Import samochodow - pytanie

Data: 2009-05-08 16:32:43
Autor: soap
Import samochodow - pytanie
Witam!
Aktualnie szukając używanego auta dla siebie zacząłem kalkulować ile
mniej więcej na czysto wychodzą z zyskiem handlarze sprowadzający
autko w granicach 30000 złotych i wychodzi mi że spokojnie są w stanie
na jednym zarobić w okolicach 3tyś. Liczyłem koszty dojazdu i
podstawowych formalności bez opłat w naszym kraju. Teraz zastanawiam
się jak rozliczają się importerzy z US w naszym kraju i jakie jeszcze
mogą ponosić koszty? Czy trzeba prowadzić zarejestrowaną działalność
gospodarczą by sprowadzić autko i sprzedać je w kraju - tylko co wtedy
z fiskusem?

Data: 2009-05-09 05:13:30
Autor: tadeklodz
Import samochodow - pytanie
On 9 Maj, 01:32, s...@go2.pl wrote:
[...]

a nie lepiej zamiast liczyć cudze pieniądze i zarobki policzyć własne
pieniądze?

Data: 2009-05-09 22:15:45
Autor: PeJot - Krk
Import samochodow - pytanie
Użytkownik <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:fc4ba166-9c35-423a-aea3-638ec7c6a367n4g2000vba.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- --

Ciężko dzisiaj znaleźć dobrą pracę to każdy kombinuje ;)

Ale na handlu importowanym szrotem mozna się przejechać jak się nie znasz
a do tego konkurencji zarówno z importu jak i krajowej też nie brakuje ...

pozdro

PeJot

Data: 2009-05-10 04:30:49
Autor: soap
Import samochodow - pytanie
On 9 Maj, 14:13, tadekl...@poczta.onet.pl wrote:

a nie lepiej zamiast liczyć cudze pieniądze i zarobki policzyć własne
pieniądze?

Do czego zmierzasz kolego?

Data: 2009-05-09 09:31:44
Autor: Marcin
Import samochodow - pytanie

Użytkownik <soap@go2.pl> napisał w wiadomości news:e25152af-0315-424b-974b-2263eb87efa3s20g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

Tere fere ...nie jest tak slodko ...Oczywisce ze musisz miec dzilalnosc ..Placic vat podatek ,zus ksiegowa oglosznia ,transport  samochodow do polski ,....koszta  wynajmu placu ..licz sie z tym ze jak nie trafisz z modelem kolorem  mozesz auto sprzedawac  6 mc !!! albo rok .... Bardzo czesto auto sprzedaje sie po kosztach albo z strata ....

Data: 2009-05-09 09:49:56
Autor: Marcin
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "Marcin" <sroka_78@tlen.pl> napisał w wiadomości news:gu3bkd$51s$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Akurat ja mam doczyninia z  autami do 3-4 lat w przedziale 25-50 tys .
Handlarz samochodow w polsce  = oszust !!!
Pomimo ze sprzedaje tylko cale auta i przbiegiem orginalnym !!!wpisywanym na f.vat
..Kazdy kto przychodzi kupowac samochod rozpoczyna rozmowe od slow
"ladnie  skrecony  przbieg " albo  rozbrajajace pytanie "z ilu przystankow zlozne to auto"
A kazdemu sie wydaje ze zarabiasz na samochodzie przynajmniej z 8 tys zl .....
A tekst pod tytulem  "kupie to auto ale za 28 tys zl ( a cena 36 wystawiona jest)
albo  rozmawiasz z klijnetem 45 minut opowiadasz mu wszytko o volvo v50 pyta doslownie o wszytko a na koniec stwierdzenie klinta "A opla astry Pan nie masz !!!!"
Tak to wyglada z tej drugiej strony  :) ....Pozdrawiam Marcin

Data: 2009-05-09 09:18:35
Autor: Hants
Import samochodow - pytanie
"Marcin" <sroka_78@tlen.pl> wrote in message news:gu3d49$ego$1nemesis.news.neostrada.pl...

albo  rozmawiasz z klijnetem 45 minut opowiadasz mu wszytko o volvo v50 pyta doslownie o wszytko a na koniec stwierdzenie klinta "A opla astry Pan nie masz !!!!"

Bo cienki jestes. Zajrzyj sobie np tu:
http://manipulant.pl/zostac-sprzedawca-marzen/

To klient ma gadac przez 45 minut.

Data: 2009-05-09 10:39:04
Autor: boropi
Import samochodow - pytanie
[...]

Akurat ja pomagam teraz rodzicom kupić małego diselka rocznik 2004-2006, podoba im się fiesta, lub 206.
Dobrze że czytając grupę postanowiłem nie jechać dalej niż 100km po auto.
W rozmowie telefonicznej wszystko jest zawsze "igiełka" nigdy nie bite itp.
Byłem już kilka razy po auto i podczas oględzin wychodzi a to ślad lakierowania na reflektorze, zaparowane lampy, źle polakierowana maska z pękniętą i schodzącą szpachlą, poharatane nadkola, o drobnych uszkodzeniach "parkingowych" nie warto nawet pisać.
Może i niektóre stłuczki były drobne, ale to autko chcą kupić ludzie którzy mają lanosa z 1997 od nowości z przebiegiem 90000 nigdy nie draśniętego i myślą że znajdą takie samo.
Gdybyśmy jechali w ciemno bez rozmowy telefonicznej nie można byłoby nic złego powiedzieć, ale każdy wyjazd poprzedzała rozmowa tlf. wyżej opisana.
Nie mam już pojęcia jak rozmawiać z handlarzami żeby na próżno nie kręcić kilometrów.

Pozdrawiam
boropi

Data: 2009-05-09 20:33:44
Autor: mak
Import samochodow - pytanie

Nie mam już pojęcia jak rozmawiać z handlarzami żeby na próżno nie kręcić kilometrów.

