry nauczycielskiej. To tak
jakbyś miał pretensję, że z osobą na kasie w biedronce nie można pogadać
o fizyce kwantowej.

Nie, to zupełnie nie tak. Mam pretensje, że nauczyciel jest zazwyczaj
niedowartościowanym frustratem który źle wykonuje SWOJE OBOWIĄZKI. Od
osoby na kasie w biedronce oczekuję, że powie "dzień dobry", "do widzenia"
i poprawnie wyda resztę. Zazwyczaj im się to udaje.

Data: 2012-03-08 13:00:12
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-08 11:34, to pisze:
begin Arek

Niestety, nie mam kilku żyć, żeby jedno zmarnować.

Więc nie krytykuj.

No i mamy jeden z debilnych nauczycielskich frazesĂłw -- nie umiesz lepiej,

Chyba nie potrzebnie się unosisz.

[...]

Czytając co piszesz to zgadzam się z jednym, osoby które Cię uczyły nie przyłożyły się do swojej pracy.

Jeszcze raz napiszę nie rozumiesz problemu. Twoje pretensje są w stylu, kupiłem za 2tys. 20 letniego tico. Nie ma to przyśpieszenia, komfort żaden, brak klimy, dobrego zestawu audio, pojemnego bagażnika itp. Dlatego twierdzę, że wszystkie samochody są do dupy. Przecież skoro kupiłem samochód to on ma psi obowiązek być dokładnie taki jaki sobie wymarzyłem.

Szkołę za 1000 pln. nie stać na dobrą kadrę nauczycielską. Zatrudniają co leci, bo kto mający odpowiednią wiedzą, wykształcenie itp. będzie za takie pieniądze pracować? A Twoje chore wymagania możesz sobie wsadzić w buty, albo poszukać prywatnej placówki oferującej poziom jaki oczekujesz, ale wtedy dowiesz się ile to kosztuje.

[...]

Idź do dyrektora szkoły bo to on odpowiada za daną placówkę a nie człowiek którego zatrudniono na tym stanowisku. Twoje wymagania nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Kształt obecnej publicznej edukacji został ustalony przez państwo, nie podoba się skorzystaj z prywatnej albo zacznij głosować inaczej. Jak więcej osób będzie myśleć podobnie to się to zmieni.

A.

Data: 2012-03-08 13:31:12
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
Jeszcze raz napiszę nie rozumiesz problemu. Twoje pretensje są w stylu,
kupiłem za 2tys. 20 letniego tico. Nie ma to przyśpieszenia, komfort
Ĺźaden, brak klimy, dobrego zestawu audio, pojemnego bagaĹźnika itp.
Dlatego twierdzę, że wszystkie samochody są do dupy. Przecież skoro
kupiłem samochód to on ma psi obowiązek być dokładnie taki jaki sobie
wymarzyłem.

Chodziłem do dość drogich szkól prywatnych, wiem od znajomych że w państwowych jest pod tym względem JESZCZE GORZEJ.

Idź do dyrektora szkoły bo to on odpowiada za daną placówkę a nie
człowiek którego zatrudniono na tym stanowisku.

Niby dlaczego? Głównie nauczyciel odpowiada za to, co robi, bo on to robi. Odpowiedzialność dyrektora jest drugorzędna.

[...]

W ramach tego, co wymaga Państwo jest ogromne pole manewru, które nauczycielskie mendy wykorzystują niestety zazwyczaj tak, żeby im było jak najwygodniej. To właśnie jest główny problem i o tym piszę.

Data: 2012-03-08 12:28:37
Autor: Berni
Ile warte jest Ĺźycie

UĹźytkownik "Arek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jja0rn$rde$1@node2.news.atman.pl...

W dniu 2012-03-08 11:06, to pisze:
begin Arek

Zatrudnij się w szkole jako nauczyciel i pokaż klasę.

Niestety, nie mam kilku żyć, żeby jedno zmarnować.

Więc nie krytykuj.

Arku daj spokĂłj. Nie warto.
Jest taka przypadłość na którą cierpi (czasem całkiem nieświadomie) ok. 3% każdego społeczeństwa.
Jeżeli chodzi o inteligencję są to osoby normalne lub z IQ zdecydowanie ponad przeciętną. Natomiast kompletnie nie potrafiący przystosować się do obowiązujących norm i zasad współżycia w społeczeństwie.
Reagują agresją, tzw. "bydłem" itp. Nigdy nie widzą własnej winy i własnymi niepowodzeniami obciążają wszystkich tylko nie siebie.
Jak ta dolegliwość się nazywa? No cóż. Łatwo dopasować ww. objawy do definicji. Definicję nietrudno znaleźć w sieci. Najgorsze to to, że nie da się tego leczyć.
A tak w ogóle to cała ta dyskusja jest NTG. Przyznaję, że ja ją sprowokowałem. Po prostu nienawidzę uogólnień, bo krzywdzą zbyt wielu ludzi. To tak jak by powiedzieć Polacy to pijacy. Albo francuzi/rosjanie/chińczycy..... to złodzieje bo mi pani w sklepie za mało wydała reszty. To jest po prostu prymitywne.
A tak na marginesie. Nie jestem nauczycielem.:)
A teraz Wszyscy możecie mi dać PLONK. :)
Pozdrawiam

Data: 2012-03-08 13:23:20
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Berni
Jeżeli chodzi o inteligencję są to osoby normalne lub z IQ zdecydowanie
ponad przeciętną. Natomiast kompletnie nie potrafiący przystosować się
do obowiązujących norm i zasad współżycia w społeczeństwie.

Na tym właśnie polega problem, że osobom z przeciętnym poziomem IQ nie każe się dostosowywać do norm dla upośledzonych umysłowo, natomiast osoby z wysokim IQ stara się równać do przeciętności (przynajmniej do uzyskania pełnoletności), co jest doskonałą analogią do powyższego.

Reagują
agresją, tzw. "bydłem" itp.

Zakładając, że masz przeciętne IQ -- jakby Cię zamknęli w psychiatryku to byś tak nie reagował?

Nigdy nie widzą własnej winy i własnymi
niepowodzeniami obciążają wszystkich tylko nie siebie.

To, że zmarnowałem 12 lat życia w zjebanym szkolnictwie to nie jest moja wina, bo miałem na to dokładnie żaden wpływ. Tracenie czasu 5 dni w tygodniu w tych placówkach dla debili to był niestety mój ustawowy obowiązek.

Przyznaję, że ja ją
sprowokowałem. Po prostu nienawidzę uogólnień, bo krzywdzą zbyt wielu
ludzi.

