Ilosc nadgodzin

Data: 2010-08-03 17:02:37
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Uzytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisal

Czy to prawda ze w naszym smiesznym prawie pracy okreslono ze pracownik nie
moze miec w roku wiecej nadgodzin niz 160?
Nawet jezeli pracodawca chce za nie uczciwie zaplacic, pracownik sie zgadza
to prawo mowi "nie"?

A kto i jak to sprawdzi, jesli wiedza na ten temat pozostanie tylko miedzy stronami?
Wynagrodzenie nie musi byc przeciez z tytulu nadgodzin, tylko z tytulu premii uznaniowej.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-03 16:57:13
Autor: Budzik
Ilosc nadgodzin
Osobnik posiadający mail kdoriain@lnteria.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

firma chce działac zgodnie z prawem i nikt w obchodzenie prawa godził sie nie bedzie.
Zreszta - nie o tym było pytanie.
Zastanawia mnie sens takiego zapisu w prawie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

Data: 2010-08-03 19:47:38
Autor: Przemysław Bernat
Ilosc nadgodzin
Dnia Tue, 3 Aug 2010 16:57:13 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Zastanawia mnie sens takiego zapisu w prawie.

Sens jest taki, że ustawodawca zakłada, że pracownik jest niepełnosprawny
umysłowo i wymaga opieki, bez której ten krwiopijca, pracodawca kazałby mu
pracować dwadzieścia godzin na dobę za miskę kaszy.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-08-03 19:55:51
Autor: Jotte
Ilosc nadgodzin
W wiadomości news:1f107grfg384n$.zj88ov5nveqh$.dlg40tude.net Przemysław
Bernat <pbernat@wp.pl> pisze:

[...]
I to jest "świetny" schemat na kwestionowanie właściwie _każdego_ zapisu prawnego.
Jakież te wszystkie kraje na świecie są głupie, że tego nie rozumieją i dalej te różne prawa tworzą...

--
Jotte

Data: 2010-08-03 20:13:50
Autor: Budzik
Ilosc nadgodzin
Osobnik posiadający mail pbernat@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

no ale najsmieszniejsze jest to ze mamy przeciez place minimalna, nadgodziny sa dodatkowo platne i takie wykorzystywanie zwyczajnie pracodawcy mogloby sie nie oplacac, bo kasza moglaby byc całkiem droga.

Ale masz racje, ze intencja moglaby byc dokładnie taka.

--
Pozdrawia... Budzik
Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

Data: 2010-08-03 19:56:52
Autor: Icek
Ilosc nadgodzin
firma chce działac zgodnie z prawem i nikt w obchodzenie prawa godził sie
nie bedzie.
Zreszta - nie o tym było pytanie.
Zastanawia mnie sens takiego zapisu w prawie.

bo u nas w polskim prawie jest moda na ograniczenia wszelkiej masci

zamiast dac wolnosc i pozostawic pewne kwestie aby zostaly uregulowane przez
wolny rynek to u nas wkodeksie pracy masz napisane ile tluszczu ma miec
posilek regeneracyjny. A jak juz pracodawca chcialby godziwie nakarmic
pracownika to wyjdzie na to, ze musi to wszystko ozusowac i opodatkowac

Icek

Data: 2010-08-03 21:35:12
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał

firma chce działac zgodnie z prawem i nikt w obchodzenie prawa godził sie
nie bedzie.

To niech zawrze z pracownikiem umowę o dzieło lub zlecenie.

Zreszta - nie o tym było pytanie.
Zastanawia mnie sens takiego zapisu w prawie.

Sens jest taki, żeby nie było nadużycia w postaci zmuszania pracowników do brania nadgodzin ponad limit. To po prostu ochrona pracownika.
Tak samo jest np. z urlopami. Jest zapis, że przynajmniej 2 tygodnie mają być jednym ciągiem. Po kija? Może ktoś nie lubi takich długich wakacji? Ale gdyby tego zapisu nie było, to większość pracodawców być może nie udzielałaby normalnych urlopów, tylko kilkanaście razy w roku po 2-3 dni. A to z kolei stałoby w sprzeczności z prawem pracownika do długotrwałego odpoczynku.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-03 20:13:54
Autor: Budzik
Ilosc nadgodzin
[...]

aha, czyli te same zadania, tylko inaczej nazwana umowa...
hmm - a wiesz, ze wazny jest charakter umowy a nie jej nazwa na papierze?

