Ilość nadgodzin

Data: 2010-08-03 15:03:36
Autor: spp
Ilość nadgodzin
W dniu 2010-08-03 14:57, Budzik pisze:

Czy to prawda ze w naszym smiesznym prawie pracy okreslono ze pracownik nie
moze miec w roku wiecej nadgodzin niz 160?
Nawet jezeli pracodawca chce za nie uczciwie zaplacic, pracownik sie zgadza
to prawo mowi "nie"?

Tak, to prawda z tym Ĺźe jest to 150 nadgodzin.

--
spp

Data: 2010-08-03 15:18:23
Autor: Icek
Ilość nadgodzin
> [...]
zgadza
> to prawo mowi "nie"?

Tak, to prawda z tym Ĺźe jest to 150 nadgodzin.

slyszalem o takim przypadku kierowcow autobusow PKS. Chcieli wiecej zarabiac
pracujac np. po 2-3 godziny dziennie wiecej. Prawo na to nie zezwala. Wiec
musieli sie zatrudnic w konkurencyjnej firmie na kolejne 1/2 - 1/1 etatu i
to juz jest OK. Problem w tym, ze Ci kierowcy twierdzili, ze z czasem
dojazdu do nowej firmy oraz czasem pracy nie mniej niz 4-8 h dziennie to juz
wracaja zmeczeni a tak mogliby tylko po 2h dziennie dorobic

Icek

Data: 2010-08-03 18:53:37
Autor: Jotte
Ilość nadgodzin
W wiadomości news:i394q9$g5q$1node2.news.atman.pl Icek <icek@do.pl>
pisze:

[...]
Obawiam się, że nie. Kiedyś była tu chyba o tym mowa.
Czas pracy kierowcĂłw jest ewidencjonowany i kontrolowany na innych zasadach niĹź kodeksowe.
Nie chce mi się teraz szukać dokładnie, ale podrzucam trop:
http://e-prawnik.pl/wiadomosci/zmiany-w-prawie/czas-pracy-kierowcow-zmiany.html

--
Jotte

Data: 2010-08-04 12:52:03
Autor: Mark
Ilość nadgodzin
Dnia Tue, 3 Aug 2010 15:18:23 +0200, Icek napisał(a):

slyszalem o takim przypadku kierowcow autobusow PKS. Chcieli wiecej zarabiac
pracujac np. po 2-3 godziny dziennie wiecej. Prawo na to nie zezwala

I bardzo dobrze.
Akurat w przypadku kierowcow, a zwlaszcza tych przewozacych ludzi,powinno
być to scisle przestrzegane i kontrolowane

--
Mark

Data: 2010-08-04 12:23:39
Autor: Budzik
Ilość nadgodzin
Osobnik posiadający mail tajny@adres.w.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

zgadza sie.
długosc pracy kierowców powinna byc kontrolowana i opisana w przesipsach ze wzgledu na bezpieczenstwo pasazerów.
I zdaje sie nawet jest opisana.
Wiec po co dyskutowac o nich w przypadku sporu o zwykłe ogolne nadgodziny?

--
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2010-08-04 16:39:08
Autor: Icek
Ilość nadgodzin

> [...]

I zdaje sie nawet jest opisana.
Wiec po co dyskutowac o nich w przypadku sporu o zwykłe ogolne nadgodziny?

bo taki pracownik moze sie zatrudnic w innym przedsiebiorstwie i pracowac na
drugi etat i bedzie to wiekszym zagrozeniem niz gdyby pracowal o 1h czy 2h
wiecej u obecnego.

Icek

Data: 2010-08-04 15:57:14
Autor: Budzik
Ilość nadgodzin
Osobnik posiadający mail icek@do.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]

bo taki pracownik moze sie zatrudnic w innym przedsiebiorstwie i
pracowac na drugi etat i bedzie to wiekszym zagrozeniem niz gdyby

Podkrec jasnosc.
Jak bedzie pracował u dwóch róznych to czas, jaki moze spedzic za kierownica, juz go nie obowiazuje?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2010-08-04 18:10:27
Autor: Jotte
Ilość nadgodzin
W wiadomości news:04082010.4DFAC2F1budzik61.poznan.pl Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:

[...]
Ja ci podkręcę. :)
On nie rozumie, nie czyta tylko pisze co mu tam się uroi. Mimo, że nawet trop mu podawałem.
Obowiązuje. Regulację masz w art. 12 ust. 3 ustawy o czasie pracy kierowców.

--
Jotte

Data: 2010-08-04 18:33:27
Autor: Icek
Ilość nadgodzin
> [...]
trop mu podawałem.
Obowiązuje. Regulację masz w art. 12 ust. 3 ustawy o czasie pracy

OK, nie kierowcow a pracownika fizycznego malujacego np. pasy drogowe

Sam zreszta ogladalem w TV program jak kierowcy zdradzali ze i tak pracuja
na 2 etatach

Icek

Data: 2010-08-04 17:18:48
Autor: Budzik
Ilość nadgodzin

> [...]
kierowców.

