Ile wyniesie odszkodowanie ? :)

Data: 2011-02-10 20:29:18
Autor: Kotlet wieprzowy
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,9086833,Agencja_reklamowa_przylapana_na_piractwie__Programy.html

"Policjanci z pionu do walki z przestępczością gospodarczą w Białymstoku zabezpieczyli 8 komputerów, laptop, serwer i ponad 100 płyt w jednej z agencji reklamowych. Firma korzystała z nielegalnego oprogramowania o łącznej wartości 200 tysięcy złotych.

Rankiem 9 lutego, funkcjonariusze Wydziałów do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Wojewódzkiej i Miejskiej Policji w Białymstoku wkroczyli do jednej z miejskich agencji reklamowych. Policjanci we współpracy z przedstawicielami producentów oprogramowania ustalili, że w firmie pracuje się na komputerach z zainstalowanym nielegalnym oprogramowaniem. W toku działań okazało się, że były to między innymi programy graficzne i inne, które nie mają aktualnej licencji. Właściciel agencji nie przedłużał umowy licencyjnej, która prawie dwa lata temu straciła ważność. Dodatkowo na komputerach zainstalowane były także nielegalne pakiety biurowe."

przy zalozeniu ze to przeszukanie odbylo sie bo ktos nie przedluzal licencji a wiec uzyskał program od osoby uprawnionej -wbrew temu co pisza - czy przypadkiem policjancji nie popelnili przestepstwa?

Data: 2011-02-10 20:32:56
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Kotlet wieprzowy" <przemeespamuji@onet.pl> napisał w wiadomości news:ij1eaf$gms$1inews.gazeta.pl...

przy zalozeniu ze to przeszukanie odbylo sie bo ktos nie przedluzal licencji a wiec uzyskał program od osoby uprawnionej -wbrew temu co pisza - czy przypadkiem policjancji nie popelnili przestepstwa?

Nie, bo działali w oparciu o kpk.

Data: 2011-02-11 09:09:33
Autor: Kotlet wieprzowy

Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ij1eq5$iol$1@inews.gazeta.pl...

[...]

ktory przepis kpk uprawnia do przeszukania za zlamanie warunkow umowy cywilnej

Data: 2011-02-11 14:55:09
Autor: J
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
ktory przepis kpk uprawnia do przeszukania za zlamanie warunkow umowy cywilnej

A ja jestem ciekaw który program wymaga przedłużania licencji ? Znacie jakiś przykład ?

pozdro

Data: 2011-02-13 03:39:03
Autor: Przemyslaw Rokicki
On 11 Lut, 20:22, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
On 2/11/2011 7:55 AM, J wrote:

> A ja jestem ciekaw kt ry program wymaga przed u ania licencji ? Znacie
> jaki przyk ad ?

MSDN na przyklad.

to co sciagnales w ramach msdn mozesz uzywac po zakonczeniu oprogramu,
wiec nie trafiony przyklad.

Data: 2011-02-11 15:28:43
Autor: niusy.pl
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)

Użytkownik "J" <no.email.here@no.email.here.org>

ktory przepis kpk uprawnia do przeszukania za zlamanie warunkow umowy cywilnej

A ja jestem ciekaw który program wymaga przedłużania licencji ? Znacie jakiś przykład ?

Jak się chce korzystać ? Każdy ?

Data: 2011-02-11 23:33:58
Autor: J
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
A ja jestem ciekaw który program wymaga przedłużania licencji ? Znacie jakiś przykład ?

Jak się chce korzystać ? Każdy ?

Chciałeś powiedzieć, że każdy program wymaga okresowego płatnego przedłużania licencji :) ? A to ciekawe.

Data: 2011-02-12 13:45:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 11 Feb 2011, J wrote:

A ja jestem ciekaw który program wymaga przedłużania licencji ? Znacie jakiś przykład ?

Jak się chce korzystać ? Każdy ?

Chciałeś powiedzieć, że każdy program wymaga okresowego płatnego przedłużania licencji :) ?

  Nie pytałeś o płatne!

  A bezpłatnie można tylko dlatego, że zapisy umowy na to pozwalaja, np.
w przypadku produktów MS jest zapis o zawarciu umowy podczas instalacji,
nic nie zabrania instalować raz na pięć lat.
  W innych licencjach jest wprost, że prawo jest bezterminowe.
BTW: czytałeś Ty kiedyś może art.66 ustawy PA?
  Polecam :>
  Link:
http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ustawa%29

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-11 16:36:03
Autor: Jacek_P
J napisal:
A ja jestem ciekaw który program wymaga przedłużania licencji ? Znacie jakiś przykład ?