To ja Tobie powiem, jak rozmawiać z handlarzami - zaraz mnie tu inni zamordują - niech tam.

Napisz sobie zestaw pytań, jaki Ciebie interesuje w sprawie danego auta, na kartce A4 w podpunktach.
Na końcu napisz, że sprzedający zobowiazuje się.do zwrotu np 500zł jako kosztów dojazdu o ile stan faktyczny nie będzie odpowiadał temu, co odeśle w odpowiedzi na Twoje pytania.  Wyślij do sprzedawcy faxem niech odpisze i podbije się pod pytaniami...

Jak człowiek będzie uczciwy, to pójdzie na taki układ.    No chyba, że tak sformułujesz pytania, że będzie z tego wynikać, że tylko czatujesz na jakieś uchybienie, żeby te 500zł wydębić....

maki __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4063 (20090508) __________

Data: 2009-05-09 11:14:13
Autor: J.F.
Import samochodow - pytanie
On Sat, 9 May 2009 09:49:56 +0200,  Marcin wrote:
A tekst pod tytulem  "kupie to auto ale za 28 tys zl ( a cena 36 wystawiona jest)

Cena wystawiona a rynkowa to niekoniecznie to samo.
A auto .. poczeka pare miesiecy to sam spuscisz do 28 :-)

J.

Data: 2009-05-09 09:51:09
Autor: huri_khan
Import samochodow - pytanie
Marcin pisze:

[...]

I przez 10 lat trzeba dopłacać do interesu ;) A właściciel komisu nigdy nie jeździ starym polonezem tylko prawie zawsze ma jakąś nową brykę.

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2009-05-09 09:56:05
Autor: Marcin
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "huri_khan" <ewrwer@wp.pl> napisał w wiadomości news:gu3cl3$d90$1inews.gazeta.pl...
Marcin pisze:

[...]

Ma aby zajmmowac sie takim interesem juz trzeba miec kapital na starcie !!! Nikt ci na zachodzie nie sprzeda na kredyt ...wykladasz gotowke ,robisz przlew jest biznes...

Data: 2009-05-09 21:47:28
Autor: Dysiek
Import samochodow - pytanie
[...]

Srutututu :-) To czemu 90% handlarzy daje ci do podpisania umowe bezposrednio z Niemcem? Moim zdaniem po to, zeby uniknac podatku. A twoim?

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-05-09 22:24:10
Autor: mak
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisał w wiadomości news:gu4mkg$ju6$1inews.gazeta.pl...
[...]

uniknąć podatku - tak
ale generalnie, żeby obniżyć koszty.
Krętactwo to krętactwo - nie ma co tego popierać.

Nikt nie nakazuje Ci kupować takiego auta - jedź kup sobie sam...
ale

Mogę Ci po części wyjaśnic, skąd się to bierze.

Przyjmijmy, że auto kosztowało handlarza 10tys zł - jego koszty transportu i wszystkich spraw związanych z "geszeftem" to 1tys zł

Mamy więc brykę za 11tysi.
Kombinator handlarz, umyślił sobie, że musi zarobic na bryce 1tys
Czyli, w duzym uogólnieniu - nie wychodząc z domu sprzedać auto za 12tysi....

W tym momencie możemy przyjąć, że opłaty i rejestracja bryki to ok  1500zł

I teraz FINAŁ  - Kupujesz od handlarza bryke za 12tysi - rejestrujesz i cieszysz się wózkiem za 13,5klocka...
Handlarz chowa do kiesy 1tysiak  - wolny od podatku...  chociaż nie do końca, bo np paliwo musiał zatankować, opony kupić i olej wymienić w swoim aucie...

Gwóźdź programu

to samo auto 11klocków - opłaca akcyzę i rejestruje furę.
We wszystkich opłatach ma podatek VAT tylko z tłumaczenia i przeglądu technicznego - czyli wywala 1,5kilo a odlicza jakies 50zł VAT

I Tutaj ukochana ojczyzna wyciąga swoje brudne złodziejskie łapy na max... coby niektórym żyło się lepiej...
Otóż, krętacz złodziej handlarz, dalej chce zarobić 1tysiączek -

no to liczymy:
10tysi kupił auto - koszty sprowadzenia w kwocie 1tysiąc moze odliczyć od dochodu, tak samo akcyze, przegląd i inne duperele związene z rejestracją.
Ale uwaga!!  W tych opłatach praktycznie nie ma VATu!!!

więc co mamy

zakup auta za 10tys Polskie prawo nie pozwala zaliczac kosztow rejestracji pojazdu jako do ceny jego zakupu...  to też nawiasem psiząc unijne prawo  - więc sprzedaż za 13,5 tys...
więc "zarobił"  3,5kilo zł !!!

od tego 3,5klocka VAT  ca 630zł  i dochodówka ca 460zł..

gdzie 1tysiąc handlarza?
Można założyć, że dochodówki nie zapłaci, bo zrobił koszty...
Ale się pytam - dlaczego taki złodziejski VAT??

Przecież to nas wali wszystkich po łbie..

Nie od dzisiaj wiadomo, że My mozemy siebie okradać nawzajem, ale PAŃSTWO to już nie wolno...  za 1zł będę Cię ścigać...  a jak ktoś Ciebie przekręci na grubą kasę - to aparat państowy umarł..  nie odzyskasz...

Uważam jednak, że wszystkiemu jest winien posrany system złodziejsko-podatkowy, który wali po kieszeni nas wszystkich, a napełnia sakwy tym nielicznym.

maki __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4063 (20090508) __________

Data: 2009-05-09 22:31:01
Autor: Dysiek
Import samochodow - pytanie
[...]

