Incepcia - omijać szerokim łukiem!

Data: 2010-08-07 18:05:34
Autor: Arek
Incepcia - omijać szerokim łukiem!
Nie ma większej zbrodni niż nuda.
Ten film właśnie taką zbrodnię popełnia - przynudza okrutnie :(

Poza tym to ewidentnie jakieś popłuczyny po "13 piętrze" choć do pięt im nie dorasta.

pozdrawiam
Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-08-07 16:24:40
Autor: Grzegorz Staniak
Incepcia - omijać szerokim łukiem!
On 07.08.2010, Arek <arek@eteria.net> wroted:

Nie ma większej zbrodni niż nuda.
Ten film właśnie taką zbrodnię popełnia - przynudza okrutnie :(

Wręcz przeciwnie, bardzo fajny film rozrywkowy z żywą akcją.

GS
--
Grzegorz Staniak   <gstaniak _at_ gmail [dot] com>
= AC Universe.:JumpTheGun:. =  85.14.221.102:27960  = Urban Terror TDM Server = no snipers, no camping,

Data: 2010-08-07 19:07:23
Autor: Ensitherum
Grzegorz Staniak pisze:
Wręcz przeciwnie, bardzo fajny film rozrywkowy z żywą akcją.

ale nie było nic o polskich antysemitach. dziwne, co?

Data: 2010-08-07 23:37:55
Autor: spy
"Grzegorz Staniak" <gstaniak@gmail.com> wrote in message news:i3k1c8$49l$2mx1.internetia.pl...
On 07.08.2010, Arek <arek@eteria.net> wroted:

Nie ma większej zbrodni niż nuda.
Ten film właśnie taką zbrodnię popełnia - przynudza okrutnie :(

Wręcz przeciwnie, bardzo fajny film rozrywkowy z żywą akcją.

Ktos tu kiedys nazwal "Sympathy for Mr. Vengeance" kinem akcji.
Jak widac kazdy inaczej pojmuje zywa akcje.

spy

Data: 2010-08-07 21:51:58
Autor: Grzegorz Staniak
Incepcia - omijać szerokim łukiem!
On 07.08.2010, spy <spy@spy.com> wroted:

[...]

Czego ci konkretnie zabrakło w akcji w tym filmie?

GS

Data: 2010-08-08 10:16:07
Autor: spy
"Grzegorz Staniak" <gstaniak@gmail.com> wrote in message news:i3kkhu$83h$1mx1.internetia.pl...
Czego ci konkretnie zabrakło w akcji w tym filmie?

Ponad poltorej godziny "monologu" DiCaprio to nie jest moje wyobrazenie o zywej akcji.
No ale film typu love it or hate it - tak samo jak Marix. Jednych przekonuje mitologia w nim zawarta innych nie.
Tylko po co na sile doszukiwac sie tu akcji...

spy

Data: 2010-08-08 08:24:22
Autor: Grzegorz Staniak
Incepcia - omijać szerokim łukiem!
On 08.08.2010, spy <spy@spy.com> wroted:

Czego ci konkretnie zabrakło w akcji w tym filmie?

Ponad poltorej godziny "monologu" DiCaprio to nie jest moje
wyobrazenie o zywej akcji.

Bardzo przepraszam, ale w tym filmie nie ma żadnego
półtoragodzinnego monologu DiCaprio. Pomyliłeś chyba sale.

GS

Data: 2010-08-08 15:18:46
Autor: spy
"Grzegorz Staniak" <gstaniak@gmail.com> wrote in message news:i3lpjm$lcc$1mx1.internetia.pl...
Bardzo przepraszam, ale w tym filmie nie ma żadnego
półtoragodzinnego monologu DiCaprio. Pomyliłeś chyba sale.

No dobrze niech bedzie Cobba. Lepiej?

spy

Data: 2010-08-09 10:26:45
Autor: spy
"Grzegorz Staniak" <gstaniak@gmail.com> wrote in message news:i3mgb3$sf0$3mx1.internetia.pl...
[...]

Rozmowe ze swoja podswiadomoscia to moznaby podciagnac pod monolog. Ale niech bedzie, ze nie.
Co sie dzialo przez pierwsze 90min filmu? Gubienie ogona?
Przyznam, ze pare razy oczy mi sie przymykaly, wiec moze cos mi umknelo - ale jak bylo glosniej to sie budzilem.

spy

Data: 2010-08-09 09:13:22
Autor: Grzegorz Staniak
Incepcia - omijać szerokim łukiem!
On 09.08.2010, spy <spy@spy.com> wroted:

[...]

Znaczy, dla ciebie akcja to tylko rzeczy w stylu gubienie ogona?
Żeby się szybko zmianiały obrazki, piszczały opony i było dużo strzałów i wybuchów? GS

Data: 2010-08-08 10:19:34
Autor: Ghost

Użytkownik "spy" <spy@spy.com> napisał w wiadomości news:i3lp4c$sm6$1news.onet.pl...
"Grzegorz Staniak" <gstaniak@gmail.com> wrote in message news:i3kkhu$83h$1mx1.internetia.pl...

No ale film typu love it or hate it - tak samo jak Marix. Jednych przekonuje mitologia w nim zawarta innych nie.

O nie, tylko nie kolejne 400 warstw....

Data: 2010-08-08 10:28:51
Autor: Micha³ Gancarski
Incepcia - omijaæ szerokim ³ukiem!
On Sun, 8 Aug 2010 10:16:07 +0200, spy wrote:

"Grzegorz Staniak" <gstaniak@gmail.com> wrote in message news:i3kkhu$83h$1mx1.internetia.pl...
Czego ci konkretnie zabrak³o w akcji w tym filmie?

Ponad poltorej godziny "monologu" DiCaprio

Huh?

[...]

--
Micha³ Gancarski
http://michal.gancarski.com

Data: 2010-08-08 15:22:44
Autor: Arkadiusz Dymek
W dniu 8/8/2010 10:16 AM, spy wrote:
[...]

Muszę powiedzieć, że nie rozumiem doszukiwania się w tym filmie jakiejś mitologii i nie wiadomo jakiej symboliki. To nie jest Matrix, gdzie twórcy coś tam próbowali poupychać, choćby na zasadzie "o jaki tajemniczy wyraz, nazwijmy coś tak". Tu jest po prostu akcja w śnie i tyle. Drugiego dna nie widzę. Obejrzeć, dobrze się bawiąc w kinie, wyjść i zapomnieć.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2010-08-08 14:53:42
Autor: Grzegorz Staniak
Incepcia - omijać szerokim łukiem!
On 08.08.2010, Arkadiusz Dymek <adresu@nie.bedzie> wroted:

[...]

jakiejÅ› mitologii i nie wiadomo jakiej symboliki. To nie jest
Matrix, gdzie twórcy coś tam próbowali poupychać, choćby na
zasadzie "o jaki tajemniczy wyraz, nazwijmy coÅ› tak". Tu jest po
prostu akcja w śnie i tyle. Drugiego dna nie widzę. Obejrzeć,
dobrze się bawiąc w kinie, wyjść i zapomnieć.

Dokładnie. Ma swoją porcję baboli i niedoskonałości, ale to jest
bardzo fajne kino rozrywkowe.

GS

Data: 2010-08-08 14:23:25
Autor: Arek
W dniu 2010-08-07 18:24, Grzegorz Staniak pisze:
Wręcz przeciwnie, bardzo fajny film rozrywkowy z żywą akcją.

To, że panowie i jedna pani ganiają w tą i wew tą po drodze
strzelając na wiwat i bijąc innych po mordach ma być żywą akcją!?

Daj spokój - mało nie zmarłem ze znudzenia na tych "żywych akcjach" :(

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-08-08 14:51:43
Autor: Grzegorz Staniak
Incepcia - omijać szerokim łukiem!
On 08.08.2010, Arek <arek@eteria.net> wroted:

Wręcz przeciwnie, bardzo fajny film rozrywkowy z żywą akcją.

To, że panowie i jedna pani ganiają w tą i wew tą po drodze
strzelając na wiwat i bijąc innych po mordach ma być żywą akcją!?

Jaki film uważasz za film o _dobrej_ akcji, w przeciwieństwie
do "Incepcji"? Też ci go chętnie podsumuję tego typu absurdalnym
skrótem, bo to się da zrobić z każdym filmem. GS

Data: 2010-08-08 18:30:48
Autor: Arek
W dniu 2010-08-08 16:51, Grzegorz Staniak pisze:
Jaki film uważasz za film o _dobrej_ akcji, w przeciwieństwie
do "Incepcji"? Też ci go chętnie podsumuję tego typu absurdalnym
skrótem, bo to się da zrobić z każdym filmem.

Taki w którym widz angażuje się w tą akcję i bohaterów.
W Incepcji zero zaangażowania już na samym progu - bo i jakże można angażować się tym co może się bohaterom przyśnić i przytrafić w tym śnie?
Leżą sobie przecież bezpiecznie na swoich fotelikach i czekają na obudzenie się.
Dlatego wszystko ogląda się - no dobra, poprawka: ja oglądałem - kompletnie beznamiętnie, bez żadnych emocji, tak jakbym oglądał zarejestrowaną przez kogoś strzelankę z jakiejś gry.

Jakie filmy akcji?
Np. "Ścigany" z 1993 r. (reż. Andrew Davis, z Harrisonem Fordem"

pozdrawiam
Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-08-08 17:02:51
Autor: Grzegorz Staniak
[...]

Dla dowolnego filmu jaki ciebie wbija w fotel znajdÄ™ ci kogoÅ›,
kogo akcja i bohaterowie ani przez chwilę nie angażują. To się nazywa gust, preferencja, DGCC itd. itp. Nie podobał ci się --
nie ma problemu. To jeszcze nie znaczy, że akurat z akcją miał
jakiÅ› problem.

[...]

Ponownie: w taki absurdalny sposób można podsumować każdy film.
A ty przegapiłeś stawkę o jaką gra główny bohater -- powrót do dzieci, albo więzienie/śmierć.

Dlatego wszystko ogląda się - no dobra, poprawka: ja oglądałem - kompletnie beznamiętnie, bez żadnych emocji, tak jakbym oglądał zarejestrowaną przez kogoś strzelankę z jakiejś gry.

I oczywiście nie było w kinie nikogo, kto oglądałby ten film inaczej?

Jakie filmy akcji?
Np. "Ścigany" z 1993 r. (reż. Andrew Davis, z Harrisonem Fordem"

Znaczy, ten nudny badziew w którym dwóch geriatrycznych bohaterów
jeździ se po kraju, a czasem strzela bez sensu albo pierze się z
kimÅ› po pyskach?

GS

Data: 2010-08-09 01:52:28
Autor: Arek
W dniu 2010-08-08 19:02, Grzegorz Staniak pisze:
Dla dowolnego filmu jaki ciebie wbija w fotel znajdÄ™ ci kogoÅ›,
kogo akcja i bohaterowie ani przez chwilę nie angażują. To się

Pewnie tak.
Wśród 6 mld ludzi zawsze znajdą się miłośnicy i przeciwnicy jakiegoś filmu.

nazywa gust, preferencja, DGCC itd. itp. Nie podobał ci się --
nie ma problemu. To jeszcze nie znaczy, że akurat z akcją miał
jakiÅ› problem.

Tu się nie zgodzę. Sam ruch, dynamizm itd. to za mało by coś można
uznać za akcję.
Trzeba jeszcze wywołania u ludzi napięcia, emocji, zaangażowania.
W tym filmie właśnie tutaj popełniono grzech pierworodny - naprawdę
uważasz, że kogokolwiek może przejąć to co się komuś przytrafia
we śnie?

Ponownie: w taki absurdalny sposób można podsumować każdy film.
A ty przegapiłeś stawkę o jaką gra główny bohater -- powrót do
dzieci, albo więzienie/śmierć.

Nie przegapiłem, ale było to
1) kompletnie nieprzekonujące przez tak silne wmieszanie w to wątku jego żony
2) całkowicie spieprzone w zakończeniu. W sumie to zrobienie takiego niejednoznacznego zakończenia pokazało, że sami twórcy tego filmu mieli w dupie emocje.
Im chodziło tylko o pokazanie możliwości oprogramowania.

I oczywiście nie było w kinie nikogo, kto oglądałby ten film inaczej?

Nie wiem, nie robiłem sondy.

Znaczy, ten nudny badziew w którym dwóch geriatrycznych bohaterów
jeździ se po kraju, a czasem strzela bez sensu albo pierze się z
kimÅ› po pyskach?

Gdyby nie ten początek "nudny badziew" to nawet bym pomyślał, że to ten film. Ale nie - to widać był inny :)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-08-09 09:02:01
Autor: Grzegorz Staniak
[...]

To angażowanie zależy właśnie od widza i jego DGCC. Dla mnie pod
tym względem "Incepcji" niczego nie brakowało. Sama świadomość, że "to tylko sen" nie musi oznaczać braku tego angażowania.

[...]

To nie jest jego żona, żona nie żyje. To jest tylko jego projekcja,
podświadomość sabotująca jego wysiłki mające na celu powrót do dzieci.

[...]

No weź daj spokój. Nie o "pokazanie możliwości oprogramowania", bo o żadnym oprogramowaniu nie ma w filmie mowy, tylko wprowadzenie
dwuznaczności pt. czy świat który mnie otacza to rzeczywistość, czy kolejny poziom czyjegoś snu. To akurat było strasznie przewidywalne, od momentu wybudzenia w samolocie wiedziałem, że zasugerują coś takiego. Niemiej sama sekwencja zrobiona sprawnie.

Data: 2010-08-10 00:41:34
Autor: Arek
W dniu 2010-08-09 11:02, Grzegorz Staniak pisze:
To angażowanie zależy właśnie od widza i jego DGCC.

Ostatecznie może i od widza - ale najpierw autor musi dać mu
szansę żeby się zaangażować.
W sumie jak się zastanowię to najbardziej - choć i tak na poziomie minus jakimś - w tym filmie zaangażować się można w... dzieci.

> Dla mnie pod tym względem "Incepcji" niczego nie brakowało.

To bardzo dziwne. Popytałem tego i owego, rzuciłem okiem na komentarze i recenzje i jest to główny zarzut do tego filmu - kompletna pustka
emocjonalna.

Sama świadomość,że "to tylko sen" nie musi oznaczać braku
> tego angażowania.

Powtórzę więc swoje pytanie - naprawdę znasz ludzi, którzy potrafią
się przejmować tym co wydarza się jakimś osobom śnionym we śnie!?

To nie jest jego żona, żona nie żyje. To jest tylko jego projekcja,
podświadomość sabotująca jego wysiłki mające na celu powrót do
dzieci.

Oni wszyscy przecież byli tylko projekcją we śnie :)

[...]

Ale właśnie potwierdziłeś to co powiedziałem - sami twórcy takim zakończeniem pokazali, że mieli głęboko w dupie emocje widzów
Tyle, że Ty widzisz w tym chęć przemycenia jakiejś ideologii "a może wszystko jest snem" a w innej wersji "grą_komputerową" czyli "a może wydaje nam się, że żyjemy?" .

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-08-24 00:28:06
Autor: Przemek Budzyński
Incepcia - omijać szerokim łuki em!
Arek pisze:

kompletna pustka
emocjonalna.

 PowtórzÄ™ wiÄ™c swoje pytanie - naprawdÄ™ znasz ludzi, którzy potrafiÄ…
się przejmować tym co wydarza się jakimś osobom śnionym we śnie!?

sami twórcy takim zakończeniem pokazali, że mieli głęboko w dupie emocje widzów

po co Ty właściwie chodzisz do kina, skoro umyka Twojej percepcji jakieś 40-50% z tego co jest mówione/pokazywane na ekranie?

Z treści filmu jednoznacznie wynika, że bohaterom w razie niepowodzenia grozi obłęd/utrata pamięci - serio nie przyjąłbyś się , gdyby przytrafiło się to jakimś Tobie/Twoim znajomym?

Data: 2010-08-09 01:37:07
Autor: moon
Arek wrote:
[...]

mam nadzieję, że przynajmniej nie gonią po sufitach, murach i nie unikają kul swoim refleksem?
nie skaczÄ… z budynku na budynek?
czy dalej tkwimy w realich filmów dla jemiołów z gimnazjum?

moon

Data: 2010-08-09 01:54:35
Autor: Arek
W dniu 2010-08-09 01:37, moon pisze:
mam nadzieję, że przynajmniej nie gonią po sufitach,

Nie, ale spacerujÄ… :)

> murach i nie unikajÄ… kul swoim refleksem?

Nie muszą unikać. Druga strona strzela chyba ślepakami bo przy takim nawale kul to nawet z zawiązanymi oczami by ich wystrzelali.

czy dalej tkwimy w realich filmów dla jemiołów z gimnazjum?

Niestety tkwimy.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-08-16 20:09:05
Autor: Jaros³aw Rafa
Incepcia - omijaæ szerokim ³ukiem!
Grzegorz Staniak pisze:

Wrêcz przeciwnie, bardzo fajny film rozrywkowy z ¿yw± akcj±.

W dodatku ca³kiem niebanalny, przynajmniej moim zdaniem. Jako¶ tak od razu podczas ogl±dania, jak zaczêli mówiæ o ¶nie we ¶nie, nasunê³o mi siê skojarzenie z Lemow± "Bajk± o królu Murdasie", a potem jeszcze przypl±ta³ siê "Ubik"...
--
Pozdrowienia,
    Jaroslaw Rafa

Data: 2010-08-07 19:39:14
Autor: solar
W dniu 2010-08-07 18:05, Arek pisze:
Nie ma większej zbrodni niż nuda.
Ten film właśnie taką zbrodnię popełnia - przynudza okrutnie :(
Poza tym to ewidentnie jakieś popłuczyny po "13 piętrze" choć do pięt im
nie dorasta.

No patrz pan, a ja bawiłem się dobrze i ponad 2h zleciały mi szybko. Chyba, że piszesz o jakiejś podróbie, wnosząc z tytułu...

