Import paliwa

Data: 2011-05-15 22:21:40
Autor: stabillo
Import paliwa
Witam!
 Mam pytanie do Was, dlaczego nie mozna w Polsce importowac paliwa z tankowca, rozwozic go cysternami i sprzedawac taniej? Dlaczego nikt tego nie robi? Czy jest jakas ustawa ktora mowi ze tylko ORLEN i LOTOS maja prawo do sprzedazy paliw na terenie naszego kraju? Czysto hipotetycznie wyobrazam sobie sytuacje ze zamawiam tankowiec benzyny z zatoki po 75 gr za litr, po akcyzie i vacie sprzedaje go za 1,5zl / litr...

st.

Data: 2011-05-15 22:31:46
Autor: JK
Import paliwa
W dniu 2011-05-15 22:21, stabillo pisze:

sprzedazy paliw na terenie naszego kraju? Czysto hipotetycznie wyobrazam
sobie sytuacje ze zamawiam tankowiec benzyny z zatoki po 75 gr za litr, po
akcyzie i vacie sprzedaje go za 1,5zl / litr...

Czysto hipotetycznie, oczywiście, jesteś idiotą.
Myślisz, że w zatoce (cokolwiek miałeś na myśli) z piasku wystają dystrybutory z benzyną? W ogóle wiesz czym różni się benzyna od oleju napędowego?

Skąd się biorą tacy kretyni jak ty? To dopiero jest zagadka. Może z zatoki?

JK

Data: 2011-05-15 22:46:07
Autor: stabillo
Import paliwa

Użytkownik "JK" <spam_away@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iqpd7g$d0j$1news.onet.pl...
[...]

bardzo ladnie nasiusiales na teren, obnazyles przed milionami sluchaczy bolesny bagaz problemow zyciowych, ale powiedz do czego zmierzasz bo dalej nie rozumiem?? Benzyne po rafinacji mozna dostac jeszcze taniej w Algierii np. Podalem stawke usredniona za litr.

Data: 2011-05-15 18:25:51
Autor: witek
Import paliwa
On 5/15/2011 3:46 PM, stabillo wrote:
Benzyne po rafinacji mozna dostac jeszcze taniej w Algierii
np. Podalem stawke usredniona za litr.

A ktokolwiek wozi benzynę tankowcami?
Czy do tej uśrednionej ceny dodałeś już koszty transportu?

50% ceny to akcyza, ale poniżej 2 zł tak czy siak nie uda ci się zejść.
Więc w efekcie może ewentualnie uda ci się zejśc po parę groszy poniżej tego co jest teraz.

Data: 2011-05-16 08:34:32
Autor: qwerty
Import paliwa
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iqpnis$ql4$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Wiedząc, że np. w Wenezueli kosztuje 7 gr za litr, a w Arabii Saudyjskiej jest po 32 gr za litr może by się udało dostarczyć w cenie poniżej 2 zł.

Data: 2011-05-16 07:01:20
Autor: witek
Import paliwa
On 5/16/2011 1:34 AM, qwerty wrote:
[...]

a u nas np szkoły są za darmo.

po pierwsze mają własną ropę na miejscu, po drugie dokładają do biznesu bo ich na to stać.

Data: 2011-05-16 08:36:02
Autor: Andrzej Ława
Import paliwa
W dniu 16.05.2011 08:34, qwerty pisze:

Wiedząc, że np. w Wenezueli kosztuje 7 gr za litr, a w Arabii
Saudyjskiej jest po 32 gr za litr może by się udało dostarczyć w cenie
poniżej 2 zł.

A u nich nie jest to czasem subwencjonowane?

Data: 2011-05-16 08:43:12
Autor: qwerty
Import paliwa
Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iqqgki$t9a$1@inews.gazeta.pl...
A u nich nie jest to czasem subwencjonowane?

Tego nie wiem, ale co to za różnica? Skoro po tyle sprzedają to nie mogą sprzedawać drożej w ilościach hurtowych.

Data: 2011-05-16 07:02:30
Autor: witek
Import paliwa
On 5/16/2011 1:43 AM, qwerty wrote:
Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup
A u nich nie jest to czasem subwencjonowane?