Ot, pierwsze z brzegu, które mam o wyciągnięcie ręki: Statistica, Minitab.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-02-11 17:15:02
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "J" <no.email.here@no.email.here.org> napisał w wiadomości news:ij3f40$28t$1news.onet.pl...
ktory przepis kpk uprawnia do przeszukania za zlamanie warunkow umowy cywilnej

A ja jestem ciekaw który program wymaga przedłużania licencji ? Znacie jakiś przykład ?

Szereg cały tych, które są w wersjach testowych. Choćby Total Comander, taki pierwszy mi przyszedł do głowy.

Data: 2011-02-11 17:48:41
Autor: spp
W dniu 2011-02-11 17:15, Robert Tomasik pisze:

A ja jestem ciekaw który program wymaga przedłużania licencji ? Znacie
jakiś przykład ?

Szereg cały tych, które są w wersjach testowych. Choćby Total Comander,
taki pierwszy mi przyszedł do głowy.

Hmm, a licencja na TC nie jest dożywotnia?

--
spp

Data: 2011-02-11 18:30:11
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:ij3p9e$4p9$2news.onet.pl...
[...]

Ale pierwszy miesiąc chyba możesz bez licencji używać i o to mi chodziło.

Data: 2011-02-11 18:34:25
Autor: spp
W dniu 2011-02-11 18:30, Robert Tomasik pisze:

[...]

No tak ale wtedy należy mówić o wykupieniu licencji a nie jej przedłużeniu. :(

--
spp

Data: 2011-02-11 18:45:18
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:ij3rv6$f7a$1news.onet.pl...
[...]

Polemizował bym, a nie wiadomo dodatkowo, jak do tego podchodi autor artykulu. Przez peirwszy miesiąc licencja jest darmowa, a przedłużenie jej ejst płatne po prostu.

Data: 2011-02-12 05:48:31
Autor: Przemyslaw Rokicki
On 11 Lut, 18:34, spp <s...@op.pl> wrote:

> Ale pierwszy miesiąc chyba możesz bez licencji używać i o to mi chodziło.

No tak ale wtedy należy mówić o wykupieniu licencji a nie jej
przedłużeniu. :(

i nie zmienia to faktu ze sam program uzyskales (sciagnales i
zanstalowles ) legalnie

Data: 2011-02-12 15:02:19
Autor: spp
W dniu 2011-02-12 14:48, Przemyslaw Rokicki pisze:

[...]

A to chyba za daleko idący wniosek. :)

--
spp

Data: 2011-02-12 07:13:06
Autor: Przemyslaw Rokicki
On 12 Lut, 15:02, spp <s...@op.pl> wrote:

> i nie zmienia to faktu ze sam program uzyskales (sciagnales i
> zanstalowles ) legalnie

A to chyba za daleko id cy wniosek. :)

czego nie rozumiesz ze zwrotu program uzyskany od osoby
nieuprawnionej ?

Data: 2011-02-13 03:40:35
Autor: Przemyslaw Rokicki
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)

> i nie zmienia to faktu ze sam program uzyskales (sciagnales i
> zanstalowles ) legalnie

A to chyba za daleko id cy wniosek. :)

jakie przestepstwo popelniam (konkretnie) sciagjac total commandera no
z dobrych programow instalujac i uzywajac klikajac kazdorazowo przy
uruchamianiu na
jedna z trzech liczb ?

Data: 2011-02-12 13:47:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 11 Feb 2011, Robert Tomasik wrote:

[...]

  Nie strzelaj w siebie ;>

  Pierwszy miesiąc może korzystać *na podstawie bezpłatnej licencji*.
  Nie ma legalnej możliwości "korzystania bez licencji"!
  Kolejna licencja jest odpłatna i bezterminowa.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-11 23:43:14
Autor: J
[...]

A no racja, mogło chodzić o przedłużenie licencji "demo" :).

Data: 2011-02-12 05:47:40
Autor: Przemyslaw Rokicki
On 11 Lut, 17:15, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "J" <no.email.h...@no.email.here.org> napisał w wiadomościnews:ij3f40$28t$1news.onet.pl...

> A ja jestem ciekaw który program wymaga przedłużania licencji ? Znacie
> jakiś przykład ?

Szereg cały tych, które są w wersjach testowych. Choćby Total Comander,
taki pierwszy mi przyszedł do głowy.

i taki totalcommander legalnie sciagniety i zainstalowany jest
uzyskany od osoby nieurawnionej jezeli sie nie wykupi pozniej
licencji ?