[...]

Sa przepisy ktore maja sens a sa takie w ktorych sensu nie widze.
Dokłądnie takie zestawienie zrobilismy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

Data: 2010-08-03 22:39:24
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał

aha, czyli te same zadania, tylko inaczej nazwana umowa...
hmm - a wiesz, ze wazny jest charakter umowy a nie jej nazwa na papierze?

I sądzisz, że kontroler z PIPy będzie stał cały czas nad pracownikiem i oceniał, czy charakter wykonywanej pracy jest zgodny z tym na papierze czy nie? :) Bo zakładam (na przekór tym, którzy uważają inaczej), że pracownik, który sam się na taki układ zgodzi nie poleci od razu z jęzorem do PIPy, żeby o takiej sytuacji poinformować.

Sa przepisy ktore maja sens a sa takie w ktorych sensu nie widze.

Ja większego sensu też w tym nie widzę, ponieważ uważam, że ludzie mają trochę więcej rozumu, niż się ustawodawcom wydaje.
Ale tłumaczę Ci tylko jakie jest uzasadnienie tego przepisu, a nie czy ma on sens czy nie.

K.

Data: 2010-08-03 21:57:14
Autor: Budzik
Ilosc nadgodzin
[...]

skoro przepis jest po to, aby pracownika nie przymuszano, to co stoi na przeszkodzie aby po ustaniu stosunku pracy pracownik nie przyszedł do PIP czy do sadu z informacja, ze co prawda spisano z nim Uz ale to była zwykła kontynuacja zadac wykonywanych w ramach umowy o prace?

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2010-08-04 10:11:39
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:03082010.202E6601budzik61.poznan.pl...

[...]

Nie bardzo rozumiem, co ma jedno do drugiego.

Data: 2010-08-04 09:30:58
Autor: Budzik
Ilosc nadgodzin
[...]

a czego dokladnie nie rozumiesz?
Pokazuje ci, ze nazwanie nadgodzin UZ niczego nie daje, jezeli pracownik bedzie chciał dokopac lub po prostu wyciagnac dodatkową kasę od pracodawcy.

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Data: 2010-08-04 21:20:46
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:04082010.2DBB0379budzik61.poznan.pl...
[...]

Ale Ty jak większość innych osób zakładasz z góry, że pracownik zawiera jakąś tam pozakodeksową umowę z pracodawcą, żeby mu potem dokopać.
Ja nie czynię takich założeń, bo chyba nie to jest tematem rozmowy, a raczej sytuacja, gdy pracownikowi również zależy na takim układzie z pracodawcą.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-03 17:14:57
Autor: andreas
Ilosc nadgodzin
Uzytkownik "Krzysztof" <kdoriain@lnteria.pl> napisal w wiadomosci news:i39b2m$7d0$1news.onet.pl...

[...]

Jak sie skonczy praca to pracownik doniesie na wspólnika, czy przypomni sobie, ze go kapitalista wyzyskiwal.

--
andreas

Data: 2010-08-03 17:22:29
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin
"andreas" <andreas@onet.pl> napisal

Jak sie skonczy praca to pracownik doniesie na wspólnika, czy przypomni sobie, ze go kapitalista wyzyskiwal.

Pisze o sytuacji, gdy obie strony godza sie na dodatkowe nadgodziny_dobrowolnie_.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-03 17:27:51
Autor: Johnson
Ilosc nadgodzin
Krzysztof pisze:

Pisze o sytuacji, gdy obie strony godza sie na dodatkowe nadgodziny_dobrowolnie_.

A co to szkodzi pracownikowi się potem rozmyślić ?

--
@2009 Johnson

Data: 2010-08-03 17:36:21
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał

A co to szkodzi pracownikowi się potem rozmyślić ?

Tyle, że nie o tym mowa, więc nie ma sensu dywagować.
Skoro obaj się zgodzili, to zakładamy, że się nikt nie rozmyśli (ani pracownik, ani pracodawca).
Kto i jak wówczas jest w stanie stwierdzić, że nadgodziny zostały przekroczone?

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-03 11:33:51
Autor: witek
Ilosc nadgodzin
Krzysztof wrote:
Skoro obaj się zgodzili, to zakładamy, że się nikt nie rozmyśli (ani pracownik, ani pracodawca).

Błedne i naiwne założenie.
Rozmyśli sie kazdy zwolniony przez ciebie pracownik, zeby ci dokopac.

Data: 2010-08-03 21:31:22
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i39gdg$hta$1inews.gazeta.pl...
Krzysztof wrote:
Skoro obaj się zgodzili, to zakładamy, że się nikt nie rozmyśli (ani pracownik, ani pracodawca).

Błedne i naiwne założenie.
Rozmyśli sie kazdy zwolniony przez ciebie pracownik, zeby ci dokopac.

Aha, więc Twoje z kolei założenie, że każdy zwolniony przeze mnie pracownik z założenia chce mi dokopać nie jest błędne i naiwne?
Hmm... gdyby przyjąć to za pewnik, to dawno leżałbym z obolałym tyłkiem.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-04 09:23:30
Autor: Tomasz Kaczanowski

Krzysztof wrote:
[...]

Ale to nie musi być każdy - wystarczy czasami jeden, aby uprzykrzyć życie. Jak mawia jeden ze znanych mi pracodawców, jego nie stać na idiotyczne oszczędności, nerwy ma się tylko jedne i co ciekawe, prowadzone przez niego firmy bardzo dobrze prosperują... A nie - przepraszam, jedna już niekoniecznie, przestał być tam prezesem, przyszedł kto inny i wszystko się zaczęło sypać, ludzie zaczęli stamtąd uciekać, a firma ma się coraz gorzej....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-08-04 10:14:19
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i3b4hk$d7s$1news.onet.pl...

Ale to nie musi być każdy - wystarczy czasami jeden, aby uprzykrzyć życie.

Dlatego piszę - trzeba wiedzieć co, jak i z kim można, a czego nie można.

Pozdr.
K.

Data: 2010-08-03 16:57:13
Autor: Budzik
Ilosc nadgodzin
Osobnik posiadający mail kdoriain@lnteria.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Kto i jak wówczas jest w stanie stwierdzić, że nadgodziny zostały przekroczone?

godziny pracy sa przeciez ewidencjonowane.

--
Pozdrawia... Budzik
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

Data: 2010-08-03 19:54:08
Autor: Icek
Ilosc nadgodzin
> Kto i jak wówczas jest w stanie stwierdzić, że nadgodziny zostały
> przekroczone?

godziny pracy sa przeciez ewidencjonowane.

ale za zagoda obu stron za "dodatkiem" obie strony dokonuja falszerstwa
piszac, ze pracownik pracowal tyle co trzeba

Icek

Data: 2010-08-03 20:13:47
Autor: Budzik
Ilosc nadgodzin
Osobnik posiadający mail icek@do.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]

ale za zagoda obu stron za "dodatkiem" obie strony dokonuja falszerstwa
piszac, ze pracownik pracowal tyle co trzeba

to moze w małych firemkach mogloby mniec miejsce, ale w duzych firmach raczej mało prawdopodobne.
Niemniej widzac pomysły - mam wrazenie ze to kolejne prawo utrudniajace zycie zamiast je ułatwiac.
Tak samo jak przepisk tory mowi, ze nastepnego dnia nie mozna przyjsc do pracy wczesniej niz dzien wczesniej.

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2010-08-03 22:35:58
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:03082010.518B699Ebudzik61.poznan.pl...

Tak samo jak przepisk tory mowi, ze nastepnego dnia nie mozna przyjsc do
pracy wczesniej niz dzien wczesniej.

Hmmm???

Data: 2010-08-03 21:57:13
Autor: Budzik
Ilosc nadgodzin
[...]

no wyobraz sobie, ze jest taki przepis mowiacy, ze jak dzis przychodzisz do pracy o 9 to jutro mozesz przyjsc najwczesniej o 9.

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2010-08-04 10:10:21
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał

no wyobraz sobie, ze jest taki przepis mowiacy, ze jak dzis przychodzisz do
pracy o 9 to jutro mozesz przyjsc najwczesniej o 9.

Możesz przytoczyć ten przepis? Bo obawiam się, że coś pomerdałeś ;-)

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-04 10:30:20
Autor: Tomasz Kaczanowski
Ilosc nadgodzin
Krzysztof pisze:
[...]

wszystko przez zapis:
Art. 128. § 3. punkt 1) przez dobę -- należy rozumieć 24 kolejne godziny, poczynając od godziny, w której pracownik rozpoczyna pracę zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy,

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-08-04 09:30:58
Autor: Budzik
Ilosc nadgodzin
Osobnik posiadający mail kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Dokładnie!
Prawda, ze fajne mamy to prawo pracy... takie pro pracownicze...

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2010-08-04 18:22:55
Autor: Icek
Ilosc nadgodzin

> [...]
Dokładnie!
Prawda, ze fajne mamy to prawo pracy... takie pro pracownicze...

no i przez to u nas nie moge przyjsc za wczesnie do pracy jak poprzedniego
dnia bylem na ostatnia zmiane.

W mojej ocenie do dupy. ZNowu przepisy prawa mowia mi o ktorej mam wstawac o
kiedy mam siedziec w domu a kiedy w pracy.

Icek

Data: 2010-08-04 17:18:44
Autor: Budzik
Ilosc nadgodzin

> [...]

no i przez to u nas nie moge przyjsc za wczesnie do pracy jak
poprzedniego dnia bylem na ostatnia zmiane.

zeby było smieszniej - rzad wie ze przepis jest do dupy.
ale zamiast zmienic go na dobre - zmiane wrzucił do pakietu antykryzysowego.
I znowu - pojawiło sie kilka ale.
Reasumujac - obecnie mozna... ale... ale... ale...
I potem wychodza jaja.
Np. pracownik chciałby sobie zamienic jeden dzien w tygodniu - nie moze!

W mojej ocenie do dupy. ZNowu przepisy prawa mowia mi o ktorej mam
wstawac o kiedy mam siedziec w domu a kiedy w pracy.

no wlasnie.
niech sobie czasami mowia, ale w jakims konkretnym celu!

--
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

Data: 2010-08-04 18:50:51
Autor: Jotte
Ilosc nadgodzin
W wiadomości news:i3c40c$p6n$1node1.news.atman.pl Icek <icek@do.pl>
pisze:

Prawda, ze fajne mamy to prawo pracy... takie pro pracownicze...
no i przez to u nas nie moge przyjsc za wczesnie do pracy jak poprzedniego
dnia bylem na ostatnia zmiane.
W mojej ocenie do dupy.
Ale ty nie jesteś pępkiem świata.

ZNowu przepisy prawa mowia mi o ktorej mam
wstawac o kiedy mam siedziec w domu a kiedy w pracy.
Okrutne to nasze prawo.
Mówi ci nawet ile masz zapłacić podatku, składek na ZUS, zmusza cię do zapłacenia za przegląd techniczny samochodu i w ogóle tyle tych regulacji, co za niewola.
I znikąd pomocy...

--
Jotte

Data: 2010-08-04 21:15:26
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:04082010.4461A80Ebudzik61.poznan.pl...
[...]

Czyli jeśli ktoś spóźni się do pracy, to następnego dnia też_musi_ się spóźnić? ;-)

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-04 19:57:11
Autor: Budzik
Ilosc nadgodzin
[...]

regulacja dotyczy zaplanowanego czasu pracy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2010-08-04 21:18:21
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i3b8eq$prn$1news.onet.pl...
Krzysztof pisze:
[...]

Ale w którym miejscu wynika z tego artykułu, że pracownikowi nie wolno przyjść następnego do pracy wcześniej, niż przyszedł danego dnia?
Art. 129 mówi z kolei, że "§1. Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy"
Nie ma tu mowy o konkretnej godzinie rozpoczęcia pracy.

Pozdr.
K.

Data: 2010-08-04 19:57:12
Autor: Budzik
Ilosc nadgodzin
[...]

wynika stad, zen ie mozna przyjsc do pracy dwa razy tego samego dnia (w tej samej dobie)

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2010-08-04 22:03:46
Autor: Jotte
Ilosc nadgodzin
W wiadomości news:04082010.69FC3317budzik61.poznan.pl Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:

nie mozna przyjsc do pracy dwa razy tego samego dnia (w
tej  samej dobie)
Pomijając nie znającego się kompletnie durnia Krzysztofa, to - niby czemu właściwie twierdzisz, że nie można?

--
Jotte

Data: 2010-08-04 22:06:05
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:04082010.69FC3317budzik61.poznan.pl...
[...]

Ale z którego konkretnie fragmentu KP wynika to, co napisałeś?
Czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę. To jest fakt. Jeśli firma zaczyna pracę o 8:00, więc o tej godzinie zaczyna się doba, ja przyjdę w poniedziałek o 9:00 i będę pracować do 17:00, to tak czy siak, we wtorek mogę spokojnie przyjść o godzinie 8:00, ponieważ nijak nie stoi to w sprzeczności z zapisem w KP. Z drugiej strony mogę przyjść o 9:00 i pracować godzinę krócej, więc kolejnego dnia mogę przyjść nawet i o 7:00 i pracować godzinę dłużej (bo jedna godzina zaliczy się do poprzedniej doby).

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-05 09:25:33
Autor: Tomasz Kaczanowski

Krzysztof pisze:
[...]

Przyjść może, ale będą to nadgodziny z poprzedniego dnia. I tu jest ten przysłowiowy pies pogrzebany....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-08-03 21:36:24
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:i39kve$ji9$1node2.news.atman.pl...
> [...]

ale za zagoda obu stron za "dodatkiem" obie strony dokonuja falszerstwa
piszac, ze pracownik pracowal tyle co trzeba

Dokładnie. Można też załatwić to legalnie zawierając z pracownikiem umowę cywilno-prawną.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-03 21:54:00
Autor: Johnson
Ilosc nadgodzin
Krzysztof pisze:

Można też załatwić to legalnie zawierając z pracownikiem umowę cywilno-prawną.

kolejna bzdura. To że coś nazwiesz umową cywilnoprawną niczego nie zmieni. Jak są nadgodziny to nie da się ich legalnie obejść.

--
@2009 Johnson

Data: 2010-08-03 22:16:36
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał

kolejna bzdura. To że coś nazwiesz umową cywilnoprawną niczego nie zmieni. Jak są nadgodziny to nie da się ich legalnie obejść.

Tak, oczywiście, bo umowy cywilno-prawne zawierane z własnymi pracownikami są tylko pustymi definicjami w kodeksie cywilnym.
Wielokrotnie podpisywałem ze swoim pracodawcą takie umowy, teraz podobne umowy podpisuję niekiedy z własnymi pracownikami i jakoś nikt tego nigdy nie zakwestionował (a kontroli miałem wystarczająco dużo).

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-03 22:25:02
Autor: Johnson
Ilosc nadgodzin
Krzysztof pisze:

[...]

I co ja na to poradzę że kontrolerzy się znają ?

--
@2009 Johnson

Data: 2010-08-03 22:42:53
Autor: Jotte
Ilosc nadgodzin
W wiadomości news:i39tuv$m1e$2inews.gazeta.pl Johnson <johnson@nospam.pl>
pisze:

[...]
On nie rozumie o czym ty do niego piszesz; w ogóle nieiwle rozumie.

--
Jotte

Data: 2010-08-03 18:17:51
Autor: spp
Ilosc nadgodzin
W dniu 2010-08-03 17:36, Krzysztof pisze:

Kto i jak wówczas jest w stanie stwierdzić, że nadgodziny zostały
przekroczone?

Ewidencja czasu pracy?

--
spp

Data: 2010-08-03 18:32:10
Autor: Johnson
Ilosc nadgodzin
spp pisze:

Kto i jak wówczas jest w stanie stwierdzić, że nadgodziny zostały
przekroczone?

Ewidencja czasu pracy?

Przecież mówi żeby fałszować ...
W ewidencji będzie się wszystko zgadzać.

--
@2009 Johnson

Data: 2010-08-03 17:27:58
Autor: mvoicem
Ilosc nadgodzin
(03.08.2010 17:22), Krzysztof wrote:
"andreas" <andreas@onet.pl> napisal

Jak sie skonczy praca to pracownik doniesie na wspĂłlnika, czy
przypomni sobie, ze go kapitalista wyzyskiwal.

Pisze o sytuacji, gdy obie strony godza sie na dodatkowe
nadgodziny_dobrowolnie_.

Dobroć woli jest zmienna w czasie.

p. m.

