Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)

Data: 2013-05-26 00:35:27
Autor: anacron
Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
Tylko trochę ponad 4% wypadków poza obszarem zabudowanym spowodowanym
jest nadmierna prędkością. Taką informację odnajdziemy w 6 odcinku 10
serii Top Gear. Jakoś te dane wydają mi się bardziej wiarygodne, niż to
co od lat próbuje nam wmówić polska Policja.

http://www.streetfire.net/video/top-gear-season-10-episode-6-all-rightsbbc-uk_part-1_2204233.htm

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-05-25 16:03:10
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 26 maja 2013 00:35:27 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
[...]

No i co z tego. We wszystkich krajach są maksymalne dozwolone prędkości. Tak wiem na niemieckich autostradach nie ma. Ale są na wszystkich innych niemieckich drogach. I wszędzie pomimo tego że tylko albo aż 4% to łapią tych co te prędkości przekraczają. Masz jakiś pomysł żeby w całej Europie znieść ograniczenia prędkości?

Data: 2013-05-25 23:01:23
Autor: masti
Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
Dnia pięknego Sat, 25 May 2013 16:03:10 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

W dniu niedziela, 26 maja 2013 00:35:27 UTC+2 uĹźytkownik anacron
napisał:
[...]

a czemu nie? Po to kierowca ma prawo jazdy, żeby myślał.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-05-26 09:32:53
Autor: Krzysztof 45
Ile % wypadkĂłw poza miastem spowodowan ych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
W dniu 2013-05-26 01:01, masti pisze:
a czemu nie? Po to kierowca ma prawo jazdy, żeby myślał.

Żyjemy w globalnym systemie zamordzia i ingerencji w wolność osobistą.
System który myśli dla naszego dobra za nas. System ludzi ma za imbecyli i
nakazuje im to i tamto, bo inaczej gdy da tym ludziom wolną rękę, to
sobie krzywdę zrobią.

Dajmy na to przykład ograniczenie prędkości po za obszarem zabudowanym
do 90km/h.
Co jest wyznacznikiem tego jak by nie było chorego i dziwnego
ograniczenia? Dla czego 90 a nie 70 lub120?

Dla kogo jest to ograniczenie? Dla starego wygi czy dla łebka co tydzień
temu zdobył prawko?

Dla tego co pomyka np trabantem czy tego co pomyka merolem?

Są drogi po których spokojnie można jechać 110-130km/h Ale nie, jest
ograniczenie do 90ciu.
Są drogi tak fatalne, że jedzie się bez przymusu 60max70 bo szkoda auta i
zdrowia. Ludzie sami ograniczają tę prędkość. Więc po co ta 90tka?

Teraz nie ważne czy to noc gwiaździsta czy deszczowa, śnieżna zima czy
słoneczne lato itp i itd. Jest do 90km/h które ni jak dopasować.
Dla kogo i do jakich warunkĂłw jest dostosowane to ograniczenie nie
mające odzwierciedlenia z sytuacją na drodze i bezpieczeństwem?

Takich pytań można stawiać w nieskończoność.
Ale odpowiedz nasuwa się jedna. Zamordzie szarej masy. Nic innego nie
przychodzi mi do głowy. Jak życie pokazuje, te ograniczania nie dotyczą
szlachty i ludzi nie pokornych. Dla nich nie ma ograniczeń.

--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-05-26 03:23:52
Autor: kogutek444
Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
W dniu niedziela, 26 maja 2013 09:32:53 UTC+2 użytkownik Krzysztof 45 napisał:
> [...]

Teraz nie ważne czy to noc gwiaździsta czy deszczowa, śnieżna zima czy

słoneczne lato itp i itd. Jest do 90km/h które ni jak dopasować.

Dla kogo i do jakich warunków jest dostosowane to ograniczenie nie

[...]

Ograniczenia nie są po to żeby przekraczający je się nie zabił albo uszkodził. Są po to żeby nie zabił innych. Ograniczenia mają chronić niewinnych. Jak się kretyn co jeździ za szybko zabije to też szkoda. Za wcześnie ZUS wyda kasę na pogrzeb, będzie wypłacał renty rodzinie, samobójca nie zapłaci nigdy więcej podatków.  Ale jak zabije a raczej zamorduje innych to wszystko się multiplikuje. Więcej rent a mniej wpływów. No i może zamordować kogoś wartościowego. Dlatego będą łapali i karali przekraczających prędkość. Skoro tłumaczenie nie daje rezultatu to trzeba użyć innych metod. Metoda wysokich mandatów a dla krnąbrnych zabieranie uprawnień jest dobra. Argument o złych drogach jest dęty. Jak liczba zabitych idzie w tysiące a kalek w dziesiątki tysięcy rocznie i to wszystko kosztuje budżet dużo kasy to jak ma jeszcze wystarczyć na dobre drogi? Ubezpieczyciel powinni skorzystać z uprawnień i domagać się zwrotu wypłaconych odszkodowań jeśli wypadek był spowodowany rażącym naruszeniem przepisów. Umawiają się że odpowiadają za szkody jakie spowodują osoby posiadające uprawnienia, czyli takie co znają przepisy. Było by to dobre rozwiązanie bo zdjęło by z państwa zarzut że jest fiskalne i że gnębi kierowców.

Data: 2013-05-26 11:37:31
Autor: masti
Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
Dnia pięknego Sun, 26 May 2013 03:23:52 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Ograniczenia nie są po to żeby przekraczający je się nie zabił albo
uszkodził. Są po to żeby nie zabił innych.

czyli twierdzisz, że jadąc na drodze ekspresowej z dwoma pasami ruchu w każdą stronę 80kmh nie zabiję a jadąc 81 zabiję?

PS: to nie jest wymysł. takie ograniczenie jest na S8 na węźle Konotopa
http://u.42.pl/2JY0

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-05-26 14:13:38
Autor: Shrek
On 2013-05-26 13:37, masti wrote:

PS: to nie jest wymysł. takie ograniczenie jest na S8 na węźle Konotopa
http://u.42.pl/2JY0

to jest lepsze:

http://goo.gl/maps/py2Lg

Shrek

Data: 2013-05-26 12:25:17
Autor: masti

On 2013-05-26 13:37, masti wrote:

PS: to nie jest wymysł. takie ograniczenie jest na S8 na węźle Konotopa
http://u.42.pl/2JY0

to jest lepsze:

http://goo.gl/maps/py2Lg

Shrek

a za tą tablicą widoczną w oddali nad drogą jest sobie wiadukt pod którym staje policja z laserem i łupi

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-05-27 05:47:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 26 May 2013, kogutek444@gmail.com wrote:

Ograniczenia nie są po to żeby przekraczający je się nie zabił albo uszkodził.
Są po to żeby nie zabił innych.

  Siebie też!

Ograniczenia mają chronić niewinnych.

  Erystyka.
  Winnych również!

Jak się kretyn co jeździ za szybko zabije to też szkoda.

  Ale również kiedy kretyn powoli wyjedzie "znienacka", niezgodnie
z przepisami, przed luxtorpedę.
  Ci którzy twierdzą że NIGDY nikomu nie wyjechali powinni zostać
z rękami opartymi o mur ;)

  Nie stawiaj sprawy w ten sposób, jakoby to "naddźwiękowi" byli
z definicji sprawcami wypadków, sama szybkość tylko z rzadka jest
przyczyną wypadku (nieutrzymanie toru jazdy, spowodowanie
"niemożliwości"). Podawane tu wartości rzędu ćwieci liczby
wypadków (spowodowanych prędkością) mogą być faktczne lub
nie, ale to nie przesądza o stratach.
  Pic w tym, że w razie jakiegokolwiek i czyjegokolwiek błędu
owa prędkość bywa zabójcza dla różnych stron (w tym poszkodowanych
w ogóle nie zamieszanych w ruch drogowy).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-28 06:22:00
Autor: megrimsNO@interia.pl
Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
On 05/27/2013 05:47 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
(ciach)
pzdr, Gotfryd

Mniei najbardziej bawi, jak na autostrade wjeżdża wężyk aut z prędkością
50-60 km/h i zaczynają się od razu wyprzedzać. I jak polecisz skrajnym lewym
nawet te przrpisowe 140 km/h to ma się chęć gościa zajebać.

Skoro idiotów nie ubywa, to trzeba dać ograniczenie do 80. Łatwiej z 80
zwolnić do 50-60 niz ze 140 lub 200.

Data: 2013-05-26 09:35:58
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-26 09:32, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Bardzo dobrze że myśli. Wystarczy ocenić jazdę, zachowanie czy to co piszą w internecie aby z dużą pewnością założyć, że większość ludzi to imbecyle.

Data: 2013-05-26 14:00:30
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-05-26 09:35, DoQ pisze:
[...]

Dla tego imbecyle że na 90tce jadą 110?

Jeżeli myślisz że ten system myśli dla Twojego dobra, to znaczy że jesteś tym (bez urazy) ... myślącym inaczej. Ten system nie sięga tych co maja w dupie ograniczenia. Tacy ludzie lawirują w tym systemie by unikać ich chciwych łap. Tacy ludzie jak już dojdzie co do czego dogadują się z tym systemem.
Ten system jest dla szarych uczciwych, zastraszonych ludzi. Takich najłatwiej doić i trzymać za ryj.
System tak kombinuje byś zarobił i oddał im jak najwięcej. Byś rentę lub emeryturę dostał jak najmniejszą lub wcale. To samo jest z odszkodowaniami. A na finał tworzy takie przepisy by na mandatach zdoić ile się da. To dla Twojego dobra i bezpieczeństwa? Nie rozwalaj mnie LOL.  Ten system nie ma kontroli nad stricte imbecylami.
--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-05-26 08:36:42
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 26 maja 2013 14:00:30 UTC+2 użytkownik Krzysztof 45 napisał:

> [...]

System tak kombinuje byś zarobił i oddał im jak najwięcej. Byś rentę lub emeryturę dostał jak najmniejszą lub wcale. To samo jest z odszkodowaniami. A na finał tworzy takie przepisy by na mandatach zdoić ile się da. To dla Twojego dobra i bezpieczeństwa? Nie rozwalaj mnie LOL.  Ten system nie ma kontroli nad stricte imbecylami.

Zamiast pierdolić głupoty poszukaj w necie informacji ile wypadki kosztują rocznie budżet i potem porównaj to z planowanymi wpływami z mandatów. W zasadzie rząd mógłby zrezygnować z mandatów. Jak by zostały same punkty to co byś powiedział? Że dobrze czy że źle? Punkty i oczywiście cała akcja żeby ci co im się należą, nawet za drobne przewinienie je dostawali. Bez żadnej litości że kierowca zawodowy i ma nie pracującą żonę i trójkę dzieci.

Data: 2013-05-26 19:50:11
Autor: J.F.
Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
Dnia Sun, 26 May 2013 08:36:42 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
Zamiast pierdolić głupoty poszukaj w necie informacji ile wypadki kosztują rocznie budżet i potem porównaj to z planowanymi wpływami z mandatów. W zasadzie rząd mógłby zrezygnować z mandatów.

No, ile ? Religa przypominam nalozyl 12% od skladki OC, wtedy skladki
byly nizsze, samochodow nieco mniej i to mialo byc ok 0.5 mld.

nawet dzis sume skladek OC oceniam na ~10mld, ale to przeciez nie
budzet placi ...

J.

Data: 2013-05-26 10:56:44
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 26 maja 2013 19:50:11 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 26 May 2013 08:36:42 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com

> Zamiast pierdoli� g�upoty poszukaj w necie informacji ile wypadki >kosztuj� rocznie bud�et i potem por�wnaj to z planowanymi wp�ywami >z mandat�w. W zasadzie rz�d m�g�by zrezygnowa� z mandat�w. No, ile ? Religa przypominam nalozyl 12% od skladki OC, wtedy skladki

byly nizsze, samochodow nieco mniej i to mialo byc ok 0.5 mld.

nawet dzis sume skladek OC oceniam na ~10mld, ale to przeciez nie

budzet placi ...

J.

Poszukaj ile wtedy nie powiesz że nawijam makaron na uszy.

Data: 2013-05-26 22:32:49
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-05-26 17:36, kogutek444@gmail.com pisze:
LOL.  Ten system nie ma kontroli nad stricte imbecylami.

--

Krzysiek

www.zmieleni.pl
Tak może trochę za netykietę byś się wziął. To już nawet nie jest wiocha :)

Zamiast pierdolić głupoty poszukaj w necie informacji ile wypadki
kosztują rocznie budżet i potem porównaj to z planowanymi wpływami z
mandatów.
No to może wrzuć tu trochę cyferek.
Ale włącznie z przepierdalanymi cyferkami na lewo i prawo.
Pobawmy się. Zobaczymy kto pierdoli farmazony :)

W zasadzie rząd mógłby zrezygnować z mandatów.
Nie mógłby. Musiał by sobie od ryja odjąć. Jak nie sobie to innym bo to
jeden wór. Efekt byłby podobny.

Jak by zostały same punkty to co byś powiedział? Że dobrze czy że
źle?
Wszystko zależy za co te punkty.
Każdy normalny wie jaka jest dotkliwa kara.

Punkty i oczywiście cała akcja żeby ci co im się należą, nawet za
drobne przewinienie je dostawali. Bez żadnej litości że kierowca
zawodowy i ma nie pracującą żonę i trójkę dzieci.
Jasne.
http://demotywatory.pl/4137558/Dobrze-jest-byc-poslem
--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-05-26 23:21:59
Autor: Pawel O'Pajak
Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
Powitanko,

Zamiast pierdolić głupoty poszukaj w necie informacji ile wypadki
kosztują rocznie budżet i potem porównaj to z planowanymi wpływami z
mandatów.

No ile? I co konkretnie kosztuje? Widocznie malo, skoro nie oplaca sie dzialac na rzecz bezpieczenstwa np. budujac bezkolizyjne skrzyzowania, czy chocby ronda, rozdzielajac kierunki ruchu, budujac barierki energochlonne, przebudowujac swiatla, by byla faza do lewoskretu itd.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-05-26 15:00:46
Autor: kogutek444
Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
W dniu niedziela, 26 maja 2013 23:21:59 UTC+2 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
Powitanko,

> [...]

No ile? I co konkretnie kosztuje? Widocznie malo, skoro nie oplaca sie dzialac na rzecz bezpieczenstwa np. budujac bezkolizyjne skrzyzowania, czy chocby ronda, rozdzielajac kierunki ruchu, budujac barierki energochlonne, przebudowujac swiatla, by byla faza do lewoskretu itd.