Z czytaniem chyba tez masz problemy, bo wyraźnie pisałem o WIĘKSZOŚCI.

To tak jak by powiedzieć Polacy to pijacy.

No cóż, większość taka właśnie jest.

Data: 2012-03-08 14:37:04
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-08 14:23, to pisze:

[...]

Państwo zapewniło Ci bezpłatną edukację zapewniającą zdobycie *podstawowej* wiedzy. Mogłeś skorzystać z prywatnej palcówki albo niezależnie dokształcać się w szerszym zakresie.

Twoje marudzenie, że w publicznej niedofinansowanej szkole nie ma indywidualnego cyklu nauczania, nawet nie jest śmieszne.

A.

Data: 2012-03-08 16:35:04
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
Państwo zapewniło Ci bezpłatną edukację zapewniającą zdobycie
*podstawowej* wiedzy.

Problem w tym, że tam nie jest. Nie wystarczy, że uczeń nabędzie wiedzę i udowodni, że ją posiada, musi jeszcze BYĆ. Musi BYĆ W SZKOLE przez 12 lat, niezależnie czy potrzebuje całego semestru, żeby przyswoić materiał, czy wystarczy mu na to tydzień.

Mogłeś skorzystać z prywatnej palcówki albo
niezależnie dokształcać się w szerszym zakresie.

I skorzystałem, niestety państwo nie oddało mi niewykorzystanej kasy.

Twoje marudzenie, Ĺźe w publicznej niedofinansowanej szkole nie ma
indywidualnego cyklu nauczania, nawet nie jest śmieszne.

Po pierwsze mówiłem głównie o szkołach prywatnych. Po drugie indywidualny tok nauczania to nie musi być od razu indywidualny nauczyciel. Wystarczyłby indywidualny tok zaliczania przedmiotu i niezmuszanie do przesiadywania na zajęciach uczniów, którzy tego nie potrzebują.

Data: 2012-03-08 18:01:54
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-08 17:35, to pisze:
begin Arek

[...]

Już pisałem Adamowi, są takie kraje np. w Afryce, gdzi nie trzeba być. Analfabetyzm powyżej 50% nikomu tam nie przeszkadza.

Zresztą czytając newsy u nas umiejętność czytania ze zrozumieniem wcale nie jest wyższa, więc te 12 lat to wcale nie jest tak dużo.

Mogłeś skorzystać z prywatnej palcówki albo
niezależnie dokształcać się w szerszym zakresie.

I skorzystałem, niestety państwo nie oddało mi niewykorzystanej kasy.

Szkoły prywatne również są finansowane z budżetu, może Twoja szkoła odebrała sobie tę kasę. Nawet jeżeli nie, to już Twój problem, niestety.

[...]

A co mnie obchodzą szkoły prywatne? Jest to normalny produkt jak wybrałeś kiepską i jeszcze za to w cholerę płaciłeś to Twój problem. Głupota kosztuje. Ja w szkole publicznej nie miałem takich problemów. W tej samej klasie uczyli się nieuki i tacy co startowali w olimpiadach i je na jakimś tam szczeblu wygrywali. Znaczy da się.

A.

Data: 2012-03-08 17:32:30
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
Już pisałem Adamowi, są takie kraje np. w Afryce, gdzi nie trzeba być.
Analfabetyzm powyĹźej 50% nikomu tam nie przeszkadza.

Daruj sobie idiotyczną demagogię. Chodzi o to, żeby NAUCZYĆ, a nie, żeby UCZYĆ. To czy ktoś się NAUCZYŁ sprawdza się za pomocą testów, a nie sprawdzając listę obecności. Czy to naprawdę przerasta nauczyciela Arka?

Zresztą czytając newsy u nas umiejętność czytania ze zrozumieniem wcale
nie jest wyższa, więc te 12 lat to wcale nie jest tak dużo.

Dla niektórych być może, ale ogarniasz w ogóle to, o czym dyskutujemy?

Szkoły prywatne również są finansowane z budżetu, może Twoja szkoła
odebrała sobie tę kasę. Nawet jeżeli nie, to już Twój problem, niestety.

Niewątpliwie okradanie mnie przez państwo na każdym kroku i kierowanie tych pieniędzy do żulerii jest poważnym problemem. Ten sam temat dotyczy tzw. "służby zdrowia".

A co mnie obchodzą szkoły prywatne? Jest to normalny produkt jak
wybrałeś kiepską i jeszcze za to w cholerę płaciłeś to Twój problem.
Głupota kosztuje.

Wybrałem dobrą, a nawet bardzo dobra, w państwowej uczniowie nie pasujący do średniej mają jeszcze gorzej.

Ja w szkole publicznej nie miałem takich problemów.

Może byłeś przeciętny, co by zresztą tłumaczyło to, ze prawdopodobnie jesteś nauczycielem.

tej samej klasie uczyli się nieuki i tacy co startowali w olimpiadach i
je na jakimś tam szczeblu wygrywali. Znaczy da się.

Sorry, ale wygranie jakiegoś tam szczebla durnej "olimpiady" to nie jest żaden szczyt. Poza tym "da się" nie wyklucza tego, że jest to czas zmarnowany. Ja też skończyłem podstawówkę i liceum z różnymi głąbami i co z tego? Mogłem ten czas wykorzystać 10x lepiej, gdyby mnie nie zmuszano to koegzystencji z idiotami. Nawet biorąc pod uwagę miernotę edukacji, w której uczestniczyłem, bez problemu zdałbym maturę po 6 klasie podstawówki. Niestety, takie możliwości nie istniały.

Data: 2012-03-09 09:21:41
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-08 18:32, to pisze:
begin Arek

[...]

Jaka demagogia, to jest sprawa podstawowa, zrozumienie czym jest państwo, społeczeństwo i cywilizacja. To nie wina szkolnictwa, że kolejne rządy tną jak mogą, kiedyś reprezentowało całkiem dobry poziom, dziś już nie. I to, że nie popieram Twoich teorii nie jest jednoznaczne z tym, że jestem nauczycielem, aczkolwiek znam parę osób które kiedyś pracowały w szkole jednak musiały z stamtąd uciekać. Tak ze względu na syf jaki tam panuje. Ale ten syf nie tworzą nauczyciele tylko politycy.

[...]

Młodzi gniewni kapitaliści:), przestań oglądać Korwina na jutube to będziesz bardziej wyluzowany. Zauważ, że jego teorii nikt nigdzie nie stosuje. Nawet te kraje, które dobrze się rozwijają.

[...]

Wygląda na to, że nie. Ja skończyłem państwową i nie ma takich problemów jak Ty.

