Ile wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "¯ubrze"?

Data: 2021-01-13 08:33:07
Autor: Piotrek
Ile wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "¯ubrze"?
Pytam oczywi¶cie nie z chêci zysku, ale dla porz±dku,
bo co¶ mi siê nie zgadza. Od bodaj¿e 2016 roku posiadam
w Pekao SA Eurokonto Mobilne (wcze¶niej, chyba od 2007,
mia³em u nich Eurokonto Student). Z informacji uzyskanych
z kilku stron internetowych wynika, ¿e roczne oprocentowanie
tego konta to 0,01%. Tymczasem dzi¶ w oddziale banku
konsultantka poinformowa³a mnie, ¿e wynosi ono 0,0001%
(100 razy mniej). Kto ma racjê i gdzie w internecie znale¼æ
oficjaln± informacjê o oprocentowaniu tego konta w kolejnych
latach? Nie jest ono oferowane nowym klientom ju¿ chyba od
3 lat, wiêc znalezienie jakichkolwiek pewnych danych na ten
temat graniczy z cudem.

Data: 2021-01-14 03:37:46
Autor: Dawid Rutkowski
Ile wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "¯ubrze"?
¶roda, 13 stycznia 2021 o 17:33:09 UTC+1 Piotrek napisa³(a):
[...]

Hmm, ale ile pieniêdzy trzymasz na tym koncie?
I to nie jest z³o¶liwo¶æ, na w³asne oczy widzia³em przypadkiem w cudzym ST dobrze ponad 100k na ROR (i to z debetówk±) - wiêc mo¿na i tak.
Przy takiej sumie przy 0,01% powinno byæ miesiêcznie ok. 83gr odsetek minus 16 gr podatku, a przy 0,0001% 1 gr odsetek minus 1 gr podatku...

Data: 2021-01-14 11:53:50
Autor: J.F.
Ile wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "¯ubrze"?
U¿ytkownik "Piotrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:11a96184-a647-4650-8351-eb6fb90e529dn@googlegroups.com...
[...]

moze sie pani te "od setki" pomylily.  0.01 to 1/100, % to 1/100,
razem 1/10000 ...

[...]

Tabela odsetek, dzial produkow wycofanych.
A jak nie znajdziesz ... to email do prezesa :-)

0.0001% byloby IMO bardzo dziwne ...

J.

Data: 2021-01-14 12:43:51
Autor: Kamil Joñca
Ile wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "¯ubrze"?
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

0.0001% byloby IMO bardzo dziwne ...

Wcale nie.
Kiedy¶ tego typu zagrywkê robi³o siê w sytuacji, kiedy w regulaminie by³
zapis "rachunek jest oprocentowany". No wiêc jest. :)
A ¿e w praktyce jest to 0 ...
KJ

Data: 2021-01-14 04:14:55
Autor: Dawid Rutkowski
Ile wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "¯ubrze"?
czwartek, 14 stycznia 2021 o 12:49:05 UTC+1 Kamil Joñca napisa³(a):
"J.F." writes: [...]
Wcale nie. Kiedy¶ tego typu zagrywkê robi³o siê w sytuacji, kiedy w regulaminie by³ zapis "rachunek jest oprocentowany". No wiêc jest. :) A ¿e w praktyce jest to 0 ...

"Choæ to fizyce wbrew - wskazówka cofa siê!"
Bo 0 to wcale nie musi byæ najgorzej, pewnie mo¿na by siê spieraæ, ale "oprocentowany" nie musi oznaczaæ "dodatnio oprocentowany" - i mo¿e przecie¿ te¿ "ujemnie oprocentowany".
Hmm, a to ¿ubr ma taki zapis?

Ja jeszcze z 2003 pamiêtam, jak oprocentowanie ROR ¿ubra spad³o do 0,1% - a potem jeszcze wprowadzili op³atê 3z³/mc, czego ju¿ nie zdzier¿y³em i poszed³em do mB±ka - to by³y czasy, konto siê zak³ada³o, dostaj±c listem zwyk³ym umowê z kopert± zwrotn± w ¶rodku - i jeden podpisany egzemplarz odsy³a³o siê te¿ zwyk³± poczt± w tej kopercie, po prostu wrzucaj±c do skrzynki. I wcale nie by³o to takie wolne - zw³aszcza porównuj±c to z sytuacj±, gdy zak³ada³em konto w VW banku i na kuriera czeka³em tydzieñ (no ale to by³ inpost w pocz±tkach dzia³alno¶ci i mieli "problem naszej klasy" - zainteresowanie przeros³o ich mo¿liwo¶ci obs³ugi).

A mo¿e dlatego, ¿e to konto nazywa siê "mobilne"? Wtedy by³ jaki¶ sza³ na t± "mobilno¶æ", ja specjalnie zamyka³em konto w mB±ku, ¿eby sobie móc otworzyæ to "mobilne" (bo by³o tylko dla "nowych") - op³aci³o siê, do dzi¶ warunki dobre, choæ ju¿ oprocentowania nie ma (a by³o chyba 2%, podczas gdy wszystkie RORy mia³y wtedy ju¿ dawno 0%).

Data: 2021-01-14 14:49:32
Autor: J.F.
Ile wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "¯ubrze"?
U¿ytkownik "Kamil Joñca"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:87lfcvkako.fsf@alfa.kjonca...
[...]

0.01% tez nie jest duzo, a ilez trzeba sprawdzic czy 0.0001% zadziala ....

J.

