Ilość znaków

Data: 2013-12-03 23:33:34
Autor: J.F.
Ilość znaków
Dnia Tue, 03 Dec 2013 06:43:00 +0100, Jacek napisał(a):
zabawiłem się dziś w policzenie, ile jest znaków drogowych na odcinku drogi.
Przejechany odcinek 11,5 km między dwoma małymi miasteczkami w tym kawałek po mieście.
Liczba znaków 249 (tylko stricte znaki pionowe, bez tablic z nazwami i bez znaków kierunku i miejscowości).
Średnia prędkość 45 km/h

To daje 21,6 znaku na 1 km czyli znak średnio co 46 m.
Średnia prędkość 45 km/h = 12,5 m/s
a więc mamy 1 znak co 3,7 sekundy.
Wydaje mi się, że to już przekracza możliwości percepcji, a chcąc wszystkie znaki odczytać nie będzie kiedy patrzeć na to, co się dzieje na drodze.

Jakbys jechal 50 to bys dal rade :-P

No chyba zeby  nie ... to trzeba dostawic 30, zebys mial wiecej czasu
:-)

Ale prawde mowiac to sie jeszcze czyta spokojnie, gorzej z
zapamietaniem jakie obecnie obowiazuja.

A dalej prawde mowiac ... wcale nie uwazam, zeby nasze drogi byly
jakos nadmiernie oznakowane. Tzn - tych znakow jest miejscami duzo,
ale w zasadzie wszystkie sa potrzebne.
Zeby bylo mniej, to by trzeba z czegos zrezygnowac w koncepcji
porzadku na danej drodze.

J.

Ilość znaków