Data: 2011-02-12 20:25:27
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Przemyslaw Rokicki" <przemek.rokicki.sopot@gmail.com> napisał w wiadomości news:62099569-be7d-40f6-a658-4565ff9c9a30y26g2000yqd.googlegroups.com...

i taki totalcommander legalnie sciagniety i zainstalowany jest
uzyskany od osoby nieurawnionej jezeli sie nie wykupi pozniej
licencji ?

Jest nielegalną kopią na dysku po prostu.

Data: 2011-02-13 00:48:42
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-02-12 20:25, Robert Tomasik pisze:

Jest nielegalną kopią na dysku po prostu.

A tak bardziej w kategoriach prawnych, nie gazetowych?

Data: 2011-02-13 03:43:38
Autor: Przemyslaw Rokicki
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
On 12 Lut, 20:25, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
U ytkownik "Przemyslaw Rokicki" <przemek.rokicki.so...@gmail.com> napisa w
wiadomo cinews:62099569-be7d-40f6-a658-4565ff9c9a30y26g2000yqd.googlegroups.com...

> i taki totalcommander legalnie sciagniety i zainstalowany jest
> uzyskany od osoby nieurawnionej jezeli sie nie wykupi pozniej
> licencji ?

Jest nielegaln kopi na dysku po prostu.

ktory dokladnie przepis naruszam sciagajac program total comander z
dobrych programow instalujac i uzywajac klikajac na jeden z trzech
przyciskow przy uruchamianiu

Data: 2011-02-13 12:48:46
Autor: spp
W dniu 2011-02-13 12:43, Przemyslaw Rokicki pisze:

ktory dokladnie przepis naruszam sciagajac program total comander z
dobrych programow instalujac i uzywajac klikajac na jeden z trzech
przyciskow przy uruchamianiu

Przez miesiąc żaden, potem przeczytaj licencję.

--
spp

Data: 2011-02-13 07:48:07
Autor: Przemyslaw Rokicki
On 13 Lut, 12:48, spp <s...@op.pl> wrote:
> [...]

> przyciskow przy uruchamianiu

Przez miesiąc żaden, potem przeczytaj licencję.

ponawiam pytanie ktore przestepstwo popleniam (dokladnie po miesiacu)

Data: 2011-02-13 07:50:07
Autor: Przemyslaw Rokicki
> [...]

> przyciskow przy uruchamianiu

Przez miesiąc żaden, potem przeczytaj licencję.

Art. 2 kodeksu karnego stanowi, że odpowiedzialności karnej za
przestępstwo skutkowe popełnione przez zaniechanie podlega ten tylko,
na kim ciążył prawny, szczególny obowiązek zapobiegnięcia skutkowi.

jakie wiec przestepstwo popelniam nie przestajac uzywac po miesiacu
skoro uzyskalem go od osoby uprawnionej

Data: 2011-02-11 16:11:32
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Kotlet wieprzowy" <przemeespamuji@onet.pl> napisał w wiadomości news:ij2qru$51$1inews.gazeta.pl...

[...]

Złamanie umowy cywilnej może być powodem do przypuszczeń, że doszło do przestępstwa - w pewnych wypadkach - a w takim wypadku zasadnym jest wykonanie czynności w oparciu o kpk, choćby po to, by zweryfikować te informacje. Napsiałbym więcej, ale odnoszę wrażenie, że koniecznie chcesz wywołać sensację, a nie zależy Ci na merytorycznej dyskusji. Jeśli sie mylę, to daj znać, a podyskutujemy - ale merytorycznie i bez ubijania piany.

Data: 2011-02-12 05:45:40
Autor: Przemyslaw Rokicki
On 11 Lut, 16:11, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
U ytkownik "Kotlet wieprzowy" <przemeespam...@onet.pl> napisa w wiadomo cinews:ij2qru$51$1inews.gazeta.pl...

> [...]

> wiadomo ci

> ktory przepis kpk uprawnia do przeszukania za zlamanie warunkow umowy

Z amanie umowy cywilnej mo e by powodem do przypuszcze , e dosz o do
przest pstwa - w pewnych wypadkach - a w takim wypadku zasadnym jest
wykonanie czynno ci w oparciu o kpk, cho by po to, by zweryfikowa te
informacje. Napsia bym wi cej, ale odnosz wra enie, e koniecznie chcesz
wywo a sensacj , a nie zale y Ci na merytorycznej dyskusji. Je li sie
myl , to daj zna , a podyskutujemy - ale merytorycznie i bez ubijania
piany.

nie chce wywiolac sensjacje a chce wiedziec co uprawnia policje do
dokonannia przeszukania jezeli ktos doniesie ze ktos zlamal
postanowienia umowy licencyjnej
programu, bo w artykule wyraznie byo napisane - a  zakladam ze to
zgodne z zrzeczywistoscia - ze poszlo w tym przypadku o uzyskanie
programu od osoby nieuprawnionej co jest oczywista brednia i
naduzyciem jeeli dotyczy nie przedluzenia licencji .

