Import usług a rejestry VAT

Data: 2009-11-01 06:19:18
Autor: Rafał K.
Import usług a rejestry VAT
Jakiś czas temu w wątku:
http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/browse_thread/thread/e1141b78c9f1a8cd#
Tomek napisał:
"W USA nie ma VAT, więc nic nic zapłacisz i nic nie doliczysz.

Natomiast w PL wystąpi wg mnie import usług - musisz wystawić
fakturę
wewnętrzną,
na niej naliczyć VAT, a następnie możesz go odliczyć jeśli masz do
tego
prawo."

Spotkałem się z opinią, że taki wydatek (import usług) należy dodać
zarówno do rejestru zakupów VAT jak i rejestru sprzedaży VAT, bo
dzięki temu nie zapłacę dodatkowo podatku VAT do USA. Czy w istocie
należy dodać taki wydatek do obu rejestrów VAT?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto
http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat

Data: 2009-11-01 16:42:35
Autor: Tomek
Import usług a rejestry VAT

Tomek napisał:
"W USA nie ma VAT, więc nic nic zapłacisz i nic nie doliczysz.

Tutaj sprostowanie - "i nic nie odliczysz". Literówka, ale wyrwana
z kontekstu myli czytelnika :)

[...]

Rejestry sprzedaży i zakupów to tylko umowne nazwy, bo nie jest to nigdzie
zdefiniowane w przepisach - masz jedynie prowadzić ewidencję z której
wynika jak wypełnić deklarację.

Co do meritum - import usług to nie jest sprzedaż, ale że zwykle trzeba
od niego naliczyć VAT, to można to go sobie ująć w rejestrze sprzedaży
zamiast tworzyć osobny rejestr importu usług.

Gdy już naliczysz VAT, to jeśli ten zakup spełnia warunki z art. 86+ uptu
to możesz go równocześnie odliczyć, co zwykle się wiąże z wpisaniem do  rejestru zakupów.

--
Tomek

Data: 2009-11-01 07:51:53
Autor: Rafał K.
Import usług a rejestry VAT
[...]

Czyli w praktyce - od tego typu wydatku nie zapłacę w Polsce żadnego
podatku należnego, ale będę mógł odliczyć sobie podatek naliczony?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-01 17:06:12
Autor: cef
Import usług a rejestry VAT
Rafał K. wrote:

Czyli w praktyce - od tego typu wydatku nie zapłacę w Polsce żadnego
podatku należnego, ale będę mógł odliczyć sobie podatek naliczony?

Ty piszesz tak jakbys miał coś zyskać na tym.
Normalnie to jest tak, że VAT musisz naliczyć od tej transakcji
(tak jakby w imieniu sprzedawcy), a odliczyć masz tylko prawo,
ale przecież nie musisz tego robić.
Jeśli nie zrezygnujesz z prawa do odliczenia,
to w praktyce  będzie to neutralne finansowo

Data: 2009-11-02 03:59:30
Autor: Rafał K.
Import usług a rejestry VAT
On 1 Lis, 17:06, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
Rafał K. wrote:
> Czyli w praktyce - od tego typu wydatku nie zapłacę w Polsce żadnego
> podatku należnego, ale będę mógł odliczyć sobie podatek naliczony?

Ty piszesz tak jakbys miał coś zyskać na tym.

Bo tak właśnie myślałem - że uda mi się odpisać VAT naliczony, przy
czym nie będę musiał płacić VATu należnego :-)

[...]

A jeżeli zrezygnuję, to po prostu zapłacę VAT należny?

Pozdrawiam.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-11-02 14:04:17
Autor: Gotfryd Smolik news
Import usług a rejestry VAT

Rafał K. wrote:
[...]

  To *oczywiście* jest możliwe :|
  Musisz jednak dany towar ... wyeksportować :D

Jeśli nie zrezygnujesz z prawa do odliczenia,
to w praktyce  będzie to neutralne finansowo

A jeżeli zrezygnuję, to po prostu zapłacę VAT należny?

  Raz z okazji importu.
  Z okazji sprzedaży "lub czynności równoważnej" drugi raz, żeby była
jasnosć.

pzdr, Gtofryd

Data: 2009-11-02 16:10:05
Autor: cef
Import usług a rejestry VAT
Rafał K. wrote:

Jeśli nie zrezygnujesz z prawa do odliczenia,
to w praktyce będzie to neutralne finansowo

A jeżeli zrezygnuję, to po prostu zapłacę VAT należny?

Tak.
To może jeszcze raz:
Rozliczenie faktury wewnętrznej wystawianej z okazji importu usług
jest jakby rozliczeniem podatku VAT tak jakby w imieniu sprzedawcy.
Masz obowiązek naliczyć podatek od tej transakcji.
Pojawi Ci się zatem VAT w rejestrze sprzedaży
 i będziesz musiał go odprowadzić do US.

Jeśli skorzystasz z prawa do odliczenia VAT
od tego nabycia (jak od każdego innego nabycia spełniającego
warunki do odliczenia), to finansowo będzie to neutralne dla Ciebie.

Data: 2009-11-02 16:57:26
Autor: Tomek
Import usług a rejestry VAT
Dnia 02-11-2009 o 16:10:05 cef <cezfar@interia.pl> napisał(a):

Pojawi Ci się zatem VAT w rejestrze sprzedaży
 i będziesz musiał go odprowadzić do US.

Przy czym, dla utrudnienia, sprzedażą nie jest,
więc nie pojawia się w obliczenia związanych z proporcją
sprzedaży. Ale to osobna kwestia.

--
Tomek

Data: 2009-11-02 18:02:06
Autor: cef
Import usług a rejestry VAT
Tomek wrote:

[...]

Już wystarczająco namotał Gotfryd wprowadzając
z zaskoczenia eksport towaru w tym wątku. "-)

Import usług a rejestry VAT