Ilość redzeni procesora a karta graficzna nVidii

Data: 2017-05-25 05:39:21
Autor: PJP
Ilość redzeni procesora a karta graficzna nVidii
Witam
Jakiś czas temu panowała opinia ze kart nVidii nie należy łączyć z procesorami dwurdzeniowymi, dwuwątkowymi. To było gdzieś tak w latach 2011 - 2013, naet były testy na pclab.pl potwierdzające ta opinię. Czy od tamtej pory coś się zmieniło bo Google wypluwają wyniki gdzieś tak właśnie z 2013r?

Generalnie chodzi o pomysł połączenia GTX1050 z dwurdzeniowym Pentium G, jako rozwiązanie tymczasowe. Pozdrawiam
PJP

Data: 2017-05-25 16:42:55
Autor: knrdz
W dniu 25.05.2017 o 14:39, PJP pisze:
[...]

Od tego czasu zmieniło się to o 180 stopni, dziś o wiele większy narzut na procesor mają karty (sterowniki kart) AMD.

Generalnie chodzi o pomysł połączenia GTX1050 z dwurdzeniowym Pentium G, jako rozwiązanie tymczasowe.

Kupić G4560, który ma 4 wątki w cenie około 250 zł, który praktycznie przekreśla sens procesorów i3 w aktualnych cenach, do kart GTX1050/1050Ti, a większości gier nawet 970/1060 jest w zupełności wystarczający nie tylko tymczasowo.

Data: 2017-05-25 13:12:45
Autor: PJP
W dniu czwartek, 25 maja 2017 16:43:10 UTC+2 użytkownik knrdz napisał:
> [...]

Kupić G4560, który ma 4 wątki w cenie około 250 zł, który praktycznie przekreśla sens procesorów i3 w aktualnych cenach, do kart GTX1050/1050Ti, a większości gier nawet 970/1060 jest w zupełności wystarczający nie tylko tymczasowo.

:) to by było zbyt proste. Juz mam G3220 tak więc musiałbym zmianic i plyte i procesor, nie wiem czy nie wyjdzie porownywalnie z zakupem jakiegos i3 na 1150. Raczej modernizuje małymi krokami niż wymieniam całość (gry nie są priorytetem).

Data: 2017-05-26 09:23:44
Autor: zhbick
Użytkownik "PJP"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d6fed74b-763d-442d-bb17-74c31158c131@googlegroups.com...

chodzi o pomysł połączenia GTX1050 z dwurdzeniowym Pentium G, jako rozwiązanie tymczasowe.

Tymczasowo jak najbardziej OK.

Jeśli chodzi o narzut sterownika, to obecnie bardziej wymagające względem CPU są karty ATI (wiem, teraz to się nazywa AMD). Praktycznie natomiast sprawa przedstawia się tak, że łączyłem GTX750Ti z C2D E8400 i takie rozwiązanie działało, dało się grać w produkcje typu Skyrim, Fallout 4.
Dwurdzeniowy procesor będzie na pewno problemem w przypadkach, gdy producent gry sztucznie zablokuje możliwość jej uruchomienia na takowym.

Ilość redzeni procesora a karta graficzna nVidii