-- "-Tato, po czym pozna� ma�� szkodliwo�� spo�eczn�?

-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mroďż˝ek)

Żeby budować trzeba mieć za co. Wymyśl za co można zbudować to co chcesz jeśli Polska żyje z marży ze sprzedaży zagranicznych produktów. Mieszkam w Łodzi. Tutaj nie ma żadnej dużej fabryki. Na wszystkich pofabrycznych budynkach ogłoszenia że pomieszczenia do wynajęcia. Kiedyś to było prawie milionowe miasto z przemysłem pracującym na dwie i trzy zmiany. Jak chcesz oduczyć się od palenia to przyjedź do Łodzi. Wyjdź o dowolnej porze na ulicę i zapal papierosa. Na dwustu metrach trzy razy ktoś będzie chciał od Ciebie fajkę. jedni poproszą a inni zażądają. Na ulicy palę jak jadę samochodem. Mniejsza szansa że się w ryja dostanie. Połowa mieszkańców Łodzi nigdy nie zapłaci podatku takiego żeby wystarczył na cokolwiek więcej niż zapomogi z opieki społecznej. A Ty chcesz ślimaki i wielopoziomowe skrzyżowania.

Data: 2013-05-26 15:57:40
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-26 14:00, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Następny leming stłamszony przez system, co bije pianę ale nie wie o co.
W którym miejscu policja twierdzi, że najczęstszą przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość, szczególnie na drogach dwujezdniowych jednokierunkowych?

Data: 2013-05-26 21:51:57
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-05-26 15:57, DoQ pisze:
Następny leming stłamszony przez system, co bije pianę ale nie wie o co.
Ty skończyłeś podstawówkę? Dla normalnych?
--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-05-26 21:54:20
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-26 21:51, Krzysztof 45 pisze:
Następny leming stłamszony przez system, co bije pianę ale nie wie o co.
Ty skończyłeś podstawówkę? Dla normalnych?

I co lemingu, zabrakło argumentów?

Data: 2013-05-26 22:39:48
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-05-26 21:54, DoQ pisze:
W dniu 2013-05-26 21:51, Krzysztof 45 pisze:
Następny leming stłamszony przez system, co bije pianę ale nie wie o co.
Ty skończyłeś podstawówkę? Dla normalnych?
I co lemingu, zabrakło argumentów?
Normalnie mnie powaliłeś słodziutki LOL
Pa Ci, kolejność obojętna :)
--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-05-26 13:47:46
Autor: _Michał
On 5/26/2013 9:32 AM, Krzysztof 45 wrote:

Są drogi tak fatalne, że jedzie się bez przymusu 60max70 bo szkoda auta i
zdrowia. Ludzie sami ograniczają tę prędkość. Więc po co ta 90tka?

Mit !! Obalajmy mity !!!

Nie spotkałem drogi tak złej żeby zwolnienie do 60km/h coś dawało,
nie daje nic i tnie opony przy takich prędkościach, na dziurowisku
dopiero daje zwolnienie do 20..30km/h.

a lepsze efekty daje bardzo chwilowe - tylko na dziury - rozpędzenie
się do ~120k..140m/h bo wtedy większość dziur się przeskakuje.

Data: 2013-05-26 14:17:07
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-05-26 13:47, _Michał pisze:
[...]

Jeszcze są koleiny i to czasami zajebiste.

A co do drogi z dziurami. Są różne drogi. Są takie że wiosną za dnia zwalniasz do 60-70 i ich wypatrujesz by je ominąć.
--
Krzysiek
www.zmieleni.pl

Data: 2013-05-27 05:47:50
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 26 May 2013, Krzysztof 45 wrote:

ograniczenia? Dla czego 90 a nie 70 lub120?

Dla kogo jest to ograniczenie? Dla starego wygi czy dla łebka co tydzień
temu zdobył prawko?

  Dla starego wygi któremu łebek z telefonem przy uchu wyjedzie
zza przeszkody. Jak to kiedyś Henrykowi VIII tłumaczył gość
niechętny do mianowania, "głowa może nie pasować" :|

Są drogi po których spokojnie można jechać 110-130km/h Ale nie,
jest ograniczenie do 90ciu.
[...]
Teraz nie ważne czy to noc gwiaździsta czy deszczowa, śnieżna zima czy
słoneczne lato itp i itd.

  Dobrze gadasz, ograniczenia są "bezwarunkowe na złe przypadki",
a interpretacja taka, że "stosuje się zawsze".
  Z drugiej strony, inna forma byłaby albo nieegzekwowalna
(praktycznie) albo wymagała ustawy o rozmiarach księgi a nie
aktualnej ustawy :(

Jest do 90km/h które ni jak dopasować.
Dla kogo i do jakich warunków jest dostosowane to ograniczenie nie
mające odzwierciedlenia z sytuacją na drodze i bezpieczeństwem?

  Przykładowo po to, aby ci z poprzecznej mieli ułatwioną możliwość
włączenia się do ruchu. Ale tego nie przetłumaczysz ("bo oni
muszą mi i tak ustąpić, TUP"), więc jest "90 na całokształt",
również jak skrzyżowanie jest puste jak okiem sięgnąć.

Takich pytań można stawiać w nieskończoność.

  Można.

Ale odpowiedz nasuwa się jedna. Zamordzie szarej masy. Nic innego nie
przychodzi mi do głowy.

  A mi tak - konieczność komplikacji prawa.
  To *JEST* problem.

Jak życie pokazuje, te ograniczania nie dotyczą
szlachty i ludzi nie pokornych. Dla nich nie ma ograniczeń.

  Co z kolei dowodzi nieprawdziwości art.2 Konstytucji :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-05-27 06:34:37
Autor: MarcinJM
Ile % wypadkĂłw poza miastem spowodowan ych jest zbyt duz.a; pre;dkos'cia;? :)
W dniu 2013-05-26 01:01, masti pisze:
a czemu nie? Po to kierowca ma prawo jazdy, żeby myślał.

No wlasnie, dziwne, ze ma myslec jak warunki sa niekorzystne (dostosowanie do warunkow), natomiast nie moze myslec jak warunki sa znakomite.
Co ciekawe karany jest za niemyslenie w przyp.1, jak i rowniez za myslenie w przyp. 2
:)

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'Ăłw, nadwozi rajdĂłwek
przerĂłbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2013-05-25 16:06:28
Autor: kogutek444
[...]

I jeszcze coś. Jak jest wypadek przy 140/h to pomimo że jest to jeden z czterech procent wypadków to jest w nim 99% zabitych. A jak masz w mieście przy 50/h wypadek to jest 99% żywych.

Data: 2013-05-26 10:41:22
Autor: J.F.
Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
Dnia Sat, 25 May 2013 16:06:28 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
I jeszcze coś. Jak jest wypadek przy 140/h to pomimo że jest to jeden z czterech procent wypadków to jest w nim 99% zabitych. A jak masz w mieście przy 50/h wypadek to jest 99% żywych.

Niemieckie autostrady maja srednie miejsca w statystykach. Wiecej tam ginie osob niz w GB (gdzie obowiazuje 112), ale mniej niz
Hiszpanii, gdzie obowiazuje 130.

Wiec nie kazdy wypadek przy 140 to 99% zabitych.
Wez chocby prokuratora Olejnika.

Ale trzeba troche zainwestowac w drogi.

P.S. Statystyki z A4 - 149 wypadkow, 21 zabitych, 252 rannych.
Stosunek zmarlych do rannych nie odbiega od calego kraju (3571/45792).
Na wypadek jest istotnie wiecej, ale tu moga byc inne przyczyny ..

J.

Data: 2013-05-26 09:26:34
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-26 00:35, anacron pisze:
serii Top Gear. Jakoś te dane wydają mi się bardziej wiarygodne, niż to
co od lat próbuje nam wmówić polska Policja.
http://www.streetfire.net/video/top-gear-season-10-episode-6-all-rightsbbc-uk_part-1_2204233.htm

Co ma brytyjski system drĂłg do polskiego?

Data: 2013-05-26 09:29:49
Autor: Lewis
W dniu 2013-05-26 09:26, DoQ pisze:
[...]

Taki że na naszych drogach każda prędkość jest nadmierna :P

Lewis

Data: 2013-05-26 09:33:13
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-26 09:29, Lewis pisze:
http://www.streetfire.net/video/top-gear-season-10-episode-6-all-rightsbbc-uk_part-1_2204233.htm
Co ma brytyjski system drĂłg do polskiego?
Taki że na naszych drogach każda prędkość jest nadmierna :P

Tak samo jak w UK. Z tym że u nas jakość dróg i sieć autostrad ma się nijak do nich.

Data: 2013-05-26 11:46:01
Autor: anacron
W dniu 26.05.2013 09:26, DoQ pisze:
[...]

Tu i tu asfalt, tu i tu ludzie zazwyczaj nie będący samobójcami.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-05-26 15:02:08
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-26 11:46, anacron pisze:
Co ma brytyjski system drĂłg do polskiego?
Tu i tu asfalt, tu i tu ludzie zazwyczaj nie będący samobójcami.

Tak, asfalt to asfalt. Przecież bez różnicy dla komfortu i bezpieczeństwa czy przejedziesz 400km autostradą, czy DK przez tereny zabudowane.

Data: 2013-05-26 15:12:39
Autor: anacron
W dniu 26.05.2013 15:02, DoQ pisze:
W dniu 2013-05-26 11:46, anacron pisze:
Co ma brytyjski system drĂłg do polskiego?
Tu i tu asfalt, tu i tu ludzie zazwyczaj nie będący samobójcami.

Tak, asfalt to asfalt. Przecieş bez róşnicy dla komfortu i
bezpieczeństwa czy przejedziesz 400km autostradą, czy DK przez tereny
zabudowane.

Mówię o tym, że większość z nas jednak nie ma skłonności samobójczych i
o tym, że policjantom zwyczajnie się nie chce lub nie mają czasu ustalać
faktycznej przyczyny wypadku, w sytuacji gdy można spokojnie wpisać
nadmierną prędkość, a nie ma żadnej innej oczywistej. Pojęcie to jest
tak abstrakcyjne i tak uznaniowe, że praktycznie zawsze to można podać
jako oficjalna przyczynę, podczas gdy realnie jest ona prawdziwą
przyczyną mniej niż 10% wypadków. Prosiłbym więc nie ironizować.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-05-26 15:48:05
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-26 15:12, anacron pisze:
[...]

Niedostosowanie prędkości to przyczyna ok. 28% wypadków spowodowanych przez _kierujących_. Jest to wskaźnik z oficjalnych policyjnych statystyk. Ciekawe o co tak bijesz pianę, bo jeśli znasz matematykę na poziomie podstawowym, to zrozumiesz że 28% NIE JEST WIĘKSZOŚCIĄ więc gadanie że wpisują od czapy "niedostosowanie" jest zwykłym bredzeniem. Poza tym 28% jest wynikiem całkiem prawdopodobnym.

tak abstrakcyjne i tak uznaniowe, że praktycznie zawsze to można podać
jako oficjalna przyczynę, podczas gdy realnie jest ona prawdziwą
przyczyną mniej niż 10% wypadków. Prosiłbym więc nie ironizować.

Jak to skalkulowałeś?

Data: 2013-05-29 15:06:30
Autor: ddddddd
W dniu 2013-05-26 15:48, DoQ pisze:
[...]

Jeżeli 28% wypadków powodowanych jest nadmierną prędkością, 15% przez pijanych 15% przez babcie w ciąży, 15% przez murzynów, 15% przez rolników i 12% przez posłów to można z całą pewnością stwierdzić, że większość wypadków jest z powodu nadmiernej prędkości.

Lukasz

Data: 2013-05-26 10:22:54
Autor: J.F.
Dnia Sun, 26 May 2013 00:35:27 +0200, anacron napisał(a):
[...]

Jest jedna roznica - z powodu duzej ilosci FR byc moze u nich juz
rzadko przekraczaja rozsadna predkosc.
A i siec autostrad temu pomaga.

Bo jak patrze w nasze dane - 6% wypadkow i 13.8% zabitych to
najechanie na drzewo, 1.9/2.2% najechanie na slup, 7.9/6.3% wywrocenie
pojazdu, to jakos nie wydaje mi sie aby policja istotnie klamala.
A ilu z nich po wyleceniu z zakretu trafilo w kategorie "zderzenie
pojazdow w ruchu" ? A nadmierna predkosc to u nas oficjalna przyczyna 28% wypadkow i 42%
zgonow.

A ile z tych "nieprawidlowe wyprzedzanie" to tak naprawde nadmierna
predkosc (jakby jechal wolniej, to by nie wyprzedzal :-)

Jest jeszcze "najechanie na unieruchomiony pojazd"  1.0/1.1%.
Ciekawe ... brak oswietlenia, nadmierna predkosc czy niedomierny
odstep.

J.

Data: 2013-05-26 12:05:20
Autor: anacron
W dniu 26.05.2013 10:22, J.F. pisze:
Jest jedna roznica - z powodu duzej ilosci FR byc moze u nich juz
rzadko przekraczaja rozsadna predkosc.

Z tego co wiem, to tam wycofują się z FR teraz. :)

A nadmierna predkosc to u nas oficjalna przyczyna 28% wypadkow i 42%
zgonow.

No właśnie, główną przyczyną według ze skutkiem śmiertelnym według
naszej policji jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. Problem
polega na tym, że tą przyczynę wpisują za każdym razem, kiedy inna nie
jest oczywistą. Osobiście myślę, że spora część z tych zakwalifikowanych
jako nadmierna prędkość to stan techniczny pojazdu czy zmęczenie
kierowcy. Ja wiem, wszystko da się podpiąć pod tą nadmierną prędkość,
ale ma to sens jedynie, by uzasadniać masowe polowania na kierowców zza
krzaków.

A ile z tych "nieprawidlowe wyprzedzanie" to tak naprawde nadmierna
predkosc (jakby jechal wolniej, to by nie wyprzedzal :-)

Złe myślenie. Nadmierna prędkość jest tylko wtedy, gdy z jej powodu
kierowca nie zdąży zahamować/utrzymać się na drodze w sytuacji
kryzysowej. I tu dochodzimy do sedna, prędkość ta jest względną, inna
będzie dla 30-tonowej ciężarówki, inna dla małego auta, inna dla
Poloneza i inna dla nowoczesnego w pełni sprawnego samochód. W końcu
inna dla dobrego kierowcy posiadającego predyspozycje do prowadzenia
pojazdów i inna dla p. Kazia, który ma np. problemy z oceną odległości,
prędkości etc.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-05-26 15:49:32
Autor: J.F.
Dnia Sun, 26 May 2013 12:05:20 +0200, anacron napisał(a):
W dniu 26.05.2013 10:22, J.F. pisze:
Jest jedna roznica - z powodu duzej ilosci FR byc moze u nich juz
rzadko przekraczaja rozsadna predkosc.
Z tego co wiem, to tam wycofują się z FR teraz. :)

Spoleczenstwo doszlo do wniosku ze przepisowo nie da sie jezdzic, czy
przestaly sie oplacac ? :-)

[...]

28% to "glowna przyczyna" ?
[...]

Cos sie urwalo ? Bo predkosc trzeba dostosowac i do pojazdu.
Co zazwyczaj wychodzi samoczynnie, bo stan sie degraduje powoli :-)

czy zmęczenie kierowcy. Ja wiem, wszystko da się podpiąć pod tą nadmierną prędkość,
ale ma to sens jedynie, by uzasadniać masowe polowania na kierowców zza
krzaków.

A co maja wpisywac, jak czworo mlodziezy rozbija sie na drzewie w
zakrecie ? Szukac dziury w drodze ? czy luzow w zawieszeniu, bo to na
pewno dlatego nie wyrobil.

IMO - te 28% to u nas calkiem mozliwe. A pewnie nawet wiecej, tylko w
polaczeniu z innymi sytuacjami.

[...]

A jak z jej powodu pomysli "jeszcze dam rade wyprzedzic" ? Albo "tu sa szerokie pobocza - zmiescimy sie w trojke, co bede
zwalnial".

I tu dochodzimy do sedna, prędkość ta jest względną, inna
będzie dla 30-tonowej ciężarówki, inna dla małego auta, inna dla
Poloneza i inna dla nowoczesnego w pełni sprawnego samochód.

Bladzisz. Zlomami tez mozna szybko pojechac :-)

W końcu
inna dla dobrego kierowcy posiadającego predyspozycje do prowadzenia
pojazdów i inna dla p. Kazia, który ma np. problemy z oceną odległości,
prędkości etc.

No ale co - egzamin kontrolny na druga kategorie ? J.

P.S. a jakby tu doszlo do jakiegos wypadku, to z jakiego powodu:
http://www.youtube.com/watch?v=wfW1uxW9m6A

Data: 2013-05-26 16:12:19
Autor: anacron
W dniu 26.05.2013 15:49, J.F. pisze:
A co maja wpisywac, jak czworo mlodziezy rozbija sie na drzewie w
zakrecie ? Szukac dziury w drodze ? czy luzow w zawieszeniu, bo to na
pewno dlatego nie wyrobil.

https://www.youtube.com/watch?v=xp7ANKIyfF4

Tak, tu gdyby coś z naprzeciwka babę jebło, to też by jej wpisali
nadmierna prędkość. A kilka wypadków w tym miejscu pamiętam takich
właśnie, gdzie kogoś obróciło i dostał strzał od nadjeżdżającego z
przeciwka.

No ale co - egzamin kontrolny na druga kategorie ?

Obowiązkowe badanie psychotechniczne dla każdego co 5 lat i obowiązkowo
przed egzaminem pierwsze. Połowa lekko licząc nigdy by prawa jazdy nie
dostała.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-05-26 16:58:01
Autor: jerzu
Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)
On Sun, 26 May 2013 16:12:19 +0200, anacron <anacron@anacron.pl>
wrote:

Obowiązkowe badanie psychotechniczne dla każdego co 5 lat i obowiązkowo
przed egzaminem pierwsze. Połowa lekko licząc nigdy by prawa jazdy nie
dostała.

Nie. Wzrosłyby tylko nieoficjalne stawki za "badanie".

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-05-26 17:12:09
Autor: DoQ
W dniu 2013-05-26 16:58, jerzu pisze:
[...]

Dokładnie, identyczna sytuacja jak z badaniami technicznymi.

Pozdr.

Data: 2013-05-26 18:18:47
Autor: J.F.
Dnia Sun, 26 May 2013 16:12:19 +0200, anacron napisał(a):
[...]

No ale co zawinilo ? Przeciez nie lod na drodze ;-)

I myslisz ze cos sie zmieni ? J.

Data: 2013-05-27 20:25:11
Autor: anacron
W dniu 26.05.2013 18:18, J.F. pisze:
[...]

W tym miejscu nie raz i nie dwa mam 100 nocą. W tym konkretnym przypadku
stan auta (później jak jechałem za nią, to widać było, że amortyzatory
sprawne to tylko dla tej vectry wspomnienie).

Jeśli byłyby uczciwie robione? Wiele.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-05-27 20:52:25
Autor: J.F
Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości
[...]

Zima tez ?