Tego nie wiem, ale co to za różnica? Skoro po tyle sprzedają to nie mogą
sprzedawać drożej w ilościach hurtowych.

mogą
cena na rynku lokalnym jest po prostu rządowa i nikt nie ma prawa sprzedawać po innej.
cena eksortowa jest już zupełnie inna.

Data: 2011-05-16 17:30:37
Autor: qwerty
Import paliwa
Użytkownik "witek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iqr3ti$53d$2@inews.gazeta.pl...
mogą
cena na rynku lokalnym jest po prostu rządowa i nikt nie ma prawa sprzedawać po innej.
cena eksortowa jest już zupełnie inna.

To będzie zatrudniać "mrówki". :)

Data: 2011-05-16 10:53:11
Autor: witek
Import paliwa
On 5/16/2011 10:30 AM, qwerty wrote:
[...]

i wiaderkami będą te tankowce napełniać.
A one tak sobie będą za darmo stać i czekać aż się pod korek naleje.

Data: 2011-05-16 08:46:53
Autor: Andrzej Ława
Import paliwa
W dniu 16.05.2011 08:43, qwerty pisze:
Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup
A u nich nie jest to czasem subwencjonowane?

Tego nie wiem, ale co to za różnica? Skoro po tyle sprzedają to nie mogą
sprzedawać drożej w ilościach hurtowych.

Skoro jest subwencjonowane, to mogą być cła przy eksporcie. Wręcz powinny ;)

Data: 2011-05-16 09:06:12
Autor: spp
Import paliwa
W dniu 2011-05-16 08:43, qwerty pisze:

Tego nie wiem, ale co to za różnica? Skoro po tyle sprzedają to nie mogą
sprzedawać drożej w ilościach hurtowych.

Bo?

--
spp

Data: 2011-05-16 08:43:34
Autor: stabillo
Import paliwa

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:iqqgj6$t8o$1inews.gazeta.pl...

Wiedząc, że np. w Wenezueli kosztuje 7 gr za litr, a w Arabii Saudyjskiej jest po 32 gr za litr może by się udało dostarczyć w cenie poniżej 2 zł.

ale w wenezueli sa doplaty od Hugo, raczej nie pompowal by tej kasy w export, ale arabia saudyjska, czemu nie ;)

Data: 2011-05-15 23:19:15
Autor: JK
Import paliwa
W dniu 2011-05-15 22:46, stabillo pisze:
[...]

To że nie rozumiesz to wcale mnie to nie dziwi. Ale nie napisałeś skąd się wziąłeś.

Benzyne po rafinacji mozna dostac jeszcze taniej w Algierii
np. Podalem stawke usredniona za litr.

Benzynę po rafinacji (wybacz, że poprawiłem twoje błędy ortograficzne)? A jakiej to rafinacji wymaga benzyna, miszczu?

Ale, abstrahując, sprowadź sobie tę benzynę i próbuj ją sprzedać.
Jednak nie wierzę, że uda ci się to zrobić, przede wszystkim dlatego, że mało kto robi interesy z analfabetami.

JK

Data: 2011-05-15 23:24:13
Autor: stabillo
Import paliwa

Użytkownik "JK" <spam_away@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iqpg0h$oel$1news.onet.pl...
Benzynę po rafinacji (wybacz, że poprawiłem twoje błędy ortograficzne)? A jakiej to rafinacji wymaga benzyna, miszczu?

:)

Data: 2011-05-16 13:02:25
Autor: Bydlę
Import paliwa
On 2011-05-15 22:31:46 +0200, JK <spam_away@poczta.onet.pl> said:

Myślisz, że w zatoce (cokolwiek miałeś na myśli) z piasku wystają dystrybutory z benzyną? W ogóle wiesz czym różni się benzyna od oleju napędowego?

Ale wiesz czym się różni ropa naftowa od oleju napędowego?

Skąd się biorą tacy kretyni jak ty?

To pytanie ma świetlaną przyszłość.
:-)

--
Bydlę

Data: 2011-05-16 16:03:15
Autor: JK
Import paliwa
On 2011-05-15 22:31:46 +0200, JK
<spam_away@poczta.onet.pl> said:

[...]

