Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Im szybciej, tym bezpieczniej

Im szybciej, tym bezpieczniej

Data: 2014-02-26 12:53:14
Autor: masti
Im szybciej, tym bezpieczniej
Dnia pięknego Wed, 26 Feb 2014 13:29:43 +0100 osobnik zwany Tadeusz
napisał:

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/im-
szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwierdza,1996229,324

:)

ciekawe ile razy trzeba to będzie powtarzać znaim trafi do pustych łbów?



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-02-26 14:05:03
Autor: Artur Maśląg
Im szybciej, tym bezpieczniej
W dniu 2014-02-26 13:53, masti pisze:
Dnia pięknego Wed, 26 Feb 2014 13:29:43 +0100 osobnik zwany Tadeusz
napisał:

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/im-
szybciej-tym-bezpieczniej-policja-potwierdza,1996229,324

:)

ciekawe ile razy trzeba to będzie powtarzać znaim trafi do pustych łbów?

Tylko puste łby wierzą w prawdziwość takiego stwierdzenia:>

Data: 2014-02-26 18:53:18
Autor: Maciek
Im szybciej, tym bezpieczniej
Dnia Wed, 26 Feb 2014 12:53:14 +0000 (UTC), masti napisał(a):

ciekawe ile razy trzeba to będzie powtarzać znaim trafi do pustych łbów?

Polska nie Dania. Tu nawet jesli by pozwolic na jazde 100 km/h w
zabudowanym, to zawsze sie znajdzie jakis kretyn, ktoremu bedzie za wolno i
pojedzie 120. Sorry, taki mamy narod.

--
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2014-02-26 18:13:54
Autor: masti
Im szybciej, tym bezpieczniej
Dnia pięknego Wed, 26 Feb 2014 18:53:18 +0100 osobnik zwany Maciek
napisał:

Dnia Wed, 26 Feb 2014 12:53:14 +0000 (UTC), masti napisał(a):

ciekawe ile razy trzeba to będzie powtarzać znaim trafi do pustych
łbów?

Polska nie Dania. Tu nawet jesli by pozwolic na jazde 100 km/h w
zabudowanym, to zawsze sie znajdzie jakis kretyn, ktoremu bedzie za
wolno i pojedzie 120. Sorry, taki mamy narod.

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-02-26 20:06:13
Autor: Maciek
Im szybciej, tym bezpieczniej
Dnia Wed, 26 Feb 2014 18:13:54 +0000 (UTC), masti napisał(a):
 
a jak postawisz 30 to nie pojedzie?

Pojedzie 50.

Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da. --
Maciek

Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba

Data: 2014-02-26 20:21:09
Autor: masti
Im szybciej, tym bezpieczniej
Dnia pięknego Wed, 26 Feb 2014 20:06:13 +0100 osobnik zwany Maciek
napisał:

Dnia Wed, 26 Feb 2014 18:13:54 +0000 (UTC), masti napisał(a):
 
a jak postawisz 30 to nie pojedzie?

Pojedzie 50.

a dlaczego nie 150? to są twoje wymysły.

Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.


faktycznie wyprzedzanie na autostradzie to strasznie niebezpieczne jest.


--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-02-27 00:16:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
Im szybciej, tym bezpieczniej
Hello masti,

Wednesday, February 26, 2014, 9:21:09 PM, you wrote:

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
a dlaczego nie 150? to są twoje wymysły.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.
faktycznie wyprzedzanie na autostradzie to strasznie niebezpieczne jest.

Bardzo. Jakbyś widział na własne oczy, do jakich wypadków dochodzi, to
byś nie ironizował.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-02-27 08:42:35
Autor: masti
Im szybciej, tym bezpieczniej
Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 00:16:02 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello masti,

Wednesday, February 26, 2014, 9:21:09 PM, you wrote:

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
a dlaczego nie 150? to są twoje wymysły.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.
faktycznie wyprzedzanie na autostradzie to strasznie niebezpieczne
jest.

Bardzo. Jakbyś widział na własne oczy, do jakich wypadków dochodzi, to
byś nie ironizował.

w porĂłwnaniu do drĂłg jednopasmowych?



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-02-27 10:01:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
Im szybciej, tym bezpieczniej
Hello masti,

Thursday, February 27, 2014, 9:42:35 AM, you wrote:

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
a dlaczego nie 150? to są twoje wymysły.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.
faktycznie wyprzedzanie na autostradzie to strasznie niebezpieczne
jest.
Bardzo. Jakbyś widział na własne oczy, do jakich wypadków dochodzi, to
byś nie ironizował.
w porównaniu do dróg jednopasmowych?

