Ile za centrowanie kola?

Data: 2009-03-24 23:01:04
Autor: jarek
Ile za centrowanie kola?
Witam, bede musial oddac kola do centrowania (tylne i przednie) - moglibyscie powiedziec ile placicie za taka usluge co bym zbytnio nie przeplacil ?:) Rower gorski kola 26 cali jesli to moze miec znaczenie ;) Czy jest roznica w cenie miedzy tylnym a przednim kolem?
pozdrawiam

Data: 2009-03-24 23:52:34
Autor: Kuba Stasiak
Ile za centrowanie kola?
różnicy nie ma, ja płacę 15 od koła.

Data: 2009-03-24 23:52:36
Autor: Titus Atomicus
Ile za centrowanie kola?
In article <gqbl7c$3a1$1@inews.gazeta.pl>, "jarek" <pejti@gazeta.pl> wrote:

Witam, bede musial oddac kola do centrowania (tylne i przednie) - moglibyscie powiedziec ile placicie za taka usluge co bym zbytnio nie przeplacil ?:) Rower gorski kola 26 cali jesli to moze miec znaczenie ;)

Ja w tamtym sezonie zaplacilem ze 25. Mimo, ze w ty byla wymiana klku szprych to chyba przeplacilem.
Zwlaszcza ze nie podobalo mi sie, ze powiedziano mi wczesniej, ze to bedzie kosztowac od 15 do 30zl. A potem zastosowano prawie najwyzsza stawke, ze niby to skomplikowane bylo... IMHO nie bylo.

Czy jest roznica w cenie miedzy tylnym a przednim kolem?

Chyba nie.

TA

Data: 2009-03-25 01:09:33
Autor: Adiemus
Ile za centrowanie kola?
U mnie wołaja 15 od koła, w miare dobry kluczyk 2 dyszki. Można się szybko samemu nauczyć koła. Wychodzi taniej.

Data: 2009-03-25 01:59:27
Autor: Titus Atomicus
Ile za centrowanie kola?
In article <gqbsp5$kj1$1@news.wp.pl>, "Adiemus" <adik@mp3.pl> wrote:

U mnie wołaja 15 od koła, w miare dobry kluczyk 2 dyszki. Można się szybko samemu nauczyć koła. Wychodzi taniej.

Ale jak sie nauczyc?
:-(

TA

Data: 2009-03-24 22:58:38
Autor: Flash
Ile za centrowanie kola?
On 25 Mar, 01:59, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article <gqbsp5$kj...@news.wp.pl>, "Adiemus" <a...@mp3.pl> wrote:
> U mnie wołaja 15 od koła, w miare dobry kluczyk 2 dyszki. Można się szybko
> [...]

Metoda prob i bledow :)

Data: 2009-03-25 07:07:59
Autor: kml
Ile za centrowanie kola?

Użytkownik "Flash" <flash997@gmail.com> napisał w wiadomości news:cde025c8-f6e0-4e93-bb33-

Metoda prob i bledow :)

Szczerze, ja wolę dać 20 zeta i mięć spokój niż siedzieć i cudować a potem i tak kończyć w serwisie. Za leniwy jestem żeby samemu robić koła, wolę to zlecić :)

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-25 08:07:05
Autor: richo nazca
Ile za centrowanie kola?
kml pisze:

Szczerze, ja wolę dać 20 zeta i mięć spokój niż siedzieć i cudować a potem i tak kończyć w serwisie. Za leniwy jestem żeby samemu robić koła, wolę to zlecić :)

Że też chce Ci się jeździć rowerem, to takie męczące ;)

--
richo

Data: 2009-03-25 08:15:34
Autor: kml
Ile za centrowanie kola?

Użytkownik "richo nazca" <news@nazca.nospam.com.pl> napisał w wiadomości news:gqclns$ojv$2nemesis.news.neostrada.pl...
kml pisze:

Szczerze, ja wolę dać 20 zeta i mięć spokój niż siedzieć i cudować a potem i tak kończyć w serwisie. Za leniwy jestem żeby samemu robić koła, wolę to zlecić :)

Że też chce Ci się jeździć rowerem, to takie męczące ;)

No chce mi się, chce :)

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-25 10:45:03
Autor: dobrov
Ile za centrowanie kola?
kml pisze:

[...]

Wycentrowanie lekko rozjechanego koła kosztuje mniej wysiłku niż dowleczenie
się do serwisu, dogadywanie, pogwizdywanie na miejscu z nudów, płacenie,
powrót do domu.
Ja też jestem leniwy i dlatego robię to sam.

Data: 2009-03-25 11:34:35
Autor: kml
Ile za centrowanie kola?

Użytkownik "dobrov" <dobrov0@interia.pl> napisał w wiadomości news:gqctir$s4m$1news.interia.pl...

[...]

A ja tam lubie wpaść do USR i serwisu jednocześnie.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-25 12:12:56
Autor: Coaster
Ile za centrowanie kola?
kml wrote:

[...]

Nie zapomnij i PGR i MZK ;-P

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-03-26 16:29:44
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ile za centrowanie kola?
Panie Coaster, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gqd3m2$bdv$2news.supermedia.pl> przy ul....

I USB.

Data: 2009-03-25 09:13:45
Autor: Coaster
Ile za centrowanie kola?
[...]

Normalnie:
http://sheldonbrown.com/wheelbuild.html
:-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-03-25 10:48:22
Autor: dobrov
Ile za centrowanie kola?
[...]

Popatrzeć, podrapać się po głowie i kręcić.
Nikt mnie niczego nie uczył a sam zaplatam koła od zera.
Nie należy mitologizować tego jako sztuki tajemnej. Jeżeli potrafisz
pisać na klawiaturze, to i koło wycentrujesz.
hint: Kieruj się dźwiękiem wydawanym przez szprychy. Te luźniejsze
brzęczą bardziej "basowo".

Data: 2009-03-25 10:54:02
Autor: dobrov
Ile za centrowanie kola?
dobrov pisze:
[...]

Żeby było jasne:
Przede wszystkim to kieruj się biciem koła ale staraj się przyciągać szprychy
najluźniejsze a popuszczać najmocniej naciągnięte - tu kieruj się na ucho.

Data: 2009-03-25 12:05:55
Autor: Coaster
Ile za centrowanie kola?
dobrov wrote:
dobrov pisze:
[...]

Gdyby kierowac sie tylko sluchem, to by mozna bylo zaplasc piekna osemke o jednakowo brzmiacych szprychach ;-P
Daj szanse oczom!

Data: 2009-03-25 14:59:46
Autor: dobrov
Ile za centrowanie kola?
Coaster pisze:

Gdyby kierowac sie tylko sluchem, to by mozna bylo zaplasc piekna osemke o jednakowo brzmiacych szprychach ;-P
Daj szanse oczom!

Dlatego też sam sobie odpowiedziełem korekcyjnie :)

Data: 2009-03-26 16:28:19
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ile za centrowanie kola?
Panie Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world, prezesie pl.rec.rowery z
siedzibą w <news:Titus_Atomicus-F47882.01592725032009news.onet.pl> przy
ul....

Gotuj ze Zbooyem. ;-)

Data: 2009-03-29 00:22:37
Autor: smak870221WYTNIJTO
Ile za centrowanie kola?

Ale jak sie nauczyc?

  co druga szprycha jest mocowana do pisty po tej samej stronie jej kołnierza.
 jeżeli weźmiesz i sciśniesz je palcami do siebieto stwierdzisz że one się nico
 skrucą (porównując odstęp obręczy od klocka przed ściśnięciem palcami i po
 ściśnięciu...w tym przypadku obręcz przybliży się do klocka.
 Najpierw poćwicz sobie to ćwiczenie na sucho żeby złapac problem.
 Jeżeli obręcz ociera np.o prawy klocek to szprychę zamocowaną do lewego
 kołnierza piasty należy skrócic obracając np.0,1 obrotu klucza.
 A jeżeli się nie da to szprychę mocowana do prawego kołnierza piasty należy
 wydłużyć czyli popuścić jej nypel jw...wtedy obręcz oddali się od klocka...  im mniejsze obroty kluczem tym dokładniejsze wycentrowanie.
 powodzenia...tak się robi przy niewielkich skrzywieniach bo przy dużych
 dochodzi jeszcze problem bicia promieniowego żeby koło miało kształt koła anie
 było jajem.
  smak

Data: 2009-03-25 08:50:33
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ile za centrowanie kola?
Panie jarek, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gqbl7c$3a1$1inews.gazeta.pl> przy ul....

bede musial oddac kola do centrowania (tylne i przednie) - moglibyscie powiedziec ile placicie za taka usluge co bym zbytnio nie przeplacil ?:)

Trzynaście (13) złotych plus przesyłka klucza. :-)

Data: 2009-03-25 11:14:28
Autor: Kuba Stasiak
Ile za centrowanie kola?

Trzynaście (13) złotych plus przesyłka klucza. :-)

do centrowania koła czasem nie jest potrzebna centrownica? Gdybym posiadał cztery stówki na taką to pewnie bym się nauczył. A tak, wolę raz w sezonie dać 15 (przednie dzieki amorkowi się nie decentruje) i mieć luz.

Data: 2009-03-25 11:30:06
Autor: Wojtek Paszkowski
Ile za centrowanie kola?
"Kuba Stasiak" <mp3fan@op.pl> wrote in message news:gqd069$8mf$1news3.onet...

do centrowania koła czasem nie jest potrzebna centrownica?

Suwmiarka, jakiś patent na korektę bicia promieniowego - i można całkiem ładnie wycentrować rower w widelcu (zwłaszcza gdy rama roweru nie jest idealna - można lepiej dopasować koło do osi)

może Gdybym posiadał cztery stówki na taką to pewnie bym się nauczył.

centrownicę (np Tacx) można kupić za 1/3 tej sumy. Albo sobie zrobić za 1/10, być może nawet lepszą.

A tak, wolę raz w sezonie dać 15 (przednie dzieki amorkowi się nie decentruje) i mieć luz.

a nie lepiej czas poświęcony na bieganie do serwisu tam i nazad poświęcić na wypicie chmielotonika przy centrowaniu kółka? :)

pozdr

Data: 2009-03-25 16:04:14
Autor: Kuba Stasiak
Ile za centrowanie kola?
a nie lepiej czas poświęcony na bieganie do serwisu tam i nazad poświęcić na wypicie chmielotonika przy centrowaniu kółka? :)

Do serwisu biegne wyłącznie z kołem do centrowania, raz do roku. Wszystko inne robię sam. Więc browarka jestem opity. mniam.

Kosmiczne bzdury. Wystarczy korzystac z widelek przednich/tylnych i klucza do szprych za pare-parenascie zlotych. No i oczywiscie glowy.

Niby wystarczy. A słyszałeś kiedyś o komforcie pracy? Jak mi serwisant zrobi kółko to mam zlikwidowane bicia na boki plus góra/dół do pół minimetra. Ciekawe jak to sprawdzisz w widełkach.

Data: 2009-03-25 16:33:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ile za centrowanie kola?
Panie Kuba Stasiak, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gqdh5l$ra0$1news3.onet> przy ul....

Jak mi serwisant zrobi kółko to mam zlikwidowane bicia na boki plus góra/dół do pół minimetra.

Popatrz. Ja z serwisantem mam tyle wspólnego, co zakonnica z burdelami, a
nie mam żadnego bicia na żadnym z czterech centrowanych w zimie kół.

Data: 2009-03-25 16:37:49
Autor: kml
Ile za centrowanie kola?

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:htt7mkxl8zpv.dlgpedaluje.ile.moze...

Popatrz. Ja z serwisantem mam tyle wspólnego, co zakonnica z burdelami, a
nie mam żadnego bicia na żadnym z czterech centrowanych w zimie kół.

To sprawdź to na centrownicy :P

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-25 17:10:54
Autor: Coaster
Ile za centrowanie kola?
kml wrote:

[...]

Po co skoro nie ma bicia?

Data: 2009-03-25 18:15:36
Autor: kml
Ile za centrowanie kola?

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:gqdl4j$j8e$3news.supermedia.pl...

Po co skoro nie ma bicia?

Dlatego, że centrownica jest idealnie prosta i jest w stanie wyłapać to co w rowerze wydaje się być równo.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-25 19:59:05
Autor: Akarm
Ile za centrowanie kola?
kml napisał(a)
[...]

