Inception

Data: 2010-07-31 17:25:28
Autor: Ensitherum
Inception
OMG. co za niesłychany gniot dla szczyli z ADHD.
omijać szerokim łukiem albo oglądać po kilku piwach.
rozwlekły, z beznadziejnie dobraną obsadą i jeszcze gorszym scenariuszem. oczywiście zdjęcia i efekty specjalne trzymają wysoki poziom. nie można też narzekać na tempo i oprawę dźwiękową.
tyle w temacie, bo na dłuższy komentarz nie zasługuje.

Data: 2010-07-31 17:43:13
Autor: Ensitherum
Inception
ps. znalazłem całkiem zgrabną recenzję tej Nolanowej szmiry:

Rzadko zamieszczam komentarze na jakichkolwiek forach, ale ten film totalnie wyprowadził mnie z równowagi.
Ten film nie zaskakuje dosłownie w ŻADNYM momencie, jest beukotliwy, pseudointelektualny, niespójny. Ktoś wspomniał o ciekawym, dającym do myślenia zakończeniu. A ja od momentu, kiedy pojawia się sugestia możliwych komplikacjach podczas wybudzania myślałem właściwie tylko o tym, że jeśli reżyser zakończy film w ten właśnie sposób to będzie po prostu beszczelny. Najbanalniejsza, najbardziej przewidywalna i zgrana puenta, którą można było zastosować. Ciągnące się w nieskończoność "wywody" o podświadomości na poziomie 2 klasy szkoły podstawowej prowadzone w sposób "dyrektywny", tzn. bohaterowie z ekranu bezpośrednio tłumaczą widzowi o co reżyserowi chodzi - moim zdaniem totalne zaprzeczenie kina i najlepszy wyznacznik słabości filmu . Konwencja typowej sensacji puszczanej w piątek o 20 na tvnie + pseudopsychologiczne analizy straty, winy, pogodzenia się z losem (podlane litrami łez, łamiącego się głosu) połączone ze scenerią rozwleczonego romansu z supermarketu. Każdy z wątków poruszany w filmie był wielokrotnie poddawany dogłębnej analizie w innych filmach. Incepcja nie analizuje absolutnie niczego, ślizga się pobieżnie po różnych problemach. Stwarza tym samym wytrych, na który naiwni czasem się łapią, tzn. im ogólniej się o sprawach opowiada, tym większej ilości znaczeń i głębi się w filmie dopatrujemy. Tymczasem ten film jest płaski jak dupa. Fabuła jest po prostu koszmarna, gra co poniektórych aktorów nie dużo lepiej, film jest rozwleczony (bałem się, że poziomy snu przekroczą w którymś momencie 2 tuziny).
Film ratują efekty i niektóre wizje świata przedstawionego. Tu też spodziewałem się czegoś lepszego, wszystko co interesujące pokazano w trailerach. 2,5 godziny? Panie Nolan, żeby tyle czasu torturować bogu ducha winnego widza trzeba mieć COKOLWIEK do powiedzenia.
To tylko część wad tego filmu, szkoda czasu na dobijanie tego co i tak jest trupem.
Film generalnie dla dzieci do 7 roku życia. Dużo migotek, błyskotek, hałasu. A poszukująca młodzież z pewnością dobuduje wielką ilość "mądrości" i "interpretacji" o które panu Nolanowi nawet przez myśl nie przeszły.

Data: 2010-07-31 21:21:50
Autor: Habeck Colibretto
Inception
Dnia 31.07.2010, o godzinie 17.43.13, na pl.rec.film, Ensitherum
napisał(a):

Film generalnie dla dzieci do 7 roku życia. Dużo migotek, błyskotek, hałasu. A poszukująca młodzież z pewnością dobuduje wielką ilość "mądrości" i "interpretacji" o które panu Nolanowi nawet przez myśl nie przeszły.

To pewnie jak z Matriksem. :)

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2010-08-01 00:48:52
Autor: megrims
Inception
W dniu 2010-07-31 17:43, Ensitherum pisze:
(ciach)

ue jezu.. czepiacie się.

Oskara to ten film nie dostanie. Efekty specjalne? byłem rozczarowany.

A tak poza tym, to takie normalne kino rozrywkowe dla przeciętnego
widza. Jeśli ktoś się spodziewa Sztuki przez duże "S" :D  to może
sobie film darować.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Logika filmu pomijalna - nie o nią w nim chodził
ale co do końcowej sceny: czy im się ta misja udała,
czy to była projekcja tej architektki? W końcu w tej
końcówce były wszystkie osoby, które architektka
wcześniej znała lub widziała we wcześniejszych snach.

To pytanie na poziomie blondynki płaczącej po skończonym
pornolu. Na pytanie dlaczego płacze? Bo ślubu nie było.

Data: 2010-08-01 03:38:58
Autor: neuro
Inception
On 31 Lip, 17:25, Ensitherum <ensithe...@NOSPAM.pl> wrote:
OMG. co za niesłychany gniot dla szczyli z ADHD.

   Wow! Skrótowa recenzja na poziomie sczczyla z ADHD.. co za nowowść
na tej grupie  :>

omijać szerokim łukiem albo oglądać po kilku piwach.
rozwlekły, z beznadziejnie dobraną obsadą i jeszcze gorszym
scenariuszem.

   No popatrz pan, a ja świetnie się bawiłem, te półtorej godziny z
hakiem nawet nie wiem kiedy zleciało a kropli alkoholu do ust nie
wziłąłem, bo na moturze wracałem ;]
Obsada IMO świetna, bo w wiekszej mierze nieopatrzona.

oczywiście zdjęcia i efekty specjalne trzymają wysoki
poziom. nie można też narzekać na tempo i oprawę dźwiękową.
tyle w temacie, bo na dłuższy komentarz nie zasługuje.

   Aha, czyli nie zrozumiałeś filmu i kopiesz? Luz, nie jesteś jedyny,
pocieszam ;>>>
Szkoda, że poza kilkama banalnymi zwrotami nie potrafiłęś podać ani
jednego merytorycznego powodu.
Jak domyślam się "Memento" było dla ciebie płaską komedią dla szczyli
z HIV?
    Wg mnie film jest doskonały - takie właśnie powinno być kino.
Odrywające człowieka od własnych snów i myśli.
Osobiście daję Nolanowi 9.5/10.

p.

Data: 2010-08-01 13:45:05
Autor: Tiber
Inception
Silly, silly neuro nabazgrału:

Szkoda, że poza kilkama banalnymi zwrotami nie potrafiłęś podać ani
jednego merytorycznego powodu.

Powody Ensi podał równie merytoryczne jak w przypadku "Sherlocka
Holmesa", "Hurt Lockera" czy "Inglourious Basterds".

--
Tiber
judelawfan@gmail.com

Data: 2010-08-01 19:24:22
Autor: Michał Gancarski
Inception
On Sun, 1 Aug 2010 13:45:05 +0200, Tiber wrote:

[...]

Ensintelekt.

--
Michał Gancarski
http://michal.gancarski.com

Data: 2010-08-01 20:01:57
Autor: Tiber
Inception
Silly, silly Michał Gancarski nabazgrału:

[...]

W tym szaleństwie jest metoda. I co ciekawe, prawie zawsze pada zarzut,
że film jest dla osobników z ADHD. Wymowne.

--
Tiber
judelawfan@gmail.com

Data: 2010-08-01 23:05:24
Autor: Ensitherum
Inception
Michał Gancarski pisze:
Ensintelekt.

bardzo błyskotliwe. nadajesz się na scenarzystę kolejnej części Inception. tym razem pójdą o kilka poziomów snów głębiej, a ostatni będzie taki sam jak real. potem odkryją, że między poszczególnymi poziomami da się podróżować przy pomocy stuningowanego w Second Life defibrylatora. no teraz dzieciaki z ADHD dopiero będą miały przednią zabawę.

Data: 2010-08-01 23:09:40
Autor: Michał Gancarski
Inception
On Sun, 01 Aug 2010 23:05:24 +0200, Ensitherum wrote:

Michał Gancarski pisze:
Ensintelekt.

bardzo błyskotliwe.

Wręcz przeciwnie, raczej - dopasowane.

[...]

--
Michał Gancarski
http://michal.gancarski.com

Data: 2010-08-01 16:22:57
Autor: Jo'Asia
Inception
neuro wystukał:

   No popatrz pan, a ja świetnie się bawiłem, te półtorej godziny z
hakiem

A nie bliżej dwóch i pół? Chyba że miałes wersję skróconą... ;)

Jo'Asia

--
 __.-=-.  -< Joanna Słupek >-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- < http://esensja.pl/ >-
  -- <()>  -< joasia @ hell . pl >-- -- -- -- -- -- -< http://bujold.sf-f.pl/ >-

Data: 2010-08-01 08:42:40
Autor: neuro
Inception
On 1 Sie, 16:22, Jo'Asia <joa...@hell.pl> wrote:

A nie bliżej dwóch i pół? Chyba że miałes wersję skróconą... ;)

   Strzeliłem - nie sprawdzając. Co dowodzi, że film absolutnie mi się
nie dłużył ;)

p.

Data: 2010-08-01 16:27:34
Autor: Michał Gancarski
Inception
On Sun, 1 Aug 2010 16:22:57 +0200, Jo'Asia wrote:

neuro wystukał:

   No popatrz pan, a ja świetnie się bawiłem, te półtorej godziny z
hakiem

A nie bliżej dwóch i pół? Chyba że miałes wersję skróconą... ;)

Większość filmu przespał, a na moment się wybudził. W trakcie wybudzenia
film przyśpieszył dwudziestokrotnie.

--
Michał Gancarski
http://michal.gancarski.com

Data: 2010-08-01 22:56:36
Autor: Ensitherum
Inception
Jo'Asia pisze:
A nie bliżej dwóch i pół? Chyba że miałes wersję skróconą... ;)

przespał godzinę w której śnił o lepszej wersji Inception i teraz polemizuje z opinią na temat swoich majaków. proste

Data: 2010-08-01 22:52:17
Autor: Ensitherum
Inception
neuro pisze:
Jak domyślam się "Memento" było dla ciebie płaską komedią dla szczyli
z HIV?

nie porównuj do Memento, bo to profanacja. tam był pomysł a tutaj POmysł na wyłudzenie kasy.

Inception