Wiem doskonale, a ty?

Skąd się biorą tacy kretyni jak ty?

To pytanie ma świetlaną przyszłość.
:-)

Całkowita zgoda.

JK

Data: 2011-05-16 17:23:18
Autor: Bydlę
Import paliwa

On 2011-05-15 22:31:46 +0200, JK
[...]

Wydaje ci się, że "z piasku wystają z dystrybutory z beznyną? W ogóle wiesz czym różni się benzyna od oleju napędowego?"?

Jakie to ma znaczenie w kontekście wydobycia?
Nie wydobywa się ani oleju napędowego ani benzyny.
Wydobywa się ropę naftową.
;>

--
Bydlę

Data: 2011-05-16 19:23:05
Autor: JK
Import paliwa
On 2011-05-16 16:03:15 +0200, JK

On 2011-05-15 22:31:46 +0200, JK
[...]

Niemożliwe! Nieee... naprawdę?  Jeszcze powiedz, że to nie bociany dzieci przynoszą.

Masz poważne kłopoty ze zrozumieniem tekstu. Przeczytaj pierwszy post, tak z pięć razy, to może załapiesz kontekst.

JK

Data: 2011-05-16 20:28:55
Autor: stabillo
Import paliwa

Użytkownik "JK" <spam_away@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iqrmhl$tf0$1news.onet.pl...

Niemożliwe! Nieee... naprawdę?  Jeszcze powiedz, że to nie bociany dzieci przynoszą.

Masz poważne kłopoty ze zrozumieniem tekstu. Przeczytaj pierwszy post, tak z pięć razy, to może załapiesz kontekst.

JK to od Jaroslaw Kaczynski? Masz sklonnosci wodzowskie... :)

Data: 2011-05-16 21:27:01
Autor: stabillo
Import paliwa

Użytkownik "JK" <spam_away@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iqrsho$m57$1news.onet.pl...

Bingo! :-)

 A to poglaszcz kotka i pojdz do mamy opowiedziec jej jak piekna Polske chcesz zbudowac i pamietaj, Kaczynski jest tylko jeden! :)

Data: 2011-05-18 00:01:39
Autor: JK
Import paliwa
W dniu 2011-05-16 21:27, stabillo pisze:

 i pamietaj, Kaczynski jest tylko jeden! :)

I tu popełniasz mylny błąd. Kaczynskich jest jak psów. I jeden słynniejszy od drugiego :-)

JK

Data: 2011-05-15 23:10:55
Autor: gacek
Import paliwa
On 2011-05-15 22:21, stabillo wrote:
Witam!
[...]

można.

działaj.

statki  oczywiście są za darmo, cysterny za darmo, stacje też, a akcyza to 12 groszy za litr...

gacek

Data: 2011-05-16 01:04:24
Autor: Robert Tomasik
Import paliwa
Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:iqpckk$ae5$1news.onet.pl...
[...]

Nie ma przepisów tego zabraniających. WYmagana jest koncesja, ale spokojnie do uzyskania, skoro mierzysz się z takim planem. Pewnie kilka milionów złotych zaledwie kosztuje. Natomiast boję się, ze bdyby dało się benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i LOTOS czy ORLEN by to po prostu robiły.

Data: 2011-05-16 01:09:26
Autor: Robert Tomasik
Import paliwa
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iqpm6k$nqj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Oczywiście chodziło mi o cene 1,50 zł :-)

Data: 2011-05-16 02:19:14
Autor: Ikselka
Import paliwa
Dnia Mon, 16 May 2011 01:09:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

Natomiast boję się, ze bdyby dało się
benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i LOTOS czy ORLEN by to po prostu robiły.

Oczywiście chodziło mi o cene 1,50 zł :-)

Oczywiście, zrobiłyby to bardzo chętnie, bo cóż to jest dla nich pozbawić
się zysku rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same kupują :-/
--
XL  "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki są wpisane w prawa
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20of%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

Data: 2011-05-16 10:11:47
Autor: Massai
Import paliwa
Ikselka wrote:

> [...]

Oczywiście, zrobiłyby to bardzo chętnie, bo cóż to jest dla nich
pozbawić się zysku rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same

Brednie.
Baryłka ropy na rynkach oscyluje wokół 110 baksów. Baryłka, tzn. 160l.
Litr wychodzi prawie 2 pln.

Do tego dolicz koszt rozdzielenia poszczególnych frakcji, dodaj akcyzę
i podatki (jakieś 2.50-2.70 pln).

Gdzież tu te 200 procent zysku?

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-05-16 20:30:00
Autor: Ikselka
Import paliwa
Dnia Mon, 16 May 2011 10:11:47 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

Ikselka wrote:

[...]

Cena na stacji dziś u nas - 5,15 pln. Chcesz powiedzieć, że charytatywnie
sprzedają?
:->

Data: 2011-05-16 14:02:01
Autor: witek
Import paliwa

Ikselka wrote:

[...]

No prawie.
marża rafinerji to kilkanaście groszy na litrze w tej chwili.
Jak pamietam to chyba 19 gr.
Reszta to cena ropy, około 2 zł z groszami i ponad 55% podatków, akcyz itp itd.

Data: 2011-05-16 20:37:37
Autor: krys
Import paliwa

Ikselka wrote:

[...]

http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/HurtoweCenyPaliw/Strony/default.aspx

Cena hurtowa na dziś z VAT - 5,05 zł. Czyli różnica 10 gr brutto.

200% zysku jak w mordę strzelił.
J.

Data: 2011-05-16 20:52:20
Autor: Ikselka
Import paliwa

Ikselka wrote:

[...]

No wiec chodzi mi własnie o cenę hurtową!
Jest policzona charytatywnie?

Data: 2011-05-16 19:34:48
Autor: Massai
Import paliwa
Ikselka wrote:

akcyzę >>> i podatki (jakieś 2.50-2.70 pln).
> px
> J.

No wiec chodzi mi własnie o cenę hurtową!
Jest policzona charytatywnie?

Nie, jest policzona na styk. W sumie marż rafinerii i stacji
benzynowych w cenie paliwa jest około 40-50 groszy. Jakieś 10%.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-05-16 21:02:17
Autor: niebieski
Import paliwa
W dniu 16.05.2011 20:52, Ikselka pisze:

No wiec chodzi mi własnie o cenę hurtową!
Jest policzona charytatywnie?

PODATKI! - głównie akcyza. Porównaj z ceną paliw w USA, gdzie akcyzy nie ma.

--
niebieski

Data: 2011-05-17 07:53:42
Autor: krys
Import paliwa

Ikselka wrote:

[...]

No przecież Massai Ci policzył kilka linijek wyżej.
A ceny hurtowe sprzedaży netto masz na stronie.
Cenę detaliczna podałaś sama.
Nie wystarczy, żeby się wycofać z krociowych zysków?
J.

Data: 2011-05-17 11:49:28
Autor: Ikselka
Import paliwa

Ikselka wrote:

[...]

Ale ja sie wcale nie chcę wycofywać.

Data: 2011-05-17 12:11:08
Autor: krys
Import paliwa

Ikselka wrote:

[...]

Jasne. Tylko z matematyką krucho - 10 groszy brutto na litrze przy cenie detalicznej 5,15 to "zysk rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same
kupują" by Ikselka. Koń, jaki jest, każdy widzi.
J.

Data: 2011-05-18 10:26:56
Autor: Jackare
Import paliwa
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1oq1s42uucfhd.jgmxjpvqcvk2.dlg40tude.net...
[...]

Nie. Zawiera w sobie koszty wytworzenia. PKN i Lotos to nie biura handlowe tylko firmy produkcyjne. Kupują surowiec (ropę naftową) i PRODUKUJĄ z niego paliwa: olje napędowy, benzynę, olej opałowy, gaz płynny, mazut, smołę asfaltową i inne ropopochodne. ta produkcja nie odbywa się za darmo.

Data: 2011-05-16 07:45:36
Autor: Andrzej Ława
Import paliwa
W dniu 16.05.2011 01:04, Robert Tomasik pisze:

Nie ma przepisów tego zabraniających. WYmagana jest koncesja, ale
spokojnie do uzyskania, skoro mierzysz się z takim planem. Pewnie kilka
milionów złotych zaledwie kosztuje. Natomiast boję się, ze bdyby dało

I to chyba płatne corocznie?

Pytanie dodatkowe: a jak wygląda sprowadzanie "na własne potrzeby"? Też
koncesjonowane? Hipotetyczna sytuacja: grupa zaint

Data: 2011-05-16 10:38:43
Autor:
Import paliwa
Pytanie dodatkowe: a jak wygląda sprowadzanie "na własne potrzeby"? Też
koncesjonowane?

Zapewne czeka takiego importera rejestracja dla potrzeb VAT i akcyzy. Opłaci to i będzie jeździł.

Data: 2011-05-16 07:47:21
Autor: Andrzej Ława
Import paliwa
> [...]

> bdyby dało

I to chyba płatne corocznie?

Pytanie dodatkowe: a jak wygląda sprowadzanie "na własne potrzeby"? Też
koncesjonowane? Hipotetyczna sytuacja: grupa zainteresowanych zakłada
spółkę tak na prawdę tylko i wyłącznie w celu sprowadzania sobie paliwa
i używania go we własnych pojazdach...

Data: 2011-05-16 08:21:28
Autor: stabillo
Import paliwa

[...]

a wlasnie, a nie ma przypadkiem cla na granicy? W koncu to towar. Skalkulowalem przewoz z Azerbejdzanu, to ok 6000km , wycenilem koszty transportu na poziomie 10000zl za 16 000 litrow taka cysterna :
http://www.4b.pl/1_0_35012/cysterna-paliwowaprzyczepa/cysterna-paliwowaprzyczepa.aspx

to daje 16000 x 0,75 + 10000 = 22000

22000/16000 = 1,37/l  jak dodamy sobie marze i zrobimy z tego 2zl, to wychodzi litr juz po akcyzie i vacie po 4zl. To tylko teoria, gdyby tak sie dalo podejrzewam ze chentych by nie braklo. Zysk wynosi 10000 zl, ale wydalismy je na przywiezienie benzyny... :D Wiec z ta ceno jestesmy na ZERO, jak odejmiemy jeszcze podatek dochodowy 19%, to jestesmy na minusie... wiec zeby sie to oplacalo, trzeba by albo znalezc tanszy transport, albo podniesc cene do 5zl za litr :)

Data: 2011-05-16 13:01:25
Autor: live_evil
Import paliwa
W dniu 16.05.2011 08:21, stabillo pisze:
16 000 litrow taka cysterna

Dlaczego taka mała cysterna? W powszechnym użyciu są naczepy z
cysternami pow. 40000l.

--
live_evil

Data: 2011-05-22 23:20:14
Autor: Tomy M.
Import paliwa
W dniu 2011-05-16 13:01, live_evil pisze:
W dniu 16.05.2011 08:21, stabillo pisze:
16 000 litrow taka cysterna

Dlaczego taka mała cysterna? W powszechnym użyciu są naczepy z
cysternami pow. 40000l.

Ale nie do przewozu paliw (bo są ciężkie)
Do przewozu paliw stosuje się max 32 tys. litrów
a dopuszczalny tonaż samochodu ciężarowego i tak
nie pozwala oficjalnie tankować je do pełna.

Tomy M.

Data: 2011-05-16 14:29:46
Autor: Kamil
Import paliwa
Dnia Mon, 16 May 2011 08:21:28 +0200, stabillo napisał(a):

Wiec z ta ceno jestesmy na ZERO, jak odejmiemy jeszcze podatek dochodowy 19%, to jestesmy na minusie...

Weź lepiej wytłumacz no, jakim cudem "wyszedł" Ci podatek z zera?
Jeżeli NIC nie zarobiłeś - to i podatku dochodowego nie ma.

Data: 2011-05-18 00:29:32
Autor: PMG
Import paliwa
  W dniu 2011-05-16 08:21, stabillo pisze:

[...]

Bardzo mocno niedoszacowałeś koszty transportu paliwa. Wiem bo się tym zajmuję. Pomijam to, że transport drogowy paliwa z Azerbejdżanu to średni pomysł.

Same koszty bezpośrednie wydania koncesji i opłat są niewielkie bo współczynnik opłat dla obrotu paliwami to chyba 0,0001. Duże są za to koszty spełnienia warunków aby sama koncesję dostać. W zasadzie to co zabija  małe przedsiębiorstwa chcące importować paliwa (patrz: Pronar) to Agencja Rezerw Materiałowych i obowiązek utrzymywania zapasów minimalnych paliwa i związane z tym koszty. Jakiś czas temu miała być nowela, która znosi obowiązek fizycznego magazynowania na rzecz partycypowania w kosztach utrzymywania rezerw. Czym to się skończyło to nie wiem.

Z praktycznego punktu widzenia: nawet jeśli sprowadzisz jakimś cudem jedną cysternę paliwa to co dalej? Owszem, chętnego, żeby wziąć towar znajdziesz na pewno, gorzej będzie z płatnością. Pozostaje zbudować stację paliw.

Data: 2011-05-18 19:44:43
Autor: stabillo
Import paliwa

Użytkownik "PMG" <pmg@pmg.pl> napisał w wiadomości news:iqussk$li$1inews.gazeta.pl...

[...]

no wlasnie, wiec jest jakies "ale" ktore jest ciezkie do przeskoczenia dla smiertelnika :-/ o cos takiego mi chodzilo. Swoja droga co za idiotyzm ze zeby handlowac paliwem trzeba miec jakies gigantyczne zapasy? Po co? Po to zeby nie bylo malych spekulantow tylko ci wielcy i to najlepiej panstwowi?
 Dzieki za odpowiedz!

Data: 2011-05-18 23:10:03
Autor: PMG
Import paliwa
  W dniu 2011-05-18 19:44, stabillo pisze:

[...]

Może niejasno się wyraziłem. Obowiązek utrzymywania rezerw dotyczy producentów oraz podmiotów dokonujących przywozu - generalnie tych którzy zapewniają podaż paliw na rynku. A Ty jak zrozumiałem chcesz właśnie dokonać przywozu a ściślej importu. Żeby zajmować się się obrotem musisz mieć "tylko" koncesję. Ale wtedy możesz kupować od producenta czy innego handlowca-importera jedynie w Polsce.

Sama ustawa o zapasach ropy ma swoja logikę. Jest swego rodzaju polisą ubezpieczeniową na wypadek nieprzewidzianych niedoborów spowodowanych np. nagłym bankructwem kilku importerów, awarią rafinerii, zakręceniem kurka itp. Oczywiście zwiększa to barierę wejścia na taki rynek a koszty i tak pokrywa ostateczny konsument. Jeżeli chcemy być bezpieczniejsi to niestety nas to kosztuje.

Data: 2011-05-22 23:27:06
Autor: Tomy M.
Import paliwa
W dniu 2011-05-18 00:29, PMG pisze:

[...]

   Nowej ustawy nie ma. Ale mali importerzy stosują specjalnie
skonstruowane umowy i posiadają % rezerw np. właściciela
magazynów celnych.
Cała polska ekipa "polskich szejków" ma to opracowane w 100%.
Podobnie jak lewy import który jest tak śmiesznie prosty
że głowa boli...

[...]

   Prywatne stacje paliw chętnie kupują paliwo. Nie ma
problemu ze zbytem. Orlen jeszcze monopolistą nie jest
i pewnie długo nie będzie.

Tomy M.

Data: 2011-11-12 16:10:16
Autor: Jose Arcadio
Import paliwa

[cytat]
Podobnie jak lewy import który jest tak śmiesznie prosty
że głowa boli...
[/cytat]

Skoro lewy import jest tak śmiesznie prosty czemu nie jest ogólnie popularny w naszym sprytnym i przebiegłym społeczeństwie...?

Data: 2011-11-12 19:57:08
Autor: Czesławek
Import paliwa
W dniu 2011-11-12 17:10, Jose Arcadio pisze:
st tak śmiesznie prosty czemu nie jest ogólnie popularny w naszym sprytnym i przebiegłym społeczeństwie...?

Wiercenie kolan??

Czesławek

Import paliwa