Wyobraź sobie, że kiedy niejaki Marcel z Grochowskiej dowiedział się, że ja sam sobie złożyłem koła, nie dawał mi więcej jak rok na rozcentrowanie. Po dwóch latach i ok. 12 tysiacach kilometrów nadal nie mają bicia. Nawet pół milimetra. Sprawdzone w solidnych sprzętach. :)
A centrowałem w widelcu.

--
      Akarm
Dialog - na pohybel! OE - wiwat!

Data: 2009-03-25 20:22:22
Autor: Coaster
Ile za centrowanie kola?
kml wrote:

[...]

Mozliwe, ze moze sie komus wydawac - mnie sie nie wdaje - jak mam rowno, to na centrownicy tez bedziesz mial tez rowno.

Data: 2009-03-25 17:55:18
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ile za centrowanie kola?
Panie kml, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gqdj4e$g7c$1inews.gazeta.pl> przy ul....

[...]

Jak mi ją kupisz - sprawdzę z przyjemnością.
;->

Data: 2009-03-25 21:27:48
Autor: kml
Ile za centrowanie kola?

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:qwr4y8yij3qv.dlgpedaluje.ile.moze...
 To sprawdź to na centrownicy :P

Jak mi ją kupisz - sprawdzę z przyjemnością.
;->

Jeżeli już to SOBIE kupię :>

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 15/03/2009

Data: 2009-03-29 11:52:59
Autor: smak870221WYTNIJTO
Ile za centrowanie kola?

Popatrz. Ja z serwisantem mam tyle wspólnego, co zakonnica z burdelami, a
nie mam żadnego bicia na żadnym z czterech centrowanych w zimie kół.

  Zgadzam się bo wycentrowanie koła to sprawa intelogencji i niewielkiego
  zastanowienia jak to działa niz jakiejś wiedzy tajemnej.Taka umiejętnośc jest
  niezbędna i bardzo przydatna bo co zrobisz w nagłych przypadkach na trasie.
  Ci co dużo jeżdzą wiedzą że szprychy się wycierają na tych zagięciach w
  miejscu mocowania w otworze piasty...i przy nawet niewielkich przeciążeniach
  spowodowanych nierównością drogi(nawet na asfalcie pękają) koło traci
  stabilnośc i sie krzywi...i co wtedy,rower na plecy i do domu 50 km...żarty.

  smak

Data: 2009-03-25 12:11:05
Autor: Coaster
Ile za centrowanie kola?
Kuba Stasiak wrote:

Trzynaście (13) złotych plus przesyłka klucza. :-)

do centrowania koła czasem nie jest potrzebna centrownica?

A do zabica muchy - dzialo ;-P

Data: 2009-03-25 16:35:13
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ile za centrowanie kola?
Panie Coaster, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gqd3ij$bdv$1news.supermedia.pl> przy ul....

Kuba Stasiak wrote:

Trzynaście (13) złotych plus przesyłka klucza. :-)
[...]
[...]

Przydaje się też trochę cierpliwości, kreda i jakiś równy kawałek drewna,
na przykład (może być też jakaś płytka metalowa, byle sięgała do widełek).

Data: 2009-03-29 12:05:49
Autor: smak870221WYTNIJTO
Ile za centrowanie kola?

> [...]

na przykład (może być też jakaś płytka metalowa, byle sięgała do widełek).

  ja wycinam sobie profil mojej obręczy z plastikowej płytki większy o 0,5 mm   (żeby nie porysować obręczy)i mocuję do widełek a dalej postępuje tak jak
  wcześniej opisałem.

  smak

Data: 2009-03-25 16:32:11
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ile za centrowanie kola?
Panie Kuba Stasiak, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gqd069$8mf$1news3.onet> przy ul....

Trzynaście (13) złotych plus przesyłka klucza. :-)

do centrowania koła czasem nie jest potrzebna centrownica?

Jeżeli dostajesz do centrowania same koła to owszem, przydaje się. Ale jak
masz cały rower w domu to za centrownicę robić może widelec, w którym jest
koło.

Ile za centrowanie kola?