Tak. Hint: karambole. Niewinna obcierka przy wyprzedzaniu może się
skończyć wieloma ofiarami.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-02-27 09:30:26
Autor: masti
Im szybciej, tym bezpieczniej
Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 10:01:24 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello masti,

Thursday, February 27, 2014, 9:42:35 AM, you wrote:

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
a dlaczego nie 150? to są twoje wymysły.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow
predkosci sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to
nic nie da.
faktycznie wyprzedzanie na autostradzie to strasznie niebezpieczne
jest.
Bardzo. Jakbyś widział na własne oczy, do jakich wypadków dochodzi, to
byś nie ironizował.
w porĂłwnaniu do drĂłg jednopasmowych?

Tak. Hint: karambole. Niewinna obcierka przy wyprzedzaniu może się
skończyć wieloma ofiarami.

no i ile ich było? w porównaniu do wypadków na drogach jednopasmowych



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-02-27 10:46:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Im szybciej, tym bezpieczniej
Hello masti,

Thursday, February 27, 2014, 10:30:26 AM, you wrote:

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
a dlaczego nie 150? to są twoje wymysły.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow
predkosci sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to
nic nie da.
faktycznie wyprzedzanie na autostradzie to strasznie niebezpieczne
jest.
Bardzo. Jakbyś widział na własne oczy, do jakich wypadków dochodzi, to
byś nie ironizował.
w porównaniu do dróg jednopasmowych?
Tak. Hint: karambole. Niewinna obcierka przy wyprzedzaniu może się
skończyć wieloma ofiarami.
no i ile ich było? w porównaniu do wypadków na drogach jednopasmowych

Nie pisałeś o ilości wypadków.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-02-27 00:14:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
Im szybciej, tym bezpieczniej
Hello Maciek,

Wednesday, February 26, 2014, 8:06:13 PM, you wrote:

a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.

Na autostradach dało - ruch się uspokoił.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2014-02-27 08:58:37
Autor: J.F.
Im szybciej, tym bezpieczniej
Dnia Thu, 27 Feb 2014 00:14:42 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Maciek,
a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.

Na autostradach dało - ruch się uspokoił.

z powodu podniesienia predkosci na 140 ? Gdy wiekszosc i tak jedzie ponizej 120 ? J.

Data: 2014-02-27 08:43:11
Autor: masti
Im szybciej, tym bezpieczniej
Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 08:58:37 +0100 osobnik zwany J.F. napisał:

Dnia Thu, 27 Feb 2014 00:14:42 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello Maciek,
a jak postawisz 30 to nie pojedzie?
Pojedzie 50.
Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.

Na autostradach dało - ruch się uspokoił.

z powodu podniesienia predkosci na 140 ? Gdy wiekszosc i tak jedzie
ponizej 120 ?

ale specjaliści PMSowi twierdzą, że nie można podnieść w miastach do 60 bo będą jeździć 120


--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-02-27 09:55:40
Autor: Jan Koval
Im szybciej, tym bezpieczniej

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news:1804901389.20140227001442pik-net.pl.invalid...
 
Na autostradach dało - ruch się uspokoił.

Połowa jedzie lewym pasem a połowa prawym.

J.

Data: 2014-02-27 01:29:43
Autor: Tomasz Pyra
Im szybciej, tym bezpieczniej
Dnia Wed, 26 Feb 2014 20:06:13 +0100, Maciek napisał(a):

Dnia Wed, 26 Feb 2014 18:13:54 +0000 (UTC), masti napisał(a):
 
a jak postawisz 30 to nie pojedzie?

Pojedzie 50.

Ale co z tego? W artykule jest mowa, ze podnoszenie limitow predkosci
sprawia, ze rzadziej dochodzi do wyprzedzania. U nas to nic nie da.

Swoją drogą to te wnioski w artykule są cokolwiek dziwne...

Bo co jak co, ale podnoszenie limitów prędkości raczej liczbę wyprzedzań
będzie zwiększać.