Ja w szkole publicznej nie miałem takich problemów.

Może byłeś przeciętny, co by zresztą tłumaczyło to, ze prawdopodobnie
jesteś nauczycielem.

Patrząc na Twoją argumentację i poziom, musiałeś być dużo poniżej. Ciągle czekam na Twoje dyplomy z olimpiad.

[...]

LOL. To chyba podsumowuje wszystko. Olimpiady są durne bo ja w nich nie miałbym szans, nauczyciele są durni bo wstawiają pały:) T

A.

Data: 2012-03-10 10:24:55
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
Jaka demagogia

Taka, że ja o idiotycznych kryteriach zaliczania przedmiotów, a Ty coś bredzisz o braku szkół w Afryce, jakby brak szkół był jedyną alternatywą dla idiotyzmu w tychże.

[...]

Mam w dupie JKM i jego teoria, o czym wielokrotnie pisałem. Po raz kolejny próbujesz sprowadzać normalne, rozsądne wypowiedzi do absurdu, bo nie wiesz, jak sensownie zripostować.

Wybrałem dobrą, a nawet bardzo dobra, w państwowej uczniowie nie
pasujący do średniej mają jeszcze gorzej.

Wygląda na to, że nie. Ja skończyłem państwową i nie ma takich problemów
jak Ty.

Najwyraźniej tylko wydaje Ci się, że nie pasowałeś do średniej.

LOL. To chyba podsumowuje wszystko. Olimpiady są durne bo ja w nich nie
miałbym szans, nauczyciele są durni bo wstawiają pały:) T

Kolejny raz rozumowanie proste jak budowa cepa -- jak ktoś w czymś nie bierze udziału to dlatego, że by nie miał szans. W mojej podstawówce zadania z tzw. "olimpiad" rozwiązywało się na lekcjach i był to mniej więcej poziom normalnych sprawdzianów. Nie uczestniczyłem, bo po co? Nic by mi to nie dało. Już wtedy wiedziałem, że w przyszłości nikogo nie będzie obchodziło, że w podstawówce uczestniczyłem w tej czy innej olimpiadzie albo miałem taką czy inną ocenę z jakiegoś przedmiotu. A i tak zazwyczaj miałem świadectwa z wyróżnienie, a na studiach stypendia. Tego właśnie Wasze środowisko mentalnie nie jest w stanie pojąć -- że ktoś może mieć możliwości intelektualne znacznie powyżej przeciętnej i jednocześnie nie mieć ochoty wykorzystywać ich akurat w szkole, a szkołę chce po prostu zaliczyć.

Data: 2012-03-12 11:19:45
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-10 11:24, to pisze:

[...]

Jeżeli rozsądną wypowiedzią są teksty o okradaniu przez Państwo albo służbę zdrowia, to ja przepraszam.

[...]

Za to nauczyli mnie czytać ze zrozumieniem.

[...]

Już to widzę oczami wyobraźni, mały chłopiec, dziecko a już kalkuluje, mógłbym wziąć udział w olimpiadzie, wygrać ją ale po co mi to, komu to potrzebne itp. Takiej bzdury dawno nie słyszałem. Do tego rodzice i nauczyciele widzą ponadprzeciętnie uzdolnione dziecko i mówią, a tam, po co mu to. No ale z drugiej strony to brzmi przekonująco, już wtedy wiedziałeś, żeś ensztejn tylko nie chcesz się tym obnosić:) LOL

No i świadectwo z wyróżnieniem w prywatnej szkole, to faktycznie nie lada wyczyn:)

A.

Data: 2012-03-12 21:33:12
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
Jeżeli rozsądną wypowiedzią są teksty o okradaniu przez Państwo albo
służbę zdrowia, to ja przepraszam.

Takie są fakty. Państwo zmusza mnie do płacenia za usługi beznadziejnej jakości, z których nie korzystam. Uczciwy układ byłby taki, że jak nie chcę korzystać, to nie płacę.

Już to widzę oczami wyobraźni, mały chłopiec, dziecko a już kalkuluje,
mógłbym wziąć udział w olimpiadzie, wygrać ją ale po co mi to, komu to
potrzebne itp. Takiej bzdury dawno nie słyszałem.

Jeżeli tak oczywista rzecz jak to, że człowiek w wieku 10-15 lat potrafi objąć rozumem horyzont szerszy niż pół roku, budzi Twoje zaskoczenie, to tylko po raz kolejny potwierdzasz, że jesteś średniakiem.

Do tego rodzice i
nauczyciele widzą ponadprzeciętnie uzdolnione dziecko i mówią, a tam, po
co mu to.

No właśnie te nauczycielskie pojeby miały wieczne pretensje do mnie, że nie robię tego, tamtego czy sramtego chociaż bym mógł. Nie mogli pojąć, że mam po prostu ciekawsze zajęcia i NIE CHCĘ. I ta paranoja ciągnęła się aż do matury. I oczywiście największa idiotka z tego grona, ta, która postawiła mi na semestr 1 z przedmiotu, który na maturze zdałem na maturze w okolicach maksimum (nie przygotowując się ani minuty) nie poniosła żadnych konsekwencji. Taka jest niestety mentalność tego smętnego towarzystwa.

No ale z drugiej strony to brzmi przekonująco, już wtedy
wiedziałeś, żeś ensztejn tylko nie chcesz się tym obnosić:) LOL

W liceum wręcz dosłownie zgrywałem durnia -- udawałem, że się staram, ale mi nie wychodzi, żeby to stado osłów dało mi spokój i pozwoliło zaliczyć spokojnie nudną szkołę i zajmować się tym, co mnie interesowało. Niestety, to akurat mi się nie udało i nie dali się oszukać.

No i świadectwo z wyróżnieniem w prywatnej szkole, to faktycznie nie
lada wyczyn:)

Widać, że gówno wiesz o prywatnych szkołach. A w każdym razie o tych, do których ja chodziłem. Poziom tam był bez porównania wyższy niż w państwowych.

Data: 2012-03-13 10:15:21
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-12 22:33, to pisze:
begin Arek

[...]

Jak dorośniesz, wyleczysz pryszcze, to zrozumiesz czym jest państwo. Na razie jak widać jesteś na etapie buntu nastolatków.

[...]

Dziecko bez ambicji i energii. Przerażające.

[...]

Nic nowego, każdy komu w szkole nie szło twierdził później, że wcale się nie uczył. A nauczyciele to gamonie.