Ja wiem skad to sie bierze :-) Ale jesli on oszukuje fiskusa to oszukuje takze mnie, bo pensje wyplaca mi panstwo (budzetowka). To po pierwsze :-) A po drugie niech mi handlarz nie placze jakie to on ma wydatki bo kazdy prowadzacy dzialalnosc gospodarcza je ma, a osoba sprzedajaca auta moze akurat dzialac z powodzeniem w szarej strefie poprzez podsuwanie ludziom umow bezposrednio z powiedzmy Niemcem.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-05-09 22:50:21
Autor: mak
Import samochodow - pytanie

[...]

No dlatego mówię, że nie popieram... ale poniekąd rozumiem....

Tak naprawdę (rozpatrywałem ten wariant), to można zarejestrować działalność w Niemczech, kupować tam - sprzedawać w kraju...
Polski fiskus będzie miał G...wno  a Niemcy będą się cieszyć....

A swoją drogą, podsuwanie umów moze mieć bardzo krótki żywot i przestrzegam tu handlarzy, że jak sie trafi kozak niezadowolony z zakupu i pójdzie po bandzie - to można nieźle oberwać - od fiskusa...

Już sie zetknąłem z jednym przypadkiem...  nie będę go tutaj opisywał, bo byłaby to praktyczne lekcja, jak zrobić komuś wała...

maki __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4063 (20090508) __________

Data: 2009-05-10 13:04:27
Autor: Pa_blo
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "mak" <makes_auto@web.de> napisał w wiadomości news:gu4qs2$jnl$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

I kogo ma to przestraszyc?
Kombinowanie z umowami "na niemca" jest "najrozsadniejsze" dla oszukujacego na podatkach. Najwazniejsze jest to, zeby nie dac sie podliczyc "do tylu". Jesli go zlapia na jednym przypadku, to dostanie tylko jakis smieszny mandat i podatek ktorego nie zaplacil + odsetki.

Balagan mieli (i moga miec) Ci ktorzy wszystko ksiegowali ale zanizali wartosc samochodow do akcyzowania. Pozniej, zeby nie wyszlo zbyt duzo dochodowego, wystawiali fakture marze na kwote ktora wyszla z papierow + jakis tam smieszny zarobek - np 100 zl. W takim przypadku kontrol bierze papiery handlarza i wzywa po kolei wszystki kupujacych. Oczywiscie malo prawdopodobne, ze wszyscy potwierdza iz zaplacili tyle ile widnieje na fakturze... wystarczy 2-3 ktorzy powiedza prawde ile zaplacili. I wtedy jest balagan ...  UKS podlicza oszusta w ten sposob, ze bierze cene wszystkich sprzedanych bryczek z eurotax i oblicza o ile teoretycznie uszczuplil wplywy do "naszej" wspolnej kasy. Oczywiscie takie podliczenie jest kurewsko niekorzystne dla handlarza ale jedyne co moze zrobic, to odwolac sie do sadu ktory bedzie wzywal WSZYSTKICH ktorzy brali udzial w podejzanych transakcjach. A w sadzie juz nikt klamac nie bedzie... i dojdzie sporo kosztow sadowych :)

Handlarze wcale lekkiego zycia nie maja!
Najgorsze dla nich jest to, ze jest to stosunkowo latwy interes i wielu dziala w szarej strefie. Jakis Zdzisiu z Pcimia Dolnego po zawodowce ktory nie ma innej mozliwosci zarobienia, zespawa sobie lawetke, przyciagnie jakies autko i nie placac podatkow sprzeda z zyskiem 500 zl...
Jak z takim ma konkurowac "profesjonalista" ktory ma zdecydowanie wieksze koszty stale? Jedyne na czym moze wygrac, to nizsze ceny zakupow "hurtowych" i niszy koszt samego transportu zamawiajac np cala lohre na www.trans.eu.

Generalnie gowniany interes!

Picasso

Data: 2009-05-11 13:26:22
Autor: Jakub Witkowski
Import samochodow - pytanie
Pa_blo pisze:

[...]

(na melodię Skaldów: "Na wirsycku")

Tam przy drodze błyszczy kwiecie (hej!)
Jedzie Passat na lawecie (hej!)
Jejeje! jejeje! johoho! johoho!

Nie mam chęci do roboty
Ni wiecorem, ani rankiem!
Hej ściogne rzęcha z Reichu
Bede komisantem, bede komisantem!

Data: 2009-05-09 22:59:30
Autor: Damian / EXCAR group
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "Dysiek"

po drugie niech mi handlarz nie placze jakie to on ma wydatki bo kazdy prowadzacy dzialalnosc gospodarcza je ma, a osoba sprzedajaca auta moze
Poczytaj dokladnie i na spokojnie co napisal Ci przedmowca i potem sobie odpowiedz czy
jakikolwiek czlowiek (oprocz importera aut) ma w Polsce tak naliczany podatek od dochodu.
Ja oprocz importu mam pare dzialalnosci i nigdzie nie mam do czynienia z takim absurdem jak jest
w przypadku importu samochodow.
Jest to chyba jedyna dziedzina gdzie placi sie podatek dochodowy i Vat od innego podatku.

Data: 2009-05-09 23:08:07
Autor: mak
Import samochodow - pytanie

[...]

THX

Wreszcie trafił się człowiek, czytający ze zrozumieniem...

Napisałem najprościej jak umiałem...   ale chyba nie do wszystkich to trafiło...

maki __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4063 (20090508) __________

Data: 2009-05-09 23:46:53
Autor: boropi
Import samochodow - pytanie

jakikolwiek czlowiek (oprocz importera aut) ma w Polsce tak naliczany
podatek od dochodu.

Też prowadzę działalność i nie bardzo rozumiem o czym piszesz, dochód to przychód minus koszty, czy u Ciebie jest innaczej?

Ja oprocz importu mam pare dzialalnosci i nigdzie nie mam do czynienia z takim absurdem jak jest
w przypadku importu samochodow.

Masz tylko jedną działalność o kilku profilach, to nie jest nic niezwykłego a nawet dosyć częste.

Jest to chyba jedyna dziedzina gdzie placi sie podatek dochodowy i Vat od innego podatku.

 A tu też nie mam pojęcia co masz na myśli, przecież VAT z podatkiem dochodowym nie ma nic wspólnego, to są dwa różne podatki.

Pozdrawiam

boropi

Data: 2009-05-10 00:57:07
Autor: Damian / EXCAR group
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "boropi" <
Też prowadzę działalność i nie bardzo rozumiem o czym piszesz, dochód to przychód minus koszty, czy u Ciebie jest innaczej?
Tak jest wszedzie poza importem.
W przypadku importu aut twoim dochodem jest nawet zaplacony przez ciebie podatek...

Masz tylko jedną działalność o kilku profilach, to nie jest nic niezwykłego a nawet dosyć częste.
Mam dwie dzialalnosci o kilku profilach...

A tu też nie mam pojęcia co masz na myśli, przecież VAT z podatkiem dochodowym nie ma nic wspólnego, to są dwa różne podatki.
Zobacz jak sie placi vat i dochodowy po oplaceniu np. akcyzy.
Dosc dobrze opisal to kolega >mak<

Data: 2009-05-10 04:36:22
Autor: soap
Import samochodow - pytanie
On 9 Maj, 22:24, "mak" <makes_a...@web.de> wrote:

gdzie 1tysiąc handlarza?
Można założyć, że dochodówki nie zapłaci, bo zrobił koszty...
Ale się pytam - dlaczego taki złodziejski VAT??

Przeczytalem twojego posa ale jednozacznie nie zrozumialem czy
handlarz ktory zarejestrowal auto na siebie zarabia  na tym mniej czy
wiecej czy w ostatecznym rozrachunku tyle samo? Rozumie zerejestracja
dzialnosci gospodarczej potrzebna jest tylko do wystawienia faktur?

Data: 2009-05-10 14:32:54
Autor: Marcin
Import samochodow - pytanie

Użytkownik <soap@go2.pl> napisał w wiadomości news:9b666812-18d4-4848-9217-9d0065b6b4a1z5g2000vba.googlegroups.com...
[...]

W moim przypadku dzialalnosc to postawa .Na zachodzie  w wiekszosci powaznych firmy sprzedaja tylko na faktury .... a zanim zaczna z toba handlowac  sprawdzaja komplet dokumtow tlumaczonych na angielski !!!  Nie muwiac o takim szczgule jak np NIP Europeski z PL na poczatku ...A samochodow  generalnie nie mozesz restrowac na siebie (w moim przypadku tak jest) bo dla US  samochody sa towarem handlowym !!! Moge je jedynie przygotowywac do restracji .A do restracji w UK jest potrzbna faktura ....i tyle generalnie jest ciezko ....

Data: 2009-05-10 10:07:41
Autor: Marcin
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "mak" <makes_auto@web.de> napisał w wiadomości news:gu4pav$hnn$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

zakup auta za 10tys Polskie prawo nie pozwala zaliczac kosztow rejestracji pojazdu jako do ceny jego zakupu...  to też nawiasem psiząc unijne rawo  - więc sprzedaż za 13,5 tys...
[...]

Generalnie Ja znam sporo handlarzy  i umowy na niemca to glownie   ludzie co maja do sprzedania 2-3 samchody na rok .Reszta sie w  to nie bawi ....Bo jak by doszlo do kontroli US .Cala firma lezy ....

Data: 2009-05-10 08:20:03
Autor: J.F.
Import samochodow - pytanie
On Sat, 9 May 2009 21:47:28 +0200,  Dysiek wrote:
Srutututu :-) To czemu 90% handlarzy daje ci do podpisania umowe bezposrednio z Niemcem? Moim zdaniem po to, zeby uniknac podatku. A twoim?

W zasadzie dokladnie tak - uniknac podatkow [trzech albo czterech].

Ale .. to zlodziejskie podatki :-)

J.

Data: 2009-05-10 10:03:06
Autor: Marcin
Import samochodow - pytanie

[...]

Generalnie jest pewna grupa ludzi  ktorzy  sprzedaja 2-3 samochody w na pol roku ,I to u nich sa najwieksze walki .Umowa na niemca itp.
Moja samochody sa wszystkie kupowane na fakture  na zachodzie ! I sprzedawane tez na fakture !!! Do tego Polskie Panstwo bierze 22 % vat ..Podatek dochodowy 19 %
Do tego Akcyze !!! Do tego oplaty skarbowe !!!
W moim przypadku tak jest iz glownym zarabijacym jest panstwo Polskie
np od auta za 31000 tys zl !!!
5590.2 zl  Vat
687 zł podatek dochodowy
750 zł akcyza
17 zł opłata skarbowa
500 recykling
247 zl u.komunikacji

Daje nam 7791  zł!!!
od jednego auta !!!!
Wiec o czym mu muwimy
Tak napr

Data: 2009-05-10 10:56:38
Autor: J.F.
Import samochodow - pytanie
On Sun, 10 May 2009 10:03:06 +0200,  Marcin wrote:
W moim przypadku tak jest iz glownym zarabijacym jest panstwo Polskie
np od auta za 31000 tys zl !!!
5590.2 zl  Vat

Czy mi sie wydaje czy jakos zle kombinujesz z tym VAT ? Czy to moze auto spoza Unii ? Bo VAT powinien byc chyba od marzy ?
[...]

Auta kupionego za ile ? 24kzl ? Cos mi sie tu nie zgadza :-)

Wiec o czym mu muwimy

Ale w przypadku "nielegalnego" importu i tak sie sporo z tych oplat
placi.
A propos - probowales moze zawrzec umowe z jakas siecia zbiorki zlomu?
Kosztuje to wiecej niz tych 500zl ? J.

Data: 2009-05-10 11:47:20
Autor: Marcin
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jb5d05h59hvdrmji3o8n9v6hskj37383t74ax.com...
[...]

cena sprzedazy 31 tyz brutto !! i od tego liczymy ....

Data: 2009-05-10 13:26:49
Autor: Pa_blo
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "Marcin" <sroka_78@tlen.pl> napisał w wiadomości news:gu61r2$e5e$1atlantis.news.neostrada.pl...

sprzedawane tez na fakture !!! Do tego Polskie Panstwo bierze 22 % vat
5590.2 zl  Vat

Troche przekombinowales z tym VATem!
Jesli auto jest z uni, to vat placisz tylko od swojej marzy.

BTW pieprzenie, ze najwiecej zarabia panstwo a Ty tracisz mija sie z prawda. Te wyzsze podatki placi zawsze tylko i wylacznie docelowy klient. Jesli tych podatkow nie bedzie, to ceny samochodow spadna U WSZYSTKICH posrednikow. Marza pozostanie na takim samym poziomie i Ty zarobisz tyle samo. Oczywiscie jesli Ty swoja marze obliczasz procentowo, to bedziesz musial "przewalic" wiecej towaru, zeby zarobic tyle samo.

Inaczej sprawa wyglada kiedy jeden te podatki placi a drugi nie. Ten drugi moze obnizyc koncowa cene o caly lub czesc niezaplaconych podatkow i wtedy ten placacy jest na straconej pozycji.  Skuteczna walka US z szara strefa jest na reke przedsiebiorca, ksiegujac wszystko uczciwie zarobisz tyle samo a zdecydowanie mniej siwych wlosow bedzie przybywac przy kazdym wezwaniu do US ;)

Picasso

Data: 2009-05-10 13:43:27
Autor: Damian / EXCAR group
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "Pa_blo" <
Troche przekombinowales z tym VATem!
Jesli auto jest z uni, to vat placisz tylko od swojej marzy.

To ile zaplace Vatu gdy zaplacilem:
za samochod : 100.000 zl
za akcyze : 18.600 zl
inne oplaty : 1400 zl

Auto sprzedalem za 123.000 zl (marza 3000 zl)

Ile zaplace Vatu? No ciekawi mnie odpowiedz?

[...]
Siwieje wlasnie ten co prowadzi dzialalnosc. Handlarzyki bez dzialalnosci zyja spokojnie,
nie maja klopotow z rozliczeniami, z US, z UC.
Zero odpowiedzialnosci, zero stresow , co chciec wiecej?

Data: 2009-05-10 15:47:34
Autor: J.F.
Import samochodow - pytanie
On Sun, 10 May 2009 13:43:27 +0200,  Damian / EXCAR group wrote:
Użytkownik "Pa_blo" <
[...]

4147 ? ewentualnie ok 40 zl mniej ..

Ale dochodowego juz nie zaplacisz :-)

J.

Data: 2009-05-10 15:54:28
Autor: Damian / EXCAR group
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "J.F."
[...]

No ale jak to mozliwe ze zaplace 4147 zl Vatu z zarobku ktory wyniosl 3000 zl ? :)
Czy w jakiejkolwiek innej branzy jest taki przelicznik ?

Data: 2009-05-10 16:21:33
Autor: J.F.
Import samochodow - pytanie
On Sun, 10 May 2009 15:54:28 +0200,  Damian / EXCAR group wrote:
Użytkownik "J.F."
[...]

Nalezalo sprzedac za 125k :-)

Czy w jakiejkolwiek innej branzy jest taki przelicznik ?

W kazdej w ktorej masz koszty nieowatowane ? Wykonales usluge za 5 tys zl, VATu zaplaciles 900, a pracownik ktory
ja wykonal wraz Zus wzieli 4200.

A tak swoja droga dobrze policzylem ? Nie powinienem doliczyc akcyzy
do kosztow nabycia ? I oplaty recyklingowej ?

J.

Data: 2009-05-10 16:46:10
Autor: Damian / EXCAR group
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "J.F."
[...]

Dobrze policzyles. kosztem nabycia ***JEST TYLKO*** to co zaplaciles
sprzedajacemu za samochod.
Jest to jeden z najglupszych przepisow podatkowych w naszym kraju,
choc trzeba sie cieszyc ze UE juz sie za to wziela.

Data: 2009-05-11 11:10:54
Autor: J.F.
Import samochodow - pytanie
Użytkownik "Damian / EXCAR group" <w-w-w@t-n-c.pl> napisał w wiadomości news:gu6pau$fq2$1news.dialog.net.pl...
Użytkownik "J.F."
[...]

A jest na to jakies stosowno orzeczenie/interpretacja ?

Bo nie chce mi sie grzebac dokladnie w ustawach .. ale moze akcyza zmniejsza jednak marze ?

J.

Data: 2009-05-12 09:10:04
Autor: Pa_blo
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gu8q2n$hth$1news.onet.pl...

Bo nie chce mi sie grzebac dokladnie w ustawach .. ale moze akcyza zmniejsza jednak marze ?

Damian wspomnial, ze koszty rejestracji tez nie zmniejszaja jego marzy. Ja mam jakos inne doswiadczenia. Kiedy kupilem uzywana ciezarowke w DE, wszystkie koszty zwiazane z rejestracja byly doliczone do ceny zakupu i zaksiegowane jako calosc. O ile dobrze pamietam, ktos kto mi doradzal wspominal, ze akcyze tez mam wliczyc w cene - w tym przypadku akcyzy nie bylo. Wiec cos mi sie tu nie zgadza, dla mnie jako koncowego nabywcy akcyza jest kosztem a dla posrednika nie jest ?!

Picasso

Data: 2009-05-12 21:03:10
Autor: Damian / EXCAR group
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "Pa_blo" <

bylo. Wiec cos mi sie tu nie zgadza, dla mnie jako koncowego nabywcy akcyza jest kosztem a dla posrednika nie jest ?!

Nie zrozumielismy sie.
Akcyza jest dla mnie kosztem i to wliczam w koszta.
Problemem jest platnosc Vatu od akcyzy i naliczanie marzy od zarobku+akcyza.

Data: 2009-05-10 16:44:35
Autor: Pa_blo
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "Damian / EXCAR group" <w-w-w@t-n-c.pl> napisał w wiadomości news:gu6ekc$9bs$1news.dialog.net.pl...

[...]

Wedle wszelkich prawidel  3000 x 0,22 = 660 zl, tyle bedziesz mial naliczone za ta transakcje a ile zaplacisz... pewnie nic jak wielu vatowcow ;)
Jesli bylo to nabycie wewnatrzwspolnotowe i sprzedawca odliczyl vat, to importer ma obowiazek odprowadzic vat w PL, ale nie o takim przypadku tu piszemy a o zakupie i sprzedazy stricte komisowej.

Picasso

Data: 2009-05-10 17:45:52
Autor: Pa_blo
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "Pa_blo" <misiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:gu6pcm$4om$1atlantis.news.neostrada.pl...

Wedle wszelkich prawidel  3000 x 0,22 = 660 zl, tyle bedziesz mial naliczone

a moze 3000 /122 x 2 ?... czyli 541 zl

Picasso

Data: 2009-05-10 18:06:27
Autor: Damian / EXCAR group
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "Pa_blo
a moze 3000 /122 x 2 ?... czyli 541 zl

Ani tak ani tak.
100.000 zł dałem za auto
18.600 akcyza
1400 dodatkowe koszta

Sprzedałem auto za 123.000 zł.
Vat musze obliczyc nie od 3000 zl ale od ... ***23.000*** !
Wyjdzie mi ponad 4000 Vatu, ... wiec doplacam ponad 1000 do interesu.

Wedlug przepisow naszego kraju, marze musze obliczyz z roznicy zakupu (100.000zl)
a sprzedazy (123.000) i nikogo nie interesuje to ze po drodze zaplaciles akcyze, recykling, rejestracje, skarbowke.
I potem wychodzi ze placisz Podatek Vat od ***ZAPLACONEGO PODATKU AKCYZOWEGO***
Mistrzostwo swiata, nieprawdaz?
I jak tu byc uczciwym platnikiem podatkow i prowadzic zarejestrowana dzialalnosc? Nie lepiej dzialac w szarej strefie?

Data: 2009-05-10 18:48:12
Autor: JG
Import samochodow - pytanie
Damian / EXCAR group pisze:
(...)
I jak tu byc uczciwym platnikiem podatkow i prowadzic zarejestrowana dzialalnosc? Nie lepiej dzialac w szarej strefie?
Muszę przyznać, że Twój tekst mnie mocno zaintrygował. Udało mi się znaleźć coś takiego:
http://www.vat.pl/akcyza_od_rejestracji_auta_nie_moze_podlegac_vat_podstawa_opodatkowani_3280.php
Tekst ma już 2 lata - czy oznacza to, że KE nie zdołała zmienić tego bezsensu? Paranoja...

A jednak niby coś się dzieje:
http://www.autocentrum.pl/go/338__Bruksela_przeciwna_VAT_od_akcyzy_od_aut__23290.html

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-05-10 19:20:46
Autor: Damian / EXCAR group
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "JG" <
A jednak niby coś się dzieje:
http://www.autocentrum.pl/go/338__Bruksela_przeciwna_VAT_od_akcyzy_od_aut__23290.html

Tak, dokladnie okolo 2 miesiace temu unia nakazala polsce zmiane przepisow i dlatego
trwaja prace nad podatkiem ekologicznym ktory ma zastapic chora akcyze.
Ile to jeszcze potrwa? niewiadomo.
Sporo komisow swego czasu pisalo do naczelnikow o interpretacje przepisow i wychodzily rozne cuda
bo jeden naczelnik pisal tak, drugi inaczej a na koncu naczelnicy "wyzszych" izb skarbowych uchylali decyzje poprzednikow.
Wedlug mnie jest to jeden z najwiekszych absurdow podatkowych.

Data: 2009-05-10 19:29:04
Autor: Pa_blo
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "Damian / EXCAR group" <w-w-w@t-n-c.pl> napisał w wiadomości news:gu6u1e$io6$1news.dialog.net.pl...

Użytkownik "Pa_blo
[...]

Pisalem przeciez, ze to gowniany interes :)
Czyli dla posrednika/komisanta akcyza nie jest kosztem uzyskania przychodu... no ladny numer :)
Placenie VATu od akcyzy nie jest niczym dziwnym. Podobnie jest przy wszystkich innych produktach akcyzowanych i clonych. Dziwniejszym dla mnie jest wlasnie to, ze to co polknelo panstwo uwaza sie za Twoj zarobek :)

Ja tam widze jedno wyjscie, sprzedaz samochodu przd zaplaceniem akcyzy... i zalatwienie formalnosci zwiazanych z akcyza na nazwisko nabywcy. Nie wiem tylko jak ma sie do tego przepis o zgloszeniu do odprawy w ciagu 5 dni od przekroczenia granicy... Hmm zawsze mozna powiedziec, ze samochod czekal na polskiego klienta na zagranicznym placu.

To sie nadaje na skarge do trybunalu ...

Picasso

Data: 2009-05-10 21:24:36
Autor: Damian / EXCAR group
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "Pa_blo" <

Ja tam widze jedno wyjscie, sprzedaz samochodu przd zaplaceniem akcyzy... i

Nie mozesz :P
Po przywiezieniu musisz zaplacic akcyze w ciagu 5 dni. Bez akcyzy nie mozesz sprzedac :)

Kolejne mistrzostwo swiata jest w sytuacji gdy np. Niemiec przywiezie Ci auto do Polski i
go wstawi "w komis".
Tutaj urzad celny wogole polegl... a przeciez jest sporo komisow "na granicach" gdzie klientami
mogliby byc zarowno polacy jak i obcokrajowcy.
A jak oplacic akcyze od auta "wstawionego w komis"? Nie ogarnalem tego... :)
Takich absurdow jest wiecej ale przyznac musze Ci racje, ze to "gow...ny interes" :)

Data: 2009-05-11 11:19:05
Autor: J.F.
Import samochodow - pytanie
Użytkownik "Damian / EXCAR group" <w-w-w@t-n-c.pl> napisał w wiadomości news:gu79ku$rds$1news.dialog.net.pl...
Kolejne mistrzostwo swiata jest w sytuacji gdy np. Niemiec przywiezie Ci auto do Polski i  go wstawi "w komis".
Tutaj urzad celny wogole polegl...

