Import węgla bije kolejne rekordy. Wagony jadą głównie z Rosji

Data: 2019-03-04 07:45:17
Autor: boukun
Import węgla bije kolejne rekordy. Wagony jadą głównie z Rosji
19,68 mln ton - tyle wyniósł import zagranicznego węgla do Polski w 2018 roku. Tym samym pobity został rekord sprzed 7 lat. Najwięcej węgla przyjechało do naszego kraju z Rosji.

O kolejnych rekordach poinformował wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski w odpowiedzi na interpelację jednego z parlamentarzystów. Poinformował o tym portal tvn24bis.pl.

Do tej pory rekordowy był 2011 rok. Wówczas poziom importu wyniósł jednak "zaledwie" 14,99 mln ton. Dziś jest to o prawie 5 mln ton, czyli jedną trzecią więcej. Tym samym sprawdziły się przewidywania ekspertów, którzy już jesienią ubiegłego roku wskazywali, że 2018 może być rekordowym rokiem.

Aż 13,5 mln ton przyjechało do Polski ze wschodu, a konkretniej z Rosji. To zdecydowany lider pod tym względem. Drugie na liście Stany Zjednoczone to niewiele ponad 1,5 mln ton.

W dalszej kolejności znalazły się Australia, Kolumbia, Mozambik, Kazachstan i Czechy.

Import z Rosji rośnie w olbrzymim tempie mimo tego, że minister Krzysztof Tchórzewski zapowiedział ograniczenie importu surowca z tego kierunku. Później natomiast resort energii zapewniał, że wysoki import jest tylko "zjawiskiem przejściowym", bo ważne inwestycje w górnictwie ciągle nie zostały zakończone.

Jednocześnie maleje wydobycie krajowe. Jak pisaliśmy już w money.pl, według danych za 11 miesięcy ubiegłego roku (bez grudnia), spadło ono o 3 proc., z niespełna 60,5 do ponad 58,6 mln ton. To szacunki Agencji Rozwoju Przemysłu.

https://www.money.pl/gospodarka/import-wegla-bije-kolejne-rekordy-wagony-jada-glownie-z-rosji-6355399560657025a.html

wczoraj (12:56)

Lol
Smutne to wszystko, mamy swój węgiel ktory sprzedajemy za granicę, a kupujemy drozszy :(

Data: 2019-03-04 07:59:01
Autor: Darek
Import węgla bije kolejne rekordy. I bardzo dobrze.
Użytkownik "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości news:q5ihi1$ok3$1gioia.aioe.org...

19,68 mln ton - tyle wyniósł import zagranicznego węgla do Polski w 2018 roku. Tym samym pobity został rekord sprzed 7 lat. Najwięcej węgla przyjechało do naszego kraju z Rosji.

I bardzo dobrze. Tak trzymać.
Jeżeli zagraniczny węgiel jest tańszy, to należy
ograniczać wydobcie węgla w Polsce.

Data: 2019-03-04 10:26:19
Autor: boukun
Użytkownik "Darek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Suma summarum zawsze opłaca się coś robić, ludzie mając pracę, wydają pieniądze i w ten sposób przyczyniają się do polepszenia koniunktury...

boukun

Data: 2019-03-05 08:26:15
Autor: Pajdak
pajac "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości news:q5ihi1$ok3$1gioia.aioe.org...
19,68 mln ton - tyle wyniósł import zagranicznego węgla do Polski w 2018 roku. Tym samym pobity został rekord sprzed 7 lat. Najwięcej węgla przyjechało do naszego kraju z Rosji.

Słuszną linie ma wasza władza.

--
Pajdak

Data: 2019-03-06 09:20:07
Autor: Zenek Kapelinder
Import węgla bije kolejne rekordy. Wagony jadą głównie z Rosji
Sluszna. Sam kiedys darles ryja ze trzeba zamykac kopalnie bo zagraniczny wegiel tanszy. Moze napisz cos o tym ze teraz wszyscy poszukuja pracownikow a Agora zamyka drukarnie i zwalnia ludzi.

Data: 2019-03-06 10:42:08
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 6 marca 2019 18:20:09 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Sluszna. Sam kiedys darles ryja ze trzeba zamykac kopalnie bo zagraniczny wegiel tanszy. Moze napisz cos o tym ze teraz wszyscy poszukuja pracownikow a Agora zamyka drukarnie i zwalnia ludzi.

Węgiel w ciul drogi, a kopalnie nadal nie rentowne. https://biznesalert.pl/kopalnie-wegiel-kamienny-polska-nierentowne-pomimo-koniunktury/

Podsumowując: Miał być atomówka, PiS skasował projekt i zarządził inwestycje w kopalnie, by kopały więcej. Kopalnie jednak kopią co raz mniej i sporo z nich jest nierentownych.  Brakujący węgiel sprowadzamy głównie z Rosji, co było jednym z zarzutów do poprzedniej ekipy. Za pisiorów pobito rekord importu (głownie z Rosji), prawie 19mln ton.

Słuszną linię ma nasza Partia!

--
Bruno

Data: 2019-03-06 11:18:05
Autor: Zenek Kapelinder
Import węgla bije kolejne rekordy. Wagony jadą głównie z Rosji
Z tego co napisales wynika ze jak bysmy pobili rekord importu 19 milionow ton ale z Australii to problemu by nie bylo. Niemcy w zeszlym roku importowali glownie z Rosji 46 mln ton wegla i 54 mld m? gazu.

Data: 2019-03-06 11:46:13
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 6 marca 2019 20:18:06 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Z tego co napisales wynika ze jak bysmy pobili rekord importu 19 milionow ton ale z Australii to problemu by nie bylo. Niemcy w zeszlym roku importowali glownie z Rosji 46 mln ton wegla i 54 mld m? gazu.

Na Niemców się powołujesz!? Przecież oni chcą naszej zguby! "Kondominium rosyjsko-niemieckie" już nie pamiętasz?

,,Ze sprzedaży rosyjskiego węgla Putin ma pieniądze żeby napadać sąsiednie kraje, odtwarzać imperium postsowieckie" to też już jest passe?

Zenuś, miej choć trochę godności...

--
Bruno

Data: 2019-03-06 13:22:14
Autor: Zenek Kapelinder
Import węgla bije kolejne rekordy. Wagony jadą głównie z Rosji
To od nas ma 15% tego co od niemcow. Znaczy sie ze kupujac u niego wegiel i gaz uczestniczymy w finsowaniu Putina na jakis 1% albo i mniej. Wiecej ma z rakiet do wynoszenia satelitow jakie goni amerykancom.

Data: 2019-03-06 14:06:06
Autor: Bruno Brunowski
W dniu środa, 6 marca 2019 22:22:16 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Amerykanie nie mają problemów z wynoszeniem satelitów. Rakiet mają kilka rodzajow, a SpaceX lata po taniości.
Mają Amerykanie problem z wysyłaniem w kosmos astronautów, ale i to się zmienia. Na orbicie testowana jest właśnie kapsuła Dragon 2 od, a jakże by inaczej, SpaceX.

--
Bruno

Data: 2019-03-06 15:03:23
Autor: Zenek Kapelinder
Import węgla bije kolejne rekordy. Wagony jadą głównie z Rosji
Moze i nie maja a moze maja. Tego nie wiesz. Po co amerykanie codziennie kupuja w Rosji 300 tysiecy barylek ropy dziennie?

Data: 2019-03-07 01:16:37
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 7 marca 2019 00:03:24 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Moze i nie maja a moze maja. Tego nie wiesz. Po co amerykanie codziennie kupuja w Rosji 300 tysiecy barylek ropy dziennie?

Ja wiem, że my teraz robimy Amerykanom łaskę z podwójnym zapałem, ale zapowiedzi PiS były bardzo buńczuczne. Pozwól, ze przypomnę:
https://wpolityce.pl/gospodarka/215213-pis-nalozyc-embargo-na-rosyjski-wegiel-dlaczego-polski-surowiec-ma-zalegac-na-haldach

Data: 2019-03-07 10:21:00
Autor: Pisiorowy Escobar
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Moze i nie maja a moze maja. Tego nie wiesz. Po co amerykanie codziennie kupuja w Rosji 300 tysiecy barylek ropy dziennie?

po to aby sprzedać pisuarowi który zakupi "niezależny" gaz od usa (z prowizją
oczywiście)

już raz pisuar zasadził zenka gdy kupił "niezależny" gaz z holandii, który
okazał się ruskim :DDDDD

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-03-09 07:52:49
Autor: Pajdak

Użytkownik "Pisiorowy Escobar" <presidento@goverment.ec> napisał w wiadomości news:vho18edebpk46esmnle61gcjicvgomdmch4ax.com...
[...]

zenuś swego czasu uwierzył PiS-owi w reparacje wojenne od Niemiaszków i masturbował się na psp blionami euro. Nie wiem już czy to taki z niego głąb czy fanatyk?

--
Pajdak

Data: 2019-03-07 08:17:19
Autor: Pajdak
Użytkownik "Bruno Brunowski" <brunoj@interia.pl> napisał w wiadomości news:184a0742-258d-4383-8860-e44ff2e53738googlegroups.com...
[...]

zenus i godność? Buuuhahhahahhahahhahahhaaaa!

--
Pajdak

Data: 2019-03-08 12:48:48
Autor: Zenek Kapelinder
Import węgla bije kolejne rekordy. Wagony jadą głównie z Rosji
Wszyscy wiemy ze cierpisz pizdziak na wrodzony zespol niedoboru jodu.

Data: 2019-03-08 21:33:16
Autor: A. Filip
Ze sprzedaży rosyjskiego gazu (do Niemiec) Putin ma pieniądze żeby napadać na sąsiednie kraje i odtwarzać imperium
napisał:
[...]

Ależ to jest sprytny myk kaczystów! Z rosyjskiego węgla przestawią się
prosto na amerykański gaz! ;-)

--
A. Filip : Pij mleko!

Data: 2019-03-09 07:48:46
Autor: Pajdak
pajac "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości news:anfi+tx96mrfxvf-j385@wp.eu...
Ależ to jest sprytny myk kaczystów! Z rosyjskiego węgla przestawią się
prosto na amerykański gaz! ;-)

Obudź się! Obudź!  Przestań gazować pod kołderką!

--
Pajdak

Data: 2019-03-08 22:44:57
Autor: Pisiorowy Escobar
"Pajdak" <runt@aneqmena.org> napisał(-a):

[...]

zenuś za 100 rubli sprzedałby własną rodzinę :DDDDDDDD

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-03-09 07:50:18
Autor: Pajdak
Użytkownik "Pisiorowy Escobar" <presidento@goverment.ec> napisał w wiadomości news:sho58el67iieet45g27cvddb4j0amjvc8n4ax.com...
"Pajdak" <runt@aneqmena.org> napisał(-a):

zenus i godność? Buuuhahhahahhahahhahahhaaaa!

zenuś za 100 rubli sprzedałby własną rodzinę :DDDDDDDD

To żalosny człowieczek z kompleksem małego członka.

--
Pajdak

Data: 2019-03-07 10:19:27
Autor: Pisiorowy Escobar
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> napisał(-a):

> [...]

,,Ze sprzedaży rosyjskiego węgla Putin ma pieniądze żeby napadać sąsiednie kraje, odtwarzać imperium postsowieckie" to też już jest passe?

zenuś to by własną matkę sprzedał aby tylko dobrze zrobić ruskim
i wytłumaczyć dlaczego lubi schylać się po mydło
syndrom sztokholmski w pełni

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-03-07 08:16:36
Autor: Pajdak
Użytkownik "Bruno Brunowski" <brunoj@interia.pl> napisał w wiadomości news:6feae0b5-99c0-4ff4-aab2-84ab8a7fe6d6googlegroups.com...
[...]

Wychodzi na to, że wg cymbałów typu zenuś winę za import sowieckiegi węgla ponosi Agora. ;-)

--
Pajdak'

Data: 2019-03-08 21:28:44
Autor: A. Filip
Import węgla bije kolejne rekordy. Wagony jadą głównie z Rosji [Rosyjski węgiel Z ŁY! Rosyjski gaz DOBRY!]
napisał:
[...]

Ale kto ponosi winę za import rosyjskiego gazu do Niemiec
i dlaczego Trump?   Kiedy rosyjski monopolista Ugołprom
wywrze polityczny nacisk?! ;-)

--
A. Filip : Pij mleko!

Data: 2019-03-09 07:54:46
Autor: Pajdak
Import rosyjskiego węgla bije kolejne rekordy.
pajac "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości news:anfi+9pl6qu815f-j385@wp.eu...
"Pajdak" <runt@aneqmena.org> pisze:
Wychodzi na to, że wg cymbałów typu zenuś winę za import sowieckiegi
węgla ponosi Agora. ;-)

Ale kto ponosi winę za import rosyjskiego gazu do Niemiec

Tusk! ;-))

i dlaczego Trump?

Bo ponieważ! ;-)))

Kiedy rosyjski monopolista Ugołprom
wywrze polityczny nacisk?! ;-)

Jutro o 06:01 GMT.

--
Pajdak

Data: 2019-03-09 05:09:41
Autor: Zenek Kapelinder
Import rosyjskiego węgla bije kolejne rekordy.
Bys sie troche kryl z tym ze masz wrodzony zespol niedoboru jodu. Wstyd sie z czyms takim ujawniac. Ile dzisiaj ruskiego wegla spaliles zeby pary do gwizdka narobic? W sobote o osmej na nogach. Za kare zyjesz?

Data: 2019-03-05 14:21:40
Autor: Lepudruk
[...]

Wychodzi na to, że polska gospodarka ruskim węglem stoi. W grudniu ubr
prezio i premier zapewniali, że polskim węglem ale widocznie się
przejęzyczyli!

-Lepudruk-

Import węgla bije kolejne rekordy. Wagony jadą głównie z Rosji