I jak cie kiedys zaskoczy i obroci, to jaka bedzie przyczyna ?
A wiem, leniwy diagnosta :-P

W tym konkretnym przypadku
stan auta (później jak jechałem za nią, to widać było, że amortyzatory
sprawne to tylko dla tej vectry wspomnienie).

No coz, mamy to na filmie ... jakis drastycznych scen wczesniej nie widac, ciebie tez troche buja :-P

Zima, slisko, ale umiarkowanie, bo jeden samochod przejechal, a dziesiatki innych wczesniej zapewne tez. Z drugiej strony i ta vectra wczesniej zapewne przejechala dziesiatki zakretow. Amory ... czy letnie opony ? A moze jakis blad kierowcy ? Czy po prostu za duze parcie ... ale tylko troche za duze.

[...]

Ci co nie zdali poszliby drugi raz, trzeci, az by przeszli, i z 75% by nadal jezdzilo, ale to ci lepsi, wiec oczywiscie za szybko :-P
Wyeliminowalbys moze troche staruszkow, ktorzy statystycznie niewielkie zagrozenie wprowadzaja.

A powyzszy przypadek by to zalatwilo ? Watpie, bo tu trzeba kursu bezpiecznej jazdy a nie badan psychotechnicznych.
I amory by pewnie niewiele poprawily, bo jak nie przy tej predkosci, to przy wiekszej by sie przydarzylo :-)

J.

Data: 2013-05-29 15:16:29
Autor: ddddddd
Ile % wypadk�w poza miastem spowodowa nych jest zbyt du�� pr�dko�ci�? :)
W dniu 2013-05-27 20:52, J.F pisze:
A powyzszy przypadek by to zalatwilo ? Watpie, bo tu trzeba kursu
bezpiecznej jazdy a nie badan psychotechnicznych.

Zgadzam się. Obowiązkowy kurs bezpiecznej jazdy w ciągu pół roku/roku od otrzymania PJ oraz obowiązkowe udostępnianie placu parkingowego przez markety w zimie dla chcących poćwiczyć ;)
Moja żona po kursie bezpiecznej jazdy stwierdziła że ona też będzie ze mną jeździć się poślizgać, bo wcześniej myślała że ja po prostu dziecko jestem i taką dużą zabawkę mam ;P

Lukasz

Data: 2013-05-31 05:01:00
Autor: John Kołalsky
Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Klapa się nie otwarła i nie spowolniła limuzyny :-)

Data: 2013-05-26 18:24:32
Autor: the_foe
[...]

trzeba by sie dowiedzieć ile w GB miedzymiastówek to typowe dla Polski dwa pasy po jednym dla przeciwnych kierunków. W USA nazywaja to suicide lane. Dla Amerykanina, typowy dla Polaka manewr wyprzedzania po pasie gdzie kierunek jazdy jest przeciwny, to ekstremalne doznanie.
Jak dla mnie 90 km/h dla dwupasmĂłwek, doza niebezpieczenstwa, dorĂłwnuje 150 km/h dla czteropasmĂłwek z oddzielonymi kierunkami ruchu. Ale to tylko moja subiektywna ocena.

--
@foe_pl

Data: 2013-05-27 19:13:32
Autor: J.F
[...]

https://www.gov.uk/government/organisations/department-for-transport/series/road-accidents-and-safety-statistics

Q.... kopiowac nie mozna, @#$@^@ Adobe
https://www.gov.uk/government/publications/reported-road-casualties-great-britain-annual-report-2011

-"Failed to look properly"  was reported in 42% accident,

-"Exceeding the speed limit" was reported as a factor in 5% accident, but these accidents involved 14% fatalities.
  At least one of "Exceeding the speed limit" and "travelling too fast for conditions" was reported in 12% of all accidents, 25% fatalities.

-over 60% fatalities had "driver error or reaction" , which included "Failed to look properly", "loss of control" and "sudden braking", reported as contributory factor.

A tu przyznaje racje naszej policji - "loss of control" sugeruje nadmierna predkosc.

Jednakze te liczby sa faktycznie sporo nizsze niz nasze 28% ... wiec zachodzi pytanie - angielscy policjanci rzadziej nim szafuja, brakuje im podstaw do takich zarzutow, czy FR robia swoje :-)

ale zeby nie bylo wesolo
http://www.youtube.com/watch?v=HxhggT6O4ks
http://www.youtube.com/watch?v=U2UExOFvi-Q

J.

Data: 2013-05-27 19:21:29
Autor: J.F
UĹźytkownik "anacron"  napisał w wiadomości
Tylko trochę ponad 4% wypadków poza obszarem zabudowanym spowodowanym
jest nadmierna prędkością. Taką informację odnajdziemy w 6 odcinku 10

P.S. i jeszcze drobiazg

http://www.independent.co.uk/voices/commentators/nigel-hawkes-why-britains-road-accident-victims-make-car-crash-statistics-1979970.html

J.

Ile % wypadków poza miastem spowodowanych jest zbyt dużą prędkością? :)