Polegl ? Sprawa jest przeciez prosta - Niemiec musi zaplacic akcyze, i oplate importowa, i moze cos z PCC.

A jak oplacic akcyze od auta "wstawionego w komis"? Nie ogarnalem tego... :)

Sprzedac w ciagu 5 dni i uregulowac  czym predzej ? :-)

Absurd jest u nas inny .. szkop popelnia chyba przestepstwo jakies i wcale nie jest prosto zaplacic za niego nalezne oplaty jesli transakcja miala miejsce w Polsce ..

J.

Data: 2009-05-11 11:13:32
Autor: J.F.
Import samochodow - pytanie
[...]

No wiesz - tak samo sie dzieje w handlu paliwami, alkoholem.

Tak samo dzialaja dunscy urzednicy - oplata rejestracyjna 180% od ceny w salonie, cena oczywiscie z VAT, VAT 25% ..

I jak tu byc uczciwym platnikiem podatkow i prowadzic zarejestrowana dzialalnosc? Nie lepiej dzialac w szarej strefie?

W tym przypadku o tyle istotne ze dzialajac na szaro oszczedza sie duzo.

J.

Data: 2009-05-10 14:36:17
Autor: Marcin
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "Pa_blo" <misiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:gu6dpu$9ev$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Wiesz co to  zakup wewnatrzunjny ? Kupujesz Bez vat na zachodzie a oplacasz vat w polsce 22 % .Vat masz od calek kwoty na faturze .Owszem mam mniej siwych wlosow ....bo mam wszystko legalnie .....

Data: 2009-05-10 04:30:01
Autor: soap
Import samochodow - pytanie
On 9 Maj, 09:31, "Marcin" <sroka...@tlen.pl> wrote:

[...]

Czy oby na pewno rejestracja dzialanosci jest potrzebna? Przeciez nie
ma koniecznosci wystawiania faktur.
A przypadkiem nie jest tak ze moge sprowadzic sobie auto i sprzedac je
tutaj w kraju z umowa bezposrednio na poprzedniego wlasciciela i
uniknac wszelkich oplat? Nie wiem jak na to patrzy fiskus?

Inny przyklad to rejestruje auto na siebie biorac na siebie koszty
rejestracji i dodatkowych oplat na rzecz panstwa i sprzedaje go za
chwile dalej.

Data: 2009-05-10 14:37:38
Autor: Marcin
Import samochodow - pytanie

Uzytkownik <soap@go2.pl> napisal w wiadomosci news:7f3b9300-22fe-4a48-878c-8ea0643117f0o30g2000vbc.googlegroups.com...
[...]

na 100% jest potrzbna restracja ....

Data: 2009-05-11 13:35:00
Autor: kamil
Import samochodow - pytanie

"Marcin" <sroka_78@tlen.pl> wrote in message news:gu3bkd$51s$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Patrz jacy mili ci handlarze. Zyly sobie wypruwaja, po nocach nie spia, zeby znalezc w niemczech bezwypadkowy, zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem. Potem jeszcze dzieciom jesc nie dadza i zone w garsonke po babci ubiora, ale samochod ze strata sprzedadza.

Wiecej takich ludzi nam trzeba, a swiat stanie sie piekniejszym miejscem.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-05-09 11:05:54
Autor: Tomek
Import samochodow - pytanie
autko w granicach 30000 złotych i wychodzi mi że spokojnie są w stanie
na jednym zarobić w okolicach 3tyś. Liczyłem koszty dojazdu i

3000zl to jak ktos nie umie biznesu prowadzic.
5-10k na aucie to jest blizej prawdy.

--
Tomek

Data: 2009-05-09 18:43:08
Autor: Pa_blo
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "Tomek" <tomcio_bWYTNIJTO@o2.pl> napisał w wiadomości news:653d.00000666.4a054772newsgate.onet.pl...
autko w granicach 30000 złotych i wychodzi mi że spokojnie są w stanie
na jednym zarobić w okolicach 3tyś. Liczyłem koszty dojazdu i

3000zl to jak ktos nie umie biznesu prowadzic.
5-10k na aucie to jest blizej prawdy.

Ale on pisal o samochodzie za 30 tys nie za 300!

Picasso

Data: 2009-05-09 20:48:35
Autor: mak
Import samochodow - pytanie
3000zl to jak ktos nie umie biznesu prowadzic.
5-10k na aucie to jest blizej prawdy.

--

jak TY potrafisz zarabiać 10kilo na aucie, to mnie zatrudnij...  pewnie będziesz dobrze płacił?

Co Wy sobie myślicie? Że auta stoją koło śmietnika jak SZPERMEL i zabiera sie je za darmo?

Przecież to trzeba kupić, przywieźć i niejednokrotnie sporo dołożyć - jak sie samemu wpakuje na minę...

Jakieś durne podejście

Siadaj jeden z drugim w auto i szukajcie okazji np w Niemczech...

Teraz przy autach o wartości ca 14-16tys zarabia sie 1-1,5kilo...   a przy brykach po 30-40 koła niejednokrotnie tak samo..

A Ci którzy na jesień zeszłego roku, zapakowali sie w auta przy euro po 3,3zł?  a sprzedali jak euro było po 4,8?  Co mają powiedzieć?