OK, nie kierowcow a pracownika fizycznego malujacego np. pasy drogowe

a co ci przeszkadza, ze pracownik malujacy pasy bedzie pracował 12 godzin, *jezeli tak chce i sie na to godzi*?

Sam zreszta ogladalem w TV program jak kierowcy zdradzali ze i tak
pracuja na 2 etatach

znowu wpychasz tu tych kierowców?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2010-08-04 19:26:00
Autor: Icek
Ilość nadgodzin

> OK, nie kierowcow a pracownika fizycznego malujacego np. pasy drogowe

a co ci przeszkadza, ze pracownik malujacy pasy bedzie pracował 12 godzin,
*jezeli tak chce i sie na to godzi*?

mi przeszkadza, ze on tego legalnie nie moze robic (przynajmniej ponad limit
150h)

Znam ludzi, ktorzy chcetnie pracowaliby np. w soboty. Lepsza kasa, wiecej
kasy. Ale na dluzsza mete nie moze pracowac 6 dni w tygodniu albo po np. 10h
dziennie

Icek

Data: 2010-08-04 19:33:58
Autor: Jotte
Ilość nadgodzin
W wiadomości news:i3c7ml$pkn$1node1.news.atman.pl Icek <icek@do.pl>
pisze:

mi przeszkadza
To nie popuszczaj.
Strajkuj.

--
Jotte

Data: 2010-08-04 19:57:13
Autor: Budzik
Ilość nadgodzin
> [...]

Znam ludzi, ktorzy chcetnie pracowaliby np. w soboty. Lepsza kasa,
wiecej kasy. Ale na dluzsza mete nie moze pracowac 6 dni w tygodniu

tej, doczytałes o czym ten watek i kto jest watkotwórca?
Przeciez dokładnie o tym cały czas mówie!

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2010-08-04 18:38:47
Autor: Jotte
Ilość nadgodzin
W wiadomości news:i3c4k4$p8v$1node1.news.atman.pl Icek <icek@do.pl>
pisze:

[...]
Wiem.

nie kierowcow a pracownika fizycznego malujacego np. pasy drogowe
I co z nim?

ogladalem w TV program
Gratuluję.

jak kierowcy zdradzali ze i tak pracuja
na 2 etatach
To prawie jak Uwaga pirat na TVN Turbo... ;)

--
Jotte

Data: 2010-08-04 19:24:21
Autor: Icek
Ilość nadgodzin
> nie kierowcow a pracownika fizycznego malujacego np. pasy drogowe
I co z nim?

no jemu tez nie wolno pracowac w godzinach nadliczbowych wiecej niz 150.

Wiec zatrudnia sie na drugim etacie i robi kolejne 186 w miesiacu. I to juz
jest legalne.

Czemu wiec mu utrudniac skoro chcialby robic tylko 60 u obecnego ale na 60
nikt go nie zatrudni

Icek

Data: 2010-08-04 19:32:56
Autor: Jotte
Ilość nadgodzin
W wiadomości news:i3c7ji$pkg$1node1.news.atman.pl Icek <icek@do.pl>
pisze:

[...]
No właśnie. Powody tłumaczyłem już do zagrzania klawiatury.

Czemu wiec mu utrudniac skoro chcialby robic tylko 60 u obecnego ale na 60
nikt go nie zatrudni
To zdanie to bełkot, ale niech tam...
Moim zdaniem jest tak z uwagi na interes większościowy.

--
Jotte

Data: 2010-08-05 09:00:27
Autor: Tomasz Kaczanowski
Ilość nadgodzin
Icek pisze:
[...]

Z tego powodu, że prawdopodobnie, nie potrafiąc czytać zwiększenie limitu nadgodzin dotyczy wszystkich, a nie tego jednego przypadku. Napisałem wcześniej, można zmienić ten zapis, ale w zamian - żaden pracownik nie musi zostać nadgodzin jeśli nie chce, choćby się waliło i paliło.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-08-04 18:15:00
Autor: Icek
Ilość nadgodzin

> [...]
> pracowal o 1h czy 2h wiecej u obecnego.

Podkrec jasnosc.
Jak bedzie pracował u dwóch róznych to czas, jaki moze spedzic za

podaje przepis, ze nie mozesz pracowac na 2 roznych etatach

Icek

Data: 2010-08-04 17:18:47
Autor: Budzik
Ilość nadgodzin

> [...]

kierownica, juz go nie obowiazuje?

podaje przepis, ze nie mozesz pracowac na 2 roznych etatach

co? kto podaje?

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Ilość nadgodzin