No ale przecież, Ty byłeś inny, Ty w wieku 10lat miałeś mentalność starca. Nie robiłeś tego co inni, bo byleś ponadprzeciętny. Nie uczyłeś się bo to było bez sensu. Nie miałeś ambicji bo to takie oklepane:)

Za to teraz nie szkoda Ci czasu na bezsensowne trollowanie w usenecie.
ROTFL!

[...]

Jak to wszystko się zamyka w całość. Ledwo wymęczona prywatna szkoła, gdzie za dużą kasę obiecali rodzicom przepchnąć gamonia. W państwowej pewnie by się nie patyczkowali, byłby kibel jak nic. W średniej podobnie. Dopiero podrzędne studia pozwoliły na parę lepszych ocen.

Oczywiście;)

A.

Data: 2012-03-14 15:39:05
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
Jak dorośniesz, wyleczysz pryszcze, to zrozumiesz czym jest państwo. Na
razie jak widać jesteś na etapie buntu nastolatków.

Na pewno nie powinno służyć redystrybucji od trochę bogatszych (i bardziej pracowitych) do trochę biedniejszych (i bardziej leniwych) podczas gdy naprawdę bogaci mają to wszystko w dupie.

[...]

Jeśli dla Ciebie jakaś olimpiada to szczyt ambicji to współczuję. Najwyraźniej to co dla Ciebie jest sufitem, dla innych jest podłogą.

Nic nowego, każdy komu w szkole nie szło twierdził później, że wcale się
nie uczył. A nauczyciele to gamonie.

Ale ja nie miałem wcale problemów z nauką w szkole. Miałem problemy z wybranymi nauczycielami, które miały charakter czysto personalny. To byli zazwyczaj ci, którzy najbardziej przynudzali i na których lekcjach robiłem największe bydło.

No ale przecież, Ty byłeś inny, Ty w wieku 10lat miałeś mentalność
starca. Nie robiłeś tego co inni, bo byleś ponadprzeciętny. Nie uczyłeś
się bo to było bez sensu. Nie miałeś ambicji bo to takie oklepane:)

Oczywiście, że się uczyłem i miałem ambicje, tylko w zupełnie innym kierunku niż wkuwanie nazw wszystkich rzek w Australii albo budowy anatomicznej żaby itp.
Za to teraz nie szkoda Ci czasu na bezsensowne trollowanie w usenecie.
ROTFL!

Usenet to dla mnie rozrywka. Rozrywka jest dobra. Pracując bez przerwy przestaje się być efektywnym.

[...]

Napisałem już ze dwa razy, że formalnie rzecz biorąc średnie miałem w najgorszym razie dobre (bardzo rzadko), najczęściej bardzo dobre lub znakomite, chociaż nie przywiązywałem do tego wagi. Zapytam więc uprzejmie -- jesteś głupi, czy tylko głupiego udajesz?

Problem z Wami, średniakami, polega na tym, że wszystkich próbujecie równać do własnego, niskiego poziomu i wszystkich mierzycie własną miarą. Ja Ci nic udowadniać nie muszę, bo mam Twoje zdanie w dupie, a nie chce mi się tego robić tym bardziej, że próbujesz manipulować moimi wypowiedziami, żeby dopasować je do swojej idiotycznej, średniaczej, tezy, że "jak ktoś ma złe zdanie o nauczycielach, to w szkole źle szło".

Data: 2012-03-08 13:35:51
Autor: Adam Płaszczyca
Ile warte jest życie
Dnia Thu, 8 Mar 2012 12:28:37 +0100, Berni napisał(a):

[...]

Wypisz-wymaluj nauczyciele :D

--
     ___________ (R)

Data: 2012-03-08 13:50:18
Autor: Arek
Ile warte jest życie

[...]

Skoro z takimi miałeś kontakt, to nie dziwi Twoja postawa, skądś te wzorce musiały na Ciebie spłynąć.

A.

Data: 2012-03-08 14:33:43
Autor: Adam Płaszczyca
Ile warte jest życie
Dnia Thu, 08 Mar 2012 13:50:18 +0100, Arek napisał(a):

[...]

Oczywiście, przecież postawa 'swoją pracę wykonuję rzetelnie' jest bardzo
zła. --
     ___________ (R)

Data: 2012-03-08 13:34:59
Autor: Adam Płaszczyca
Ile warte jest Ĺźycie
Dnia Thu, 08 Mar 2012 11:15:19 +0100, Arek napisał(a):

[...]

No i? Problem w tym, że Państwo nie pozwala mi na niepłacenie za ten
'luksus'.

--
     ___________ (R)

Data: 2012-03-08 13:48:25
Autor: Arek
Ile warte jest życie

[...]

Ale owszem pozwala, płacisz na szkolnictwo coraz mniej, co za tym idzie szkolnictwo jest na coraz niższym poziomie. Czyli dokładnie to czego oczekujesz.

A.

Data: 2012-03-08 14:36:11
Autor: Adam Płaszczyca
Ile warte jest życie
Dnia Thu, 08 Mar 2012 13:48:25 +0100, Arek napisał(a):

No i? Problem w tym, że Państwo nie pozwala mi na niepłacenie za ten
'luksus'.

Ale owszem pozwala, płacisz na szkolnictwo coraz mniej,

O, przykład jak logika wygląda w wydaniu belferskim.

Pozwala na niepłacenie, bo pozwala na płacenie mniej. Jeśli płace mniej, to PŁACĘ, tępaku. Rzecz w tym, że nie mogę nie płacić takim durniom, którzy własnej dupy by
nie znaleźli i zatrudnić kogoś, kto bedzie nauczycielem na poziomie
pozwalającym na odróżnienie niepłacenia od płacenia mniej. --
     ___________ (R)

Data: 2012-03-08 15:01:18
Autor: Arek
Ile warte jest życie
[...]

Biorąc pod uwagę ogólniki którymi się posługujesz oraz poziom kultury, można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że jesteś typem, który zawsze miał do szkoły pod górkę. A nauczyciel który nie chciał marnować czasu normalnych uczniów nie poświęcał czasu nieukowi, a teraz ten nieuk po latach marudzi, że nie głaskali go wystarczająco często po główce.

Miej pretensje do rodziców, że jak sobie nie radziłeś nie pomogli, albo nie przenieśli do klasy niżej.

A.

Data: 2012-03-10 01:22:57
Autor: Adam Płaszczyca
Ile warte jest życie
Dnia Thu, 08 Mar 2012 15:01:18 +0100, Arek napisał(a):

[...]

Jakie pięknie założenia :D Tylko, jak zwykle belfer nie rozumie potrzeby
dowiedzenia ich prawdziwości. Ale o więcej kasy drze ryja, choć gówno potrafi.
--
     ___________ (R)

Data: 2012-03-12 11:20:48
Autor: Arek
Ile warte jest życie
[...]

Dzięki za potwierdzenie założenia. Było się uczyć, to nie musiałbyś teraz jęczeć jak Ci ciężko itp.

A.

Data: 2012-03-09 00:04:17
Autor: DoQ
Ile warte jest życie
W dniu 08-03-2012 11:06, to pisze:

realnie potrafi, będzie robił wszystko, tylko nie "nauczał", pomijając
może garstkę tych z "powołaniem"). Po trzecie zarobki nauczycieli na
poziomie 1000 zł to mit.

Dokładnie. Do tego wolne w wakacje, ferie, święta oraz luźne godziny pracy - dopiero co się oburzali, że ktoś im każe w pracy siedzieć 8h/5d w tygodniu. Takie biedaczyska zapracowane.

--
Pozdr. Grzymosław

Data: 2012-03-08 23:06:00
Autor: to
Ile warte jest życie
begin DoQ
Dokładnie. Do tego wolne w wakacje, ferie, święta oraz luźne godziny
pracy - dopiero co się oburzali, że ktoś im każe w pracy siedzieć 8h/5d
w tygodniu. Takie biedaczyska zapracowane.

Zaraz Ci pewnie jakiś napisze, że musi w domu klasówki sprawdzać. :D

Data: 2012-03-09 00:08:22
Autor: DoQ
Ile warte jest życie
W dniu 09-03-2012 00:06, to pisze:

[...]

To niech posiedzi do 16 i sprawdzi w szkole - będzie miał wolne popołudnie :))

--
Pozdr. Grzymosław

Data: 2012-03-08 23:14:07
Autor: to
Ile warte jest życie
begin DoQ
To niech posiedzi do 16 i sprawdzi w szkole - będzie miał wolne
popołudnie :))

Z tego co pamiętam, to po połowie tych durni trzeba było samemu sprawdzać, bo mi złośliwie zaniżali punktację. :>

Data: 2012-03-09 09:23:44
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-09 00:14, to pisze:
begin DoQ

To niech posiedzi do 16 i sprawdzi w szkole - będzie miał wolne
popołudnie :))

Z tego co pamiętam, to po połowie tych durni trzeba było samemu
sprawdzać, bo mi złośliwie zaniżali punktację. :>

Musieli Ci strasznie zaniżać tę punktację, skoro rodzice musieli zabrać Cię z publicznej do prywatnej abyś mógł to jakoś skończyć.

Zresztą wiadomo po co są drogie prywatne szkoły z niskim poziomem nauczania, aby głąby których stać mogli skończyć podstawówkę.

A.

Data: 2012-03-10 10:27:37
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
Musieli Ci strasznie zaniżać tę punktację, skoro rodzice musieli zabrać
Cię z publicznej do prywatnej abyś mógł to jakoś skończyć.

Nikt mnie znikąd nie zabierał i nie miałem problemu ze skończeniem czegokolwiek. Tzn. prawie miałem, bo ta banda pojebów robiła mi problemy z dopuszczeniem do matury (z powodów wyssanych z dupy), na szczęście im się nie udało i oczywiście zdałem ją z wynikami bardzo dobrymi.

Zresztą wiadomo po co są drogie prywatne szkoły z niskim poziomem
nauczania, aby głąby których stać mogli skończyć podstawówkę.

Tak, tak. :D I po tej podstawówce "z niskim poziomem", którą raczej olewałem, dostałem się bez problemu na podstawową listę w LO z kilkunastoma osobami na jedno miejsce, nie przygotowując się nijak dodatkowo do egzaminu.

Data: 2012-03-12 15:10:35
Autor: Gotfryd Smolik news
Ile warte jest życie
On Fri, 9 Mar 2012, DoQ wrote:

[...]

  Pewnie własnie o to oburzenie chodzi, bo taki przypadek był (dyrektor
zarzadził "zakres pozalekcyjny" realizować również w szkole).
  Linku nie mam, ale było w prasie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-08 11:55:00
Autor: Adam Płaszczyca
Ile warte jest Ĺźycie
Dnia Thu, 08 Mar 2012 09:31:38 +0100, Arek napisał(a):

Zatrudnij się w szkole jako nauczyciel i pokaż klasę. W momencie gdy stwierdzisz, że za 1000 pln pensji masz problemy z dotrwaniem do następnego miesiąca to zweryfikujesz swoje poglądy.

Musiałbym na głowę upaść. I widać ci, którzy pracują ipadli.

--
     ___________ (R)

Data: 2012-03-08 13:01:18
Autor: Arek
Ile warte jest życie
[...]

A widzisz, ale chciałbyś aby inni posiadający odpowiednią wiedzą i wykształcenie za tyle pracowali. Trochę nie fair.

A.

Data: 2012-03-08 13:16:32
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
A widzisz, ale chciałbyś aby inni posiadający odpowiednią wiedzą i
wykształcenie za tyle pracowali. Trochę nie fair.

Skoro się godzi na pracę za tyle to ma psi obowiązek robić to należycie. Jak nie potrafi to niech odszlamia rowy melioracyjne albo czyści kible.

Data: 2012-03-08 14:41:45
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-08 14:16, to pisze:

[...]

Ci co się godzą pracują zgodnie z wymaganiami.

A.

Data: 2012-03-08 17:32:44
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
Ci co się godzą pracują zgodnie z wymaganiami.

GĂłwno prawda.

Data: 2012-03-09 09:33:49
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-08 18:32, to pisze:
begin Arek

Ci co się godzą pracują zgodnie z wymaganiami.

GĂłwno prawda.

No to mnie przekonałeś.

A.

Data: 2012-03-08 13:39:49
Autor: czak norris
Ile warte jest życie
W dniu 2012-03-08 13:01, Arek pisze:
A widzisz, ale chciałbyś aby inni posiadający odpowiednią wiedzą i
wykształcenie za tyle pracowali. Trochę nie fair.

Rozumiem, że gdy na pogotowiu obetną Ci złą nogę, to przyjmiesz to z uśmiechem na ustach, bo w końcu czego można wymagać od faceta na nocnym dyżurze zarabiającego 1k5pln.

Może jakiś dziwny jestem, ale jeśli godzisz się coś robić za Xzł to starasz się to wykonywać jak najlepiej, niezależnie od wartości nabywczej tego iksa. Jeśli Xzł to za mało, należy poszukać sobie innego zajęcia i/lub podnieść własne kwalifikacje, a nie odstawiać fuszerkę zajmując się głównie użalaniem się nad swym smutnym losem, przeplatanym jęczeniem o niskich zarobkach.

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;)

Data: 2012-03-08 13:46:36
Autor: Arek
Ile warte jest życie
W dniu 2012-03-08 13:39, czak norris pisze:
[...]

A skąd wiesz, że ludzie pracujących na stanowiskach nauczycieli nie realizują dokładnie tego czego się od nich wymaga.

[...]

Znaczy się, gdy zatrudnisz robotnika na budowie zapłacisz mu za noszenie cegieł, to możesz mieć pretensję, że nie potrafi sam wybudować np. stadionu? Przecież to też budowa.

Wracając do nauczycieli, jeżeli ktoś jest młody i podnosi swoje kwalifikacje to automatycznie chciałby więcej zarabiać więc rezygnuje z pracy w publicznej szkoły i idzie gdzie indziej. Dokładnie tak jak piszesz. Więc o co Ci chodzi?

A.

Data: 2012-03-08 13:18:22
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
[...]

Ja chodziłem wyłącznie do prywatnych szkół i to dość drogich. Tam było trochę lepiej, ale nie tak znowu bardzo. Niestety mentalność nauczycielstwa jest mocno zabetonowana. A w każdym razie była, może od tego czasu coś się zmieniło, ale szczerze wątpię.

Data: 2012-03-08 14:40:11
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-08 14:18, to pisze:

[...]

Napisałeś, że nauczyciele w publicznej szkole zmarnowali Ci 12 lat życia. A teraz, że chodziłeś do dobrych prywatnych szkół. Zastanawiające.

Tak przy okazji ile olimpiad matematycznych, historycznych, biologicznych itp. wygrałeś. Pokaż dyplomy to potem pogadamy o Twoich ponadprzeciętnych zdolnościach.

A.

Data: 2012-03-08 16:46:32
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
Napisałeś, że nauczyciele w publicznej szkole zmarnowali Ci 12 lat
życia. A teraz, że chodziłeś do dobrych prywatnych szkół.
Zastanawiające.

Nic nie pisałem o publicznej szkole. Pisałem o nauczycielach w ogólności (o mentalności większości nauczycieli).

Tak przy okazji ile olimpiad matematycznych, historycznych,
biologicznych itp. wygrałeś. Pokaż dyplomy to potem pogadamy o Twoich
ponadprzeciętnych zdolnościach.

W żadnej w ogóle nie brałem udziału, bo mnie to nie ciekawiło. Jedną nawet określiłem wulgarnie w następstwie czego moi rodzice musieli odwiedzić szkołę i wysłuchać jakichś bzdetów.

Co do dyplomów to skończyłem bez problemu dwie uczelnie wyższe, poświęcając na to jakiś tydzień w semestrze i często otrzymując stypendia naukowe niejako przypadkiem, bo miałem to generalnie w dupie. Tyle, że w szkolnictwie wyższym już tak się da, bo wystarczy UMIEĆ, nie trzeba UCZYĆ SIĘ PRZEZ OKREŚLONY CZAS.

Tak w ogóle, to nie jesteś czasem nauczycielem? Bo tok myślenia masz identyczny jak ta banda głąbów. Dla nich uczniowie dzielą się na tych, którzy sobie mniej lub bardziej nie radzą i na tych, którzy W SZKOLE robią więcej niż inni i dobrze się zachowują -- to ich pupilki, którym pozwalają na więcej. Przeciętny nauczyciel nie ocenia wiedzy, on ocenia "postępy", "aktywność" i inne gówna. Jak za komuny -- nie liczy się zrealizowanie celu, tylko wykonywanie jakiejś pracy, obojętne w zasadzie w jaki sposób.

W prymitywnych umyśle nauczyciela nie istnieje ktoś taki, jak uczeń, który ma w dupie szkołę jako taką i chce po prostu zaliczyć materiał wynikający z programu, a swoje uzdolnienia i zainteresowania rozwijać we własnym zakresie, przy czym jest w stanie zaliczyć ten program w tydzień, nie potrzebuje przesiadywać przez pół roku w klasie z resztą debili. Takich uczniów zmusza się do tracenia czasu na zajęciach, które są im zbędne, co zazwyczaj prowadzi do tego, że się nudzą i robią bydło, czego jestem najlepszym przykładem.

Data: 2012-03-09 09:30:46
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-08 17:46, to pisze:
begin Arek

[...]

Szkoła prywatna rządzi się innymi prawami. Mieszanie tych dwóch zagadnień jest kolejnym argumentem za tym, że kompletnie nie wiesz o czym piszesz.

[...]

Jasne jasne:)

[...]

Litości, dzisiaj każdy kończy uczelnie wyższą bez najmniejszego problemu, zwłaszcza te mało popularne.

[...]
w jaki sposĂłb.

Skąd tyle o nich wiesz skoro nie uczyłeś się w szkole publicznej. Motasz się straszliwie.

[...]

Kieruj pretensje do swoich rodziców, że zapisali cię do kiepskiej szkoły prywatnej albo do siebie, że nie chciało Ci się uczyć i musieli Cię zabrać z publicznej. Ja inaczej pamiętam swoich nauczycieli, podobnie liczni znajomi. Fakt, że dzisiaj często to wygląda inaczej, ale to jest akurat argument za tym, że to nie nauczyciele psują szkolnictwo.

A.

Data: 2012-03-10 10:33:17
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
Szkoła prywatna rządzi się innymi prawami. Mieszanie tych dwóch
zagadnień jest kolejnym argumentem za tym, że kompletnie nie wiesz o
czym piszesz.

Wtedy się nie rządziła innymi prawami, podstawową różnicą był mniejszy odsetek niekompetentnych pojebów w kadrze (ale mimo wszystko i tak wysoki).

Litości, dzisiaj każdy kończy uczelnie wyższą bez najmniejszego
problemu, zwłaszcza te mało popularne.

Tak, każdy kończy dwie jednocześnie prowadząc firmę i otrzymując tam stypendia naukowe. Oczywiście. Dziwne, że połowa roku o tym nie wiedziała i nie skończyła, chociaż oprócz nauki nie zajmowała się już niczym (ew. chlaniem, jak typowy polski student).

Skąd tyle o nich wiesz skoro nie uczyłeś się w szkole publicznej. Motasz
się straszliwie.

Napisałem ze dwa razy. Jakieś kłopoty z czytaniem?

Kieruj pretensje do swoich rodziców, że zapisali cię do kiepskiej szkoły
prywatnej albo do siebie, że nie chciało Ci się uczyć i musieli Cię
zabrać z publicznej.

