Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Im bliżej do Euro, tym dalej do autostrad

Im bliżej do Euro, tym dalej do autostrad

Data: 2011-06-22 22:26:32
Autor: u2
Im bliżej do Euro, tym dalej do autostrad
... czyli wszystko się sypie pod rządami szajki PO-PSL :

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/525435,im_blizej_do_euro_tym_dalej_do_autostrad.html

"Sypie się nie tylko plan wybudowania całej autostrady A4 mającej
połączyć zachód ze wschodem. Zagrożone są również inne, kluczowe z
punktu widzenia Euro 2012 inwestycje drogowe, w tym budowa ważnego
odcinka autostrady A1, autostrady A2 między Łodzią a Warszawą, drogi
ekspresowej S5, a nawet części obwodnicy Warszawy.

Łącznie niepewne jest oddanie do użytku przed mistrzostwami – jak
wielokrotnie deklarowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad –
około 320 kilometrów autostrad i 85 kilometrów dróg ekspresowych. Powody
są dwa: opóźnienia w realizacji kontraktów oraz konflikty, w jakie
GDDKiA popada co chwilę z wykonawcami.

Tydzień temu głośno było o problemach, jakie pojawiły się na odcinkach
autostrady A1 budowanych przez irlandzkiego wykonawcę SRB Civil
Engineering. GDDKiA nie zaakceptowała technologii, jaką chcieli
zastosować Irlandczycy przy wzmocnieniach nasypów. Zdaniem dyrekcji
zmiana technologii, która dałaby wykonawcy oszczędność ok. 30 mln zł,
obniżyłaby jakość budowanej drogi, a to z kolei mogłoby grozić szybkim
popękaniem nawierzchni. Jednocześnie poinformowała, że prace budowlane
na zagrożonym odcinku nadal trwają.

13 czerwca GDDKiA odstąpiła od kontraktu z chińskim konsorcjum COVEC na
budowę dwóch kluczowych odcinków autostrady A2 gwarantujących swobodny
dojazd do Warszawy z Łodzi i od granicy z Niemcami. Mimo iż firma
zadeklarowała chęć kontynuowania prac, Generalna Dyrekcja nie uwierzyła
w te zapewnienia, twierdząc, że w oświadczeniu COVEC znalazło się dużo
eufemizmów i mało konkretów. Tymczasem w chińskich mediach pojawiły się
doniesienia o rzekomym niemiłym przyjęciu tamtejszej firmy przez stronę
polską.

Jeszcze wcześniej, bo w lutym tego roku, GDDKiA rozwiązała kontrakt z
polsko-macedońskim konsorcjum firm NDI oraz SB Granit na budowę
21-kilometrowego odcinka autostrady A4 między Brzeskiem a
Wierzchosławicami w Małopolsce. – Kontrakt został rozwiązany z winy
wykonawcy ze względu na opóźnienia w jego realizacji – tłumaczyło wtedy
kierownictwo Dyrekcji, która nałożyła na konsorcjum 62 mln zł kary. Przy
rozwiązywaniu kontraktu zaawansowanie prac oceniono na poziomie 17 proc.
przy upływie czasu na poziomie 50 proc. Nie zgadzała się także liczba
pracowników na placu budowy – spośród zadeklarowanych 516 inżynierów i
robotników doliczono się tylko 216 osób. Od czterech miesięcy na placu
budowy nic się nie dzieje. GDDKiA od lutego przeprowadza inwentaryzację
wykonanych prac i nie rozpisała nawet jeszcze nowego przetargu na
dokończenie odcinka."

Data: 2011-06-23 00:30:00
Autor: Kaczysta
Im bliżej do Euro, tym dalej do autostrad

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4e024ff8$0$2452$65785112news.neostrada.pl...
.. czyli wszystko się sypie pod rządami szajki PO-PSL :

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/525435,im_blizej_do_euro_tym_dalej_do_autostrad.html

"Sypie się nie tylko plan wybudowania całej autostrady A4 mającej
połączyć zachód ze wschodem. Zagrożone są również inne, kluczowe z
punktu widzenia Euro 2012 inwestycje drogowe, w tym budowa ważnego
odcinka autostrady A1, autostrady A2 między Łodzią a Warszawą, drogi
ekspresowej S5, a nawet części obwodnicy Warszawy.

Łącznie niepewne jest oddanie do użytku przed mistrzostwami – jak
wielokrotnie deklarowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad –
około 320 kilometrów autostrad i 85 kilometrów dróg ekspresowych. Powody
są dwa: opóźnienia w realizacji kontraktów oraz konflikty, w jakie
GDDKiA popada co chwilę z wykonawcami.

Tydzień temu głośno było o problemach, jakie pojawiły się na odcinkach
autostrady A1 budowanych przez irlandzkiego wykonawcę SRB Civil
Engineering. GDDKiA nie zaakceptowała technologii, jaką chcieli
zastosować Irlandczycy przy wzmocnieniach nasypów. Zdaniem dyrekcji
zmiana technologii, która dałaby wykonawcy oszczędność ok. 30 mln zł,
obniżyłaby jakość budowanej drogi, a to z kolei mogłoby grozić szybkim
popękaniem nawierzchni. Jednocześnie poinformowała, że prace budowlane
na zagrożonym odcinku nadal trwają.

13 czerwca GDDKiA odstąpiła od kontraktu z chińskim konsorcjum COVEC na
budowę dwóch kluczowych odcinków autostrady A2 gwarantujących swobodny
dojazd do Warszawy z Łodzi i od granicy z Niemcami. Mimo iż firma
zadeklarowała chęć kontynuowania prac, Generalna Dyrekcja nie uwierzyła
w te zapewnienia, twierdząc, że w oświadczeniu COVEC znalazło się dużo
eufemizmów i mało konkretów. Tymczasem w chińskich mediach pojawiły się
doniesienia o rzekomym niemiłym przyjęciu tamtejszej firmy przez stronę
polską.

Jeszcze wcześniej, bo w lutym tego roku, GDDKiA rozwiązała kontrakt z
polsko-macedońskim konsorcjum firm NDI oraz SB Granit na budowę
21-kilometrowego odcinka autostrady A4 między Brzeskiem a
Wierzchosławicami w Małopolsce. – Kontrakt został rozwiązany z winy
wykonawcy ze względu na opóźnienia w jego realizacji – tłumaczyło wtedy
kierownictwo Dyrekcji, która nałożyła na konsorcjum 62 mln zł kary. Przy
rozwiązywaniu kontraktu zaawansowanie prac oceniono na poziomie 17 proc.
przy upływie czasu na poziomie 50 proc. Nie zgadzała się także liczba
pracowników na placu budowy – spośród zadeklarowanych 516 inżynierów i
robotników doliczono się tylko 216 osób. Od czterech miesięcy na placu
budowy nic się nie dzieje. GDDKiA od lutego przeprowadza inwentaryzację
wykonanych prac i nie rozpisała nawet jeszcze nowego przetargu na
dokończenie odcinka."
A więc - jak wieszczył Kononowicz" "nic nie ma".
AZ

Data: 2011-06-23 01:15:44
Autor: u2
Im bliej do Euro, tym dalej do autostrad
W dniu 2011-06-23 00:30, Kaczysta pisze:
A wic - jak wieszczy Kononowicz" "nic nie ma".


W sumie nieglupi gosc, choc brakuje mu "oglady" salonu :)

Data: 2011-06-23 15:30:22
Autor: Tomaszek
Im bliej do Euro, tym dalej do autostrad
W dniu 2011-06-23 01:15, u2 pisze:
W sumie nieglupi gosc, choc brakuje mu "oglady" salonu :)

Jeszcze troch i "salon" bdzie na jego poziomie:(
--
| TOMASZEK te miejsca omija:
| gazeta.pl*tvn24.pl*facebook.pl*nk.pl

Im bliżej do Euro, tym dalej do autostrad

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona