Impregnat kurtki pod plecakiem

Data: 2010-04-13 08:24:10
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Impregnat kurtki pod plecakiem
Ile wytrzymuje impregnacja kurtki pod plecakiem? Ramiona i plecy.
Właściwie to w nowej jeździłem tylko 3 razy z plecakiem, ale pamiętam
jak w poprzedniej miałem mokre barki (wytarł się impregnat chyba) po
kilku miesiącach jeżdżenia. Co prawda tamta to jakaś taniocha, teraz
upolowałem Berghausa:)
Będę jej potrzebował na wakacje (bez placaka > sakwy) i nie chcę sobie
jej zepsuć.

Data: 2010-04-13 16:07:20
Autor: Michal Brzozowski
On 13 abr, 11:24, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:
[...]

Impregnacja jest tylko po to zeby woda szybciej po niej splywala. Jak
zetrzesz impregnacje, to kurtka nadal bedzie wodoodporna. Bedziesz
musial ciorac swojego berghausa pare lat zanim go zepsujesz.

Data: 2010-04-13 21:17:26
Autor: ...::QRT::...
Impregnat kurtki pod plecakiem
Dnia Tue, 13 Apr 2010 08:24:10 -0700 (PDT), Michał 'miok' Rzeźnik
napisał(a):

[...]

taniocha nie taniocha wszelkie te membrany jesli mają być wodoodporne to
trzeba ich używać tylko w razie potrzeby. Przede wszystkim nie traktować
tego jak kurtki wierzchniej na co dzień, prać jak najrzadziej.

Data: 2010-04-14 00:53:09
Autor: live_evil
W dniu 13.04.2010 21:17, ...::QRT::... pisze:

taniocha nie taniocha wszelkie te membrany jesli mają być wodoodporne to
trzeba ich używać tylko w razie potrzeby. Przede wszystkim nie traktować
tego jak kurtki wierzchniej na co dzień, prać jak najrzadziej.

A najlepiej nie używać w ogóle. Wówczas z pewnością dłużej kurtka
zachowa swe właściwości.

--
live_evil

Data: 2010-04-13 16:24:13
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 14 Kwi, 00:53, live_evil <usame_niechcesp...@o2.pl> wrote:
> [...]

> tego jak kurtki wierzchniej na co dzień, prać jak najrzadziej.

A najlepiej nie używać w ogóle. Wówczas z pewnością dłużej kurtka
Tia.. nie chcę stracić właściwości kurtki _do_ wakacji. Stąd moje
pytanie. Jeszcze jakiś czas będę musiał w niej jeździć, chyba że
przerzucę się na sakwy teraz.

Data: 2010-04-14 07:21:39
Autor: kml

Użytkownik "live_evil" <usame_niechcespamu@o2.pl> napisał w wiadomości news:hq2skl$21k$1newsfeed1.man.lodz.pl...
[...]

Dokładnie to samo miałem napisać.

kml
Last update 02/04/2010 AVID Elixir 5

Data: 2010-04-14 13:08:09
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 14 Apr 2010 00:53:09 +0200, live_evil napisał(a):

[...]

sparawa oczywista - jak nie pada to po co kurtka przeciwdeczczowa? A jak sie w niej chodzi cała jesien zime i wiosne na codzień i pierze do
tydzień/dwa to w zasadzie można sie spodziwać iż po roku takiego używania
kurtka nadawać sie będzie na śmietnik.

Data: 2010-04-14 14:17:38
Autor: kml

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:62ncydy8ddsv$.1r3xb7t3xmdc$.dlg40tude.net...
[...]

Pierzesz kurtkę co 2 tygodnie??? Nie wiem jak Ty chodzisz i czym ją pieprzesz, że po roku używania jest do wyrzucenia.

Data: 2010-04-14 14:32:23
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 14 Apr 2010 14:17:38 +0200, kml napisał(a):

[...]

tej której używałem codziennie na rowerze? to nawet czesciej.
Nie wiem jak Ty chodzisz i czym ją pieprzesz, że po roku używania jest do wyrzucenia.

tyle ze to nie jest kurtka wodoodporna wiec drobne uszkodzenia membrany nie
robią mi wcale.

Data: 2010-04-14 14:34:07
Autor: kml

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:kr3w2yts9m89$.1j1r3tgw33gtf.dlg40tude.net...

Pierzesz kurtkę co 2 tygodnie???

tej której używałem codziennie na rowerze? to nawet czesciej.

Albo ja mam inną chemie, albo inną kurtkę ale konieczności prania co 2 tyg. albo częściej to nigdy nie miałem.

Nie wiem jak Ty chodzisz i czym ją
pieprzesz, że po roku używania jest do wyrzucenia.

tyle ze to nie jest kurtka wodoodporna wiec drobne uszkodzenia membrany nie
robią mi wcale.

ke?

Data: 2010-04-14 15:00:08
Autor: ...::QRT::...
Dnia Wed, 14 Apr 2010 14:34:07 +0200, kml napisał(a):

[...]

zasadniczo nie lubię jak mi ciuchy smierdzą ale rozumiem - to kwestia
indywidualna.

Data: 2010-04-14 15:28:15
Autor: kml

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:ac8nixxrweri$.1g6wu177zttmb.dlg40tude.net...
[...]

Mi kurtki nie śmierdzą. Polary/bluzki/bluzy etc owszem, ale doprowadzić kurtkę do takiego stanu żeby mi zaczęła śmierdzieć to mi się jeszcze nie udało.

Data: 2010-04-14 15:34:41
Autor: MichałG
....::QRT::... pisze:
[...]

Polecam błotniki...... ;) ;)

Michał

Data: 2010-04-14 07:26:04
Autor: kml

Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:46ddbbf3-25d7-453b-bfb8-9e811db1de8cz7g2000yqb.googlegroups.com...
[...]
=======

Nie sądzę żeby przetarcie kurtki nastąpiło tak szybko i było tak poważne żeby woda Ci się lała na plecy. Ja stosuje do impregnacji produkty grangersa do poprawy/utrzymania parametrów materiału i jest ok. Do tej pory nie przetarłem żadnej kurtki z "membraną" i nie doświadczyłem tego typu problemów.

Data: 2010-04-14 08:21:06
Autor: Robert Sadłowski

Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" napisał w wiadomości

Ile wytrzymuje impregnacja kurtki pod plecakiem? Ramiona i plecy....

To nieistotne z punktu widzenia nieprzemakalności kurtki.

Kurtki membranowe zachowują nieprzemakalnośc nawet po utracie impregnacji.
Owszem impregnacja jest istotna, gdyż trochę poprawia oddychalność kurtki i dlatego czasami warto (np. po praniu) ponownie kurtkę zaimpregnować.

Kolejna sprawa to wytrzytmałość membrany - wiadomo że noszenie ciężkiego plecaka po kilku latach spowoduje, że membrana popęka lub / i się ukruszy, czego objawem będzie przemakanie (przeciekanie) kurtki.
Jeśli to sie stanie w okresie gwarancji to raczej problem producenta (sprzedawcy) nie twój.
Stąd wniosek że kurtkę kupuje sie po to aby jej używać.

Napisałem że impregnacja (przynajmniej teoretycznie) poprawia oddychalność kurtki w czasie deszczu.
Owszem jest to prawda, gdzyż powierzchnia niezwilżona wodą jest większa w kurtce dobrze zaimpregnowanej.
Ale to i tak ma małe znaczenie latem, gdyż odparowanie pary wodnej (potu) jest lepsze przy dużej różnicy temperatury i wilgotności po obu stronach membrany.
Ale to i tak mało gdyz pot zawiera mikroczasteczki które zatykają membranę, pogarszając jej parametry.

Stąd kolejny wniosek kurtke nalezy czasami uprać.

Oczywiście upranie kurtki może zniszczyć membranę (szczególnie jeśli jest wadliwej jakości).
Ale Jeśli to sie stanie w okresie gwarancji to raczej problem producenta (sprzedawcy) nie twój.
Stąd wniosek że kurtkę kupuje sie po to aby jej używać.

Pzdr
Rowert

Impregnat kurtki pod plecakiem