Data: 2021-01-14 14:50:29
Autor: Piotrek
Ile wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "¯ubrze"?
Przejrza³em dzi¶ wszystkie umowy/aneksy, które z nimi podpisywa³em plus informacje, które
uda³o mi siê wygrzebaæ ze strony banku po zalogowaniu i powiem wam, ¿e to s± jakie¶ jaja - w
¯ubrze maj± jakie¶ rozdwojenie (albo i roztrojenie) ja¼ni. W dodatku wychodzi na to, ¿e
od lat r¿n± mnie na odsetkach. Za konkretne obliczenia i analizê historii rachunku
zabiorê siê w weekend, a w przysz³ym tygodniu wybiorê siê do swojej placówki
z zamiarem wyja¶nienia ca³ej sytuacji, dzi¶ gar¶æ faktów dla zainteresowanych:

1) rok 2007 - pierwsza umowa z bankiem, Eurokonto Akademickie

oprocentowanie: 0,01% (jedna setna procenta)

Gdzie¶ pomiêdzy rokiem 2007 a rokiem 2016 konto uleg³o chyba
samoprzekszta³ceniu w Eurokonto Intro

2) 22.04.2016 - aneks do umowy Eurokonto Intro

oprocentowanie: 0,0001% (jedna dziesiêciotysiêczna procenta,
100 razy mniej ni¿ dla pierwszego konta)

3) 14.09.2016 - kolejny aneks do umowy Eurokonto Intro,
przekszta³caj±cy konto w Eurokonto Mobilne

i tu chyba najwiêksza ciekawostka: oprocentowanie: 0,01
(tak, w umowie stoi jak byk jedna setna bez jakiegokolwiek symbolu %,
czyli zgodnie z logik± ca³y jeden procent)

Potem ju¿ nic wiêcej z nimi nie podpisywa³em. Po zalogowaniu
na konto przejrza³em archiwalne wiadomo¶ci wysy³ane mi
przez bank, nie znalaz³em w¶ród nich ¿adnych powiadomieñ
o zmianie oprocentowania po roku 2016.

Po zalogowaniu i wy¶wietleniu szczegó³ów konta pojawia mi siê
jednak informacja, ¿e aktualne oprocentowanie wynosi 0,0001%
(jedna dziesiêciotysiêczna procenta).

Na tym jednak nie koniec. ¯eby by³o ¶mieszniej, w zak³adce
"e-Dokumenty" znalaz³em trzy zestawienia op³at. Pobra³em
stosowne pliki pdf i oto co w nich zobaczy³em:

- w zestawieniu z 02.11.2018 (za okres 01.08.2018 - 31.10.2018)
podana roczna stopa procentowa to 0,0001% (jedna dziesiêciotysiêczna procenta)

- w pozosta³ych 2 zestawieniach: z 01.10.2019 (za okres 01.11.2018 - 30.09.2019)
i z 18.11.2020 (za okres 01.10.2019 - 30.09.2020) podana roczna stopa procentowa
to jednak 0,01% (jedna setna procenta)

Rozumiecie co¶ z tego? Bo ja nie. Jakie jest w koñcu aktualne oprocentowanie na moim
koncie (0,0001%, 0,01% czy 1%) i jak zmienia³o siê na przestrzeni lat? Do kogo siê z tym
zwróciæ? Czy ta sprawa jest do wyja¶nienia w lokalnym oddziale banku, czy mo¿e trzeba
bêdzie uderzyæ do wy¿szej instancji i w jakiej formie to zrobiæ? W razie czego do ilu
lat wstecz mo¿na co¶ ugraæ?

Zdecydowanie co¶ tu ¶mierdzi i to mocno, przynajmniej w odniesieniu do okresu, kiedy
oprocentowanie wynosi³o rzekomo 0,01%. W ci±gu najbli¿szych dni przejrzê wszystko dok³adnie, ale
jestem na 99% pewien, ¿e przez wszystkie te lata jedyne operacje zwi±zane z odsetkami,
jakie widzia³em na koncie, to dopisanie 1 grosza i automatyczne pobranie go na poczet
podatku Belki, co jest jawnym kantem skoro z bardzo pobie¿nych obliczeñ wychodzi
mi, ¿e dla takiego oprocentowania ju¿ przy saldzie rzêdu 2000 z³ odsetki "na czysto" powinny
byæ niezerowe, a w rozpatrywanym okresie moje saldo nigdy nie spada³o poni¿ej tej warto¶ci.

Wiem, ¿e chodzi o ¶mieszne kwoty, ale nie zamierzam tego bagatelizowaæ dla zasady.
W koñcu to bank, instytucja finansowa, gdzie ka¿da transakcja musi siê zgadzaæ co do grosza,
a wygl±da na to, ¿e przez lata robili mnie w bambuko na odsetkach..  Poza tym je¶li skarbówka
nie uznaje za ¶mieszne zabierania grosza, to dlaczego ja mia³bym uznawaæ za ¶mieszne
upominanie siê o kwoty wiêksze od grosza?

Data: 2021-01-16 06:34:48
Autor: Dawid Rutkowski
Ile wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "¯ubrze"?
czwartek, 14 stycznia 2021 o 23:50:30 UTC+1 Piotrek napisa³(a):

[...]

Pewnie, zasady s± wa¿ne (jak mówi³ Franz do Ola).
Kiedy¶ mB±kowi co¶ odwali³o i zrobi³ kapitalizacjê 2 razy w jednym miesi±cu - a ¿e mia³em wtedy eKonto mobilne z chyba 2%, to straci³em na tym grosz.
Po reklamacji zwrócili.
W ksiêgowo¶ci musi siê co do grosza zgadzaæ.
Skarbówka z tych groszy sk³ada niez³a kasê na kie³basê wyborcz± :(

Ile wynosi oprocentowanie Eurokonta Mobilnego w "¯ubrze"?