Zakładając że kierowcy stosują się do ograniczenia prędkości, to im
prędkość niższa, tym mniej wyprzedzań, bo mniej pojazdów które jeżdżą
wolniej niż ograniczenie (np. ciężarówek które jadą max 85)


No chyba że ci Duńczycy tacy praworządni że ciężarówki jeździły 70, a
osobówki wyprzedzały je jadąc w porywach 80km/h.
No i jak dla osobówek podnieśli do 90, to teraz wyprzedzanie trwa 2x krócej
:-)

Data: 2014-02-27 03:06:54
Autor: WOJO
Im szybciej, tym bezpieczniej
Zakładając że kierowcy stosują się do ograniczenia prędkości, to im
prędkość niższa, tym mniej wyprzedzań, bo mniej pojazdów które jeżdżą
wolniej niż ograniczenie (np. ciężarówek które jadą max 85)
Robisz złe założenia.
"Uśredniony" kierowca będzie jechał z prędkością bliską optymalnej dla minimalnego spalania +/- 90km/h
Część kierowców uzna tę prędkość za zbyt niską i pojadą 120-140 km/h.
Margines poczuje się niedowartościowany w życiu i pojadą >150km/h
Taki sam margines będzie jechał z prędkością +/- 50km/h.

No chyba że ci Duńczycy tacy praworządni że ciężarówki jeździły 70, a
osobówki wyprzedzały je jadąc w porywach 80km/h.
No i jak dla osobówek podnieśli do 90, to teraz wyprzedzanie trwa 2x krócej
Manewr wyprzedzania rządzi się własnymi prawami dotyczącymi prędkości i jak musze przekroczyć ograniczenie to je zwyczajnie przekraczam na czas manewru.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-27 08:00:13
Autor: Tomasz Pyra
Im szybciej, tym bezpieczniej
Dnia Thu, 27 Feb 2014 03:06:54 +0100, WOJO napisał(a):

Zakładając że kierowcy stosują się do ograniczenia prędkości, to im
prędkość niższa, tym mniej wyprzedzań, bo mniej pojazdów które jeżdżą
wolniej niż ograniczenie (np. ciężarówek które jadą max 85)
Robisz złe założenia.
"Uśredniony" kierowca będzie jechał z prędkością bliską optymalnej dla minimalnego spalania +/- 90km/h
Część kierowców uzna tę prędkość za zbyt niską i pojadą 120-140 km/h.
Margines poczuje się niedowartościowany w życiu i pojadą >150km/h
Taki sam margines będzie jechał z prędkością +/- 50km/h.

No ale przy takich założeniach co za różnica czy dozwolone jest 30 czy 230?
;)



No chyba że ci Duńczycy tacy praworządni że ciężarówki jeździły 70, a
osobówki wyprzedzały je jadąc w porywach 80km/h.
No i jak dla osobówek podnieśli do 90, to teraz wyprzedzanie trwa 2x krócej
Manewr wyprzedzania rządzi się własnymi prawami dotyczącymi prędkości i jak musze przekroczyć ograniczenie to je zwyczajnie przekraczam na czas manewru.

A to już zależy tylko i wyłącznie od tego, co Ci grozi za takie
przekroczenie. Dopisując parę zer tu i ówdzie w taryfikatorze, okaże się,
że nawet podczas wyprzedzania, ból za mostkiem który będziesz czuł
przekraczając prędkość dozwoloną, będzie nie do zniesienia ;)

Dlatego wszystko zależy od tego, gdzie między tymi założeniani są
wspomniani w artykule Duńczycy.

Data: 2014-02-27 17:35:40
Autor: Shrek
Im szybciej, tym bezpieczniej
On 2014-02-27 01:29, Tomasz Pyra wrote:

Zakładając że kierowcy stosują się do ograniczenia prędkości

GIGO.

Shrek.

Data: 2014-02-27 19:23:55
Autor: MadMan
Im szybciej, tym bezpieczniej
Dnia Thu, 27 Feb 2014 01:29:43 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

mniej pojazdów które jeżdżą
wolniej niż ograniczenie (np. ciężarówek które jadą max 85)

Jednak jeżdżą trochę więcej. Przynajmniej niektóre. --
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-02-26 19:22:30
Autor: pwz
Im szybciej, tym bezpieczniej
W dniu 2014-02-26 18:53, Maciek pisze:
Dnia Wed, 26 Feb 2014 12:53:14 +0000 (UTC), masti napisał(a):

ciekawe ile razy trzeba to będzie powtarzać znaim trafi do pustych łbów?

Polska nie Dania. Tu nawet jesli by pozwolic na jazde 100 km/h w
zabudowanym, to zawsze sie znajdzie jakis kretyn, ktoremu bedzie za wolno i
pojedzie 120. Sorry, taki mamy narod.

Nie, nie, nie, właśnie że wręcz przeciwnie. Kiedy dasz ograniczenie do 100, wszyscy będą jechać 70, po czym deptać po heblach do 40 przed każdym dziwnie wyglądającym słupem. Dopiero wjeżdżając w teren zabudowany, zaczną wyścigi...
pwz

Im szybciej, tym bezpieczniej

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona