Data: 2011-05-16 01:04:24 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Import paliwa | |
Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:iqpckk$ae5$1news.onet.pl...
Witam! Nie ma przepisów tego zabraniających. WYmagana jest koncesja, ale spokojnie do uzyskania, skoro mierzysz się z takim planem. Pewnie kilka milionów złotych zaledwie kosztuje. Natomiast boję się, ze bdyby dało się benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i LOTOS czy ORLEN by to po prostu robiły. |
|
Data: 2011-05-16 01:09:26 | |
Autor: Robert Tomasik | |
Import paliwa | |
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iqpm6k$nqj$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:iqpckk$ae5$1news.onet.pl... Oczywiście chodziło mi o cene 1,50 zł :-) |
|
Data: 2011-05-16 02:19:14 | |
Autor: Ikselka | |
Import paliwa | |
Dnia Mon, 16 May 2011 01:09:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
Natomiast boję się, ze bdyby dało się Oczywiście, zrobiłyby to bardzo chętnie, bo cóż to jest dla nich pozbawić się zysku rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same kupują :-/ -- XL "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki są wpisane w prawa człowieka." Roberto de Mattei Prawda o GMO: http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20of%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf |
|
Data: 2011-05-16 10:11:47 | |
Autor: Massai | |
Import paliwa | |
Ikselka wrote:
Dnia Mon, 16 May 2011 01:09:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a): Brednie. Baryłka ropy na rynkach oscyluje wokół 110 baksów. Baryłka, tzn. 160l. Litr wychodzi prawie 2 pln. Do tego dolicz koszt rozdzielenia poszczególnych frakcji, dodaj akcyzę i podatki (jakieś 2.50-2.70 pln). Gdzież tu te 200 procent zysku? -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-05-16 20:30:00 | |
Autor: Ikselka | |
Import paliwa | |
Dnia Mon, 16 May 2011 10:11:47 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
Ikselka wrote: Cena na stacji dziś u nas - 5,15 pln. Chcesz powiedzieć, że charytatywnie sprzedają? :-> -- XL "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki są wpisane w prawa człowieka." Roberto de Mattei Prawda o GMO: http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20of%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf |
|
Data: 2011-05-16 14:02:01 | |
Autor: witek | |
Import paliwa | |
On 5/16/2011 1:30 PM, Ikselka wrote:
Dnia Mon, 16 May 2011 10:11:47 +0000 (UTC), Massai napisał(a): No prawie. marża rafinerji to kilkanaście groszy na litrze w tej chwili. Jak pamietam to chyba 19 gr. Reszta to cena ropy, około 2 zł z groszami i ponad 55% podatków, akcyz itp itd. |
|
Data: 2011-05-16 20:37:37 | |
Autor: krys | |
Import paliwa | |
Ikselka wrote:
Dnia Mon, 16 May 2011 10:11:47 +0000 (UTC), Massai napisał(a): http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/HurtoweCenyPaliw/Strony/default.aspx Cena hurtowa na dziś z VAT - 5,05 zł. Czyli różnica 10 gr brutto. 200% zysku jak w mordę strzelił. J. |
|
Data: 2011-05-16 20:52:20 | |
Autor: Ikselka | |
Import paliwa | |
Dnia Mon, 16 May 2011 20:37:37 +0200, krys napisał(a):
Ikselka wrote: No wiec chodzi mi własnie o cenę hurtową! Jest policzona charytatywnie? -- XL "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki są wpisane w prawa człowieka." Roberto de Mattei Prawda o GMO: http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20of%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf |
|
Data: 2011-05-16 19:34:48 | |
Autor: Massai | |
Import paliwa | |
Ikselka wrote:
Dnia Mon, 16 May 2011 20:37:37 +0200, krys napisał(a): Nie, jest policzona na styk. W sumie marż rafinerii i stacji benzynowych w cenie paliwa jest około 40-50 groszy. Jakieś 10%. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-05-16 21:02:17 | |
Autor: niebieski | |
Import paliwa | |
W dniu 16.05.2011 20:52, Ikselka pisze:
PODATKI! - głównie akcyza. Porównaj z ceną paliw w USA, gdzie akcyzy nie ma. -- niebieski |
|
Data: 2011-05-17 07:53:42 | |
Autor: krys | |
Import paliwa | |
Ikselka wrote:
Dnia Mon, 16 May 2011 20:37:37 +0200, krys napisał(a): No przecież Massai Ci policzył kilka linijek wyżej. A ceny hurtowe sprzedaży netto masz na stronie. Cenę detaliczna podałaś sama. Nie wystarczy, żeby się wycofać z krociowych zysków? J. |
|
Data: 2011-05-17 11:49:28 | |
Autor: Ikselka | |
Import paliwa | |
Dnia Tue, 17 May 2011 07:53:42 +0200, krys napisał(a):
Ikselka wrote: Ale ja sie wcale nie chcę wycofywać. -- XL "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki są wpisane w prawa człowieka." Roberto de Mattei Prawda o GMO: http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20of%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf |
|
Data: 2011-05-17 12:11:08 | |
Autor: krys | |
Import paliwa | |
Ikselka wrote:
Dnia Tue, 17 May 2011 07:53:42 +0200, krys napisał(a): Jasne. Tylko z matematyką krucho - 10 groszy brutto na litrze przy cenie detalicznej 5,15 to "zysk rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same kupują" by Ikselka. Koń, jaki jest, każdy widzi. J. |
|
Data: 2011-05-18 10:26:56 | |
Autor: Jackare | |
Import paliwa | |
Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1oq1s42uucfhd.jgmxjpvqcvk2.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 16 May 2011 20:37:37 +0200, krys napisał(a): Nie. Zawiera w sobie koszty wytworzenia. PKN i Lotos to nie biura handlowe tylko firmy produkcyjne. Kupują surowiec (ropę naftową) i PRODUKUJĄ z niego paliwa: olje napędowy, benzynę, olej opałowy, gaz płynny, mazut, smołę asfaltową i inne ropopochodne. ta produkcja nie odbywa się za darmo.Cena na stacji dziś u nas - 5,15 pln. Chcesz powiedzieć, że charytatywnie |
|
Data: 2011-05-16 07:45:36 | |
Autor: Andrzej Ława | |
Import paliwa | |
W dniu 16.05.2011 01:04, Robert Tomasik pisze:
Nie ma przepisów tego zabraniających. WYmagana jest koncesja, ale I to chyba płatne corocznie? Pytanie dodatkowe: a jak wygląda sprowadzanie "na własne potrzeby"? Też koncesjonowane? Hipotetyczna sytuacja: grupa zaint |
|
Data: 2011-05-16 10:38:43 | |
Autor: | |
Import paliwa | |
Pytanie dodatkowe: a jak wygląda sprowadzanie "na własne potrzeby"? Też Zapewne czeka takiego importera rejestracja dla potrzeb VAT i akcyzy. Opłaci to i będzie jeździł. |
|
Data: 2011-05-16 07:47:21 | |
Autor: Andrzej Ława | |
Import paliwa | |
W dniu 16.05.2011 01:04, Robert Tomasik pisze:
> Nie ma przepisów tego zabraniających. WYmagana jest koncesja, ale I to chyba płatne corocznie? Pytanie dodatkowe: a jak wygląda sprowadzanie "na własne potrzeby"? Też koncesjonowane? Hipotetyczna sytuacja: grupa zainteresowanych zakłada spółkę tak na prawdę tylko i wyłącznie w celu sprowadzania sobie paliwa i używania go we własnych pojazdach... |
|
Data: 2011-05-16 08:21:28 | |
Autor: stabillo | |
Import paliwa | |
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iqpm6k$nqj$1inews.gazeta.pl... Nie ma przepisów tego zabraniających. WYmagana jest koncesja, ale spokojnie do uzyskania, skoro mierzysz się z takim planem. Pewnie kilka milionów złotych zaledwie kosztuje. Natomiast boję się, ze bdyby dało się benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i LOTOS czy ORLEN by to po prostu robiły. a wlasnie, a nie ma przypadkiem cla na granicy? W koncu to towar. Skalkulowalem przewoz z Azerbejdzanu, to ok 6000km , wycenilem koszty transportu na poziomie 10000zl za 16 000 litrow taka cysterna : http://www.4b.pl/1_0_35012/cysterna-paliwowaprzyczepa/cysterna-paliwowaprzyczepa.aspx to daje 16000 x 0,75 + 10000 = 22000 22000/16000 = 1,37/l jak dodamy sobie marze i zrobimy z tego 2zl, to wychodzi litr juz po akcyzie i vacie po 4zl. To tylko teoria, gdyby tak sie dalo podejrzewam ze chentych by nie braklo. Zysk wynosi 10000 zl, ale wydalismy je na przywiezienie benzyny... :D Wiec z ta ceno jestesmy na ZERO, jak odejmiemy jeszcze podatek dochodowy 19%, to jestesmy na minusie... wiec zeby sie to oplacalo, trzeba by albo znalezc tanszy transport, albo podniesc cene do 5zl za litr :) |
|
Data: 2011-05-16 13:01:25 | |
Autor: live_evil | |
Import paliwa | |
W dniu 16.05.2011 08:21, stabillo pisze:
16 000 litrow taka cysterna Dlaczego taka maĹa cysterna? W powszechnym uĹźyciu sÄ naczepy z cysternami pow. 40000l. -- live_evil |
|
Data: 2011-05-22 23:20:14 | |
Autor: Tomy M. | |
Import paliwa | |
W dniu 2011-05-16 13:01, live_evil pisze:
W dniu 16.05.2011 08:21, stabillo pisze: Ale nie do przewozu paliw (bo są ciężkie) Do przewozu paliw stosuje się max 32 tys. litrów a dopuszczalny tonaż samochodu ciężarowego i tak nie pozwala oficjalnie tankować je do pełna. Tomy M. |
|
Data: 2011-05-16 14:29:46 | |
Autor: Kamil | |
Import paliwa | |
Dnia Mon, 16 May 2011 08:21:28 +0200, stabillo napisał(a):
Wiec z ta ceno jestesmy na ZERO, jak odejmiemy jeszcze podatek dochodowy 19%, to jestesmy na minusie... Weź lepiej wytłumacz no, jakim cudem "wyszedł" Ci podatek z zera? Jeżeli NIC nie zarobiłeś - to i podatku dochodowego nie ma. |
|
Data: 2011-05-18 00:29:32 | |
Autor: PMG | |
Import paliwa | |
W dniu 2011-05-16 08:21, stabillo pisze:
Bardzo mocno niedoszacowałeś koszty transportu paliwa. Wiem bo się tym zajmuję. Pomijam to, że transport drogowy paliwa z Azerbejdżanu to średni pomysł. Same koszty bezpośrednie wydania koncesji i opłat są niewielkie bo współczynnik opłat dla obrotu paliwami to chyba 0,0001. Duże są za to koszty spełnienia warunków aby sama koncesję dostać. W zasadzie to co zabija małe przedsiębiorstwa chcące importować paliwa (patrz: Pronar) to Agencja Rezerw Materiałowych i obowiązek utrzymywania zapasów minimalnych paliwa i związane z tym koszty. Jakiś czas temu miała być nowela, która znosi obowiązek fizycznego magazynowania na rzecz partycypowania w kosztach utrzymywania rezerw. Czym to się skończyło to nie wiem. Z praktycznego punktu widzenia: nawet jeśli sprowadzisz jakimś cudem jedną cysternę paliwa to co dalej? Owszem, chętnego, żeby wziąć towar znajdziesz na pewno, gorzej będzie z płatnością. Pozostaje zbudować stację paliw. |
|
Data: 2011-05-18 19:44:43 | |
Autor: stabillo | |
Import paliwa | |
Użytkownik "PMG" <pmg@pmg.pl> napisał w wiadomości news:iqussk$li$1inews.gazeta.pl... Z praktycznego punktu widzenia: nawet jeśli sprowadzisz jakimś cudem jedną cysternę paliwa to co dalej? Owszem, chętnego, żeby wziąć towar znajdziesz na pewno, gorzej będzie z płatnością. Pozostaje zbudować stację paliw. no wlasnie, wiec jest jakies "ale" ktore jest ciezkie do przeskoczenia dla smiertelnika :-/ o cos takiego mi chodzilo. Swoja droga co za idiotyzm ze zeby handlowac paliwem trzeba miec jakies gigantyczne zapasy? Po co? Po to zeby nie bylo malych spekulantow tylko ci wielcy i to najlepiej panstwowi? Dzieki za odpowiedz! |
|
Data: 2011-05-18 23:10:03 | |
Autor: PMG | |
Import paliwa | |
W dniu 2011-05-18 19:44, stabillo pisze:
Może niejasno się wyraziłem. Obowiązek utrzymywania rezerw dotyczy producentów oraz podmiotów dokonujących przywozu - generalnie tych którzy zapewniają podaż paliw na rynku. A Ty jak zrozumiałem chcesz właśnie dokonać przywozu a ściślej importu. Żeby zajmować się się obrotem musisz mieć "tylko" koncesję. Ale wtedy możesz kupować od producenta czy innego handlowca-importera jedynie w Polsce. Sama ustawa o zapasach ropy ma swoja logikę. Jest swego rodzaju polisą ubezpieczeniową na wypadek nieprzewidzianych niedoborów spowodowanych np. nagłym bankructwem kilku importerów, awarią rafinerii, zakręceniem kurka itp. Oczywiście zwiększa to barierę wejścia na taki rynek a koszty i tak pokrywa ostateczny konsument. Jeżeli chcemy być bezpieczniejsi to niestety nas to kosztuje. |
|
Data: 2011-05-22 23:27:06 | |
Autor: Tomy M. | |
Import paliwa | |
W dniu 2011-05-18 00:29, PMG pisze:
to Nowej ustawy nie ma. Ale mali importerzy stosują specjalnie skonstruowane umowy i posiadają % rezerw np. właściciela magazynów celnych. Cała polska ekipa "polskich szejków" ma to opracowane w 100%. Podobnie jak lewy import który jest tak śmiesznie prosty że głowa boli... Z praktycznego punktu widzenia: nawet jeśli sprowadzisz jakimś cudem Prywatne stacje paliw chętnie kupują paliwo. Nie ma problemu ze zbytem. Orlen jeszcze monopolistą nie jest i pewnie długo nie będzie. Tomy M. |
|
Data: 2011-11-12 16:10:16 | |
Autor: Jose Arcadio | |
Import paliwa | |
[cytat] Podobnie jak lewy import który jest tak śmiesznie prosty że głowa boli... [/cytat] Skoro lewy import jest tak śmiesznie prosty czemu nie jest ogólnie popularny w naszym sprytnym i przebiegłym społeczeństwie...? -- Wiadomość wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj na http://msp.money.pl |
|
Data: 2011-11-12 19:57:08 | |
Autor: Czesławek | |
Import paliwa | |
W dniu 2011-11-12 17:10, Jose Arcadio pisze:
st tak śmiesznie prosty czemu nie jest ogólnie popularny w naszym sprytnym i przebiegłym społeczeństwie...? Wiercenie kolan?? -- Pozdrawiam Czesławek |
|