Ale to taka narodowa radość, cieszyć się z czyjegoś nieszczęścia....

Handlarz jest be, to oszust i kombinator....

Być może w jakimś procencie tak jest - ale tak jest ze wszystkim. Ostatnio kupowałem psa, chciałem konkretnej rasy bez rodowodu - ile się najeździłem, bo miała być taka rasa, a był mieszaniec - też próbowano mnie oszukać...

Oszukiwać ludzie będą zawsze i wszędzie...   bez różnicy, handlarz czy osoba prywatna - bo każdy dba o SWÓJ interes, a nie o tego drugiego.

A propo's

To po cholere kupować od handlarzy? Co?

Lepiej kupić od sąsiada, dobre, wypielęgnowane auto....  które być może sąsiad tez kupił od wrednego handlarza...

maki __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4063 (20090508) __________

Data: 2009-05-09 21:21:14
Autor: LEPEK
Import samochodow - pytanie
mak pisze:

jak TY potrafisz zarabiać 10kilo na aucie, to mnie zatrudnij...  pewnie będziesz dobrze płacił?

Jak potrafi zarabiać, to będzie płacił tyle, ile warta jest twoja robota.
Bogaty =/= hojny

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-05-09 21:38:01
Autor: Marcin
Import samochodow - pytanie

Użytkownik "mak" <makes_auto@web.de> napisał w wiadomości news:gu4jnl$9dj$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Tak jest 100%  sie zgadzam ...ale grupa i tak w to nie uwierzy ....
Ostatnio  sprzedalem  auto za 30 tys ze strata -2000 zl
a strata wynikala jedynie z kursu euro ... Ja placilem za auto jak bylo 4,96 zl
a ze mam dlugo terminowa umowe musialem placic przy takim kursie ...a dzis jest 4,4 ....
 wiec nie ma co muwic kto nie siedzial w tym biznesie temu tylko zlotoweczki beda sie w oczach swiecily ....

Data: 2009-05-10 08:23:35
Autor: J.F.
Import samochodow - pytanie
On Sat, 9 May 2009 21:38:01 +0200,  Marcin wrote:
[...]

Nie bardzo rozumiem w jaki sposob umowa cie do takich strat zmusza.

Oczywiscie strata na kursach jest mozliwa, sa tez mozliwe pewne
zabezpieczenia.

J.

Data: 2009-05-10 10:18:01
Autor: Marcin
Import samochodow - pytanie

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:djsc059kqjgpehh5bplehrnvcedn07lj7c4ax.com...
[...]

A tak ze handluje od jakiegos czasu z duza firma zachodnia oni maja  sztywne terminy. potwierdznia zakupy platnosci .Przychodzi data maja miec na koncie kase .W zamian nie musze sie martwic o krecone przbiegi ,sprzedawcow turkow ..Mam gwarnacje iz auto przyjerzdza do mnie sprawne .A jak by cos bylo nie tak moge je dac na lawete i wraca na zachod ...Mam transport ubezpieczony  i jak kierowcy lawty zasnie  w drodze ....i rozpieprzy wszystkie auta  ...moge isc do ubezpieczyciela i wziasc troche kasy ....
Takie warunki chyba sa warte tego aby placic w terminie ....

Data: 2009-05-10 10:39:59
Autor: J.F.
Import samochodow - pytanie
On Sun, 10 May 2009 10:18:01 +0200,  Marcin wrote:
[...]

Innymi slowy: ograniczyles swoje ryzyko do minimum, zarabiasz na
czysto, ale na grupie narzekasz, zeby ci sie konkurencja nie tworzyla
:-)

Ale ja nie o tym. Przedplate ci kazali zrobic ? masz umowe ze musisz
10 aut miesiecznie niezaleznie od ceny ?
Czy wziales auta jak euro bylo tanie, dostales 3 miesieczne odroczenie
platnosci, zaplaciles jak bylo drogie, a teraz narzekasz ? Normalne ryzyko kursowe, dotyczy wszystkich w handlu zagranicznym.

J.

Data: 2009-05-10 10:50:50
Autor: Marcin
Import samochodow - pytanie

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:pc4d059pfq8ie9ojd8at74i6et5kd4o6cf4ax.com...
[...]

Kazdy stara sie zabiezpieczyc ...ale naprawde bardzo czesto sie zdara ze po policzeniu wszystkiego zysk na aucie  wychodzi ponizej 1000 zl ....
Ale i tak zawsze jestem ten zly handlarz ... ech zycie ....

Data: 2009-05-10 12:28:58
Autor: J.F.
Import samochodow - pytanie
On Sun, 10 May 2009 10:50:50 +0200,  Marcin wrote:
Kazdy stara sie zabiezpieczyc ...ale naprawde bardzo czesto sie zdara ze po policzeniu wszystkiego zysk na aucie  wychodzi ponizej 1000 zl ....
Ale i tak zawsze jestem ten zly handlarz ... ech zycie ....

No coz, jesli po policzeniu wszystkiego dajesz rade sprzedac np jedno
auto co tydzien .. nie wiem czy masz na co narzekac :-)

J.

Data: 2009-05-09 22:02:37
Autor: PeJot - Krk
Import samochodow - pytanie
[...]
A Ci którzy na jesień zeszłego roku, zapakowali sie w auta przy euro po 3,3zł?  a sprzedali jak euro było po 4,8?  Co mają powiedzieć?

Żyjemy w Polsce i w złotówkach zarobili ...

pozdro

PeJot

Data: 2009-05-10 00:07:51
Autor: Gregorius
Import samochodow - pytanie
mak pisze:

A Ci którzy na jesień zeszłego roku, zapakowali sie w auta przy euro po 3,3zł?  a sprzedali jak euro było po 4,8?  Co mają powiedzieć?

Że zrobili interes życia?

--
Pozdr. Gregorius

Import samochodow - pytanie