Nikt mnie nie zabrał z publicznej ani nie zapisał do kiepskiej prywatnej. Dyskutujesz ze mną, czy ze swoimi projekcjami? W tym drugim przypadku sugeruję raczej konsultację psychiatryczną, a nie usenetowanie.

Ja inaczej pamiętam swoich nauczycieli, podobnie
liczni znajomi.

Średniakom zwykle szkoła się podoba, bo szkoła jest zaprojektowana właśnie dla średniaków.

Data: 2012-03-08 14:37:17
Autor: Adam Płaszczyca
Ile warte jest życie
Dnia Thu, 08 Mar 2012 13:46:36 +0100, Arek napisał(a):

Znaczy się, gdy zatrudnisz robotnika na budowie zapłacisz mu za noszenie cegieł, to możesz mieć pretensję, że nie potrafi sam wybudować np. stadionu? Przecież to też budowa.

Oj, jaki piękby przykłąd durności belfra :D

[...]

O to, że ja dalej na tą publiczną musze płacić. --
     ___________ (R)

Data: 2012-03-08 15:10:55
Autor: Arek
Ile warte jest życie
[...]

Jakieś rozdwojenie jaźni? Wydawało mi się, że mi odpowiadałeś.

Ze swoich szkolnych czasów, to zwykle największa nienawiść do nauczycieli okazywały gamonie. Zawsze byli pokrzywdzeni. Nie wiedziałem, że może się to utrzymywać tak długo.

[...]

Och, kolejny naiwny korwinowiec co to chce czerpać z czyjeś pracy ale sam nie płacić za nic. Przecież nikt Ci nie broni wyjechać do jakiegoś kraju gdzie nie ma podatków, szkolnictwa, służby zdrowia, każdy może miec broń itp. są takie kraje, poszukaj na mapie afryki.

A.

Data: 2012-03-08 17:38:42
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
Ze swoich szkolnych czasów, to zwykle największa nienawiść do
nauczycieli okazywały gamonie. Zawsze byli pokrzywdzeni. Nie wiedziałem,
że może się to utrzymywać tak długo.

Często Ci "gamonie" osiągają potem większy sukces niż "prymusi", bo w normalnym życiu (przynajmniej powyżej pewnego poziomu) nikt nie pokaże palcem czego mają się nauczyć na pamięć i nikt nie rozdaje giftów za "postępy" i "dobre chęci". Liczy się realizacja konkretnych celów i tyle. Dokładnie odwrotnie niż w szkole.

Data: 2012-03-09 09:33:20
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-08 18:38, to pisze:
begin Arek

[...]

normalnym Ĺźyciu (przynajmniej powyĹźej pewnego poziomu) nikt nie pokaĹźe
palcem czego mają się nauczyć na pamięć i nikt nie rozdaje giftów za
"postępy" i "dobre chęci". Liczy się realizacja konkretnych celów i tyle.
Dokładnie odwrotnie niż w szkole.

Oczywiście, a skoro praktyka nie potwierdza teorii to tym gorzej dla praktyki:) Załóżcie sobie z Adamem klub sfrustrowanych nieuków, narzekajcie na niesprawiedliwy świat, szkolnictwo, służbę zdrowia itp. co innego możecie zrobić. Oczywiście koniecznie przy filmikach z jutuba idola frustratów czyli Korwina.

A.

Data: 2012-03-10 10:29:27
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
[...]
idola frustratĂłw czyli Korwina.

Tak, z dwoma dyplomami wyższych uczelni, a wcześniej ilomaś świadectwami z wyróżnieniem i stypendiami naukowymi otrzymanymi pomimo, że miałem to wszystko totalnie w dupie, jestem strasznym "nieukiem". Masz całkowitą rację.

Data: 2012-03-12 11:25:16
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-10 11:29, to pisze:
begin Arek

[...]

A nobla masz? Bo chyba tylko tego brakuje Ci do Twojej naukowej kolekcji.

A.

Data: 2012-03-12 21:15:25
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
A nobla masz? Bo chyba tylko tego brakuje Ci do Twojej naukowej
kolekcji.

To ma być zabawne, czy o co Ci chodzi? --

Data: 2012-03-13 10:16:09
Autor: Arek
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-12 22:15, to pisze:
begin Arek

A nobla masz? Bo chyba tylko tego brakuje Ci do Twojej naukowej
kolekcji.

To ma być zabawne, czy o co Ci chodzi?

Rozszyfruj bystrzaku.

A.

Data: 2012-03-14 14:43:24
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Arek
To ma być zabawne, czy o co Ci chodzi?

Rozszyfruj bystrzaku.

"Bo to wiadomo, kiedy głupi żartuje?"

Data: 2012-03-10 01:25:04
Autor: Adam Płaszczyca
Ile warte jest życie
Dnia Thu, 08 Mar 2012 15:10:55 +0100, Arek napisał(a):

Oj, jaki piękby przykłąd durności belfra :D

Jakieś rozdwojenie jaźni? Wydawało mi się, że mi odpowiadałeś.

O, newsów też nie umiesz obsługiwać i się w wątkach gubisz?

Ze swoich szkolnych czasów, to zwykle największa nienawiść do nauczycieli okazywały gamonie. Zawsze byli pokrzywdzeni. Nie wiedziałem, że może się to utrzymywać tak długo.

Oraz Ci, którzy byli za mądrzy dla belfrów. Belfrzy tajkich bardzo nie
lubią, bo wymagają od nich za dużo. A belfry nie lubią jak się od nich
wymaga.

O to, że ja dalej na tą publiczną musze płacić.

Och, kolejny naiwny korwinowiec co to chce czerpać z czyjeś pracy ale sam nie płacić za nic.

ROTFL. Znaczy rządanie, żeby samemy płacić za to, co się wybiera i nie
płacić na nic innego to czerpanie z czyjejś pracy i nie płacić za to. Kto Cię uczył logiki?

--
     ___________ (R)

Data: 2012-03-08 14:36:30
Autor: Adam Płaszczyca
Ile warte jest życie
Dnia Thu, 08 Mar 2012 13:01:18 +0100, Arek napisał(a):

Musiałbym na głowę upaść. I widać ci, którzy pracują ipadli.

A widzisz, ale chciałbyś aby inni posiadający odpowiednią wiedzą i wykształcenie za tyle pracowali. Trochę nie fair.

Ja chciałbym? Zacytuj, miszczu logiki. --
     ___________ (R)

Data: 2012-03-08 15:13:52
Autor: Arek
Ile warte jest życie

Musiałbym na głowę upaść. I widać ci, którzy pracują ipadli.

A widzisz, ale chciałbyś aby inni posiadający odpowiednią wiedzą i
wykształcenie za tyle pracowali. Trochę nie fair.

