Ile wytrzyma rozładowany aku ?

Data: 2012-02-12 16:40:47
Autor: m4rkiz
Ile wytrzyma rozładowany aku ?
" Michał" <mttj@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:jh8mou$qvq$1inews.gazeta.pl...
Pytanie szybkie, bo się zastanawiam czy nie przełożyć akumulatora.
Aktualnie mam jakiś nowy (z 3mieś) aku ~40Ah do odpalania silnika... 3.0
ledwo go kręci, ale jak odpala w 2 sek to było ok, ale... przy
-25 owszem odpalił bez problemu ale tak napięcie spadło że musiałem
kod do radia wpisywać, zresetowało pozycję gps i inne duperele w aucie...
W drugim mam coś koło ~85Ah, tez safrane tylko 2.0 - w miarę nowy z 10mieś
tylko on sobie już tak stoi nie odpalany i jest trup zupełny od 2 tygodni
(żadne światło już nie świeci).
ile sobie może aku stać zanim padnie ?
to że się psuje to wiem, ale czasu nie mam - tylko bym podmienił
(na przydład za tydzień = 2.5 tyg stania na 0V) ten 40Ah na 85Ah
- lepszy będzie ?

samorozladowanie (w przypadku akumulatora do ktorego nic nie jest
podlaczone) to kwestia miesiecy nie tygodni

w przypadku akumulatora podlaczonego w samochodzie wszystko zalezy
ile dokladnie jest z niego ssane pradu - a to trzeba zmierzyc
amperomierzem (zalezy od tego ile bierze podtrzymanie radia,
nawigacji, alarmu\centralnego itd. itp.) inaczej jedynie mozesz szacowac
sam na podstawie dotychczasowych doswiadczen

Ile wytrzyma rozładowany aku ?