Byla mowa na grupie wielokrotnie na ten temat i nigdy nie twierdziles
ze zlamanie warunkow jest podstawa do takich zachowan . Byla tez mowa
na grupie o zarwkwirowaniu kilka lat temu pewnej firmie komputerow
wlasnie takze ze wzgledu na zlamanie warunkow umowy (choc nabyli
legalnie programy) i skonczylo sie to tak ze teraz firma walczy o
odszkodowanie :
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35768,7300258,Chcial_poltora_miliona__dostanie_tysiac_razy_mniej.html

rowniez nie twierdziles wtedy ze wszystko odbylo sie poprawnie.

Data: 2011-02-12 20:21:30
Autor: Robert Tomasik
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
Uzytkownik "Przemyslaw Rokicki" <przemek.rokicki.sopot@gmail.com> napisal w wiadomosci news:0a966fcf-5c5b-41cd-a2e3-013b265727abk22g2000yqh.googlegroups.com...

nie chce wywiolac sensjacje a chce wiedziec co uprawnia policje do
dokonannia przeszukania jezeli ktos doniesie ze ktos zlamal
postanowienia umowy licencyjnej
programu, (...)

Wlascicielem programu nadal jest jego autor. Uzytkownik moze przechowywac kopie tylko za jego zgoda. Z uplywem licencji zgody nie masz, czyli kopie masz nielegalnie. Nie jest przestepstwem w tym wypadku nabycie - bo nabyles legalnie, a posiadanie kopii bez licencji. No i o ile samo pozostawienie na dyskach programu w mojej ocenie nei wyczerpuje znamion przestepstwa, to jakiekolwiek przeinstalwoanie powoduje, ze dochodzi do zwielokrotnienia bezlicencyjnego na dysk, co jest przestestwem.

Data: 2011-02-13 00:48:02
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-02-12 20:21, Robert Tomasik pisze:

[...]

Robercie, użytkownik uzyskał program w sposób legalny, od osoby uprawnionej, a tylko tu mogłoby zaistnieć przestępstwo. To, co piszesz, znajduje się w kategorii roszczeń cywilnych.

Data: 2011-02-13 01:01:55
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:ij7678$rov$1news.onet.pl...
[...]

Znam odmienne opinie w tym wypadku. Inaczej nikt by nie dostał zarzutu, bo każdy by mówił, ze miał legalny nośnik, tylko teraz ni ma :-)

Data: 2011-02-13 01:50:21
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2011-02-13 01:01, Robert Tomasik pisze:

[...]

Ale te zarzuty to się wybroniły przed sądem, czy jednak sędzia był innego zdania?

Z drugiej strony to jest jeden z wielu przypadków, kiedy to oskarżony ma udowodnić swoją niewinność...

Data: 2011-02-13 03:46:42
Autor: Przemyslaw Rokicki
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
On 13 Lut, 01:50, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
<maciej_...@tpsa.waw.pl> wrote:

> [...]

innego zdania?

Z drugiej strony to jest jeden z wielu przypadków, kiedy to oskarżony ma

no wlasnie podalem link do podobnej sprawy

http://www.google.com/url?sa=D&q=http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35768,7300258,Chcial_poltora_miliona__dostanie_tysiac_razy_mniej.html

Data: 2011-02-18 09:15:50
Autor: Andrzej Ława
W dniu 13.02.2011 01:01, Robert Tomasik pisze:

Znam odmienne opinie w tym wypadku. Inaczej nikt by nie dostał zarzutu,
bo każdy by mówił, ze miał legalny nośnik, tylko teraz ni ma :-)

Są to opinie sponsorowane i jak dla mnie kwalifikują się do ostrej
kontroli antykorupcyjnej - tylko kto ma to skontrolować?