"Tylko osoby, które kogoś darzą uczuciem dyskusyjnym, będą stawiały pomniki i czyniły hołdy, żeby ludzkość zobaczyła ich wielką miłość do danego autorytetu."
                                         Adam Nowak "Raz, dwa, trzy"

Data: 2010-08-07 21:45:09
Autor: Arek
Incepcja - omijać szerokim łukiem!
W dniu 2010-08-07 19:39, solar pisze:
No patrz pan, a ja bawiłem się dobrze i ponad 2h zleciały mi szybko.
Chyba, że piszesz o jakiejś podróbie, wnosząc z tytułu...

No widzisz - a mnie tak mnie znużył, że nawet tytuł źle wpisałem :)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-08-07 22:00:28
Autor: Ghost

Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:i3kd45$ldv$1inews.gazeta.pl...
[...]

No to koniecznie trzeba zobaczyc, skoro wielbicielowi romansidel sie nie podobal.

Data: 2010-08-07 22:09:42
Autor: Tiber
Incepcja - omijać szerokim łukiem!
Silly, silly Ghost nabazgrału:

[...]

Nolan już wie, że popełnił błąd nie obsadzając Cage'a.

--
Tiber
judelawfan@gmail.com

Data: 2010-08-07 21:45:22
Autor: Tiber
Incepcia - omijać szerokim łukiem!
Silly, silly Arek nabazgrału:

Nie ma większej zbrodni niż nuda.
Ten film właśnie taką zbrodnię popełnia - przynudza okrutnie :(

Poza tym to ewidentnie jakieś popłuczyny po "13 piętrze" choć do pięt
im nie dorasta.

Litości. To, co w "The Thirteenth Floor" jest ledwie kawałkiem finału i
epilogiem, w "Incepcji" jest jednym z motorów akcji.

--
Tiber
judelawfan@gmail.com

Data: 2010-08-09 21:17:12
Autor: Jacek Osiecki
Incepcia - omijaæ szerokim ³ukiem!
Dnia Sat, 07 Aug 2010 18:05:34 +0200, Arek napisa³(a):
Nie ma wiêkszej zbrodni ni¿ nuda.
Ten film w³a¶nie tak± zbrodniê pope³nia - przynudza okrutnie :(

Heh, jak zwykle niezawodny. Czyli - Arek odradza, warto i¶æ :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-08-09 23:24:22
Autor: Tiber
Incepcia - omijaæ szerokim ³ukiem!
Silly, silly Jacek Osiecki nabazgra³u:

Nie ma wiêkszej zbrodni ni¿ nuda.
Ten film w³a¶nie tak± zbrodniê pope³nia - przynudza okrutnie :(

Heh, jak zwykle niezawodny. Czyli - Arek odradza, warto i¶æ :)

No mówiê: jego opinia o nowym Cage'u jako kalibracja i ju¿ wiadomo, co
s±dziæ o Nolanie.

--
Tiber
judelawfan@gmail.com

Data: 2010-08-10 00:42:06
Autor: Arek
W dniu 2010-08-09 23:24, Tiber pisze:
No mówiê: jego opinia o nowym Cage'u jako kalibracja i ju¿ wiadomo, co
s±dziæ o Nolanie.

A gdzie niby wyra¿a³em opiniê o "nowym Cage'u" ?

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-08-10 15:45:48
Autor: Tiber
Incepcia - omijaæ szerokim ³ukiem!
Silly, silly Arek nabazgra³u:

i31ivv$h38$1@inews.gazeta.pl

--
Tiber
judelawfan@gmail.com

Data: 2010-08-10 16:36:17
Autor: Arek
W dniu 2010-08-10 15:45, Tiber pisze:
A gdzie niby wyra¿a³em opiniê o "nowym Cage'u" ?

i31ivv$h38$1@inews.gazeta.pl

To ma byæ moja OPINIA o nowym Cage'u !?

Napisa³em tylko odpowied¼ ile razy robi³ swoje miny w filmie.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-08-10 17:08:37
Autor: Tiber
Incepcia - omijaæ szerokim ³ukiem!
Silly, silly Arek nabazgra³u:

A gdzie niby wyra¿a³em opiniê o "nowym Cage'u" ?

i31ivv$h38$1@inews.gazeta.pl

To ma byæ moja OPINIA o nowym Cage'u !?

"O nowym Cage'u" sensu "nowym filmie Cage'a". Rozmawiamy i porównujemy
filmy jako ca³o¶ci. Ogarniaj.

--
Tiber
judelawfan@gmail.com