Ile warte sa chain scrubbery np park tool cyclone (kontra popularne szejkowanie?)

Data: 2009-06-23 11:59:30
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Ile warte sa chain scrubbery np park tool cyclone (kontra popularne szejkowanie?)
Data: 2009-06-23 13:08:50
Autor: sufa
Ile warte sa chain scrubbery np park tool cyclone (kontra popularne szejkowanie?)
On 23 Cze, 20:59, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:

Z braku odtluszczacza myte plynem do mycia naczyn z ciepla woda.

No ale myty scrubberem czy kontrą?

Jacek

Data: 2009-06-23 14:01:13
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Ile warte sa chain scrubbery np park tool cyclone (kontra popularne szejkowanie?)
Tak wlasnie przeczytalem, ze nie napisalem, wiec dodam, ze scrubberem.

Data: 2009-06-24 00:16:12
Autor: Szprota aka Stefandora
Ile warte sa chain scrubbery np park tool cyclone (kontra popularne szejkowanie?)
Data: 2009-06-24 00:17:03
Autor: Szprota aka Stefandora
Ile warte sa chain scrubbery np park tool cyclone (kontra popularne szejkowanie?)
Szprota aka Stefandora wrote:
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
Przed:
http://maurycyszpak.com/jpg/lancuch_01.jpg
http://maurycyszpak.com/jpg/lancuch_02.jpg

Po:
http://maurycyszpak.com/jpg/lancuch_03.jpg
http://maurycyszpak.com/jpg/lancuch_04.jpg
http://maurycyszpak.com/jpg/lancuch_05.jpg

Z braku odtluszczacza myte plynem do mycia naczyn z ciepla woda.

To to usrojstwo?
https://secure.centrumrowerowe.pl/06905092031/Park_Tool-CM-5_maszynka_do_czyszczenia_lancucha/Produkt.aspx

To była naprawdę literówka. Ustrojstwo.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-06-23 15:28:34
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On 23 June, 23:17, Szprota aka Stefandora <stefand...@onet.eu> wrote:
Szprota aka Stefandora wrote:

> [...]

Tak, wlasnie to. Bez rozpinania lancucha, ale za to trzeba to pozniej
umyc. Na szczescia kolka i gabeczki mozna wyjac, umyc, a potem jak sie
zuzyja - wymienic!

Data: 2009-06-24 00:33:54
Autor: Szprota aka Stefandora
> [...]

Tak, wlasnie to. Bez rozpinania lancucha, ale za to trzeba to pozniej
umyc. Na szczescia kolka i gabeczki mozna wyjac, umyc, a potem jak sie

A jak z dostępnością i ceną tych części wymiennych i jak często trzeba wymieniać? I jak upierdliwe jest ich mycie?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-06-24 02:38:21
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On 23 June, 23:33, Szprota aka Stefandora <stefand...@onet.eu> wrote:
> [...]

A jak z dostępnością i ceną tych części wymiennych i jak często trzeba
wymieniać? I jak upierdliwe jest ich mycie?

Mycie banalne. Kolko z wlosiami szczotki do wewnatrz rozbiera sie na
pol, wiec mozna je latwo umyc, gabka i kolka z wlosiem na zewnatrz
wysuwa sie z obudowy, mozna palcami pomoczyc w misce z jakims
odtluszczaczem - proszkiem do prania, albo nawet plynem do naczyn.

Czesci wymienne oznaczone sa RBS-5C i kosztuje... 7-10 USD w USA, 6
GBP w UK i nie wiem jak w polsce - na cykloturze nie znalazlem.

I nie wiem tez jak z zywotnoscia. Na razie umylem drugi raz - na
przestrzeni 3 mcy, choc patrzac na stan lancucha PRZED wydaje mi sie,
ze troche zwlekalem. Jezdzac po miescie oceniam ze najwczesniej po
roku musialbym zmienic.

A CO?! :)

Data: 2009-06-24 02:55:38
Autor: Szprota aka Stefandora
Ile warte sa chain scrubbery np park tool cyclone (kontra popularne szejkowanie?)
On 24 Cze, 11:38, "frank.castle0...@googlemail.com"
A CO?! :)

GUCIO.

Myślę, żeby kupić, bo wygląda na skuteczne i generalnie ułatwiające
cały proces czyszczenia. Akurat dla takiego lenia jak ja.

--
Pzdr,
Dorota.

Data: 2009-06-24 09:58:34
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-24, Szprota aka Stefandora wrote:
[...]

Eee. Mam, bo mam, bo kupiłem. Drugi raz bym nie kupił - to taki pic na
wodę. ;)

Data: 2009-06-24 03:53:16
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Ile warte sa chain scrubbery np park tool cyclone (kontra popularne szejkowanie?)
On 24 June, 10:58, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:
On 2009-06-24, Szprota aka Stefandora wrote:

> [...]

> cały proces czyszczenia. Akurat dla takiego lenia jak ja.

Eee. Mam, bo mam, bo kupiłem. Drugi raz bym nie kupił - to taki pic na

Why not?

Ja mam, bo kupilem i drugi raz bym kupil. Wygodne i skuteczne, zaden
pic.
20 minut niespiesznej pracy, 4-5 razy zmieniajac wode w maszynce.
Jesli bym regularniej dbal o lancuch wystarczyly by dwa przeplukania 10 minut?

Cepan

Data: 2009-06-24 11:04:05
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-24, frank.castle0407@googlemail.com wrote:
[...]

Tyle, że mi się coraz mniej chce o łańcuch dbać, bo efektów poza
wizualnymi nie obserwuję żadnych. No, z wyjątkiem wyczyszczenia łańcucha
z piachu/błota, ale i tak się "sam czyści" po pewnym czasie.

Data: 2009-06-24 12:26:13
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 24 Jun 2009 09:58:34 +0000 (UTC), Jan Srzednicki napisał(a):

[...]

A tam na wodę, na benzynę ekstrakcyjną ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-06-24 09:50:15
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-06-24, frank.castle0407@googlemail.com wrote:
> [...]

wysuwa sie z obudowy, mozna palcami pomoczyc w misce z jakims
odtluszczaczem - proszkiem do prania, albo nawet plynem do naczyn.

A propos odtłuszczania - genialnym odtłuszczaczem do wszystkiego jest
Cif (ten klasyczny), działa znacznie lepiej niż Ludwik czy proszek do
prania. Tyle, że ktoś kiedyś ostrzegał, że taka agresywna chemia
gospodarcza może bardzo źle wpływać na pracującą stal, czyniąc ją kruchą
czy cośtam.

Prawdali to?

Data: 2009-06-24 13:39:18
Autor: Tomasz Minkiewicz
Ile warte sa chain scrubbery np park tool cyclone (kontra popularne szejkowanie?)
On Wed, 24 Jun 2009 09:50:15 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

[...]

O Cifie się nie wypowiem, bo nie używałem, ale jednak pewną ostrożność
bym zalecał, bo on chyba jest zalecany m.in. do usuwania rdzy.

Parę lat temu ktoś tu na grupie pisał, że nie należy odrdzewiać części,
bo robią się od tego kruche, a w dyskusji która potem wynikła ustalono,
że może być za to odpowiedzialna migracja wodoru w głąb metalu.

Ze wstydem przyznaję, że nie wziąłem wtedy tych ostrzeżeń poważnie
(wodór? na litość, przecież nie w tych warunkach! chcemy rozpuścić
tlenek, a samego metalu to ile taki preparat zdąży zeżreć?) i jakiś
czas później potraktowałem łańcuch po zimie odrdzewiaczem (Fosol or
compatible), zresztą rozcieńczonym. Łańcuch zrobił się błyszczący
i śliczny, więc go założyłem, nasmarowałem i hajda!
Zerwał się pod blokiem, po pierwszym naciśnięciu na pedał…

Dokładniejsze badanie wykazało, że nie jest prawdą, iż stal w tych
warunkach robi się krucha. Ona się robi _niewyobrażalnie_ krucha!
Blaszki ogniwek mogłem łamać w dłoniach.

Jeśli chcesz coś czyścić tym CIFem, to zacznij od rzeczy, na której
Ci nie bardzo zależy i sprawdź skutki. Z łańcuchem można pewnie
zaryzykować, ale ja osobiście już wiem, że gdyby mi ktoś zaproponował
odrdzewianie np. ramy, to bym go najpierw zapobiegawczo zatłukł
pompką, a potem zadawał pytania. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-06-24 13:05:43
Autor: mmateusz
Ile warte sa chain scrubbery np park tool cyclone (kontra popularne szejkowanie?)
20 minut niespiesznej pracy, 4-5 razy zmieniajac wode w maszynce.

o ja! 20 minut + jeszcze trzeba myć to ustrojstwo i zmieniać wodę.
napisz jeszcze, czy to chlapie?

szejkowanie zajmuje jakies 6minut:
zakładasz gumowe rękawice i zdejmujesz łańcuch 30sekund.
wrzucasz do butelki i szejkujesz 4-5minut*.
wyciagasz szprychą i rzucasz na szmatkę. przecierasz i zakładasz.
odstawiasz naftę na jakis czas, zlewasz znad osadu.
przy pewnej wprawie jest to na tyle sterylne, ze mozna to nawet w salonie robić.

* ten czas można odzyskać, np. czytając gazetę/książkę podczas szejkowania.

mk

Data: 2009-06-24 05:20:33
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On 24 June, 12:05, mmate...@poczta.onet.pl wrote:
> [...]

* ten czas można odzyskać, np. czytając gazetę/książkę podczas szejkowania.

mozliwe. Choc w praktyce ktos ostatnio mi mowil, ze tym sposobem mycie
lancucha zajelo mu dobra godzine.

Ile warte sa chain scrubbery np park tool cyclone (kontra popularne szejkowanie?)