Data: 2011-02-13 03:44:22
Autor: Przemyslaw Rokicki
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
On 13 Lut, 00:48, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
<maciej_...@tpsa.waw.pl> wrote:
> [...]

uprawnionej, a tylko tu mogłoby zaistnieć przestępstwo. To, co piszesz,
znajduje się w kategorii roszczeń cywilnych.

on tak tez twierdzil prze wiele lat o dziwo w tym watku rznie glupa

Data: 2011-02-13 03:42:57
Autor: Przemyslaw Rokicki
On 12 Lut, 20:21, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:
Uzytkownik "Przemyslaw Rokicki" <przemek.rokicki.so...@gmail.com> napisal w
> [...]

masz nielegalnie. Nie jest przestepstwem w tym wypadku nabycie - bo nabyles
legalnie, a posiadanie kopii bez licencji.

ktory konkretnie to przepis (w artykule byla mowa o uzyskaniu od osoby
nieuprawnionej)

[...]

w artykule nie bylo mowy o zwielokrotnieniu tylko o posiadaniu po
uplywie licencji.

Data: 2011-02-15 18:10:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 12 Feb 2011, Robert Tomasik wrote:

Wlascicielem programu nadal jest jego autor.

  Jest.

Uzytkownik moze przechowywac kopie tylko za jego zgoda.

  Wskaż przepis proszę.
  Ten i TYLKO TEN cytat z Twojego postu pozwalam sobie podważyć,
proszę o nie unikanie stanowiska metodą wybrania sobie innego
celu dyskusji ;)

Z uplywem licencji zgody nie masz, czyli kopie masz nielegalnie.

  j.w.

Nie jest przestepstwem w tym wypadku nabycie - bo nabyles legalnie

  O, i na to przepis znam (penalizujący). Ty też i większość
grupowiczów takoż, więc możemy sobie odpuścić.

jakiekolwiek przeinstalwoanie powoduje, ze dochodzi do zwielokrotnienia bezlicencyjnego na dysk, co jest przestestwem.

  A tu być może dałoby się sprawę "ugryźć", nie będę się czepiał.

  Ba, znam teorię, albo jak kto woli, "ścieżkę prawną", prowadzącą do
wniosku że każde użycie da się tak "ugryźć", ale nie, nie napiszę
żeby flejm się nie rozczłonkował ;)
  Pic w tym, że jak program ma deinstalator, to po przyjęciu tezy
jak wyżej i po upływie "czasu licencji" nie wolno mi go użyć :P
  No więc leży sobie... bo musi. Systemu reinstalował nie będę :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-15 19:03:54
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1102151803310.3156quad...

[...]

Z reguły wynika to z licencji. Jak nie, to nie jest zabronione.

Data: 2011-02-11 09:17:56
Autor: Kotlet wieprzowy
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
to moze inaczej, czy osoba ktora wydala postanowienie o przeszukaniu (czy jak sie to poprawnie nazywa) nie popelnia przestepstwa jezeli sprawa dotyczy
zlamania warunkow umowy cywilnej, oprogramowanie nabyli od osoby urpawnionej, a cala reszta lewych programow zostala znaleziona przy okazji.

Data: 2011-02-11 12:36:26
Autor: niusy.pl
[...]

Ale ... co ma piernik do wiatraka jakie programy znaleziono. Jeśli to było bezprawne to nie dlatego, że coś znaleziono. Kwestia raczej czy znalezienie jest podstawą do postawienia nowych zarzutów jeśli o te inne znalezione nikt się nie upominał wcześniej.

Data: 2011-02-11 13:01:42
Autor: Andrzej Ława
W dniu 11.02.2011 12:36, niusy.pl pisze:

[...]

Za to zarzutów nie można przedstawić - naruszenie licencji może być
najwyżej podstawą do cywilnego pozwu.

Prokurator za to powinien zająć się kwestią "wycieknięcia" takich
informacji do podmiotu potencjalnie tym zainteresowanego.

Data: 2011-02-11 15:57:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 11 Feb 2011, Andrzej Ława wrote:

[...]

  Zgadza się.

Prokurator za to powinien zająć się kwestią "wycieknięcia" takich
informacji do podmiotu potencjalnie tym zainteresowanego.

  Nie rozumiem argumentacji - przecież "potencjalnie zainteresowany"
doskonale wiedział, że nie odnowili licencji!
  Jak to mawiają: "z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością"
można przyjąć ze taki był kierunek przepływu danych :>

  Naruszeniem prawa była akcja policji, która wiedząc to dokonała
czynności o ch-rze postępowania karnego.
  Ciekawe, że w wielu innych opisywanych przypadkach (awantury,
hałasy, groźby itede) ta sama policja umie znaleźć powody aby
NIE wszcząć żadnej akcji.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-11 17:47:20
Autor: Andrzej Ława
[...]

Chodziło mi o wycieknięcie informacji, że faktycznie nadal używali.

 Naruszeniem prawa była akcja policji, która wiedząc to dokonała
czynności o ch-rze postępowania karnego.

To też.

 Ciekawe, że w wielu innych opisywanych przypadkach (awantury,
hałasy, groźby itede) ta sama policja umie znaleźć powody aby
NIE wszcząć żadnej akcji.

Forsa, forsa, forsa. I układziki.

Data: 2011-02-12 13:54:43
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Ale przecież tej informacji od policji raczej nie mieli.
  Takie cóś policja mogła wiedzieć *po* akcji - a podejrzenie
użytkowania niezgodnego z licencją podstawą do takiej akcji
nie mogło być (zgodnie z prawem), i to jest IMVHO jedyny
punkt zaczepienia (a raczej czepiania się policji).

Forsa, forsa, forsa. I układziki.

  Cóż, podejrzenie wydaje się być niebezpodstawne.
  Jakoś w innych przypadkach, kiedy nie widać oczywistych cech
przestępstwa, komentarze są zgodne: "policja tym się nie zajmie"
(mam na myśli np. "allegrowe" podejrzenia o oszustwo na zasadzie
"zapłaciłem a nie wysłał towaru").

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-16 09:24:06
Autor: Andrzej Ława
[...]

Mieli "podejrzenie", które w wyniku akcji policji i wycieknięcia takiego
czy innego potwierdzenia tego podejrzenia (np. w postępowaniu
zainteresowana strona została przysposobiona jako "ekspert" - patrz BSA).

[...]

Właśnie - bezpodstawna akcja (choć zawsze BSA mogło donieść, że
podejrzewa, że kopie są nielegalne, a że okazało się, że to "tylko"
licencje).

Plus to wyżej.

Data: 2011-02-11 16:11:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 11 Feb 2011, niusy.pl wrote:

Kwestia raczej czy znalezienie jest podstawą do postawienia nowych zarzutów jeśli o te inne znalezione nikt się nie upominał wcześniej.

  Wedle opisów, zdaje się Robert Tomasik kiedyś tak pisał, policja ma
"zebrane z góry" oświadczenia podmiotów w rodzaju "niektórych dużych
producentów oprogramowania" ;), które to podmioty zobowiązują się
(podobnoż) do wszczęcia postępowania karnego wobec naruszających.
  Zarzut "braku upomnienia wcześniej" byłby więc nietrafiony :)
(ale patrz uwaga niżej)

  Z góry zapowiadam, że mi się takie wyjaśnienie nie podoba, jako że:
- nie uzyskałem zadowalającej odpowiedzi na pytanie, czy takie "prywatne
   zgłoszenie z góry" jest konstytucyjnie zgodne z prawem, a tłumacząc
   na polski - czy i gdzie jest taka baza wpisów tudzież jak np. mały
   producent oprogramowania może tam się wpisać, aby mieć zapewnione
   *takie samo traktowanie* jak giganci (policja chyba nie jest na
   usługach *tylko* paru wielkich firm, które co najmniej fundowały
   w przeszłości szkolenia a może i "szkolenia" funkcjonariuszom,
   głównie w celu wyedukowania ich we własnym punkcie widzenia,
   prawda?). Potwiedzam, że pamietam iż padł link do takich wpisów,
   ale dotyczący *INNYCH* przepisów - przepisów o ochronie własności
   przemysłowej, nie prawa autorskiego!
   (i to chyba u celników było, nie w policji)
- wydaje mi się, że od czasu do czasu przez media przewijają się
   informacje o zawieraniu ugód, które uchylają działanie przepisów
   karnych; po prawdzie nie mam danych, ale jeśliby tak postępowały
   podmioty które jakoby złożyły oświadczenia/deklaracje jak
   wyżej, to owo oświadczenie wiadomo ile jest warte - opieranie
   się na jego treści stanowiłoby więc zarzut który stawiasz
- jeszcze coś mi błysnęło jak czytałem posta, ale nim napisałem
   odpowiedź ... wyparowało :) (jak ktoś ma pomysł na zastrzeżenie
   to bardzo proszę o dopisek)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-12 13:03:08
Autor: mi
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
Wedle opisów, zdaje się Robert Tomasik kiedyś tak pisał, policja ma
"zebrane z góry" oświadczenia podmiotów w rodzaju "niektórych dużych

Nie jest to pełna prawda. Znam postęowanie, gdy ws. legalnego oprogramowania prokuratura dwukrotnie wysyłała zapytanie do MS i czekała przedłużając postępowanie. MS oba zapytania olał i nigdy nie odpowiedział.

W taki sposób łowcy haków próbują je zbierać nie mając żadnych podstaw do podejrzeń o nielegalne pochodzenie oprogramowania.

mi

Data: 2011-02-12 14:28:19
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "mi" <mariano.italianoUSUN@op.pl> napisał w wiadomości news:ij5sts$el0$1news.onet.pl...
[...]

Nie do końca tak jest. Wniosek o ściganie złożony w sparwie być musi, ale w wypadku większych podmiotów jest znane ich stanowisko w odniesieniu do tego, co bedą wnioskować, a co nie.

Data: 2011-02-10 20:45:53
Autor: Rysio
W dniu 2011-02-10 20:29, Kotlet wieprzowy pisze:
[...]

Tak sie wlasnie wykancza konkurencje !

Data: 2011-02-10 19:52:05
Autor: witek
On 2/10/2011 1:45 PM, Rysio wrote:

Tak sie wlasnie wykancza konkurencje !

konkurencja sie sama wykancza.
jakby wydali kasę na licencje, to juz nie byliby tacy konkurencyjni.

Data: 2011-02-11 08:23:56
Autor: cyklista
Użytkownik witek napisał:
On 2/10/2011 1:45 PM, Rysio wrote:

Tak sie wlasnie wykancza konkurencje !

konkurencja sie sama wykancza.
jakby wydali kasę na licencje, to juz nie byliby tacy konkurencyjni.

wydanie kasy na licencje i tak by nic nie zmieniło, bo policjanci zrobili by tak samo, tylko może po 2 latach oddali te komputery i umorzyli postępowanie

Data: 2011-02-12 12:54:15
Autor: mi
On 11.02.2011 08:23, cyklista wrote:
wydanie kasy na licencje i tak by nic nie zmieniło, bo policjanci
zrobili by tak samo, tylko może po 2 latach oddali te komputery i
umorzyli postępowanie

Może się jeszcze tak stanie.

Casus Aluconu pokazał, że zajmują się takimi sprawami idioci lub ludzie o złej woli i mają w nosie czy naruszono prawo.

Casus Bestcomu pokazał, że przy tym mogą robić z premedytacją wrzutki medialne, po prostu świadomie łżeć nie mając nic na poparcie słów.

mi

Data: 2011-02-11 17:12:27
Autor: grafik
[...]

Dziwne, zwykle pracuje się na programach Adobe-  ful wypas najnowszy zestaw to ok 10 tys. wystarczający to ok 3 tys. x 8 komputerów daje taką sumę??  No i pierwsze słyszę o 2 letniej licencji??   ??!!
Trudno tu coś ocenić bo jeśli rzetelność informacji jest jak powyżej ..to wszystko jest wyssane z palca.

Data: 2011-02-11 17:48:54
Autor: Andrzej Ława
W dniu 11.02.2011 17:12, grafik pisze:

Dziwne, zwykle pracuje się na programach Adobe-  ful wypas najnowszy zestaw to ok 10 tys. wystarczający to ok 3 tys. x 8 komputerów daje taką sumę??  No i pierwsze słyszę o 2 letniej licencji??   ??!!

Nie wiem jak Adobe, ale mikrosyf coś takiego wprowadził już jakiś czas temu.

"Abonament" na używanie winzgrozy...

Data: 2011-02-11 16:33:46
Autor: Jacek_P
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
Andrzej Ława napisal:
"Abonament" na uĹźywanie winzgrozy...

Ale to było w Rumunii. Nie u nas OIDP.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-02-11 19:31:11
Autor: Andrzej Ława
W dniu 11.02.2011 17:33, Jacek_P pisze:
Andrzej Ława napisal:
"Abonament" na uĹźywanie winzgrozy...

Ale to było w Rumunii. Nie u nas OIDP.

U nas teĹź.

Data: 2011-02-11 22:24:43
Autor: Karol Y
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
"Abonament" na używanie winzgrozy...

Ale to było w Rumunii. Nie u nas OIDP.

U nas też.

No to chyba tylko Ty o nim słyszałeś.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2011-02-14 14:16:25
Autor: Mark
Dnia Fri, 11 Feb 2011 22:24:43 +0100, Karol Y napisał(a):

U nas też.

No to chyba tylko Ty o nim słyszałeś.

Nie, nie tylko on.
Rzeczywiscie, istnieje taka opcja - choc w Polsce sie raczej nie przyjela -
*dzierzawy* oprogramowania zamiast jego kupna.
Mozna sie zdecydowac wtedy na licencje typu "Open Value", gdzie placi sie
rocznie za uzywanie, a nie jednorazowo za kupno.
Ale to jest *alternatywa* do licencji box/oem, na dodatek grupowa.

