Import usług płatnośc kartą a księgowanie

Data: 2012-07-19 09:28:13
Autor: Michał
Import usług płatnośc kartą a księgowanie
Prowadzę DG (KPIR i VAT kwartalnie). Kupuję usługi (np. reklamy, głównie usługi elektroniczne) w firmach zagranicznych (z UE i poza UE).

Płacę karta debetową do konta bankowego prowadzonego w PLN. Dostaję elektroniczne "invoice" (rachunki/faktury) w walucie obcej,
a z konta do którego jest karta pobierają mi pieniądze w PLN przeliczone jakoś przez bank.
Jak to zaksięgować?

Mój pomysł:

do kpir w koszty - tyle ile płatność kartą zabrała mi z konta, księgowane w
dniu w którym zabrali mi z konta tą kwotę.
Tak sądzę po przeczytaniu:
http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/pokaz/4-podatek-dochodowy-od-osob-fizycznych/51211-karta-platnicza-roznice-kursowe.html

VAT: przeliczam na złotówki wg. kursu NBP z dnia roboczego przed *wystawieniem
invoice*
wystawiam fakturę wewnętrzną z vatem 23%, księguję ją do vat (po "obu stronach" i jako "dostawa" i jako odliczenie vat).

Czy dobrze rozumiem że mogę wystawiać jedną fakturę wewnetrzna na kwartał dla wszystkich zakupow uslug od wszystkich kontrahentów na raz?
art 106 pkt 7 ustawy mówi że:
W przypadku czynności wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której podatnikiem
jest ich nabywca,
oraz świadczenia usług, dla którego podatnikiem jest ich usługobiorca, są
wystawiane faktury
wewnętrzne; za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną fakturę
dokumentującą
te czynności dokonane w tym okresie. Faktury wewnętrzne są wystawiane także
dla udokumentowania
zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze.

Dobrze myślę?

Pozdrawiam
Michał

Data: 2012-07-24 17:57:39
Autor: cef
Import usług płatnośc kartą a księgowanie
 Mchał wrote:

Nikt nie wie?

Raczej nikomu sie nie chce.

Import usług płatnośc kartą a księgowanie