Data: 2010-08-03 17:20:33
Autor: macso
Ilosc nadgodzin

Uzytkownik "Krzysztof"

[...]

wszystko jest dobrze jak jest dobrze, ale niech sie zdarzy wypadek, to jak wyjasnisz
obecnosc pracownika w pracy?

macso

Data: 2010-08-03 17:25:03
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin
"macso" <macso@gazieta.pl> napisal

wszystko jest dobrze jak jest dobrze, ale niech sie zdarzy wypadek, to jak wyjasnisz obecnosc pracownika w pracy?

Umowa zlecenie? Umowa o dzielo?

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-03 20:50:24
Autor: macso
Ilosc nadgodzin

Uzytkownik "Krzysztof"

wszystko jest dobrze jak jest dobrze, ale niech sie zdarzy wypadek, to jak wyjasnisz obecnosc pracownika w pracy?

Umowa zlecenie? Umowa o dzielo?

wszystkie rzeczy zwiazane z ewidencja czasu pracy musza byc ustalone z góry i byc na biezaco,
jak sie cos stanie, to potem nie ma chetnych na potwierdzanie ustalen ustnych.
zawsze sa jakies wyjscia z sytuacji ale, ale czasem korzysci sa iluzoryczne.
przy umowie zlecenia czy o dzielo  wykonywanego da wlasnego pracodawcy sa innego rodzaju problemy

macso

Data: 2010-08-03 21:37:30
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Uzytkownik "macso" <macso@gazieta.pl> napisal w wiadomosci news:i39odf$2i5$1inews.gazeta.pl...

Uzytkownik "Krzysztof"

[...]

A co ma ewidencja czasu pracy do umów cywilno-prawnych takich jak UZ czy UoD?

[...]

Jakie konkretnie?

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-03 21:41:09
Autor: spp
Ilosc nadgodzin
W dniu 2010-08-03 21:37, Krzysztof pisze:

przy umowie zlecenia czy o dzielo wykonywanego da wlasnego pracodawcy
sa innego rodzaju problemy

Jakie konkretnie?

Uznanie umowy cywilno-prawnej za kontynuację pracy etatowej?

--
spp

Data: 2010-08-03 22:14:06
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał

Uznanie umowy cywilno-prawnej za kontynuację pracy etatowej?

Na jakiej konkretnie podstawie?
I to w przypadku, gdy obie strony całkowicie dobrowolnie taką umowę zawierają.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-04 06:55:04
Autor: andreas
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "Krzysztof" <kdoriain@lnteria.pl> napisał w wiadomości news:i39tan$sjp$1news.onet.pl...

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał

Uznanie umowy cywilno-prawnej za kontynuację pracy etatowej?

Na jakiej konkretnie podstawie?

Art. 22 kodeksu pracy.

--
andreas

Data: 2010-08-04 10:12:45
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "andreas" <andreas@onet.pl> napisał w wiadomości news:i3arre$o8e$1news.onet.pl...

[...]

Ale znasz zapis tej konkretnej umowy, że wiesz na pewno, iż ten artykuł miałby tam zastosowanie?
Hint - nie każda umowa zlecenie z własnym pracownikiem jest nielegalna.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-04 17:36:27
Autor: andreas
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "Krzysztof" <kdoriain@lnteria.pl> napisał w wiadomości news:i3b7e9$mgu$1news.onet.pl...

[...]

A czytałeś ten artykuł?

--
andreas

Data: 2010-08-04 21:23:02
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "andreas" <andreas@onet.pl> napisał w wiadomości news:i3c1e1$27f$1news.onet.pl...

[...]

Wielokrotnie. A Ty czytałeś to, co ja napisałem?
Bo chyba nie zrozumiałeś.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-04 22:42:33
Autor: andreas
Ilosc nadgodzin
Użytkownik "Krzysztof" <kdoriain@lnteria.pl> napisał w wiadomości news:i3cen3$769$1news.onet.pl...
[...]

Kodeksu pracy nie obchodzi co jest napisane w umowie cywilno-prawnej, więc jaki ma sens jej czytanie.
Liczy się to jak w rzeczywistości pracuje pracownik i czy to spełnia warunek do nazwania jego pracy "etatem" w rozumieniu art. 22 KP.

--
andreas

Data: 2010-08-04 22:53:22
Autor: Jotte
Ilosc nadgodzin
W wiadomości news:i3cjc0$l60$1news.onet.pl andreas <andreas@onet.pl>
pisze:

Art. 22 kodeksu pracy.
Ale znasz zapis tej konkretnej umowy, Ĺźe wiesz na pewno, iĹź ten
[...]
Czasem jednak obchodzi.
Ale niejaki Krzysztof to tuman i bufon, zapewne sfrustrowany kryptofantasta-konfabulant.
Prosty artykuł, a on go musiał czytać wielokrotnie??
I dalej nie rozumie.
Jak już czyta to fragmenty, całościowo ogarnąć nie daje rady.

więc jaki  ma sens jej czytanie.
Liczy się to jak w rzeczywistości pracuje pracownik i czy to spełnia
warunek do  nazwania jego pracy "etatem" w rozumieniu art. 22 KP.
Otóż to. I tam właśnie m.in. można znaleźć przyczyny zainteresowania z punktu widzenia KP.

--
Jotte

Data: 2010-08-05 08:53:49
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin
"andreas" <andreas@onet.pl> napisał

Kodeksu pracy nie obchodzi co jest napisane w umowie cywilno-prawnej, więc jaki ma sens jej czytanie.

Zasadniczy.

Liczy się to jak w rzeczywistości pracuje pracownik

A kto miałby to sprawdzać? I jak? Kontroler stercząc nad pracownikiem popołudniu?
(tak, wiem, za chwilę napiszesz, że sam pracownik z chęci wyimaginowanej zemsty podłoży pracodawcy świnię)
Inna sprawa, że aby zakwalifikować UZ jako pracę etatową musiałby być jednocześnie spełniony cały szereg warunków, a nie tylko jeden.

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-05 09:29:35
Autor: Gotfryd Smolik news
Ilosc nadgodzin
On Thu, 5 Aug 2010, Krzysztof wrote:

Inna sprawa, że aby zakwalifikować UZ jako pracę etatową musiałby być jednocześnie spełniony cały szereg warunków, a nie tylko jeden.

  Ale, przyznasz, ten szereg jest dość krótki :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-05 09:33:12
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał

 Ale, przyznasz, ten szereg jest dość krótki :P

Wystarczająco długi, żeby się nie martwić :)

Pozdrawiam
K.

Data: 2010-08-03 22:49:12
Autor: Jotte
Ilosc nadgodzin
W wiadomości news:i39rcm$lbd$1news.onet.pl spp <spp@op.pl> pisze:

przy umowie zlecenia czy o dzielo wykonywanego da wlasnego pracodawcy
sa innego rodzaju problemy
Jakie konkretnie?
Uznanie umowy cywilno-prawnej za kontynuację pracy etatowej?
Wysunę postulat, że sądowe uznanie umowy cywilno-prawnej za faktyczną i zakamuflowaną umowę o pracę (na zasadach KP) nastąpić może na wniosek strony (zwykle pracownika ;)) ).
Rozumiesz, jak gwałt - ściga się na wniosek pokrzywdzonej/go.
Wtedy pracodawca-oszust beknie, ale czy tak z automatu?

--
Jotte

Data: 2010-08-04 16:39:15
Autor: Smok Eustachy
Ilosc nadgodzin
Dnia Tue, 03 Aug 2010 17:02:37 +0200, Krzysztof napisał(a):
/.../

A kto i jak to sprawdzi, jesli wiedza na ten temat pozostanie tylko
miedzy stronami?
Wynagrodzenie nie musi byc przeciez z tytulu nadgodzin, tylko z tytulu
premii uznaniowej.

A jak poleci jeden z drugim do sądu wskutek np. jakiegoś konfliktu na innym tle?

Data: 2010-08-04 21:38:51
Autor: mvoicem
Ilosc nadgodzin
(04.08.2010 18:39), Smok Eustachy wrote:
[...]

Cii, bo cię Krzysztof skarci że zakładasz najgorsze i trzeba się wieszać
;).

p. m.

Data: 2010-08-04 21:43:55
Autor: Krzysztof
Ilosc nadgodzin

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4c59c1c2$0$2583$65785112news.neostrada.pl...

Cii, bo cię Krzysztof skarci że zakładasz najgorsze i trzeba się wieszać
;).

Ech pesymiści ;-))

Pozdrawiam
K.