--
Mark

Data: 2011-02-14 14:05:02
Autor: Mark
Dnia Fri, 11 Feb 2011 17:48:54 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

Nie wiem jak Adobe, ale mikrosyf coś takiego wprowadził już jakiś czas temu.

"Abonament" na używanie winzgrozy...

Wiesz ze dzwonia, ale pojecia nie masz w ktorym kosciele.

--
Mark

Data: 2011-02-18 09:15:16
Autor: Andrzej Ława
W dniu 14.02.2011 14:05, Mark pisze:
[...]

Tak, ty wiesz lepiej od Microsoftu, co sprzedają...

Data: 2011-02-12 00:19:12
Autor: Bydlę
On 2011-02-11 17:12:27 +0100, "grafik" <biuro@ilustracje-wektorowe.pl> said:

i pierwsze słyszę o 2 letniej licencji??

Nie jesteś pewien czy to pierwszy raz?
;>

Licencje czasowe są normą: np. roczne pakiety antywirusowe są najlepszym przykładem.

--
Bydlę

Data: 2011-02-12 09:50:16
Autor: leon

On 2011-02-11 17:12:27 +0100, "grafik" <biuro@ilustracje-wektorowe.pl>  said:

i pierwsze słyszę o 2 letniej licencji??

Nie jesteś pewien czy to pierwszy raz?
;>

Licencje czasowe są normą: np. roczne pakiety antywirusowe są najlepszym  przykładem.

Antywirusy maja ta różnice iż sa na bieżąco aktualizowane. Taki program  graficzny już nie.

leon

Data: 2011-02-12 15:09:25
Autor: Bydlę
On 2011-02-12 09:50:16 +0100, leon <leon@gdziesdaleko.pl> said:

Antywirusy maja ta różnice iż sa na bieżąco aktualizowane.

A jakie to ma znaczenie czy są aktualizowane?
Mowa jest o licencji czasowej.

 Tak i program
graficzny już nie.

No i co z tego?
Pytanie było precyzyjne, choć napisane z błędem.
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-02-14 14:20:04
Autor: Mark
Dnia Sat, 12 Feb 2011 09:50:16 +0100, leon napisał(a):

Antywirusy maja ta różnice iż sa na bieżąco aktualizowane. Taki program  graficzny już nie.

oh really? Smiem twierdzic, ze nie masz racji. Programy graficzne tez maja
poprawki, hotfixy, te napopularniejsze maja nawet wlasnego updatera
instalowanego jako usluga systemowa.
Oczywiscie czestotliwosc tych poprawek jest *znaczaco* mniejsza, ale to
wynika ze specyfiki dzialania antywirusow wlasnie - tam  ednym z warunkow
skutecznego dzialania jest aktualizacja  bazy wirusow.

--
Mark

Data: 2011-02-14 14:28:25
Autor: Mark
Dnia Thu, 10 Feb 2011 20:29:18 +0100, Kotlet wieprzowy napisał(a):

przy zalozeniu ze to przeszukanie odbylo sie bo ktos nie przedluzal licencji a wiec uzyskał program od osoby uprawnionej -wbrew temu co pisza - czy przypadkiem policjancji nie popelnili przestepstwa?

Pominales informacje o pakietach biurowych (zapewne MS office) bez licencji.
I rownie dobrze to moglo byc powodem, a przedawnione licencje mogly wyjsc
"przy okazji".
Tak czy siak, na pewno bylo info albo od konkurencji, albo od bylego
pracownika majacego jakies 'ale" do szefa.
Inna sprawa zas ze podstawa bytu firm typu agencja reklamowa jest obecnie
software, wiec piracenie tutaj jest raz, ze nieuczciwa konkurencja (znaczaco
obniza koszty) a dwa, to jakby wlasciciel firmy transportowej "zapomnial"
splacic kredyty na samochod, ubezpieczyc je, i zrobic przeglady - proszeniem
sie o klopoty

--
Mark

Data: 2011-02-16 19:49:27
Autor: Kotlet wieprzowy
Ile wyniesie odszkodowanie ? :)

Pominales informacje o pakietach biurowych (zapewne MS office) bez licencji.
I rownie dobrze to moglo byc powodem, a przedawnione ylicencje mogly wyjsc
"przy okazji".

nie pominalem, dalem zalozenie ze wlasnie pakiety office wyszly przypadkiem bo artykul byl glownie oparty
na tej licencji ( a pewnie chodzilo o licencje IVO)

P.

Ile wyniesie odszkodowanie ? :)