Ja chciałbym? Zacytuj, miszczu logiki.

No nie wpadłem, że chodzi Ci o likwidację szkolnictwa w całości. Ciekawy ruch. Teorie Korwina mają to do siebie, że jeszcze nigdzie się nie sprawdziły, co ciekawe zwykle ludzie którym było daleko do szkoły nieźle to łykają.

A.

Data: 2012-03-10 01:25:51
Autor: Adam Płaszczyca
Ile warte jest życie
Dnia Thu, 08 Mar 2012 15:13:52 +0100, Arek napisał(a):

[...]

O, kolejny obsys palucha. Zacytuja, gdzie napisałem, że mi o to chodzi,
tępyaku. --
     ___________ (R)

Data: 2012-03-07 09:08:02
Autor: Arek

napisał(a):

[...]

Żebyś Ty jeszcze miał świadomość tego o czym piszesz.

A.

Data: 2012-03-07 16:56:08
Autor: John Kołalsky
Ile warte jest życie

[...]

By młodziej zostać bezrobotnym ?

Data: 2012-03-07 09:59:28
Autor: Marrcino
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-06 19:32, Jacek pisze:
.. Jasne, że wartość w/w pijaczyny będzie inna od innego
człowieka, może nawet ujemna ;-)

Znaczy jak z powodu przejścia NIE GINIE 0,5 pijaczyny to zlikwidować!

Data: 2012-03-07 10:19:10
Autor: J.F
Ile warte jest Ĺźycie
UĹźytkownik "Marrcino"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-03-06 19:32, Jacek pisze:
. Jasne, że wartość w/w pijaczyny będzie inna od innego
człowieka, może nawet ujemna ;-)

Znaczy jak z powodu przejścia NIE GINIE 0,5 pijaczyny to zlikwidować!

Zalezy kto liczy.
Taki 50 letni pijaczyna o ile pracuje to skarb dla panstwa - zarabia, podatki placi, a co mu zostanie ... tez przekazuje panstwu przez monopolowy.
Umrze mlodo i nie bedzie emerytury chcial. Emeryture bedzie mial malutka, a i tak 3/4 zaraz odda.

A taki mlody lekarz, z ambicjami - podatki placi, ale pensje ma z budzetu. Leczy tych staruszkow, a oni potem zyja dlugo i narzekaja :-)

J.

Data: 2012-03-07 10:29:09
Autor: Marrcino
Ile warte jest Ĺźycie
W dniu 2012-03-07 10:19, J.F pisze:
Użytkownik "Marrcino" napisał w wiadomości grup
[...]

To się żart nazywa. Taka zabawna forma wypowiedzi.

Data: 2012-03-07 16:45:00
Autor: J.F
Ile warte jest Ĺźycie
UĹźytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości
[...]

Eee tam racjonalnym. Wzieta jakas kwota z sufitu.

Czlowieka mozna na wiele sposobow wyceniac, i to sie ma nijak do reszty rachunku ekonomicznego.

I moze nawet lepiej zeby nie liczyli, bo jak ktos policzy ze fotoradary moga zaoszczedzic 1000 zyc rocznie, to mozemy na nie wydawac miliard rocznie, a i tak sie oplaci  :-)

J.

Data: 2012-03-07 16:49:52
Autor: John Kołalsky
Ile warte jest Ĺźycie

UĹźytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com>

[...]

Kosztogenne to .. posłowie ? :-)

Tylko dlaczego tego nie podać tzw. społeczeństwu po ludzku w liczbach?
Wtedy będę wiedział, że trzeba było spieprzać za granicę, jak się było młodszym......

Trzeba było

Data: 2012-03-06 19:37:23
Autor: Yzedef
Ile warte jest życie

Użytkownik "Aleksander" <fake@fake.fake> napisał w wiadomości news:jj5hta$igh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dokładnie jest to wartość średnia, w UE z tego co pamietam w zeszłym roku jeden mieszkaniec był wyceniony na 1 mln EUR, czyli w sumie tyle też i my powinniśmy być warci :-). Teraz jak wprowadzą 67 lat z tymi emeryturami to może jeszcze zdrożejemy :), wszak ginąc za młodu kupe kasy tracą jaką co miesiąc z nas zdzierają na różne podatki...

Data: 2012-03-06 23:01:01
Autor: John Kołalsky
Ile warte jest Ĺźycie

UĹźytkownik "Aleksander" <fake@fake.fake>

[...]

ZaleĹźy dla kogo

Czy to może wartość uśredniona ?

Ale dla kogo czy kto ?

Data: 2012-03-06 19:34:05
Autor: to
Ile warte jest życie
begin Jacek
Dlaczego zamiast
fanzolić o bezcennym życiu itp. nikt nie powie po ludzku, że tego, czy
tamtego nie opłaca się wprowadzać, a to i owo owszem. Powiedzmy
otwarcie: koszt przebudowy przejazdu kolejowego niestrzeĹźonego na
strzeżony = 0,5 mln zł. Średnio na takim przejeździe ginie 0,05 osoby na
rok. Wniosek - nie opłaca się. Ginie 0,5 osoby na rok - opłaca się.
Dużo bardziej wolę logiczne wyliczenia od politycznego pie....a Jacek

Bo ludzie są raczej głupi i generalnie lubią być oszukiwani np. tym, że "życie jest bezcenne", chociaż w praktyce nie jest. --

Data: 2012-03-06 22:05:57
Autor: Big Jack
Ile warte jest życie
W wiadomości
*Jacek* napisał(-a):

[...]

Nie pamiętam wartości, ale już kiedyś spotkałem się z wyliczeniem ile średnio warte jest jedno życie. Na wartość tą składały się różne czynniki: utracone szeroko rozumiane korzyści jak np. podatki, konsumpcja, ale też i koszty.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-03-08 15:45:00
Autor: Marek P.
Ile warte jest życie

Użytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisał w wiadomości news:jj5hf8$25h$1news.task.gda.pl...
Powiedzmy otwarcie: koszt przebudowy przejazdu kolejowego niestrzeżonego na strzeżony = 0,5 mln zł. Średnio na takim przejeździe ginie 0,05 osoby na rok. Wniosek - nie opłaca się. Ginie 0,5 osoby na rok - opłaca się.

Na przejazdach giną idioci, którym zwolnić i obejrzeć się w lewo i w prawo nie chce. Teszta to margines wypadków kolejowych. Codziennie to widze. Nawet pomiędzy szlabanami zasówają jak te są zamkniete. Grosza bym nie wydał na przedłużenie ich żywota.

Ile warte jest Ĺźycie